روايات

رواية احببت اخر الفصل الثالث 3 بقلم منة محرم

رواية احببت اخر الفصل الثالث 3 بقلم منة محرم

رواية احببت اخر البارت الثالث

رواية احببت اخر الجزء الثالث

رواية احببت اخر الحلقة الثالثة

عند مراد
ريم: اتاخرت كده ليه يا مراد
مراد: كنت بتغدا مع واحد صحبي ما قولتلك
ريم: طيب ياحبيبي الميس بتاعت ميار كانت هنا انهارده
مراد: حصل حاجه ولا ايه
ريم: لا انا اتاخرت عليها فا جبتها هنا
مراد: اتاخرتي عليها ازاي
ريم بحزن: معرفش ازاي اتاخرت عليها والله
مراد: قولتلك اجبلكو سواق مسمعتيش الكلام وقولت اجيب خدامه بدل ما بتتعبي نفسك
ريم: يا حبيبي انا هنا انا واختك بس افرض طلع مش كويس وانت مش معانا يعمل فينا حاجه انا بخاف وكمان الخدامه افرض مش كويسه انا بحب اعمل كل حاجه بنفسي
مراد: طيب الي يريحك هي نامت
ريم: اه نامت علي رجل الميس طلعت متعلقه بيها اوي والصراحه الميس تتحب انا حبتها اوي
مراد: مممممم طيب انا هخش ابص عليها وهطلع انام يلا تصبحي علي خير
ريم: وانت من اهله ياحبيبي
عند ميلا
••••••••••••••••••

ميلا وهي بتخبط علي باب اوضه مصطفي: مصطفي انت نمت
مصطفي: لا خشي m
ميلا: احم
مصطفي: عايزه ايه
ميلا بتوتر: اي حركه غدر منك هصوتت والم الناس اتفقنا
مصطفي: يبقا هتقولي مصيبه
ميلا: انا بحب الواد حسونه
مصطفي: الي في كارتون بكار طب ماانا كمان بحبه ده عليه واحده يا بكار عسل عسل ههههه
ميلا: شكلك غبي بقه وهتقرفني
مصطفي: بنت عيب انا اخوكي الكبير
ميلا: يبني بحب الواد حسن اخو آيه
مصطفي بصدمه: نهارك احمر واخضر وانا اقول البت كانت فاتحه بقها وسرحانه ليه اتاااااااري
ميلا: مصطفي اعقل كده ونزل ايدك شعري بيوجعني بدل ما اصوتت واقول لامك انك بتحب البت آيه
مصطفي قوللها وانا هقولها انك بتحبي حسونه قصدي حسن
ميلا: وانت معاك دليل
مصطفي: قال يعني انتي معاكي دليل
ميلا طلعت موبايلها وفتحت الكاميرا: بص هنا كده اكتر حد بتحبه مين
مصطفي: دي لعبه دي
ميلا بخبث: اه اه

بقلمي/menna moharam

مصطفي: اكتر حد بحبه بعدكو طبعا البت آيه جارتنا
ميلا قفلت الفديو: بس كده انا معايا الدليل هروح بقه افتن عليك
مصطفي: خلاص اتنيلي انا سامعك ومش هقولها حاجه
ميلا: كده احبك بس خلي بالك اي حركه غدر وروحت فتنت عليا هوريها الفديو
مصطفي: طب وهو بيتنيل يحبك
ميلا: مش عارفه
مصطفي: طب هنعمل ايه
ميلا: مش عارفه
مصطفي: طب قومي نامي كفايه عليا دماغيm
ميلا: مش عارفه
مصطفي: ونبي انتي علقتي بقولك قومي نامي
ميلا: تصبح علي كابوس شبه وشك
مصطفي: حبيبتي انا وانتي يارب
تاني يوم
••••••••••••••••••

مراد: ريم اصحي يا ريم
ريم بتعب: اايوه
مراد: ريم مالك
ريم: مش عارفه تعبانه اوي
مراد: مالك فيكي ايه
ريم بتعب: هقوم اودي ميار وهبقا كويسهه
مراد: لا اقعدي انتي دايخه خالص
ريم: لاا متقلقش وقامت بس داخت ومراد مسكها
مراد: نامي نامي انتي حرارتك عاليه اوي
ريم بتعب: شكلي واخده برد
مراد: طيب نامي هودي ميار الحضانه واجبلك دوا من الصيداليه ولا اقعد معاكي ومش لازم ميار تروح
ريم: لالاا هي مش بتحب تغيب من الحضانه
مراد بخوف: طيب طيب انا هوديها ارتاحي انتي ممكن
ريم: ححاضر بس انت مش هتعرف مكان الحضانه
مراد: قوليلي عنوانها وهمشي علي الجي بي اس
بقلمي/menna moharam
ريم: شارع******
مراد: طيب هروح اصحيها بقه
ريم: ماشي يا حبيبي
مراد: في شوربه صح
ريم: اه في التلاجه
مراد: هسخنهالك
ريم: ماشي
بعد شويه
••••••••••••••••••

ميار: ايوووه هي دي الحضانه يا مودي
مراد: طيب يلا ننزل
ميار: ريم هتيجي تاخدوني
مراد: لا هاجي انا
ميار بحزن: هي مالها يا مودي
مراد: ملهاش ياحبيبي شويه برد متقلقيش
ميار: طيب انا مبسوطه انك جيت توديني انهارده
مراد: اول مره اعملها معلش ياحبيبي ببقا مشغول في المستشفي
ميار: ولا يهمك اهي ميس ميلا اهي ونزلت جري عليها تحضنها
ميلا: ياروحي عامله ايه
مراد ونزل من العربيه: ميار خدي مصروفك
ميار: مودي دي ميلا الميس بتاعتي
مراد: ازيك ياانسه ميلا
ميلا : الحمدلله
مراد وهو بيبوس ميار : يلا يا ميار عايزه حاجه
ميار: سلامتك يا مودي
مراد: ميار معادها امتي تخرج من الحضانه
ميار: الساعه واحده
مراد: تمام عايزه حاجه يا ميار
ميار: سلامتك يا مودي
بعد شويه
••••••••••••••••••

ميلا: هو ده مين يا ميار
ميار: ده اخويا الكبير
ميلا: مممم طب وهي ريم فين
ميار: تعبانه
ميلا: ياخبر تعبانه مالها
ميار: مش عارفه بس مقدرتش تيجي خالص حته مودي هيفضل معاها ومش هيروح المستشفي
ميلا: هو دكتور
ميار: اه وصاحب المستشفي
ميلا: مممم طيب يلا
بعد شويه عند مصطفي
مصطفي: الو يامراد مجتش ليه انهارده
مراد: ايه ياحبيبي قاعد مع اختي تعبانه اوي
مصطفي: الف سلامه عليها طيب هتيجي بكره
مراد: ان شاء الله لو اتحسنت بس انا كده كده مش هقدر اسيبها لوحدها
مصطفي: طيب تمام والف سلامه عليها ان شاء الله هتكون بخير متقلقش
مراد: الله يسلمك
ريم بتعب: مرااد
مراد: طب سلام يا مصطفي علشان ريم بتنادي هكلمكm بعدين
مصطفي: سلام
مراد: ايوه يا ريم
ريم بتعب: ميار زمانها هتخرج روح هاتها
مراد وهو بيبوسها من دماغها: ربنا يخليكي لينا يا حبيبتي ويشفيكي
ريم ببتسامه: ويخليك لينا
مراد: هروح اجبها بس خدي الدوا ده يلا
بقلمي/menna moharam
ريم: تمام هاتو
بعد شويه
••••••••••••••••••

ميلا: ميار انا عايزه اشوف ريم
ميار: تمام تعالي معايا دي هتفرح اوي بيكي
ميلا: تمام
ميار: اهو مودي جه
ميلا: طب لا خلاص روحي انتي وانا هبقا اروحلها وقت تاني
ميار: لا تعالي متتكسفيش ده مودي طيب
ميلا: لالا روحي انتي
مراد: اتاخرت عليكي يا قلبي
ميار وهي بتحضنه: لا
مراد: طيب يلا
ميار وهي بتمسك اديه: ميس ميلا عايزه تشوف ميار بس مكسوفه منك
ميلا باحراج: ميارر ايه الي بتقوليه ده احم خلاص هبقا اشوفها وقت تاني
مراد: تقدري تيجي معانا مافيش مشكله
ميلا: لا مش مهم
مراد: لا تعالي وكمان ريم هتفرح اوي
ميلا: طيب
ميار بفرح: انا مبسوطهه
بعد شويه
••••••••••••••••••

مراد: يلا انزلو
مراد بصوت عالي: ريممم انا جايبلك معايا مفجاه
ريم بتعب: قولي بسرعهه يامراد مش قادره اقوم
مراد: طيب بس غمضي عينك هجبها واجيلك
ريم: مغمضه
مراد: فتحي
ريم بفرحه: ميلاا تعالي
ميلا وهي بتحضنها: الف مليون سلامه عليكي ياقلبي
ريم: هتتعبي كده
ميلا: مش مهم المهم اني شوفتك عامله ايه لما ميار قالتلي انك تعبانه جيت علشان اطمن عليكي
ريم: كتر الف خيرك ياقلبي
ميار بدموع: انا مش قادره اشوفك وانتي تعبانه كده
ريم: ياحبيبتي انا بخير متقلقيش
ميار: لا انتي تعبانه
ميلا وهي بتحضنها: هي هتبقا كويسه يا حبيبتي متقلقيش وبعدين انتي متعيطيش ولا تزعلي علشان ريم متزعلش وتتعب صح
ميار: خلاص مش هعيط
ميلا: ايوه كده
مراد: تمام بطلو نكد بقه غمضي عينك علشان عندي ليكي مفجاه تاني
ريم: مش هتبقا احلي من ان ميس ميلا جت
مراد:غمضي بس
ريم: اهو ياسيدي
مراد كان طلع علبه فيها سلسله الماظ عليها اسمها: فتحي
ريم: عاااااا اده سلسله الماظ انت بتهزر
مراد: اوعي بقه البسهالك
ريم: بس دي بمناسبه ايه يابني
مراد: شكلك ناسيه ان عيد ميلادك بعد يومينm
ميلا: ماشاء الله ربنا يخليكو لبعض كل سنه وانتي طيبه
ريم: وانتي طيبه يا حبيبتي
ميلا في بالها: اهو ده الاخ مش جون سينا الي عندي في البيت كته قرف من ساعت ما اتولدت مجبليش مصاصه حته
ريم: ميلاا سرحانه في ايه
ميلا بصوت عالي: كتك قرف
مراد: افندم
ميلا: ها لا والله مش عليك خالص انا اسفه انا كنت بتكلم في بالي اصلا انتو سمعتوني
مراد: مش فاهمك
ميلا: متاخدش في بالك
ريم: مالك يا ميلا
ميلا: ها اصلا يعني مكنتش اعرف ان عيد ميلادك بعد يومين وكده ومجبتش حاجه بس هعوضهالك
ريم: ولا يهمك ياحبيبتي عادي اهم حاجه اني شوفتك
ميار: وسعو بقه لهديتي انا
ريم: ههههه وانتي كمان طب كنت سبوها يوم عيد ميلادي
ميار: مش مهم غمضي عينك
ريم: ماشي ياستي اهو
ميار وطلعت برواز كبير فيه باباها ومامتها وهي وريم ومراد فتحي بقه
ريم بدموع: الله ده حلو اوي
مراد بدموع: ميار عملتيه ازاي وفين
فلاش باااك
••••••••••••••••••

مايا صحبت ميار: بصي خدي كرت من صورتي اهو خليه معاكي وابقي اديني كرت من صورتك مش احنا صحاب
ميار لصاحبتها: الله حلوه صورتك دي يا مايا
مايا: بابا بيعمل حاجات من دي كتير ومطلعلي صور كتير اوي باشكال حلوه تصدقي انه مخليني واقفه مع مامتي الله يرحمها وانا مكنش عندي صور تجعمني بيها خالص
ميار: طب انا متصورتش خالص مع بابا ولا ماما ممكن باباكي يعمل اني معاهم ومع مراد وريم اخواتي
بقلمي/menna moharam
مايا: اه طبعا بيعمل فوتوشوب للصوره بشكل طبيعي اوي هاتي صوركو وانا هخليه يعملها
ميار: حاضر هبقا اجيب كروتنا كلنا الصغيره وهو بقه يتعامل معاها بس عايزها بسرعه علشان عيد ميلاد ريم
مايا: حاضر
باااك
••••••••••••••••••

مراد وهو بيشلها: ايه الدماغ دي
ميار: كان نفسي صوره تجمعنا ببابا وماما واهو عملتها وكمان انا فضلت احوش واديت عمو تمنها وخبتها عندي في الاوضه بس خلاها حلوه اوي ده الفيفو ده طلع بيخلي الصور حلوه
مراد: ايه الفيفو دي
ميار بطفوله: مش فاكره مايا قالتلي بابا بيعمل حاجه للصوره مش فاكرها يا مودي نسيت
مراد: فوتوشوب يقلب مودي
ريم: ربنا يخليكي لينا يا ست البنات انا من غيرك ولا حاجه انتي بنتي وكل دنيتي وخليكي عارفه كده
ميار: عارفه
مراد: طب هروح اعمل انا بقه الاكل
ريم: ماشي وخليني اتكلم مع ميلا شويه m
مراد: ماشي ياستي
ميلا: شوفته امبارح بليل
ريم: بجد قالك حاجه
ميلا: لا ياختي بياخد بعضه ويمشي تحسيه شاف عفريت
ريم: انا حاسه مش بيحبك ومكملتش كلامها كانت فيه حاجه وقعت في المطبخ
ميلا: خليكي هروح اشوف
في المطبخ
••••••••••••••••••

مراد وهو واقع عليه الدقيق: انا غلطان اني فكرت اعمل مكرونه بشاميل انا غلطان
ميلا بضحك: احم احمم
مراد بتوتر: اه انا قولت يعني
ميلا: ممكن اساعدك
مراد: ياريتتت
ميلا: طب عايز تعمل اكل ايه
مراد: مش عارف كنت بقول مكرونه بس زي ماانتي شايفه الدقيق كله وقع عليا
ميلا بصدمه:

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت اخر)

اترك رد