Uncategorized

رواية ليالي الرعد الفصل الأول 1 بقلم رودينة

 رواية ليالي الرعد الفصل الأول 1 بقلم رودينة
رواية ليالي الرعد الفصل الأول 1 بقلم رودينة

رواية ليالي الرعد الفصل الأول 1 بقلم رودينة

ليالي: يعني ايه يا ماما يعني هتجوزيني وانا عندي 15 سنه لسه
ريهام (ام ليالي): البنات زمان كانوا بيتجوزوا وهما اصغر منك كانوا بيتجوزوا وهما عندهم 9 سنين
ليالي: يا ماما ده كان زمان والطب أثبت أن ده كمان غلط علي صحه البنات وبعدين الزمن غير الزمن البنات دلوقتي بتتجوز في العشرينات
ريهام: مليش دعوه اللي عندي قولته وبكره هتقابلي العريس توافقي فاهمه
ليالي بيأس من أنها تقنع مامتها: فاهمه
ريهام: يلا غوري نامي 
ليالي: حاضر وبعدين كملت في سرها غايره 
????????????????????????????????????????????????????????????????????
اليوم التاني
ريهام: ليالي انتي يا زفته ????
ليالي: نعم يا ماما 
ريهام: قومي فزي يلا روقي الشقه بسرعه????
ليالي: حاضر????
قامت ليالي غسلت وشها ولمت شعرها كحكه وروقت الشقه 
ليالي: ماما????
ريهام: عايزه ايه????
ليالي: خلصت الشقه شلت السجاجيد ونفطها و اللي في الصالون غيرتها بالجديدة وكنست ومسحت و مسحت الطربيظه و البوفيه والعمود الرخام والتسريحات حاجه تاني
ريهام: اه ادخلي البسي وانزلي السوق وهاتي الحاجات ديه من السوق 
دخلت ليالي لبست وخرجت خدت الفلوس ونزلت السوق جابت الحاجه ورجعت 
ليالي: حاجه تاني يا ماما 
ريهام: ايوا روحي اعملي الأكل يلا 
ليالي: حاضر يا ماما ومشيت بتبرطم (ااااه والله ولسه صغيره التعب والزعل يا لوز والله ولسه صغيره علي البهدله يا لوزه اهئ اهئ وبعدها انفجرت في الضحك) ( كانت بتحاول تضحك نفسها علشان الغم اللي هي فيه)
ريهام: بطلي برطمه واتنيلي اعملي الأكل
عملت ليالي الاكل وخلصت واتغدت هي و ريهام ومحمد (ابوها) بعد ما رجع من شغله 
????????????????????????????????????????????????????????????????
ريهام: يلا بسرعه خلصي المواعين وخشي اجهزي يلا
ليالي: حاضر يا ماما????
خلصت ليالي وراحت جهزت وبعد خمس دقائق العريس جه 
استووووووب
اعرفكم بقي شخصياتنا
(ليالي 15 سنه بنت جميله شعرها طويل لحد الركبه لونه احمر بشرتها لونها ابيض وعينيها لونها ازرق غامق و قصيره حاجه كده قمر يعني ولما بتتعصب مش بتشوف قدامها)
(رعد شاب كده زي ما بيقولوا مز  عينيه رصاصي جميله كده رجل اعمال كبير وشاطر جدا بس لسه مش مشهور اووي و طويل وجسمه رياضي وعنده 25 سنه)
(ريهام مرات ابو ليالي بس بتكره ليالي علشان بنت وحده غيرها) (ايوا هي شخصيه مريضه كده)
(ريما مامت رعد طيبه جدا وحنينه جدا و هي اللي اختارت ليالي لرعد )
(محمد ابو ليالي راجل طيب وعلي نياته مبيحبش يزعل حد)
ملحوظه يا شباب 
رعد هيتجوز علشان مامته مش اكتر
  (قولوا ماشاء الله وبطلوا قر علي الابطال????)
رعد (العريس): ازيك يا طنط عامله ايه
ريهام: ازيك يا حبيبي المهم انت عامل ايه
رعد: الحمد لله يا طنط
ريهام: ازيك ريما(مامت رعد)
ريما: الحمد لله انتي عامله ايه
ريهام: الحمدلله اتفضلوا
ريما:شكرا 
دخلوا وقعدوا تتكلموا شويه وبعدين 
ريما: امال فين العروسه
ريهام: ثانيه هندهلها 
ريما: تمام
دخلت ريهام تنده ليالي ورعد ومامته كملوا كلام مع محمد 
عند ليالي
كانت قاعده في الاوضه وفجأه دخلت عليها ريهام قالتلها: يلا علشان عريسك يشوفك 
ليالي: حاضر يا ماما
ريهام أدت لليالي صنيه اللي عليها المشروبات وخرجت وخرجت ليالي وراها 
اول ما خرجت ليالي 
رعد بصدمه: ……………
ليالي بصدمه: …………..
ياتري أي هي رده فعل رعد
وليه اتصدم اول ما شاف ليالي
وليه ليالي اتصدمت اول ما شافته
يتبع ……
لقراءة الفصل الثانى : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد