Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الثلاثون 30 بقلم فاطمة جودة

   رواية عشق المراد 2 الفصل الثلاثون 30 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثلاثون 30 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثلاثون 30 بقلم فاطمة جودة

في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث 
زين .. انتي مش لازم تيجي 
يوسف .. دا اللي هو ازي لا طبعا 
يارا .. خلاص يا زين باشا يلا 
زين .. ربنا يستر خلي المسدس ده معاكي 
يارا .. يلهوي دا تقيل اوي 
زين .. متخنقنيش امسكي عدل عشان لو حصل حاجه 
يارا .. براحه الله ما تخدني قلامين احسن 
يوسف .. بس انتي وهو يلا القوات جهزت 
زين .. يلا يا اختي 
القوه كانت جاهزه وكان عددهم كبير لأن العمليه مش سهله 
وصلو مكان التسليم 
زين .. بس اتوزعو حوالين المكان عشان هنهجم 
يارا .. زين باشا هو انا هجهم معاكو
زين بعصبية .. لا هحطك في علبة كبريت 
يوسف .. بس بقي 
في التسليم 
الباشا .. البضاعه تمام 
عشري .. تمام يا ريس 
الباشا .. دوق يمكن تكون مش مظبوطه 
مارك (مصري بس عايش برا ) .. بتشك فينا 
الباشا .. اشك في ابويا دي بضاعه بملايين 
مارك بتوتر .. دوق يا عشري 
عشري خد شمه من البضاعه .. دا دقيق 
الباشا .. وحيات امك 
مارك خاف .. دقيق اي انت بتهزر 
الباشا برجالته رفعو السلاح عليهم 
الباشا .. كده يا حيلت امك انا محدش يستغفلني 
زين .. اضررررب 
وبدأ ضرب النار بين رجالة الباشا والشرطه ورجالة مارك اللي مش فاهمين بيحصل اي لأنهم مش بيفهمو عربي 
زين .. يوسف احمي ضهري 
يوسف .. معاك اضرب
زين ضرب طلقه علي الباشا 
الباشا عرف زين لانه كان بيراقب يارا .. اااااه يا زين الكلب 
يوسف .. هو يعرفك 
زين .. هبقي اقولك اخلص اضرب 
يارا واقفه في جمب مش عارفه تعمل اي 
الباشا بتعب ضرب طلقه عليها 
يارا .. اااااه 
زين .. يااااااااااراااااااا 
جري عليها ويوسف كان بيحمي ضهرهم
يارا .. هموت يا زين 
زين قلع قميصه وربط علي الجرح عشان يوقف الدم .. اهدي والنبي عشان متتعبيش اكتر 
يوسف .. زين انقلها المستشفى بسرعه وانا هخلص واحصلك 
زين شالها .. خلي بالك من نفسك 
يوسف .. متقلقش روح بسرعه 
يارا بتعيط .. ااااه بيوجع اوي 
زين .. اهدي والنبي انا كده هعمل حادثه 
يارا فقدت الوعي 
زين ساق بسرعه جنونيه وصل المستشفى 
زين .. دكتور .. دكتور يا بهايم 
الممرضه .. لازم تتدخل عمليات 
زين حطها علي الترولي ودخلت العمليات 
*******
Fatma goda 
عاصم .. عهد انا رايح مشوار سريع 
عهد .. هتروحلها 
عاصم .. بتقولي اي
عهد .. هتروح لسهر هتخوني يا عاصم بعد ما سلمتك قلبي 
عاصم حضنها .. انا مبكلش سهر وقطعت علاقتي بيها 
عهد زقته .. كدااااب وخاين اومال اي المسدج دي وفتحت تليفونها 
( انا فاعلة خير ومتحاوليش تدوري علي صاحب الرقم عاصم هيروح لسهر الساعه خمسه أصلها وحشته ما انتي يا حبة عيني مش ماليه عينه هيروح يترمي في حضنها وخليكي انتي في البيت اتكسفي من خيالك ) 
عاصم بصدمه .. وربنا ما اعرف حاجه حتي خدي الموبيل انا مبكلماش بقالي كتير من ساعة اخر مره 
عهد دمعت .. انت كنت رايح فين 
عاصم .. كنت رايح لواحد صاحبي 
عهد .. اي يثبتلي انك مش هتروح لسهر 
عاصم .. والله ما انا خارج هفضل معاكي
عهد .. عاصم بالله عليك لو عايزها روحلها ومتعلقش قلبي بيك اكتر من كده بس قولي انك محبتنيش
عاصم حضنها .. شششششش مينفعش ابعد عن روحي وبعدين هي مضايقه اني مش بكلمها والا بروحلها 
عهد .. انت متأكد من كلامك 
عاصم طبع  قبله علي شفاتيها .. متأكد مليون في الميه 
عهد بدلته شعوره لأنها اضايقت من نفسها لما شافت المسدج هي فعلا مبتخليش عاصم يقرب منها 
******
Fatma goda
يوسف بيتصل بزين 
زين .. عملت اي 
يوسف .. اتقبض عليهم يارا عامله اي 
زين .. في العمليات 
يوسف .. انت في المستشفى  بتاعت سليم 
زين .. اه بس هو مش موجود تعالي وهاتلي اي تيشرت والا قميص البسه 
يوسف .. حاضر 
زين .. متتأخرش سلام 
يوسف .. سلام ورد علي حور .. اي بكلم اخوكي 
حور .. انت كويس حصل حاجه 
يوسف .. كويس والله يارا اتضربت بالنار 
حور اتخضت .. بجد يلهوي 
يوسف .. انا جايلك هاتي لبس لزين وانزلي بسرعه 
حور .. حاضر 
****
الدكتور خرج 
زين .. كريم هي عامله اي 
كريم .. متقلقش الحمدلله كويسه وشويه وهتتنقل اوضه عاديه الطلقه في كتفها الحمدلله 
زين .. الحمدلله 
كريم .. انت واقف عريان كده لي 
زين .. اعمل اي ربطت علي الجرح بالقميص 
كريم ضحك .. شهم طول عمرك 
زين .. اي يلا السخافه دي يا سخيف سليم فين 
كريم .. دا هيجبلي شلل مجاش انهارده قالي مع هيدي 
زين .. حسبي الله
كريم .. انت بتحبها 
زين .. مين 
كريم .. هيدي 
زين ضحك .. هيدي اختي يا متخلف 
كريم .. طب واللي جوه دي مين 
زين .. انت بتسأل كتير لي 
كريم .. يعم قول بيني وبينك أصلها مزه جامده لو كده اشقطها انا 
زين .. امشي يا كريم لأن اقسم بالله هعملك محضر انك دكتور متحرش 
كريم .. شكلك بتحبها 
زين بصدمه .. يارا اللي جوا 
كريم .. لا اللي برا هتهزر 
زين .. لا طبعا دي كانت طرف في صفقة مخدرات 
كريم .. بس والله صاروخ 
زين طلع مسدسه .. هتمشي والا اضربك بالنار 
كريم .. دا انتو عيله متخلفه 
يارا فاقت  اتنقلت اوضه عاديه 
زين ..  عامله اي
يارا .. الحمدلله انا اسفه علي اللي حصل 
زين .. بتتأسفي لي 
يارا .. هو حضرتك قاعد كده لي 
زين .. اصل امي اضربت بالنار كنت بوقف النزيف 
يارا .. اه اه افتكرت في دم عليك 
زين .. انتي فقدتي الذاكره والا اي 
يارا .. بسأل الله 
زين .. مهو منك منا شيلتك 
يارا .. ايوه خلاص 
زين شال شعرها من علي عينيها وهي اترعشت 
زين .. انتي حلوه كده ازي .
يارا .. يعني اي ازي 
زين قرب منها ونفسهم بقي قريب اوي من بعض .. هو اي اللي ازي 
يارا .. انت كويس 
زين طبع قبله علي شفاتيها .. لا 
يارا .. زين .. زين ابعد انا مش عارفه اتحرك 
زين طبع قبله مره تانيه .. انتي عملتي فيا اي 
يارا .. لو سمحت اوعي 
يارا مش عارفه تتحرك بسبب دراعها 
زين .. يارا تتجوزيني 
يارا .. زين انت في وعيك 
زين .. ايوه تتجوزيني 
يارا .. موافقه 
زين قبلها بحب 
يارا .. معلش بالله عليك ابعد 
زين .. بحبك 
يارا .. اللي بيحب حد مش هيأذيه وانت كده بتأذيني 
زين .. يارا سامحيني بس مش قادر
يارا .. يا عم اوعي والله هصوت 
زين ضحك .. خلاص خلاص
يارا .. اقعد علي الكرسي يا عسل 
زين .. حاضر 
يوسف وحور جم 
يوسف وحور .. حمدالله على سلامتك 
يارا .. الله يسلمكم 
يوسف .. خد قميص اهو 
حور .. انا اللي جيبته 
يوسف حط ايده علي كتفها .. يا ابني حبيبي مبتختارش حاجه وحشه 
(يوسف عادي بيحط ايده علي كتف حور قدام زين حركه  عاديه  ) 
زين .. شوفلنا سليم فين وخد حور معاك 
يوسف .. بيطرقنا 
حور .. ماشي يا زين يلا يا يوسف 
زين .. متزعليش خدي 
حور .. مش زعلانه انا بتلكك عشان أخرج 
يوسف .. تعالي هنروح عندنا الاول عشان اغير هدومي 
زين .. اونكل هناك وفيري 
يوسف .. اه
زين .. ماشي 
******* 
ميرا .. ادم 
ادم .. نعم 
ميرا .. انا خايفه هو انت متعرفش حاجه عن بابا 
ادم حط ايده علي كتفها وهي سندت رأسها علي كتفه .. متخافيش انا معاكي 
عز .. مالكم 
ميرا .. اونكل انا خايفه من سكوت بابا 
عز .. يا حبيبتي انتي معانا وبعدين اللي اعرفه ان هو سافر 
ميرا .. ربنا يستر 
عز .. ادم اوعي يا حبيبي عنها بدل ما اضربك 
ادم .. ما انا قاعد قدامك عادي يا بابا 
عز .. انت عايز تضرب 
ادم .. وماله 
عز حدفه بالمخده .. بطل لماضه 
ادم ضحك .. خلاص اصل انا وهي قاعدين قدامكم محترمين اهو 
عز .. هو عاصم فين 
ادم جري بضحك .. مبيخرجش من الاوضه اوعدنا يارب 
عز قام جري وراه .. انت هتتلم والا لا 
ادم .. خلاص يا عز بقي 
عز .. نهار ابوك اسود 
ادم .. بتشتم نفسك 
عز .. ليليان تعالي شوفي الحيوان ده 
ادم .. لو مش عاجبك طلقني 
******
Fatma goda 
عاصم .. احنا نسينا نجيب الحاجات اللي كنتي عايزاها امبارح 
عهد .. مش مشكله نروح وقت تاني 
عاصم .. بتغيري عليا 
عهد .. اللي بيحب لازم يغير 
عاصم قبلها .. انا مش بحب انا بعشق 
عهد .. عاصم هو فعلا زي المسدج ما جت انت بتضايق مني 
عاصم .. لا يا روحي انا مش شاريكي عشان حاجه وارميكي انا بحبك انسي اي حاجه بقي 
اليوم خلص وعدي فاضل يومين علي المصيف 
يا تري اي اللي هيحصل هناك ؟ 
يا تري سهر هتعمل اي ؟ 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!