Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل الثامن 8 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الثامن 8 بقلم فاطمه جودة
رواية عشق المراد الفصل الثامن 8 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثامن 8 بقلم فاطمه جودة

داليدا وفريده وليليان بقو صحاب 
وعز حدد معاد كتب الكتاب بعد شهر 
 يوم الخميس يوم خطوبه مرام واسر 
مرام .. انا متوتره اوي 
مامتها .. يا حبيبتي دا طبيعي بس اهدي كدا علي قد ما تقدري بلاش هبل 
مرام .. طب شكلي حلو 
مامتها .. قمر والله 
***
في بيت داليدا 
ليليان كانت عند داليدا بتلبس معاها 
داليدا .. اي القمر دا 
ليليان .. هعجب عز 
داليدا .. دا سؤال انتي بتعجبيه بأي حاجه لانو شايفك ملكه في كل حاجه 
ليليان بكسوف .. هو هيزعق أن الفستان صك 
داليدا .. طب ما انا فستاني زيك انشاء الله مش هيزعق 
ليليان .. طب انا هروح اوضتو 
داليدا بغمزه .. روحي يا ستي 
ليليان ضحكت .. اتلمي 
ليليان راحت اوضة عز بس ملقتوش راحت تشم البرفيوم بتاعه 
وهو خرج من الحمام وكان عاري الصدر  بس معملش صوت وفضل يتفرج عليها 
ليليان فضلت تشم في حاجته 
وعز جه حضنها من ضهرها 
ليليان شهقت .. يخربيتك انت هنا من امته وقالع كدا لي 
عز .. من ساعة ما دخلتي بس كنت في الحمام اي الفستان دا 
ليليان .. روح البس 
عز .. اي شكلي وحش 
ليليان وشها قلب طماطم .. عز خلص انا كنت جايه عشان اوريك الفستان 
عز .. انتي شايفه انك هتروحي كدا وحط ايدو في وسطها ولفها لي 
ليليان اترعشت واتوترت .. ع .. عز أبعد 
عز .. لسه بتتكسفي مني 
ليليان .. معلش أبعد 
عز .. مش هتنيل غيري الفستان دا 
ليليان لفت ايديها حولين رقبته
ليليان .. عشان خاطري يا عز 
عز .. ليليان الفستان مجسم عليكي جدا 
ليليان .. هو كدا والله ما انا راحه معاك 
عز  .. ليليان انتي بتاعتي انا انا وبس كل حاجه فيكي تخصني واظن انتي فاهمه 
ليليان .. طب عشان خاطري بالله عليك وبعدين داليدا لابسه زيه
عز .. خلاص يا ليليان براحتكو 
ليليان .. خلاص بقي فرفش عشان خاطري 
عز .. بس انتي بقيتي بطل 
ليليان .. ما تحترم نفسك وبعدين شيل ايدك 
عز .. اممم هي بقت كدا 
ليليان .. اي هتعمل اي بلاش هبل 
عز .. هبل اه بقولك بليل بعد ما نخلص الخطوبه كنت عايزك هنخرج شويه 
ليليان … بجد بموت فيك والله تدري انك في قلبي 
عز بهمس.. طب اي 
ليليان .. لا وحيات امك انت هتلبس واخلص عشان منتأخرش 
عز .. ماشي أما اشوف اخرتها معاكي اي 
ليليان .. البس يا عز انا خارجه 
*****
مراد .. كيان كدا حلو 
كيان .. اه جامد انت العريس والا اي 
مامت مراد .. قمر يا حبيبي 
****
عمر .. يلا يا فريده 
فريده .. انا خلصت شكلي حلو 
عمر .. مزه والله لو مكنتيش اختي كنت ارتبط بيكي 
****
راحو كلهم بيت مرام 
مراد مكنش منزل عيونه من علي داليدا واضايق من فستانها لانو مجسم عليها 
ادهم ..  ازيك يا فريده 
فريده .. الحمدلله 
ادهم … انتي حلوه اوي 
فريده سابته ومشيت بعيد عنو 
كيان .. اي يا ادهم مالك
ادهم بضيق .. انا مش فاهم هي بتعمل كدا لي 
كيان .. هي مين 
ادهم .. يوووه مفيش حاجه 
اسر كان قاعد بفراغ الصبر مستني يشوف مرام 
مرام جت وكانت في منتهي الجمال كانت شبه الاميرات كانت لابسه فستان ابيض منفوش شويه وهيلز اسود 
اسر .. مشاء الله اي القمر دا 
داليدا .. شكلك حلو اوي يا قلبي 
مرام .. شكرا 
عملو الخطوبه في جو مليان بالفرحه والبهجه 
بعد الخطوبه ما خلصت 
اسر .. عمي هاخد مرام نخرج شويه 
محمد .. دلوقت 
اسر .. يا عمي هي معايا متقلقش عليها 
محمد .. ماشي يا اسر 
**
مراد .. عز ممكن اوصل داليدا عشان عايزها في موضوع مهم 
عز .. ماتخليها لبكره 
مراد .. معلش موضوع ضروري 
عز .. ماشي 
(مع العلم داليدا وفريده  محدش لسه يعرف أن ادهم واسر ومراد ظباط بس مرام عارفه )
عز قال لداليدا 
عز .. خلي بالك من نفسك 
داليدا .. حاضر متقلقش 
عز .. سلام 
مراد خد داليدا ومشيو 
وعز خد ليليان ومشيو 
واسر ومرام خرجو 
وكيان مشي بعربيته 
عمر .. يادي النيله 
ادهم .. في اي 
عمر .. كوتش العربيه نام 
ادهم .. انهي واحد 
عمر .. الاتنين اللي قدام 
ادهم .. طب تعالي نروح نصلحه 
عمر .. هياخد وقت طب معلش يا ادهم ممكن توصل فريده عشان أنا هودي العربيه للمكانيكي 
ادهم .. حاضر من عنيا يلا يا فريده 
فريده  .. اتفضل 
****
ادهم .. اي مضايقه انك معايا 
فريده بصتلو .. ادهم 
ادهم .. احلي ادهم سمعتها في حياتي 
فريده .. افندم 
ادهم .. ها عايزه اي 
فريده .. انت بتعمل معايا كدا لي دايما بترزل عليا وتضايقني وانا اصلا معرفكش 
ادهم … عادي ممكن بتعامل معاكي عادي بس انتي اللي اوفر 
فريده … انت اوسخ شخص شوفتو ف حياتي 
ادهم ببرود  .. امم كويس بس اشمعنا
فريد .. انت باااارد وبتاع بنات 
ادهم ..  لي يعني 
فريده .. انا كل يوم اجي الشركه الاقي مايان عندك وهي ملهاش دعوه بشغلك وهي خارجه بتتعمد تضايقني وتبين أن في بينكو حاجه وتفضل تعدل لبسها 
ادهم .. انت مضايقه لي 
فريده .. ما تولع انت وهي بس انا مبحبش قلة الأدب احنا في شغل 
ادهم اتضايق .. تمام هقولها متجيش المكتب تاني 
فريده وهي ماسكه دموعها .. ماشي 
ادهم .. انا مسافر بكره يومين وهرجع
فريده  .. لي والشركه وشغلك
ادهم .. فريده انا مسافر انا ومراد شغلنا عندنا مأمورية 
فريده .. مأمورية اي انا مش فاهمه حاجه
ادهم .. انا ومراد واسر ظباط بس بتشتغل في الشركه مع كيان لأن الداخليه مش بتاخدنا غير في المأموريات المهمه وبعدين انا ظابط مخابرات بس بطلع معاهم 
فريده .. انت بتهزر انت ظابط مخابرات 
ادهم .. اه وطالع المأمورية دي عشان في حاجه تبع شغلي في المأمورية دي 
فريده .. هو ممكن ابقي اتصل اتطمن عليك 
ادهم .. اشمعنا انتي خطيبتي وانا معرفش 
فريده اتضايقت .. احم انا اسفه مش قصدي عمتا براحتك 
ادهم .. هاتي موبايلك 
فريده .. لي 
ادهم .. هاتي خلصي 
فريده ادتهوله 
ادهم كتب رقمو ورن علي فونه 
فريده فرحت .. لي بقي هو انا خطيبتك 
ادهم .. اسكتي هتسجليه اي 
فريده .. الظابط ادهم 
ادهم .. فريده سجليه قلبين بس 
فريده . لي 
ادهم .. يلا يا حبيبتي اسمعي الكلام عشان الحق اروح احضر شنطتي 
فريده .. احم ترجع بالسلامه 
ادهم وصلها البيت ونزل معاها لحد المدخل العماره
فريده .. اي دا النور مطفي 
ادهم .. بتخافي 
فريده .. اه لا 
ادهم .. هطلعك تعالي 
فريده مشيت جمبو من سكات 
بيت فريده كان في الدور الثالث 
وهما في الدور الأول السلم كلو ضلمه 
(تعديل أن العماره فخمه وشيك جدا بس كان في عطل في الكهربا)
ادهم .. فريده 
فريده .. نعم 
ادهم .. هتوحشيني 
فريده .. بجد 
ادهم .. امم ممكن أسألك سؤال 
فريده .. اسأل
ادهم .. انتي كلمتي ولاد أو ارتبطي قبل كدا 
فريده .. لا والله 
ادهم بهمس .. بجد 
وضمها لي جامد كأنها هتهرب منه 
فريده .. اوعي يا ادهم انت اتجننت 
ادهم .. انا ممكن اروح المأمورية ومرجعش سبيني 
فريده حاولت تزقه بس معرفتش 
فريده حست أنو مرهق جدا 
فريده .. انت كويس يا ادهم 
ادهم شدها ونزلو العربيه تاني 
فريده .. انت مجنون والا اي 
ادهم ممكن تحضني 
فريده .. ادهم انت ف وعيك 
ادهم .. معلش ارجوكي 
فريده ضمته ليها .. مالك 
ادهم .. انا لوحدي علي طول اهلي بعيد عني امي وابويا واختي  مسافرين برا مصر وانا هنا لوحدي 
كل حاجه بعملها لوحدي حاسس ان هموت لوحدي 
فريده قلبها وجعها وضمتو ليها اكتر .. انا معاك والا انا مش ماليه عينك والا الست مايان مش مكفياك 
ادهم ضحك .. طب قولي الحقيقه بتغيري عليا 
فريده .. اه .. لا 
ادهم .. قولي بالله عليكي 
فريده .. ممكن تسكت 
ادهم سكت ثواني .. بحبك 
فريده .. اه .. اي انت قولت اي 
ادهم .. بحبك 
فريده .. بعدته عن حضنها انت بتكدب انت بحب مايان 
ادهم ضحك .. مايان دي شمال وماشيه مع نص رجالة البلد 
فريده .. يعني اي 
ادهم .. يعني انا اللي كنت بقولها تعمل كدا عشان استفزك واخيكي تغيري عليا 
فريده .. انت حيوان والله 
ادهم .. طب بتحبيني والا اشوف غيرك 
فريده لفت ايديها حولين رقبته .. هموتك لو فكرت في غيري 
ادهم .. مقدرش اصلا 
فريده .. طب يلا طلعني البيت السلم ضلمه 
ادهم .. يلا 
نزل وطلع معاها وهما في الدور الثاني 
ادهم حضنها تاني 
فريده .. علي فكره انت قليل الادب 
ادهم .. والله دا اخرك في الانحراف 
فريده بدلته نفس الشعور لأنها حبتو من اول ما شافتو في المحل 
            ***********
مراد .. داليدا انا عايز اقولك حاجه 
داليدا .. اتفضل 
مراد .. انا بحبك 
داليدا ابتسمت ابتسامه هبله .. شكرا 
مراد ضحك علي كسوفها … انا مش عايز رد منك دلوقت انا كنت عايز اكلمك اتطمن عليكي كل يوم 
داليدا .. ماشي مفيش مشكله 
مراد .. انا مسافر بكره 
داليدا كشرت .. لي في حاجه والا اي 
مراد .. اه صح انتي متعرفيش اني ظابط 
داليدا تنحت .. يعني اي اومال بتشتغل في الشركه لي 
مراد .. إحنا دخلنا شركه مع كيان اخويا عشان احنا مش بنروح غير المأمورايات الخطيره وكمان بنحب الشغل في الشركه بس 
داليدا .. تمام لو سمحت روحني حالا 
مراد .. اي اللي حصل 
داليدا .. معلش أنا تعبانه شويه روحني 
مراد .. حاضر 
           **********
ليليان .. انت مودينا فين 
عز .. هخطفك 
ليليان .. خلص بقي 
عز .. اصبري عاملك مفجأه 
ليليان .. ماشي 
وصلو قدام بيت 
عز .. تعالي 
ليليان .. انت مجنون والله انا مش فاهمه حاجه 
عز غمي عنيها وشدها ودخل 
ليليان .. عز بطل جنان شيل البتاعه من علي عيني 
عز .. حاضر 
شال البتاعه 
ليليان .. وااااوو اي الجمال دا 
عز .. اي رأيك في بيتك 
ليليان .. تحفه يا عز كل حاجه ذوقي والألوان اللي بحبها 
عز .. طبعا مش هو بيتك 
ليليان .. انا مبسوطه اوي 
عز .. تعالي اوريكي الاوض 
ليليان … ها لا خلينا تحت احسن 
عز .. يلا يا زفته مش هموتك 
ليليان … يلا يا بارد يلا 
طلعو وعز فرجها كل الاوض 
ودخلو الاوضه بتاعتهم 
عز .. ها اي رأيك 
ليليان .. تحفه يا عز 
عز .. اقعدي عايز اتكلم معاكي 
ليليان قعدت 
عز خدها في حضنو .. بصي يا لي لي لو قدامك موزتين واحده بقشرها والتانيه من غير قشر هتاكلي انهي 
ليليان ببرأه .. اللي بقشر 
عز .. انتو البنات كدا يعني انا لما اجي اتجوز هتجوز اللي الكل بص علي جسمها والا هتجوز اللي لبسها محترم ومش مجسم والا حاجه 
ليليان .. هتتجوز اللي لبسها محترم 
عز .. شاطره يا روحي دلوقتي فستان زي اللي انتي لابسه دا ينفع راجل غيري يشوفك بي 
ليليان .. تؤتؤ 
عز .. يبقي اللي حصل انهارده ميتكررش تاني فاهمه 
ليليان بحب .. فاهمه متزعلش مني مفهمتش قصدك كان اي 
عز .. لي لي انتي نازله من عند ربنا مكتوبه علي اسمي انتي ملكي محدش لي انو يفكر فيكي غيري انتي بتاعتي انا وبس 
ليليان .. بحبك 
عز قرب منها وباسها.. وانا بموت فيكي 
ليليان بعدت عنو .. عز اتلم انت كنت لسه بتقول اي 
عز … امم انتي عندك حق بس بردو 
ليليان .. بردو اي 
عز .. اعمل اي ابوكي مرضيش نكتب الكتاب دلوقتي وقال استنو شهر وانا اكيد مش هشوفك الشهر دا ومحضنكيش 
ليليان … هو انت ممكن تيجي تقول بدل هي حضنتني تبقي اكيد حضنت غيري ومتثقش فيا 
عز .. بطلي هبل اللي بيعمل كده بيكون متخلف وانا عارف اخلاقك فكك من اي حاجه طول ما انا معاكي 
                                {حبك ملك قلبي}
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *