روايات

رواية قدري ونصيبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي البارت الثامن عشر

رواية قدري ونصيبي الجزء الثامن عشر

قدري ونصيبي
قدري ونصيبي

رواية قدري ونصيبي الحلقة الثامنة عشر

الدكتور للاسف وضعها مش مستقر ولا 24 ساعه الجايه هم اللي هيحددو حالتها ولو ما فقتش هتدخل في غيبوبه
الكل كان في صدمه
مارفن بصدمه. مستحيل هي اكيد هتفوق مستحيل تتركني
حمزه. مارفن هي هتكون بخير الدكتور قال ممكن تفوق ادعلها انت
أما يامن اتبرع بدم كتير لحور ومن الصدمه فقد وعيه
فهد. يامن يامن دكتور والدكتور علق ليامن محاليل
بعد عده ساعات كانت عائله حور اول أما عرفت اللي حصلها راحو علي المستشفي
والكل كان متوتر وكانو بيدعو لحور
في اليوم التالي
الكل كانو خايفين
والدكتور طلع
مارفن. دكتور حور فاقت
الدكتور بابتسامه . اه وهي بخير
يامن. نقدر ندخلها
الدكتور. هننقلها غرفه عاديه وتقدر و تشوفوها
يامن. ماشي شكرا
والكل كان سعيد
بعد ربع ساعه
الكل دخل لحور وكانت لسه مفقش
بعد وقت حور ابتدت تفوق
ومارفن راح حضنها
مارفن. انتي بخير انادي للدكتور
حور بتعب. متخفش
يامن وراح حضن حور
يامن وكان واضح عليه التعب. انتي بخير

 

 

حور.اه بس انت اللي واضح انك تعبان
يامن. لا مفيش
وكل العائله حضنت حور
وبعد اسبوعين
حور اتحسنت وطلعت من المستشفي
في الصباح
كانو الكل بيفطرو ماعدا حور كانت تعبانه ونايمه
منال. مارفن
مارفن. نعم
منال. انت وحور مش ناوين تتجوزو
يامن. اه احسن حاجه قلتها وانا عاوز اتجوز
حمزه. وانا عاوز اتجوز
فهد. فاضل انا وانا كمان
مارفن. اه وانتو ايه عرفكم انو حور بتحبني
فهد . انت غبي كلنا عارفين انو حور بتحبك
مارفن. ممكن بتحبني كصديق مش اكتر
منال . انت عاوز حور هي اللي تعترف
مارفن. اه
شهد. عندي خطه
فهد. ايه
شهد
مارفن. ايه والخطه لو فشلت هخسر حور
يامن. لو بتحبك هتعترف
الكل كان عاوزينه ينفذ الخطه
مارفن. خلاص موافق بس هنجيبو بنت منين
شهد. عادي
عند حور
حور لنفسها. انا ضيعت وقت كتير في الانتقام لازم ارجع مثل الاول بس اول خطوه لازم اخدها اني اعترف لمارفن اني بحبه لانو هو اكيد مارح يعترف لانو خايف اني اكون مابحبه
بعد وقت حور نزلت وتفاجئت لانو كان في بنت مع مارفن
حور. مين دي
منال. دي خطيبه مارفن
حور بصدمه . ايه ازاي
حمزه. هو ايه اللي ازاي
حور. ها لاالف مبروك
مارفن كان عاوز يخليها تعترف باي طريقه

 

 

. الله يبارك فيكي وكتب كتابنا النهارده
حور. اي الف مبروك وصعدت لغرفتها
يامن. ايه اللي عملته ده كتب كتاب ايه اللي النهارده
مارفن. معرفش كنت عاوز اخليها تعترف فعملت كده
يامن طلع لحور
ملقهاش في الغرفه
لقها في غرفه الملابس
يامن باستغراب. حور انتي بتعملي ايه
حور. يامن انت جيت ده ولاده الاحلي وكانت بتشاور علي فستانين
يامن فنفسه . هي الصدمه أصرت عليها ولا ايه
يامن. حور انتي بتقولي ايه
حور قفلت باب الغرفه
وراحت عند يامن
يامن. في ايه
حور. ايه اللي حصل تحت ده
يامن. قصدك ايه
حور. يامن انا عارفه انو مارفن بيحبني فايه اللي حصل ده
يامن حكلها كل حاجه
حور. كنت متاكده
يامن. وهتعملي ايه
حور. هتعرف بالليل بس مفيش حد يعرف انو انا عرفت
يامن. تمام
بالليل
مارفن بتوتر. ايه اللي هيحصل انا كده هتجوز
يامن. كان لسه هيتكلم قاطعه نزول حور وكانت قمر ولابسه فستان ازرق
حور. المأذون فين
يامن. اكيد جاي
بعد وقت

 

 

المأذون جه ومارفن قعد بس مكنش قادر يكمل وكان هيقول لحور بس قاطعه انو حور قعدت جنبه
مارفن باستغراب. حور انتي
حور. بحبك
مارفن. ايه
حور بحبك ومكنتش محتاج تعمل كل ده علشان اعترف لاني كنت هعترف النهارده
مارفن شالها ولف بيها. وانا بعشققكك
حور. خلاص يا مجنون
وكانت حور ومارفن مبسوطين وفاقو علي جمله المأذون الشهيره(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
مارفن. بحبك
حور. وانا بعشقك
يامن . خلصنا من روميو وجوليت ومسك ايمان وقال دوري انا بقي
ايمان.ها
يامن. ها ايه مش وقتك صدمات لاني هجوزك النهارده حتي لو بالغصب ها موافقه
ايمان بكسوف . موافقه
يامن. واخيرا يلا اكتب يا شيخنا
وفاقو علي جمله المأذون الشهيره (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
يامن شال ايمان ولف بيها
يامن. بحبك
ايمان. وانا كمان
يامن. وحيات طنط لتقوليها
حمزه . خلصتو دوري انا بقا يلا ياملاك
ملاك. انا
حمزه. لا الخيال انا اول واحد اعترفت بحبي خلصي احسن ما اخطفك الكل ضحك عليه
وتم كتب الكتاب
حور.مارفن اناقررت قرار

 

 

 

مارفن . ايه هو
حور. قررت اني البس الحجاب
مارفن. قولي والله
حور. اه
مارفن لف بيها
مارفن. بحبك
حور. وانا بعشقك
تمت..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية قدري ونصيبي)

اترك رد

error: Content is protected !!