Uncategorized

رواية كيان الفهد الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم هدى عبدالصافي

 رواية كيان الفهد الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم هدى عبدالصافي

رواية كيان الفهد الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم هدى عبدالصافي

رواية كيان الفهد الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم هدى عبدالصافي

عمر : متدخليش فى حاجة متخصكيش فاهمة ركزى فى شغلك
لانا باحراج: تمم
عمر راح لفهد ودخل من غير ميخبط لقا فهد وكيان …..
(قبل مبداء البارت كل سنة وانتى طيبة يا ياسو والعمر كلو 
You’ve turned 17 Happy birthday yasoooo ????)
عمر دخل لقا فهد وكيان بيراجعو الملفات
فهد : اى ياابنى ميت مرة اقلك خبط وبعدين كنت فين
كيان: طب هستاذن انا اكمل برا
فهد: لا خليكى
فهد لعمر: احجزلى اكبر قاعة فى مصر عشان فرحى
عمر بفرحة: مبروكي يا صاحبى مبروك يا كيان
فهد وكيان: الله يبارك فيك
فهد: عقبالك انشاءالله
عمر: قول بس يارب 
فهد: يارب
كيان بذكاء: انا ممكن اكلمهالك
عمر: هيا مين
كيان: لانا
عمر بلهفة: بجد
كيان : اه 
عمر: تسلمى بجد ياريت 
فهد : اى يا برنس خلاص وانتى يلا اطلعى على شغلك
كيان بضحك: حاضر عن اذنكو
فهد: انشاءالله خير
عمر بحزن: يارب
فهد: مالك
عمر حكالو الى قالتو
فهد: فضل يضحك
عمر:فى اى بتضحك على اى
فهد: مفيش هتعرف بعدين 
عمر: اوف ماشى انا هروح بقا اخد اجازة يومين
فهد: اه ده لما تبقا طالع على المعاش الكلام ده معندناش اجازات عندنا شغل كتير
عمر وهو بيبعتلو بوسة فى الهواء: مع نفسك يا بيبى وطلع
فهد فضل يضحك على صاحبو 
كيان: يعنى انتى مش بتحبيه يا لانا
لانا: لا ولا بطيقو 
كيان: لانا متاكدة
لانا: ايوه يا كيان مش بحبو ومش هحب غير حبيبى ده وشورت على الصورة
فى الوقت ده عمر كان سمع كلامهم ودخل المكتب متعصب
كيان: قابلى بقا 
لانا: ربنا يستر
عمر: تعاليلى على ازفت المكتب حالا
لانا بخوف: حاضر يا مستر عمر
كيان: اهدى يا حبيبتى وفهميه براحة
لانا: يارب يفهم انشاءالله
كيان: انشاءالله روحى
عمر جوا المكتب عمال يلف فيه ويدور 
لانا خبطتت ودخلت
لانا: احم خير يا مستر عمر
عمر: اعملى حسابك السفرية الجاية انتى يلى هتطلعيها كيان وفهد مش فاضين
لانا: لوحدى
عمر بغضب وسخرية: لا ابقى خدى حبيبك معاك 
لانا: بجد هو هيطلع معايا
عمر بغضب: هو مين ده
لانا: حبيبى
عمر: وهو اى الى هيجيب زفت الشركة هنا
لانا بغباء هيا كمان: اى الغباء ده مهو بيشتغل هنا امال انا عرفتو ازاى
عمر: بيشتغل فين يااختى هنا
لانا: امم
عمر: هو مين واسمو اى 
لانا: اسمو عمر
عمر: عمر اى
لانا بعشق: عمر الصقر ( عمر وفهد ولاد عم )
عمر: ولسه بيرفع سماعة الفون عشان يقول للاستقبال يبعتولو الموظف ساب السماعة تانى
عمر : انتى قلتى اى
لانا بحب: اسمو عمر الصقر
عمر: عمر الصقر الى هو انا
لانا: امم
عمر قام شالها ولف بيها
عمر: بتحبينى انا صح انا حبيبك
لانا: اه
عمر : بحبك يا لانا
لانا بخجل: نزلنى واوعى ابعد عنى كده
عمر: ماشى يا بطه هسيبك واعملى حسابك هاخدك بكره اعرفك على ماما والفرح اخر الاسبوع
لانا : اى ده حيلك حيلك فى اى هو انتا بتاجر شقة
عمر: لا بس بشوف شريكة حياتى
ملك دخلت: طب وانا يا عمر والبيبى
عمر بغضب: انا مش قلتلك متجيش هنا تانى 
ملك: انا الى من حقى اجى انا الى من حقى ابقا مراتك مش هيا انا حامل بابنك 
لانا عيطت وخدت نفسها بهدواء وخرجت
عمر شدها من اديها جامد
عمر: وحيات امى يا بنت ا’لكلب لو طلعتى بتكدبى لاندمك انتى فاااااهمة واتفضلى اطلعى برا
ملك اتنفضت وعمر زقها برا 
عمر بزعيق: لو جيتى هنا تانى هندمك انتى سامعة
ملك: ماشى يا عمر ماشى ومشيت بعصبية
عمر : بطلى عياط بقا 
لانا: مفيش حاجة يا مستر عمر
عمر بحزن: تانى مستر ماشى يا لانا ممكن نخرج نتكلم فى مكان عام شوية 
لانا: لو خارج الشغل فا لا وانا كده خلصت شغلى وبستاذن حضرتك اروح بدرى مفيش حاجة اعملها
عمر :تمم تعالى هوصلك
لانا: لا شكرا
عمر: هدخل اجيل مفتاح العربية على متجهزى حاجتك وتلميها
لانا: قلت لحضرتك
عمر: لو كملتى هشيلك وانزل بيكى ومش هيهمنى حد
لانا: طيب بسرعة عشان عايزة اروح انام
عمر دخل جام الجكت بتاع البدلة والمفاتيح وخرج ووصلها 
عمر: لانا عايز اتكلم معاكى شوية بجد
لانا: اتفضل قول
عمر: ينفع نطلع فوق
لانا: مش هينفع عشان
عمر: مش هطول
لانا: طيب
طلعو 
عمر: بصى عشان ابقا صريح معاكى انا مش هقلك مبقمش على سجادة الصلاة وانى معرفتش بنت غيرك انا نسو’نجى يعنى كنت كل يوم مع بنت شكل بس كنت بتجوزهم عر’فى واخر مزهق منهم اقطع الورقة وكل واحد يروح لحالو والبنتين الى شوفتيهم دول منهم من ضمن الى اتجوزتهم وفى واحدة منهم بتضحك عليا وتقولى انها حامل وهيا عاملة كده عشان اتجوزها 
كل ده لانا بتسمعو وهيا باصة الناحية التانية وبتعيط
عمر بوجع: متعيطيش عشان خاطرى 
لانا: خلصت يا مستر عمر
عمر: لانا اسمعينى 
لانا : مستر عمر ابن حضرتك هيبقا محتاج رعاية واهتمام من حضرتك ياريت تخلى بالك منو
عمر بانفعال: مش ابنننى مش ابننى وهيا مش حامل
لانا: مش مشكلتى
عمر: لانا انا بحبك قلتلك
لانا بعياط: اكيد مقلتلهاليش انا بس
عمر: بس طلعت من قلبى ليكى انتى بس حسيتها ليكى انتى بس وقرب منها
عمر بلهفة: لانا انا انا بحبك بجد انا عايزك معايا عايزك عشان بحبك بجد وحط ايدو على وشها وفضل يمشيها على وشها كلو وزقها براحة تفرد جسمها على كنبة الانتريه وقرب منها وباسها بهدواء وتملك و…
يتبع…..
لقراءة الحلقة الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جبروت صعيدية للكاتبة روجينا جمال

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *