روايات

رواية معا للابد الفصل الأول 1 بقلم زهرة البستان

رواية معا للابد الفصل الأول 1 بقلم زهرة البستان

رواية معا للابد البارت الأول

رواية معا للابد الجزء الأول

رواية معا للابد الحلقة الأولى

انتو بتكرهوني ليه هو انا مش بنتكو زيها ولا انا مكنه تبرعات بالنسبالكو
الام بغضب:اسكتي يبت انتي انتي انانيه مبتفكريش في اختك ولا نشوفها بتموت قدامنا ونقعد انت تسمعي الكلام وبس ولسانك ده يخف شويه اصلي اقصه ليكي فاهمه
مريم بزعيق وعياط:بس انا تعبت مش قادره حرام انا مش بكره اختي بس انتو اللي بتخلوني أكرهها
الام بغضب:بت يمريم الكلام ده لو اتقال تاني هكسرك ويختي متستنيش حاجه مننا احنا دلوقتي اللي يهمنا اختك تبقي سليمه
مريم بغضب:ماشي وانا معتش متبرعه لحد تاني ناقص تاخدو اي تاني انا عارفه انكم ناويين علي الاسوء بس مش هعمل اللي في دماغكو انتو مش ملاحظين اني بقالي ١٥ سنه بتاخدو من جسمي وتدوه لاختي هو انا ايييه انا مش انسانه زيكو انا مش بحس انا بكرهكو
_____
محمد:طيب يدكتور احنا دلوقتي في ايدينا نعمل اي
الدكتور:البنت قلبها مش مستقر ومحتاجه قلب تاني لازم تلاقو حد يتبرعلها بس صعب تلاقو
محمد:لا انا عندي اللي يتبرعلها بس انت تمشي العمليه

 

 

الدكتور:بس يدكتور محمد مين اللي هيرضي يتخلي للدرجه دي طيب احنا لازم نعرف تفاصيل اكتر عشان نشوف القلب هيفضل شغال لغايه امتي
محمد:بنتي مريم هتتبرعلها
الدكتور بصدمه:انت بتقول ايه يدكتور مستحيل دي بنتك ازاي هتنهي حياتها بايدك انا لا يمكن اعمل عمليه زي دي
محمد بغضب:مش هتعملها ازاي بعد السنين دي كلها هخسر بنتي في ليله
الدكتور بغضب:وهي التانيه دي برضو مش بنتك ولا انت مفكر انك بتستعبط كل الناس اللي حواليك احنا ساكتين عشان عارفين معزه فاطمه عندك انما عميالك في البنت دي الكل عارفها حرام تنهي حياتها بايدك
محمد ببرود:دي بنتي وانا حر فيها واحنا مخلفينها عشان كدا وهي لا يمكن تعترض والعمليه هتم والا هوديك في داهيه
الدكتور بغضب:انت بتهددني لا متفكرشي انك تقدر تاذيني دا باللي انت بتعمله ده هتروح في ستين داهيه وانا مش هسكت ومش هسيب البت في ايديكو تقت*لوها قلبكو ايه حجر ده الحجر احسن منكو
____

 

 

مريم بعياط وزعيق:افتحو الباب ده انا مش عايزه افضل هنا سبوني حرام عليكم ااااه
فاطمه للأم:ماما مريم بتعيط ليه افتحيلها الباب ارجوكي بلاش تعملو كدا فيها تاني انا مش عايزه ادمر اختي بايدي بلاش تخلوها تكرهني اختي مش هتتبرعلي بحاجه تاني انتو عايزين منها ايه هي مش بنتكو زيي حرام عليكو انا لا يمكن اسامحكو لو عملتو في اختي كدا تاني
الام بعياط:يبنتي اختك هتبقي كويسه ده هتتبرع بحاجه صغيره وهتبقي كويسه وانتي الاهم هتبقي كويسه احنا مش هناذيها متخافيش
فاطمه بدموع:بس انا كدا باذيها كفايه كدا يا امي انا تعبت كفايه بلاش تعذبوها وتعذبوني معاها
الام بهدوء:اهدي بس يا فاطمه نامي شويه يحبيبتي واحنا هنقنعها وبعد كدا هنبقي كويسين كلنا وهنعيش كلنا مع بعض
فاطمه:اختيلو جرالها حاجه انا مستحيل اسامحكو واختي لو موافقتش انا مش هسمحلكو تاذوها زي كل مره انا نفسيتي باظت ونفسيتها هي بقت صفر حرام فكرو فيها شويه زي ما بتفكرو فيا هي عندها حق تكرهني لا تكرهني ايه دي عندها حق تيجي تخلص مني دلوقتي انتو سرقتو حياتها وطفولتها عشاني انا مش مسامحاكو لو اختي جرالها حاجه
_____
مريم:الو يا ليل امي حبساني في الاوضه ارجوك خلي حد ييجي ياخدني من هنا هيموت*وني يا ليل
ليل:اهدي يحبيبتي دول اهلك اكيد مش هيعملو كدا فيكي انا هقول لعمي متقلقيش
مريم:بسرعه يا ليل ارجوك متسبنيش معاهم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية معا للابد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *