Uncategorized

رواية أحببت أختي (هند ومحمد) الفصل الثاني 2 كامل

 رواية أحببت أختي (هند ومحمد) الفصل الثاني 2 كامل

رواية أحببت أختي (هند ومحمد) الفصل الثاني 2 كامل

رواية أحببت أختي (هند ومحمد) الفصل الثاني 2 كامل

زياد …. مالك
محمد …. متقدم ليها عريس
زياد …. مين
محمد … برائه
زياد …. ي شيخ خضتني يعني كل العصبيه دي عشان برائه اتقدم ليها عريس
محمد بعصبيه …. انت مش فاهمه هي ممكن تعجب بيه وتتجوز
زياد بتعجب …. واي الي فيها مهي يوم وتتجوز
محمد بحزن …. بس انا بحبها
زياد … كلنا بنحب اخواتنا بس دي سنه الحياه
محمد ….. بس انا مش بحبها حب الاخ لاخته
زياد بعدم استيعاب … اومال بتحبها اذاي
ليبلع محمد ريقه …. بحبها حب الحبيب لحبيبته
زياد بصدمه …. انت اكيد شارب حاجه انت مستوعب انت بتقول اي
محمد بالم …. عارف وعارف كمان انه غلط بس مش بإيدي انا وعيت لقيت نفسي بحبها كنت في الاول بحسبه عادي اختي فبحبها بس كل ما اكبر اعرف اني عمري محبتها كاخت بل حبيتها حب الراجل للست لتدمع عيونه وتتساقط دموعه …. حاولت والله كتير اني اوقف حبي ليها بس مقدرتش ولا عرفت هي بقت ادمان بنسبه ليا انا سفرت وبعدت عن اهلي وصحابي عشان ابطل احبها بس للاسف عشقتها اكتر ليبكي ليحتضنه زياد
زياد …. انا مش عارفه اتصرف اذاي في الموقف دا اضربك لحد متوفق ولا اوسيك علي حاجه استحاله تكون ليك
محمد … ااااااااااااااه مبقتش قادر استحمل انا والله كنت بعمل المستحيل عشان ابعد حبها عن قلبي بس معرفتش انا كنت بحارب نفسي اني احضنها واشم ريحتها برغم ان محدش هيعرف انا بعمل اي بس انا كنت عارف انه هيكون حرام فكنت ببين لها اني بكرها عشان تبعد وتقربش لانها لو قربت انا مش هقدر امنع نفسي عنها
زياد ….. بس دا غلط انت سامع نفسك بتقول اي انت عاشق اختك عارف يعني اي
ليقف محمد …. ايو عارف عشان كدا انا هسافر ومش هرجع تاني لاني مش هستحمل اشوفها مع راجل تاني
زياد … وانت شايف ان الهروب هو الحل
لبتنهد محمد ….. مش قدامي غيره لانها لو متجوزتش النهاردا هتتجوز بكرا وانا مش هقدر استحمل اذا انا بولع من جوا لما احمد بيقرب منها وهو اخوها شوف بقا لما تتجوز وتجيب جوزها وتزورنا يبقا بكتب شهاده وفاتي بأيدي
الام …. اهلا وسهلا ي بني اتفضل اومال اهلك مجوش معاك ليه
يوسف ….. ملهوش لزوم وجدهم حاليا ي مدام رحمه
لتبتسم الام بمجمله ….. طب اتفضل ي بني البيت بيتك
الام لاحمد …. روح اتصل بمحمد شوفه مجاش لي لحد دلوقتي
احمد بهمس …. دا علي اساس البيه جايب حد كبير نكلمه
لتنظر له الام بحده ليغادر احمد
الام ليوسف …. معلش ي بني مش هنقدر نتكلم في حاجه غير لما اخوها الكبير يكون موجود
يوسف برزانه ….. ملهوش داعي يكون موجود لاني محتاج اتكلم انا وانتي علي انفراد
الام …. اتفضل ي بني احنا بقينا لوحدنا
بعد لحظات يتجمع الكل عند باب الغرفه حوالين الام
الام بغضب …. انت بتقول اي اتفضل اطلع برا
احمد …. في اي ي ماما حصل اي
يوسف ببرود …… انا قولت الي عندي لحضرتك وياريت نحل الموضوع بينا بدل ميوصل الموضوع للمحاكم ودا مش لصالحكوا خالص
الام بعصبيه ….. اااطلع بره ومش عاوزا اشوف وشك هنا تاني برررررا
محمد …. هو اي الي بيحصل هنا
لينظر في اتجاه يوسف…. الحيوان دا عملك اي
لينظر يوسف باتجاهم ببرود ويلبس النظاره …… قد اعذر من انذر تشاو اشوفك بعد اسبوع
الام بانهيار ….. اتصلوا ليا علي ابوكوا بسرعه
محمد …في اي بس ي ماما الحيوان دا قالك اي خليكي منهاره كدا
الام بزعيق …. قولت ليكوا حد فيكوا يتصل بابوكي يخليه ينزل فورا لتتركهم وتدخل علي غرفتها
محمد للكل …. هو اي الي حصل
احمد … علم علمك
الاب ….. في اي ي رحمه جيباني علي ملا وشي حتي مش راضيه تقولي حصل اي في التليفون
الام ….. مصيبه وحلت فوق راسنا ي امجد
الاب …. مصيبه اي كفله الشر
الام …. اهل برائه عرفوا مكانها
الاب بصدمه …. انتي بتقولي اي وعرفوا اذاي دا محدش غيري انا وانتي عارف انها مش بنتنا
الام بعياط …. معرفش معرفش انا اتفجأت بالشاب الي كان متقدم ليها بيقول
الام … خير ي بني عاوزني لي
يوسف …. خير انشاء الله ي مدام رحمه كل الحكايه ان جاي اخد الامانه لصحبها
الام …. معلش ي بني وضع امانه اي وصحاب اي انا مش فاهمه حاجه
ليضع يوسف رجل علي رجل ويتحدث ببرود ….. برائه ي مدام رحمه ان الاوان ترجع لاهلها
لتهب الام واقفه بتوتر …. انت بتخرف بتقول اي برائه بنتي انا
ليقف ببرود …. مش هنتضحك علي بعض انا وانتي عارفين انها مش بنتك بصراحه مش عارف هي اذاي وصلت ليكوا بس مش مهم المهم انها مش بنتك
الام بغضب … اطلع برا برا
يوسف …. هطلع بس المره الجايه مش هطلع لوحدي هاخدها معايا ياريت تحطي عقلك في راسك تعرفي خلاصك مش انتوا بتقولوا كدا بردوا لما تحاولوا تفهموا حد
الاب …. طب اهدي كدا العياط مش هيحل حاجه خليني افكر
الام بانهيار …. دا اداني مده اسبوع عشان اقولها والي هيجي وياخدها
الاب بعصبيه …. هو مفكر انها سايبه لم يكد ان يكمل كلامه
الام … استر يارب اي الدوشا الي برا دي يلهوي ليكون هما
الاب …. اهدي كدا والبسي هدومك وخدي العيال واتدخلوا الاوضه
هند…. انت لتتابع بغضب .. انت اي الي جابك هنا مش كفايه الي حصل في البيت من ساعه ما شوفنا وشك العكر
يوسف ببرود وهو ينزع النظاره….. اتدخلي ي شاطره نديلي حد كبير اعرف اتكلم معاه مش هنقلبها حضانه احنا
لسا هترد محمد اوقفها …. اتدخلي انتي ي هند
محمد …. ممكن افهم اي الكلام الي قولته لامي خلاها مش علي بعضها طول الفتره الي فاتت واي علاقتك اصلا بينا
يوسف …. الكلام دا تسأله لام حضرتك مش ليا
الاب …. ادخل ي محمد جوا مع اخواتك
محمد …. بس ي بابا
الاب …. محمد انا قولت كلمه ادخل عند اخواتك ومتخليش حد يخرج غير لما انادي ليكوا
ليهز محمد رائسه ويدخل الاوضه مع الباقي
الاب… اتفضل ي بني البيت بيتك
يوسف … شكرا ي استاذ امجد اخيرا حد في البيت دا بيفهم في الاصول
ليضايق امجد من كلامه … ادخل ي بني
محمد في الاوضه بعصبيه …. ما انا لازم افهم الاستاذ الي برا دا قالك اي لما جه المره الي فاتت خلاكي مش علي بعضك كدا غير كمان ابويا الي نزلتيه من شغله فجاءه ومن ساعه ما ايجي وانتوا قاعدين بتتكلموا في اوضتكوا متتكلمي فهمينا اي الي بيحصل هنا واي علاقه الي بتربط بينك وبين الغريب
كل ذالك الوقت وهي تحضن برائه وتبكي والفتيات تحضنها ويبكون
احمد …. اهدي ي محمد انت مش شايف حالتها
محمد …. هما خلوا فيا عقل انا من اسبوع بحاول افهم الي حصل وهي مش بتتكلم
الاب …. برائه تعالي معايا
الام بهستريا وهي تتشبس بها…. لاااااا بنتي مش هتروح فحتي انت فهمت هي بنتي انا انا الي ربتها لتبكي بانهيار محدش هيخدها مني انت فهمت هي بنتي انا
لينظر الجميع لبعض بعدم فهم
محمد … هو اي الي بيحصل هنا
ليبعد امجد رحمه عن برائه لتنهار الام من البكاء وتسندها بناتها
الاب …. تعالي ي برائه
ليمسك محمد يد برائه بتملك …. تيجي فين هي مش هتخرج من هنا الي لما نفهم اي الموضوع
الاب …. محمد سيب ايد برائه
محمد بعصبيه …. مش هسيب ايدها غير لما افهم انت وخدها ورايح فين ومين الغريب الي برا
برائه برغم عدم فهمها للي بيحصل والتوتر الي حاصل في البيت بس اول ممحمد مسك اديها حست بامان لاول مره تحس انه بيحبها وبيخاف عليها
ليتنهد الاب …. خلاص تعالا معاها كدا كدا جه الوقت الي هيعرف فيه الحقيقه دلوقتي او بعدين
رحمه بانهيار …. لا ي امجد بلاش تهد كل الي بنينا السنين الي فاتت
الاب بحزن …. معدش ينفع نخبي اكتر من كدا ي رحمه السر مبقاش سر ولازم الكل يعرفه
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *