روايات

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل الأول 1 بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل الأول 1 بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام البارت الأول

رواية ما بين الحب والانتقام الجزء الأول

رواية ما بين الحب والانتقام الحلقة الأولى

عمار .. انت بتعيطي ليه انا مكنتش عارف انك ضعيفة كده… راحت فين شجاعتك و بعدين انا اول مرة اشوف بنت بتعيط يوم فرحها
ملك ببكاء وغضب .. لما تخطفني و تهددني و تخليني انفصل عن الشخص الي كنت بحبه كان و تجوزني غصب…. ده كله تسالني بتعيطي ليه كانك معملتش…. انت ازاي كده
،،…….. فلاش باك ………،،
ملك .. اه يا دمغي…. ايه ده انت مين… انا ازاي جايت هنا
عمار .. اخيرا فوقتي بصي انا الي هقوله يتنفذ بالحرف الواحد لو عايزة تروحي بيتك تاني
ملك .. اوعي تكون فاكر أن شغل العصابات ده بيمشي معايا كان غيرك اشطر
عمار ببسمة .. ايه رائيك دلوقتي
،، وهو يضع المسدس علي رأس ملك ،،
ملك بثقة كبيرة .. ههههه فكرك انا كده خفت اظن انك لو كنت عايز تقتلني كنت قتلتني بدل ما تخطفني صح ولا انا غلطانة و بعدين انت قولت انك عايزني اسمع كلامك ما تجيب من الاخر وتقول انت عايز ايه
عمار بإعجاب بذكائها .. انت وفرتي عليه كتير انا عايزك تتجوزيني
ملك بصدمة .. انا مستحيل اتجوزك حتي لو علي جثتي
عمار ..اظن انك مش فهمه موقفك كويس ده مكانش طلب حتي لو مكنتيش ها توافقي خوفا مني فأظن أن ده كافي بأنه يخليكي توافقي
اجرا عمار مكالمة فديو مع أحد
عمار .. هاتلي الكاميرا عليه
أدار عمار الهاتف ليجعل ملك تراي ادهم الذي كان مقلي علي الارض وكان مصاب كثيرا في كل جزء من جسده
عمار .. اطمني هو لسه عايش بس انا مش عارف هو ممكن يفضل كده لحد أمتي ايه رائيك بقي
ملك وهي بكاء .. انت ليه بتعمل كده احنا ما ازنكش في اي حاجة
عمار .. انت ما ازتنيش في حاجة بس هو خد حاجة غليا عليا اوي و ازي ناس قريبين مني انا هرود لي كل الي عمله معيا انا معنديش مشكله شخصيه معاكي بس كل مشكلتك ان ادهم بيحبك و يلا بسرعة انت قراراتي ايه
ملك ببكاء و حزن .. انت كذاب مستحيل ادهم يعمل حاجة وحشه لحد و انا مش هكون أداء تستخدمها علشان تكسر بيها ادهم
عمار بغضب .. الحقير ده محظوظ أنه لقي حد يحبه زيك بس انت كده بتحكمي علي حبيب القلب بالاعدا..م
وجه عمار كلامه للطرف الآخر .. نفذ
ملك بانهيار .. لاء لاء ارجوك ما تازيش ادهم… انا موافقة بس سيبه
عمار .. وقف ما تعملش حاجة
،، انهي عمار المكالمه ثم وجه كلامه لي ملك ،،
انت كده شاطره بحبك لما تسمعي الكلام تقدري تمشي و لما تنزلي هتلاقي عربية سوده مستنياكي اركبيها و السواق هايواصلك لحد بيتك و بعد كام يوم انا هاجي اتقدملك
،،…….. باك ………،،
عمار .. انت لازم تشكرني انت عارفة لو كنت اتجوزت الكلب ده كنت ها تعيشي حياتك كلها ندمانه لما تشوفي وشه الحقيقي
ملك بشهيق من كثرة البكاء ..ادهم مستحيلا يكون وحش و حتي لو كان وحش مستحيل يكون زيك
تملك الغضب عمار فأمسك ملك من كتفيها بقوة علي الحائط
عمار بعون حمراء من الغضب بصوت عالي .. اياكي تقرني بيني و بين الكلب ده تاني انت عارفه هو عمل ايه…. الحقير الي انت بتحبيه ده اتجوز اختي و استغلها عشان فلوسها و لما خد منها الي هو عايزه طلقها بعد ما حبته و حملت منه وسبها في أشد وقت هي كانت محتاجه فيه وانا لما عرفت روحت ضربته من زعلي علي اختي وعارفة علشان ينتقم مني عمل ايه….. قتل مرتي الانسانيه الوحيده الي انا حبتها عرفتي الكلب الي انت بتحبه ده حقير قد ايه انا عايز امو..ته دلوقتي بس لو مو..ته مش هيكون كفايه انا لازم اخليه يحس بكل حاجة انا حسيت بيها عرفتي انا ليه بكره… لو انت مكاني كنت هتعملي ايه
لم تستطيع ملك التحدث من الصدمه بعد أن سمعت ما قاله عمار
عمار بصوت عالي وهو حزين .. انت مابتروديش ليه مش انت كنت قاعده بتتكلمي و مش بتسكوتي…. سكتي دلوقتي ليه انا هقول لك انت سكتي ليه….. لانك مش عارفة تقولي حاجة
ترك عمار الغرفة و غادر الغرفة و ترك ملك لانه لم يستطيع أن يسيطر علي غضبه وما أن خرج عمار من الغرفة سقطت ملك علي الارض و هي تفكر بكل ما قاله عمار فهو بالتأكيد لم يقول كل ذالك من فراغ و مع ذلك كانت لا تستطيع أن تشك بي ادهم ف ادهم هو حبها
ملك في نفسها بحزن .. عمار من الي قاله و الحاله الي كان فيه اكيد مش بيقول الكلام ده من فراغ بس انا عارفة ادهم كويس اكيد ادهم مش ممكن يعمل زي كده انا مش عارفة الحقيقة فين
لم تستطيع ملك النهوض من الأرض لانها لم تستطيع ان تتحكم في اعصبها ظلت تحاول النهوض لكنها لم تستطيع الي أن فقدة الواعي بسبب عدم تناول الطعام والشراب طول اليوم وبعد انا هداء عمار رجع الي غرفته ليجد ملك نائمة علي الارض فحملها ووضعها علي السرير و وضع عليها الغطاء ثم تحدث
عمار يشعر بالاسي علي ملك .. انا اسف جدا انا عارف ان انت ملكيش ذنب بكل الي بيحصل ده… انا اسف
ترك عمار ملك نائمة علي السرير و اتجه هو لينام كنبة وهو يفكر فما قلته ملك له عن أنه سبب تدمر حياتها وشعر بالحزن لي كل فعله معها لانه يعلم أنها لم تفعل شئ سئ له و مع ذالك هو ازها أكثر من مرة و كل ذلك بسبب ذالك الحقير وزاد كره عمار لي ادهم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ما بين الحب والانتقام)

اترك رد

error: Content is protected !!