رواية لقاء مصلحة الفصل العاشر 10 بقلم نوران جمال
رواية لقاء مصلحة الفصل العاشر 10 بقلم نوران جمال
رواية لقاء مصلحة البارت العاشر
رواية لقاء مصلحة الجزء العاشر
رواية لقاء مصلحة الحلقة العاشرة
ليان بسخرية: قولتلك متزعلنيش ..لتقف من علي
الكرسي وتقف بجانب ميرال لتنظر الي جاسر
ليقترب جاسر من مازن.
_مازن بضحك: انتوا هتضربوني بالدور ولا ايه..
جاسر بسخرية : لا مش بالدور انا سايبهم هما يبتدوا يمكن غضبي منك يقل ومقتلكش دلوقتي ..
ليضحك مازن بسخرية
جاسر بجدية : عرفت يارا منين وازاي..
مازن بهدوء: كل خطوة بتمشيها يا جاسر انت او ولاد عمك انا بعرفها فطبيعي اعرف ..
جاسر بضحك : اممم طب كويس طلعت مش سهل يا مازن ..
مازن بسخرية: انت لسه جاي تعرف دلوقتي ..
جاسر بسخرية: شوف انت بقي ..
مازن بتذكر : امممم للاسف مش فاكر غير ان في يوم كان في فيلا بتتحرق وناس بتصرخ وولد بيجري ..
ليخرج الشرر من عين جاسركأنه سينفجر ..
وايه كمان اه افتكرت كان اسمها ايه اللي كانت بتصرخ في الدور الاخير ووقعت من الشباك ههههه اه اه افتكرت جيهان هانم ..ثم بضحك : كانت قمر الصراحه وهي بتقع لا وصوتها كان حل ..وقبل ان يُكمل
_ كان ادهم انقض عليه يضربه بحدة بينما مازن يضحك يريد ان يغضبهم اكثر
ادهم بغضب : متجيبش سيرتها انت فاهم ..ليسدد له العديد من اللكمات
ادهم بحدة وهو يتذكر ما حدث: سيرتها متجيش علي لسانك القذر ده ..ليقف فجأه ويمسك سكين موجود بجانبه وقبل ان يقتل مازن امسك جاسر ادهم بقوة يبعده عن مازن بينما ادهم عيناه اصبحت حمراء للغايه ويصر ان يقتل مازن الان فهو ذكّره بتلك الذكري التي يحاول نسيانها منذ زمن
جاسر بهمس بحدة لادهم : ادهم فوق بقي متوصلهوش للي هو عايزه فوق بقي هي ماتت خلاص ..ليتوقف ادهم عن الحركة وعندما عاد لوعيه قليلا قام بإبعاد جاسر عنه بحدة ليخرج بسرعه من الفيلا ويركب سيارته ليقودها الي مكان مجهول ..
_بينما في الفيلا
ضحك مازن بشدة
مازن بضحك : هرب هيفضل جبان طول عمره هههه…
جاسر بسخرية وحدة : لو مخرجش كانت روحك انت اللي خرجت ..
ليأتيهم صوت سيف الذي يقف بجانب ياسين
سيف بهدوء: عايز توصل لإيه يا مازن انت بس دلوقتي شوفت غضب واحد بس من ابناء السيوفي فما بالك بقي بينا احنا كمان ..
مازن بسخرية : هتعملوا ايه يعني لو في ايدكم حاجه تعملوها كنتوا انقذتو اهلكم قبل ما الفيلا تولع بيهم ..
دارين بحدة وقد شعرت بالغضب الشديد: اخرس بقي انت ايه معندكش دم ..
مازن ببرود : انا زي جدهم بالظبط انتي يا قمورة مش عارفه ايه اللي حصل يبقي متدخليش ..لتقترب دارين منه لتمنعها ليان
ليان بحدة : متدخليش بينهم ..لتنظر دارين لها بغضب
لتشد ليان علي يدها لتصمت دارين وهي تتنفس بغضب ..
لينظر مازن الي ياسين
مازن بسخرية : وانت مش ناوي تتكلم ولا هتهرب زي ابن عمك..
ياسين بحدة : صدقني لولا ان اخويا ماسكني كنت عرفتك كويس انا ساكت ليه …ثم ببرود : بس تصدق عجبتني ..
لينظر له بإستغراب
ليُكمل ياسين : عرفت الفلاشه ومكانها وان هي مهمة لا طلعت بتفكر ..
ليضحك مازن بسخرية .
_في احد الغرف كانت يارا تشاهد ما يحدث من تحت الباب وتسمع كل شئ بوضوح فهي في نفس الطابق لتعلم بأن تلك العداوة ليست بصغيرة فيبدوا ان ما بينهم كبير لتعلم بأنها دخلت في حرب كبيرة عليها ..
_ميرال بصوت مرتفع وجدية : جاك فُك الحبل من عليه ..لينظر لها الجميع بإستغراب
لتُكمل هي : اظن ان كفاية كده النهارده ..
مازن بإستغراب: يعني همشي ..
ميرال بضحك: اه هتمشي مالك قلقان ليه ..
ليزيل جاك الحبل من علي مازن ليقف مازن وجسده يؤلمه بشدة بسبب ضرب ادهم له لينظر الي ليان بشدة ثم الي جاسر ثم ميرال ثم الجميع وهو لايصدق
ميرال بهدوء : امشي ..
ليسير مازن الي الخارج وهو لا يفهم هل انتهي كل شئ الان كيف هذا .
_جاسر بنداء : مازن..
ليلتف مازن له ليرقع جاسر مسدسه ويُطلق علي زراع مازن ليمسك مازن زراعه بألم
جاسر بحدة : ديه عشان اتكلمت في اللي حصل زمان ..ليقترب منه ويضغط علي مكان اصابته ليصرخ مازن
جاسر بغضب : وديه عشان ادهم ..
مازن بصراخ : اه اه ..
لتقترب ليان بسرعه ما جاسر عندما وجدته ما زال يضغط علي جرح مازن الذي يصرخ تحت يده
ليان بحدة : سيبه ..ولكن لم يعطي جاسر لها رد فعل
ليان بغضب وحدة : قولتلك سيبه .. ليتركه جاسر ويبتعد بينما قام جاك بمساعدة مازن والخروج به الي الخارج .
_بينما نظرت ميرال الي رجال مازن
ميرال بحدة : اخر مرة اشوفكم والوشوش ديه لو شوفتها تاني مش هيطلع عليكم نهار فاهمين ..ليومئوا لها ليخرجوا ولكن اثناء خروجهم
_ اقتربت ليان من واحد منهم وقامت بإمساك زراعه لينظر لها بإستغراب لتقوم هي بكسرها بسرعة ليصرخ الرجل فهو من امسك ليام من شعرها من قبل
ليان بحدة : عشان فكرت بس تلمسني انا او اي حد هنا ..
ميرال بسخرية : ثانية والاقيكم مشيتوا من هنا ..ثم بحدة : يالا..ليخرجوا بسرعه ليتم غلق الباب علي ابطالنا بإستثناء ادهم الذي لا يعرفون مكانه .
جائت ميرال لتجلس
لتتحدث ليان بحدة : ميرال ..
ميرال ببرود : نعم..
ليان بغضب : انتي اتجننتي ازاي تعملي كده وتخططي لكده من غير ما تقوليلي ..
ميرال بهدوء : الموضوع جيه فجأه..
ليان بحدة : انتي هتستعبطي..
ميرال بحدة : في ايه يا ليان..
ليان بغضب : في انك يا هاتم حطتينا كلنا في خطر كلنا اتصابنا النهارده وكل ده يطلع تأليف ولعبة منك لا وايه الاستاذه دارين شريكة في اللعبة..
ميرال بهدوء : دارين ملهاش علاقه انا اللي قولتلها تعمل كده..
ليان بغضب وقد انفجرت كالبركان : ايه اللي قولتلها تعمل كده تعرفي ان قلبي كان هيقف يا استاذه لما لقيت كلنا متربطين كده وهما كلهم مصابين تعرفي ان في اي لحظة كنا هنموت كلنا وانتي جايه تلعبي وتخططي من غيري ..
ميرال بحدة : مافيش اصابات خطيرة يا ليان ومافيش داعي لده كل واللي حصل كان لازم يحصل..
ليان بحدة : قولتلك مليون مرة متاخديش قرار من ورايا انت غامرتي برجالتنا وبينا وكل ده عشان تخوفي مازن ليه مش قولتيلي …
ميرال بحدة : قولتلك الفكرة جات فجأه وبليل..
ليان بحدة :انتي بتكذبي من امتي وفيها ليل ونهار ما كل حاجه بنعرفها سوا ..
ميرال بغضب : انا مبعملش حاجه غلط ده غير ان انا عمري ما هخليكي في خطر ..
ليان بغضب : لا واضح النهارده كنا بنلعب وبنهزر مكناش في خطر خالص ميرال اي خطة تقوليها ليا قبل تنفيذها انتي فاهمة..
ميرال بحدة : فوقي يا ليان متؤمرنيش ما كل الخطط انا اللي بحطها ..
ليان بحدة : وانا اللي بنفذها ..
دارين بغضب : اسكتوا بقي في ايه من امتي الكلام ده..
ليان بحدة :دارين اطلعي اوضتك..
دارين بحدة : بس..
ليان بصرخ : يالااا..
لتذهب دارين الي غرفتها
ليان بحدة : كلامنا مخلصش يا ميرال ..
ميرال بغضب : وبالمنظر ده مش هيخلص يا ليان..لتأخذ ميرال مسدسها وهاتفها وتخرج من الفيلا..
_ بينما زفرت ليان بضيق ونظرت خلفها وجد جاسر وياسين وسيف ينظرون لهم
ليان بحدة : بتتفرجوا علي ايه..
جاسر بهدوء: ليا..
ليان بصراخ : بس بقي ..
لتذهب الي غرفتها
_بينما نظر جاسر الي سيف وياسين
سيف بإرهاق : كفايه كده اوي النهارده ..
ياسين بقلق : ادهم مرجعش..
جاسر بهدوء: هييجي متقلقوش ..
سيف بقلق : جاسر انت مصاب زراعك وبطنك بيجيبوا دم ..
جاسر بهدوء : من الازاز متقلقوش مجرد خدوش ..ليذهب الي غرفته ..
_بينما نظر ياسين الي سيف
سيف بإستغراب: في ايه..
ياسين بحدة : سيف انا مش صغير عشان تفضل واقف جنبي وماسكني عن مازن كده..
سيف بهدوء: كفايه عليه هما وبعدين تعالي اشوف الكدمه اللي في ايدك ديه..
ليزفر ياسين بغيظ
سيف بضحك : خلص بقي مهما هتكبر انت اخويا الصغير يالا تعالي ومتقلقش ادهم هتلاقيه جاي في الطريق ..
ليصعد هو وياسين الي غرفة سيف ليقوم لمعالجة يده ..
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (لقاء مصلحة)