روايات

رواية حكاية عشق الفصل الثامن 8 بقلم جنى أحمد

رواية حكاية عشق الفصل الثامن 8 بقلم جنى أحمد

رواية حكاية عشق البارت الثامن

رواية حكاية عشق الجزء الثامن

حكاية عشق
حكاية عشق

رواية حكاية عشق الحلقة الثامنة

زين بعصبيه وهو سايق
: اي ال حصلك يازين حتة بنت زي دي تشقلب دماغك وبعدين فيها اي لما مسك ايدها يعني مانت كنت عايز توصل لكدا اي ال دايقك وخلاك تقوم تشدها منه
وبعدين قال لنفسه بتنهيده
: اعترف انك حبيتها ياغبي مفيش تفسير لل انت عملته غير داه
ولف بالعربيه بسرعه ورجعلها
وقف العربيه ونزل لكنه اتفاجئ لما ملقهاش موجوده
بص حواليه كتير وبردو ملقهاش الخوف دب ف قلبه واترعب لحسن يكون حصلها حاجه
فضل يجري ف الشارع بخوف ولهفه
شاف من بعيد عربية اسعاف وعربية شرطه وناس كتير ملمومه
قرب منهم بخوف وزق الناس ودخل وسطهم لقى جسه مرميه ع الأرض ومتغطيه كلها
والناس عماله تقول :
Ah haram, o hala genç
الترجمه ( ياحرام دي لسه صغيره)
نزل ع الأرض بركبته والدموع اتجمعت ف عنيه وقلبه كان هيتخلع من كتر الدق
رفع الملايه من على وشها اتفاجئ انها مش وعد
اختلطت مشاعره بين الصدمه والفرح والحزن وكل حاجه قام من ع الأرض وهو بيقول لنفسه
: لا انا فعلا بحبها
فضل يدور عليها كتير ملقهاش
رجع لعربيته والحزن ماليه
فجأه بيسمع صوت بنت بتعيط ع جمب ف الضلمه
جري ناحية الصوت وقال بذهول
:وعد
وعد لفت وشها وبصتله وقامت من ع الأرض وهي بتقول
: عايز اي
بلهفه شدها لحضنه وفضل يحضن فيها جامد ويملس بإيده ع شعرها وهو بيقول
: انا اسف اسف بجد مش هسيبك تاني
وعد شدة نفسها بعيد وقالت ببكاء
: انت كداب وكلكوا كدابين ومحدش بيوعد بحاجه وينفذها انا مش عايزه مساعدت حد خلاص
زين : وعد اسمعيني
وعد ببكاء : مش هسمعك انا عشت عمري كله بسمع الناس محدش فكر يسمعني مره انت كان عندك حق لما قولت اني وحدها معندهاش كرامه
زين : انا مقصدتش كدا
وعد : لا قصدت وفعلا عندك حق انا واحده معندهاش كرامه بس عايزه اقولك حاجه واقول للدنيا كلها تخيل شخص فضلت سنين تحب فيه وتبني ف احلام ورديه معاه وفجأه اختفى اختفى الحب واختفت الأحلام واتهد دا كله فوق دماغك صعب تسيبه وتمشي بسهوله لازم تحاول تبني ال اتهد تاني ع الأقل تبقى عارف انك عملت ال عليك وتمشي وانت عارف انك مش راجع
زين : بس انتي عملتي ال عليكي كفايه بقى لحد كدا
وعد : لا معملتش لسه وكان كل حاجه ماشيه تمام وكان لسه عندي أمل لحد مانت جيت شدتني منه واخدتني وف الآخر اتعصبت علشان بقولك عملت كدا ليه
زين بعصبيه : عملت كدا علشان بحب….
وبعدين سكت مكملهاش
وعد : علشان بتحب اي
زين هدي وقالها : علشان بحب ادايقك
وعد بعصبيه وبكاء : دا مش وقت هزار يازين
زين قرب منها ومسحلها دموعها من على خدها وقال
: انا اسف حقك عليا مش هزعلك تاني صدقيني بس يلا نروح دلوقتي
وعد ببكاء رجعت لورا بعيد عنه
: انت شخص مش متزن اوقات تكون كويس معايا واوقات تانيه بتكون شخص قاسي وحد معرفوش
زين : عندك حق ف دي انا مبقتش فاهم نفسي
وعد : انا خلاص قررت مروحش الفيلا تاني

زين : يعني اي هتفضلي ف الشارع
وعد : ملكش دعوه بيا امشي يلا
زين : يلا نروح ياوعد بطلي عناد
وعد سابته وراحت قعدت ع الرصيف وربعت ايدها وضمتها لصدرها بحركه طفوليه وقالت
: مش مروحه اتفضل امشي وسبني
زين بعصبيه : اي شغل العيال داه يابنتي انجزي خلينا نمشي الوقت اتأخر
وعد : لا مش انت قولتلي انك زهقت مني واني من يوم ما دخلت حياتك شقلبتها
زين : ايوا دي حقيقيه انتي بلوه ياوعد
وعد بغيظ وعصبيه : انت واحد مستفز امشي من قدامي بدل ماارتكب جريمة قتل

زين استوعب ال قالها قال يصحح كلامه
: قصدي كنت متعصب وقتها اي مينفعش اتعصب
وعد : لازم تتعود ازاي تتحكم ف اعصابك خصوصاً لما تتكلم مع بنت
زين : لما ابقى اتكلم مع بنت بقى انتي بنت
وعد بنرفزه : امشي بقولك امشي
زين ابتسم : مش قادر مديقكيش حقيقي بس انتي ست البنات ممكن تقومي يلا
وعد : قولت لا
زين : بقولك قومي
وعد : بقولك لا
زين بعصبيه : تصدقي انا غلطان انا اساسا مش عارف انا واقف اتحايل عليكي ليه ماتتنيلي
وعد بغضب : شوفت ظهرت على حقيقتك ازاي
زين : ششش انا ماشي خليكي قاعده
وسابها ومشي بس قلبه مقدرش
فجأه وهو ماشي راح لافف وشه ورجعلها وشالها من ع الأرض غصب عنها
وعد بصراخ : نزلني يامنحرف
زين بعصبيه : اتهدي بقى بدل مااوريكي الإنحراف بجد
وخدها وداها للعربيه وركبها
وعد : نزلني
زين بعصبيه : بقولك اي اقعدي ساكته كدا علشان مزعلكيش
وبعدين بصلها بحده
هزعلك بجد
وعد خافت وقعدت ساكته
“وصلوا الڤيلا ولقوا كل ال ف البيت نايم ”
زين : روحي ع اوضتك يلا
وعد : دا ع اساس اني هروح ع اوضتك يعني
زين : يخربيت لسانك
وعد سابته ومشيت
زين : اه صحيح بكرا مفيش شغل نامي براحتك
وعد : طيب
وكملت طريقها
زين : جعانه
وعد بصتله بتعجب : لا
لسه هتمشي
زين لحقها
: وعد
وعد بتعجب : نعم
زين افتكر مشهد الحادثه ال كانت ع الطريق قرب منها وقال
: مش عارف بس ممكن تاخدي بالك من نفسك
وعد حطت ايدها على دماغه
: انت سخن
زين وهو باصصلها بعشق : تقريباً كدا
وعد : طب ادخل نام وهتبقى كويس انا داخله اوضتي
وسابته ولسه هتمشي
زين : وعد
وعد بصتله بتعجب : في اي تاني
عينها جت ف عنيه سرح فيها شويه وقال
: جتك داهيه ف حلاوتك
وعد بذهول : ها
زين : اجري امشي يلا بقالك ساعه موقفاني ع الباب مش حاسه اني تعبان اي الناس ال معندهاش دم دي
وعد بعصبيه : انا ال …..
سابها بتتكلم ودخل اوضته
وعد بتعجب : دا اتجنن باين
دخلت اوضتها واترمت ع السرير افتكرت كريم وهو لسه هيعترف انه بيحبها بس زين بوظ كل حاجه
خدت نفس وحطت ايدها تحت خدها واتخيلت كريم وهو بيعترف بحبه ليها وفضلت تتخيل ف حياتها معاه
زين هو كمان دخل اوضته وفضل يفكر ف وعد
افتكر انها اكيد دلوقتي بتفكر ف كريم اتعصب وراح قايم من ع سريره وشد قلم وطلع البلكونه ورمى القلم ف بلكونة وعد
وعد فجأه بتسمع صوت حاجه وقعت ف البلكونه
طلعت بصت ع الأرض لقت قلم مسكته ورفعت وشها بتبص حواليها تشوف مين ال رماه لقت زين واقف وبيبتسم
وعد وهي ماسكه القلم : اي دا بقى ممكن افهم
زين ببرود

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكاية عشق)

اترك رد