رواية وتين الحلقة الرابعة 4 بقلم لولو
رواية وتين الحلقة الرابعة 4 بقلم لولو
رواية وتين الحلقة الرابعة 4 بقلم لولو |
رواية وتين الحلقة الرابعة 4 بقلم لولو
وتين رجعت البيت وحست أن مفيش حد في البيت وكانت داخله اوضتها بس سمعت صوت حد بيتكلم بصوت واطي في اوضه رحمه
وتين في نفسها.اي الهدوء ده امال الوليه الحربايه مش قعدالي ليه زي كل يوم وقربت من اوضتها واتصدمت لما سمعت رحمه بتكلم في الفون
رحمه.اعمل اي يا راويه مش عارفه اطفشها
………
رحمه.اتصرف ازاي بس بقولك ايه مفيش حل غير اني اقتلها واخلص بقى
…..
رحمه.انا زهقت من البت دي انتي متعرفيهاش دي سوسه زي امها دي بنت دليلا (دليلا مامت وتين)
…..
انا لازم اخلص منها يا راويه
…..
رحمه.تمام هحطلها سم في الاكل…سلام
…………..
وتين سمعت الكلام ده وكانت عايزه تدخل تقتل رحمه بس وتين اذكى من كده وهي مش عايزاها تمسك عليها غلطه لان وتين عرفت رحمه بتخطط لأيه
وتين.بقى كده يا رحمه انتي فاكره نفسك هتضحكي عليا
وطلعت تلفون رحمه من دولبها
فلاش باك
رحمه.وتين مشوفتيش تلفوني
وتين.وانا مالي هعمل بيه ايه
رحمه.طب قومي كده يمكن يكون تحت الكنبه
وتين كانت لسه هتكلم بس عنيها وقعت على التلفون وقامت عشان تاخده.قومت اهو دوري بقى
وتين قامت وخدته وقالت هتخبيه شويه وبعدين تديهولها.انا متأخره سلام
بااااك
وتين خرجت من الاوضه وطلعت بره لقت رحمه قاعده مستنياها
رحمه.حبيبتي انتي جيتي امتى
وتين.لسه جايه اه صحيح لقيتي فونك
رحمه.اه لقيته وكنت بتكلم فيه من شويه
وتين.طب كويس(وتين كانت عارفه ان رحمه عايزه تمسك عليها غلطه وبتحاول تستفزها)
…………….
فيلا الاسيوطي
تميم.ماما
ليلي.نعم
تميم.هو بابا فين
ليلي.كان تعبان وطلع نام
تميم.ماما انا حاسس ان بابا تعبان مش ملاحظة انو بيتعب كتير
ليلي ارتبكت.اي اا لا عادي
تميم.في اي يا ماما
ليلي.مفيش انا طالعه انام
تميم.تصبحي على خير
ليلي.وانت من أهله
تميم في نفسه.هو في ايه هما مخبين عليا حاجه
………….
عند وتين
وتين.احلى كوبايه قهوه لاحلى بابا
خالد????.وتين مالك انتي كويسه
وتين.هو انا لما ادلع بابي حبيبي ابقى غلطانه
خالد.لا يا حبيبتي عايزه ايه بقى ادخلي في الموضوع علطول
وتين.في رحله في الكليه عايزه اطلعها انا وصحبتي
خالد.لا
وتين.يا بابي بلييز
خالد.قولتلك لا يا وتين
وتين.بس انا هروح
خالد.ماشي
وتين.عايزه فلوس
خالد.لا كده كتير
وتين.وماله يا حبيبي مش عايزه حاجه..اه صحيح طنط امل بتسلم عليك هروح اقول لرحمه بقى
خالد.(عارف ان وتين مش سهله وهتاخد اللي هي عايزاه ولو رحمه عرفت موضوع امل ده اللي هي صحبته مش هيحصل كويس).عايزه كام يا حبيبت بابا
وتين.ما كان من الاول عايزه 2000
خالد.ايه????
وتين.يا رحمه
خالد.خدي يا حبيبتي
……………
تاني يوم
في الجامعة
حور.يا تونه
وتين.اي
حور.عملتي اي في موضوع الرحله
وتين.عيب عليكي ده سؤال
حور.ايوة يا صحبي يا جامد
وتين.امال ده انا وتين
حور.طب يلا يا برنس نروح نفطر
وتين.بت طب والمحاضره
حور.فكك…ولا الواد ابو عنين زرقه وحشك
وتين.مين واستوعبت هي بتكلم عن مين يا بنت ال
حور.قامت تجري من قودمها وتين بتجري وراها.مش هسيبك يا حور وفجأة خبطت في واحد
تميم.انتي قاصده بقى
وتين.قاصده اي
تميم.لا مش كل شوية تخبطي فيا صدفه ولا اي
وتين.وانا اي اللي يخليني اخبط فيك غير حظي النحس
تميم. النحس؟! قصدك ايه يا بت
وتين.اي يلا هتصحبني
تميم لسه هيتكلم بس حور جت ومسكت ايد وتين
حور.يلا يا وتين عيزاكي بعد ازنك يا دكتور
………….
بعد ما بعدو شويه
حور ميته على نفسها من الضحك
وتين.انتي بتضحكي على اي
حور.بتقوليلو يلا هو عيل بيلعب معاكي في الشارع????????
وتين.استفزني وانتي عارفه اني مبحبش حد يكلمني كده
حور بضحك.تقومي تقوليلو ولا مش قادره هموت
وتين.بت هجيبك من شعرك
حور.خلاص خلاص
وتين.انتي السبب اصلا ما انتي عارفه اللي بيقل ادبه معايا بعمل فيه اي انا محترمه بس انه استاذي
حور.ايه محترمه اي!
وتين.بت متوجعيش دماغي باي
…………..
مروان????????
تميم.والله لوريها
مروان.يعم هي شاغله دماغك ليه متسبها في حالها
تميم.بعد اللي قولتهولك
مروان.خلاص ياعم فكك منها
تميم.ابدا
مروان.بس كان شكلك عامل ازاي وانت بتتهزق????
تميم.ضربه بالقلم اللي كان في ايده
مروان.خلاص بقى
تلفون تميم رن
تميم.دي ماما
مروان.طب رد
تميم.هتكون عايزه اي
مروان.مش عارف بصراحه هقولك على حاجه حلوه
تميم.ايه
مروان.انت عرف انك لو رديت هتع ف هي عايزه اي
تميم.بس يا رخم مش عايز ارد اهو الفون فصل..اي ده بترن تاني
مروان.رد يمكن حاجه مهمه
تميم.الو
ليلي بعياط.تميم الحقني ابوك تعبان اوي
تميم.ايه طب كلمي الاسعاف وانا جاي
مروان.في اي
تميم بياخد حاجته من على المكتب.بابا تعبان
مروان.استني هاجي معاك
…………..
في المستشفى
تميم.هو في ايه
ليلي.هو كان في المكتب وبيتكلم في التلفون وصوته على وكان بيزعق رحت اشوف في اي لقيته وبعياط لقيته تعبان اوي وبعدين اغمى عليه
تميم.ان شاء الله خير
ليلي.يارب
الدكتور طلع وتميم وليلي ومروان جريو عليه
تميم.طمنا يا دكتور
الدكتور.هو بخير دلوقتي بس مينفعش يتعرض لاي ضغط أو حاجه تصايقه
ليلي.طب ينفع نشوفه
الدكتور.لا مينفعش دلوقتي لما يفوق
…………..
بعد اسبوع
طارق خرج من المستشفى وتميم كان ماسك الشغل بدل باباه ووتين كل يوم بتخانق مع رحمه
……………
حور.تونه
وتين.قلبها
حور.هتروحي الرحله ولا لا
وتين.طبعا انا نفسي اغير جو
حور.تمام
وتين.اه صحيح مش انا لقيت شغل
حور.بجد فين
وتين لسه هترد موبيلها رن
وتين.الو
………….
في المكتب
تميم بيتكلم في الفون
تميم.يا بابا متقلقش كل حاجه هنا ماشيه تمام
طارق.ماشي يعني اطمن
تميم.طبعا انت سايب شركتك في ايد تميم الاسيوطي
طارق.هنا كانت عايزه تسيب الشغل وقولتلها تشوف واحده تشتغل بدالها هي جابت حد ولا لا
الباب بيخبط
تميم.طب يا حج هكلمك بعدين
طارق.طيب روح شوف شغلك
تميم.ادخل
……………
حور.مين اللي بيكلمك
وتين.ده رقم غريب.مالك
حور.مفيش
وتين.متاكده
حور.اه
وتين.كدابه
حور.يوه خلاص
وتين.ادهم؟
حور بعيط.وحشني يا وتين
وتين خدتها في حضنها وزعلانه على صحبتها.يا حبيبتي اكيد هيرجع
حور.لا يا وتين هوقالي هيرجع بس مرجعش هو لي سابني وهو عارف اني بحبه قالي انه بيحبني بس مشي وسابني عارفه هو لو رجع انا مش هسامحه لي يعلقني بيه ويمشي ليه يا ادهم مشيت
وتين.حور يا حبيبتي اكيد غصب عنه هي مامتك متعرفش اي اخبار عنه
حور.لا من ساعة ما سافر واحنا مش بنتواصل معاهم هو ممكن يكون جراله حاجه يا وتين
وتين.لا أن شاءالله خير ياحبيبتي
حور.هو ممكن يرجع
وتين.لو بيحبك بجد هيرجع هيرجع عشان مش هيحب غيرك هيرجع عشان مش هيقبل بعدك صدقيني هيرجع
حور.يارب هو وحشني اوي
وتين.انا عيزاكي تركزي في دراستك عشان لما يرجع يبقى فخور بيكي عشان يلاقيكي ناجحه زي ما كان عايز مش هو قالك كده
حور.اه
فلاش باك
حور.بتقول ايه يا ادهم هتسافر وتسيبني
ادهم.للاسف بس انا مش هبعد عنك هرجع تاني
حور.بس انت عارف اني مش هقدر استغنى عنك
ادهم.انا مضطر احنا كبرنا يا حور ومبقناش عيال صغيره زي زمان
حور.يعني هتبعد
ادهم.انا خايف عليكي….بس عايز ارجع والاقيكي ناجه اهتمي بدراستك يا حور عشاني عشان انا مش هسيبك واتاكدي اني هرجع
حور.هتوحشني
ادهم.وانتي كمان
باااك
حور بعياط.قالي هيرجع
وتين.اكيد هيرجع عشان بيحبك
………….
وتين رجعت البيت
رحمه.اهلا شرفتي
وتين.بقولك ايه انا مش طايقه نفسي
رحمه.شوف يخالد بتقل أدبها عليا ازاي
خالد.متحترمي نفسك يا وتين
وتين سابتهم ودخلت اوضتها
وتين في نفسها انا زهقت منهم بقى يارب طب اعمل ايه اسيب البيت وامشي وحشتيني يا ماما
ونزلت دموعه من عنيها مسحتها.انا مش هعيط عشان انا مش ضعيفه هفضل قويه زيك يا امي واوعدك هجبلك حقك
…………
في بيت حور
هند(مامت حور).مالك يا حبيبتي انتي كويسه
حور.كويسه يا ماما هخش انا م شويه
هند.ماشي ريحي شويه لحد مااجهز الغدا
حور.ماشي يا حبيبتي
………
في اوضة حور
التليفون بيرن وهي مش عايزه ترد رن تاني
حور.الو
*الو يا حوري
حور لسنها اتربط الصوت ده مش غريب عليا معقول.مين
*مش عارفه صوتي يا حوري
حور.انت…..
يتبع..
لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اختار القدر ان يجمعنا للكاتبة فاطمة علي مختار.