Uncategorized

رواية عشق لا يموت الفصل الاول 1 بقلم دعاء أحمد

 رواية عشق لا يموت الفصل الاول 1 بقلم دعاء أحمد
رواية عشق لا يموت الفصل الاول 1 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق لا يموت الفصل الاول 1 بقلم دعاء أحمد

مأساة عاشقان
في استراليا
في فيلا يامن الشناوي
يامن الشناوي. ٢٨سنه مهندس
صاحب شركات الشناوي وسيم
ذات عيون بنيه وشعر بني وهيئة رياضيه ذكي طيب القلب
تستيقظ تلك الحوريه الجميله وتجد نفسها نائمه على صدره العاري
عشق بحب وخجل. صباح الخير
يامن بابتسامه جذابه. صباحية مباركة يا عروسه
عشق. الله يبارك فيك ويحفظك ليا
يامن. تعرفي انك زي القمر وانتي صاحيه من النوم
عشق. وتعرف اني بحبك
يامن. وانا بعشقك يا اجمل مخلوقه شفتها عنيه
عشق. أجمل مخلوقه
يامن. أجمل واحن وارق بنت شوفتها في حياتي يا عشقي
عشق. ها بقى انا عايزه الف استراليا حته حته هتبدا منين
يامن. قومي خدي شاور واجهزي عشان هنروح مكان ولا اروع منه ممكن تشوفي
عشق محمد. ٢٢سنه طالبه بكليه الهندسة جميله للغايه بل رائعه الجمال ذات عيون زرقاء ترا بها المحيط وشعر اسود قصير ناعم
وبشره بيضاء ولكنها محجبه
عشق. يامن احنا بعدنا اوي هو المكان دا فين
يامن. قربنا نوصل
ياله انزلي
لتنزل عشق ويامن يمسك بيديها
في منطقة جبلية رائعه
حيث يوجد شلال وأرض خضراء ساحره  وفرشات وطيور كأنها جنه
عشق بصدمه. ايه الجمال دا كله
يامن وهو يلف يديه حول خصرها ويحتضنها بعشق وينظر للشلال. عارفه اول مره شوفت المكان دا حلفت أن المره الجايه هتكون مع البنت اللي تخطف قلبي وجيتي انتي وسرقتيه
عشق. انا بحبك اوي يا يامن
يامن. وانا بعشقك ياروح يامن
وفجأه
سليم. عصافير الحب قطعت عليكم اللحظه الرومانسيه معليش
يامن بغضب. انت هربت من السج”ن
سليم. طبعا اومال اسيبك تتهنا بعشق لوحدك
عشق حضنت يامن وهو خبها وراه وباين في عنيها الخوف خصوصا بعد ما رجاله سليم حوطوا المكان
يامن. اسمها ميجيش على لسانك الق”ذر دا ورب الكعبه أن مخاليتك تتمنى الموت مبقاش يامن الشناوي
سليم بضحكه عاليه. هنشوف
ليقترب الرجال من يامن ويبدأ بالتعامل معهم
واحد من رجال سليم يمسك عشق بقوه
يامن بالرغم من قوته الا ان عددهم كبير وهو بدأ يوقع وين” زف وهم بيضربوه
عشق بصريخ ودموع. يامن لا بالله عليك قوم يامن انا مقدرش اعيش من غيرك قوم يا يامن
انا بك” رهك يا سليم وعمري ماهحبك وهتفضل أحق”ر انسان اقبلته في حياتي
سليم. وانا محبتش غير ولو مش ليا يبقى مش لحد غيري
ليمسك عشق بقوه من رقبتها ودفعها مع الشلال
يامن بصريخ. عششششششق
سليم ضحك بقوه وطلع مسدسه وبسرعه ض”ر”ب” يامن
رص” اص”ة
سليم. بسرعه اخلو المكان
ليخلوا جميع رجال سليم المكان وتركوا يامن بين الحياه والموت وعشق لايعلم احد مصيرها سوا الله
بعد خمس سنوات
في قصر الشناوي
في مصر
يجلس بحزن واضح وهو يمسك بالالبوم الصور الخاصة بيوم زواجه
من معشوقته
يامن بدموع. الله يرحمك يا اغلى وارق واجمل بنت شفتها عنيه
بحبك يا عشق اخدتي قلبي معاكي
ليدخل عليه صديق زين
زين. ازايك يا اوط اصحابك بقى يا ندل متسالش عليا ولا مره
يامن وهو بيمسح دموعه بسرعه. حمدلله على سلامتك يا زين
زين. الله يسلمك مش كفايه بقى يا يامن عشق مبقتش موجوده وانت حابس نفسك مع الماضي كفايه كدا
يامن. انا لسه بحبها ومبطلتش يوم واحد عن حبها
زين. منه لله اللي كان السبب
يامن. اهو اتقبض عليه واتع”دم بس هيفيد بأية عشق هترجعلي
في لبنان
تقف بفستان اسود لما بعد الركبه
وبعد احمر كيرلي قصير وعيونها الزرقاء وهي تمسك الفرشه وتبدأ في الرسم سيليا نصار
ماكس. اهلين حبيبتي
سيليا. حبيبتك
ماكس. خلاص بعتذر بعتذر
ماكس. وين اللوحة اللي خالصتيه
سيليا. هاديك هيا
ماكس. واو اكتير حلوه سيليا رائعه
يو ار برفيكت من وين جالك الالهام
سيليا. ما بعرف بس ها الشاب بيحضن البنت بحب اكتير وهو بيبص للشلال
ماكس. اكتير حلوه
صحيح عم جاك بد ايانا باستراليا
سيليا. ايه احجز تذكره فورا لهنيك
ماكس. بتحبيه اكتير عم جاك
سيليا. انقذني من الموت ما فين انساه متل ما نسيت حياتي كل
ماكس. فات خمس سنين ما نسيتي
سيليا. ولولا  ما أراح انسى بتمنى اني أتذكر اي شي عن حياتي
ماكس. بتمنى انك تتذكري
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد