روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت السابع والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء السابع والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة السابعة والعشرون

ندي:غربيه بنوته صغيره عيزه ههههه بس قمر
ليندا:وحشتني ياحبيبي
محمد:ليندا انتي جيتي هنا ازاااي ….
ليندا بمرح:نطيت من شباك العربيه لما ماما قولتللك تعالي نتكلم شويه بعدين اعمل اي يعني يا بابا انت مرضتش تخدني معاك الشركه قولت اعمل كداا
_ونتي كنتي مستخبيه فين ازاي ماخدتش بالي
ليندا:هههه اصل انا صغنونه ياباباا
محمد:بقا كدا طب يلا عشان تروحي ….
ليندا:عااااااا هعيط كدا لاااااا
محمد:مش فضيللك يا لي لي هتقعدي لوحدك
ليندا:هاجي معالك الميتنج
محمد:مينفعش….
ليندا:خلاص هقعد مع السكرتيره القمر الي برا دي او هقعد اضرب في الموظفين شويه هعمل اي حاج
محمد:تضربيهم
ليندا:يابابااا انا مش عايزه اروح ……
محمد حس أن مش دا تفكريها خالص …..
_طب ماما الوقتي قلقانه عليكي لازم تروحي
ليندا:لاااا هيا مش قلقانه هيااا لسه هتكمل افتكرت كلام بسمله…….اه طيب يابابا رن عليها قولهاا
_طيب …..ندي تعالي بسرعه
ندي دخلت:ايوه يامسطر محمد
محمد:خلي ليندا معاكي خلي بالك منها …
ندي:حاضر ……
محمد قبل ما يخرج بسها وقالها مش هتاخر ياروح بابا
ندي:هيا دي بنت حضرتك …..
محمد:ايوه خرج….ونزل قاعه الاجتماع
ندي بضحك:انتي اسمك ليندا
ليندا:اه ونتي ندي
ندي:اه
ليندا:احم….بقوللك اي ياندوشه ينفع انزل الاجتماع لبابا
ندي:لاء مينفعش ….
**اللهم صلي علي سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم**
سبحان الله العظيم
ليندا خرجت مع ندي شويه تسكت شويه تروح الموظفين توقع ورقهم …….
ليندا بهمس لقت ندي مندمجه في شغلها نزلت جري في أوضته الاجتماع …اقتحمت الباب …..بتبص علي محمد لقيته واقف وماسك ورق بيشرح حاجه علي شاشه
خالد بهمس وليندا بتجري قدامه:ياااا بت ..يااا
ليندا قربت من محمد وهو شافها والبنات الي في الاجتماع بيبصوا عليه ….والمصميين شيلني باباا
الي الاجتماع مفهموش لانهم بيتكلموا تركي
‏محمد شالهاا ليتابع بهمس:جيتي هنا ازاي
‏وهيا بتقرب وجهها من وجه وبتبص:هيا البنات دي بتبص عليك لي يابابا مش هما جين لشغل ولا جاين يبصوا عليك
‏محمد بيوجه كلامه للي في الاجتماع..
‏(هذه طفلتي)
البنات ‏الي في الاجتماع بهمس..
(هل هذا الوسيم متزوج)
بيدا يشرح …في كذا اسئله بتتوجهله ….هو بيرد
ليندا في وسط الكلام:انتي يابت انتي بتبصي لبابا كدا ليي
عيب بصي علي السبوره دي اقصد الشاشه دي
….البنت..
(ماذا تقول هذه الصغيره)
خالد بيكتم ضحكته…
……..محمد بهمس هو بيضحك:بس يالي لي
ليندا:مهي بتبصيللك …..هقول لماما
محمد:هسس ماما اي الوقتي اسكتي
الاجتماع خلص ومحمد بيخرج وليه شايلها بيضحك ….ينفع كدا يا لي لي الي عملتي دا ………
ليندا:انتي قموره يابابا البنات كلها بتعكسك
دخل مكتبه …….وقعد
_بابا بابا ….
نعم يا روحي ….
_انا جعانه يا بابا …….
خالد دخل بشويه ملفات ……..انا نازل انا. ..هجيب حاجه واجي ……
محمد:ابقي هات اكل ونت نازل …..
بص لليندا:عارفه لو ماما عرفت …
ليندا:مش هقولها
*******************
جاسر:ماما تلفون الي في المكتب بيرن كتير اووي …وكمان لاب توب بتاع بابا
بسمله:ملناش دعوه ……بحاجه بابا
جاسر:خلاص اقفليه نازل رن مش عارف اذاكر خالص
بسمله اصل انت فاتح النت لي دخلت المكتبه عشان تقفله لسه بتقفل لقت رساله من ….رقم مجهول
بسمله: افتحها احم…….ونا مالي وقفلت لاب توب
جاسر:ماما بابا بيرن عليكي …..
بسمله خرجت ….هات
لتتابع بههزار:خير يامحمد باشا لتتصل لي …
محمد: وحشتني ياسوسو
بسمله:لحقت اوحشك يعني …….
محمد:ما قولتللك بتوحشني ونتي معايا ….
بسمله بحب:ونت كمان وحشتني اووي
جاسر:بطلوا محن بقا مش عارف اذاكر
بسمله اتجهت للغرفه بضحك:ابنك بيقوللك بطل محن بقاا
***********بعد شويه
*************
جاسر:كلمتيه هاتي الفون بقا يا ماماا
بسمله:اتفضل…..
جاسر:ماما هو انا مش قولتللك اقفلي النت دا
بسمله:ابقا افتح الباب لليندا …….
جاسر:هيا هتجي مش انت بتقول هتقعد مع بابا
بسمله:بابا في شغل كتير لسه …..
اتجهت للمكتب تاني…..لسه هتقفل النت التي نفس الرقم …لاء لازم تفتح بقااا فتحت الرساله واتصدمت من الي مكتوب فيها…….
بعد مده ……ليندا بضحك:انا جيت ….اومال ماما فين
شافت بسمله طلعه من المكتب …..
_ماما تعالي احكيللك بقا اي الي حصل
_بسمله عيطت جامد وطلعت علي اوضتهاا …..
_هيا ماما مالها …….
_مش عارف
*********في المساء .
ليندا:بابا جيه طلعت تجري عليه وتحضنه ….
بسمله ببرود وققفت قدامه…
لاحظ نظرتها ليي
محمد:ماللك
بسمله:مليش
وطلعت غرفتهاا…..
محمد نزل ليندا وطلع….
بسمله بعياط للدرجادي يامحمد تعمل كدا فيااا …..
‏محمد:انا عملت اي
‏بسمله:انت اتجوزتني لي اتجوزتني ليييي طلما كرهني كدا
‏_هو اي الي بكرهك دا انتي تعبانه
‏بسمله:لو سمحت متقربش مني كدا ابعد عنيييي
‏_اي الي حصل لكل دا مش فاهم
‏بسمله:انت عارفه كل حاجه
‏هو بزعيق:متفهمني………….
‏_بسمله بجمود:طلقني…….
‏محمد:اطلقك ….اي السبب بقاا
‏بسمله:عشان تبقي تعرف تخني برحتك
‏محمد:اخونك …
‏_ايوه ايوه انت بتخوني انا الي غبيه مفكراك بتحبي
‏لي طلما متحبنيش وكرهني كدا ما تطلقني احسن
‏محمد:حببتي في اي اي اخونك دي
‏_متقوليش حبيتك انا مش حبيبتك …….
‏محمد:اولا مش فاهم حاجه منك خالص….
‏بسمله شدته من ايده ونزلم المكتب …..
‏وفتحت الاب توب ….اي دا بقاااا ممكن افهم اي داااااا
‏ممكن توضحلي اي الي انا شيفاه دا
‏بسمله:وما الي غبيه اقول مليش دعوه بحجتك انا واثقه فيك ……
‏الرساله(حبيبي انت وحشتني اووي مش عارفه بس انت ساكت علي بسمله لي كل دا انت قولت عشان انا مستحملها حبيبي هيا عشان حملت منك غلطه يبقي خلاص تكمل معاها حياتك …..مهي خلفت تاني هتفضل لحد امتي كرهاا كدا طلقها ياروحي عافه انك مدايق من وجودها مستحملها بسبب ولادك وهتفضل تمسح الرسائل كدا كتير وترد متاخر)
‏محمد بهدوء:ونتي صدقتي صح …الرساله دي معرفش منين ولا اعرف الرقم دا اكيد حد عايز يفرق ما بنا
_واي الي يخليني اصدق بعد ما قراتها يا محمد
لي الي خليني مصدقهاش
‏محمد بيفكر مين الي بعت الرساله دي ..
‏_المفروض يكون ثقه مابنا ونا عمري ما حبيت حد غيرك
‏ولا اقدر اعمل كده لاني بحبك …..انتي حياتي كلها
‏_مش مصدقاك …..انا عايزه أطلق …..
_محمد بزعيق:اي اطلقك دي ….. ‏ازاي اصلا تفتكري كدااا ازاي تفتكري اني اخونك في يوم من الايام
جاسر:هو بابا وماما بيزعقوا ليي
_تمام انا همشي وسبيللك البيت ونا عيزاك تطلقني وتبعد عني
مسكها من شعرها:متخلنيش اتنرفز عليكي انتي عارفاني
‏ سمعتي اطلعي علي اوضتك اطلعيييي
‏بعد ما بسمله طلعت من المكتب بتعيط ……
‏محمد كلم خالد …..وقاله يشوفله الرساله دي من مين
‏فضل في المكتب طول الليل بعتاب لبسمله الي كلمته كدا وازاي تفكر في كدا اصلا …..
‏في صباح يوم جديد …….صحت من النوم ….بسمله ببرود:كنتي مستنيه اي منو يعني اهم حاجه عندوا شغله وبس
‏تمام انتي الي اخترت ……..اول ما نزلت حاولت متبينش أنها زعلانه …..ودخلت حديقه القصر …..دخلت ليندا وراها بمرح:مامااا انتي كويسه
‏بسمله:اه يا حبيبي كويسه الحمد لله….اطلعي شوفي جاسر
‏_هو انتي بتعيطي ليي يامامااا
‏_لاء مبيعطش ياليندااا …..انفجرت من العياط ….
‏ليندا دخلت بزعل ……شويه وقفت بتبص عليها في صمت ……لقتها بتخرج من الباب الخلفي للحديقه…..
‏دخلت ليندا وراه ……بسمله بعدت شويه ….
‏ليندا:مامااااا ماماااااا …..
‏بسمله مسمعتهاش ….لأنها كانت بعدت شويه
..ليندا:ماماااااا ماماا
‏بسمله بعدت اكتر واكتر عنهاااا ….
‏ليندا تاهت جدا معدش عارفه القصر فين
‏**اللهم صلي علي سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم
‏**سبحان الله العظيم
ليندا بعياط وحيره:ياماااا يا ماما بسمله ……
بسمله في شرودها بتعيط جاامد ……..مش عارفه رايحه فين …… بعد مده لقت نفسها قدام بيتهم
خبطت جامد ………ساره:بسمله …..
اي دا في اي بتعيطي
بسمله:لا مفيش بس …..انا تعبانه اووي وعايزه ارتاح
ساره:طب تعالي ياحببتي …
**في الشركه خالد……مرات عمك الي بعته الرساله ….
محمد بزعيق جامد:عايزه مني اييييي ديي
خالد:خلاص يامحمد اهدي بس ….
محمد ساب المكتب ومشي ليتجه للقصر……..بعد مده دخل لقته جاسر قاعده بيدور في القصر كله ……
جاسر:بابا انت جيت مش لاقي ليندا ولا ماما خالص من الصبح
محمد:ازاي
جاسر:مش عارف بس ماما دخلت الحديقه الصبح وليندا وراها بعدين مدهبوش تاني
محمد بدأ يتنرفز بس هدي شويه…………
بعد مده لقه نفسه قدام بتها خبط بسرعه وساره فتحت …
اتفضل …..
محمد:نديلي علي بسمله بسرعه
ساره طلعت بسرعه:بسمله محمد عايزك تحت
بسمله:ايجه تحت قوليلي مش نازله
ساره:لاء أنزلي شوفي مينفعش
بسمله نزلت:نعم عايز ايي …..
محمد:اي الي عايز اي دي …..بعدين ازاي تجي هنا من غير ما تقوليلي
بسمله:مش محتاجه اصلا اني استأذن منك الاول خلاص انا عايزه أطلق
محمد:لاء انتي بتتكلمي بجد عشان رساله ابعتت ونتي صدقتيها فكرتي اني بخونك بسرعه كدا تقولي عايزه أطلق
بسرعه كدا تصدقي وعايز تبعدي عنيي
بسمله:انا عايزه أطلق منك وبس انا خاين ….
محمد:شوفتي دا بعنيكي اني خونتك ازاي فكرتي كدا
بسمله:كفايه الي شوفته كفايه ارجوك يامحمد سبني في حالي …………
محمد محبش يتنرفز عليها حس انها تعبانه شويه حاضر هسيبك نديلي علي ليندا عشان همشي …..
بسمله:ليندا مش هنا اصلا
محمد:ازاي ….افتكر كلام جاسر أنها خرجت وراه ….
سيب كل حاجه وقاد عربيته باقصي سرعه …..دخل القصر فضل يدور من كل حته في القصر …
ليندااااااا
جاسر:ماقولتللك يابابا خرجت مع امي ………………..
بعد اسبوع …..بسمله بعياط:انا السبب انا الي سبتها ومشيت اه مش قادره
ساره بعياط:اهدي بس يا بسمله اكيد انتي مشفتهاش
بسمله:مش قادره اه …….عايزه بنتي يا ساره أغمي عليها
……جبتلها دكتور كشف عليهااا ….واعطاها دوا…..
قامت من نومها ونزلت بسرعه
ساره:بسمله انتي رايحه فين انتي تعبانه
بسمله وقفت تاكسي متجه للقصر …..
شويه وصلت للقصر بعياط …..
جاسر:انت علي الحال دا من لما مش لقين ليندا اختي … يعيط:بابا هيا ليندا فين وحشتني اووي ……
حس بوجع وضعف أنه مش لقيهااااا …………انشاء الله هتقيلها ….
محمد نزل لما جاسر نام………..
ليها بتعيط وملامحها متغيره جدااا وحشته جدا كل حاجه فيها وحشتها ….
ليتابع بجمود:اي الي جابك هنا يابسمله
سكتت تماما….محمد بزعيق:متردييييي
عايزه اي …عايزه اي كفايه كدا يا حبيبتي …….لو كنتي حببتي اصلا
بسمله:كنت
بسمله لاحظت أنه أول مره يبكي:اه كنتي لي عملتي كدا لي انا السبب في ضياعها سمعتني انا بكرهك يابسمله اول مره اقولهاك بجد بكرهك …..معملتش فيكي حاجه حبيتك وربي الاعلم بكدا ولا عمري حبيت حد قدم وبقيت حياتي كلهااا ….فجاه كدا حد بقوللك اصل جوزك بيخونك يبيقي جوزي بيخني خلاص ….صدقتي ومصدقتنيش …..
كسرتيني جامد بكلامك ليا …
بسمله ببكاء:انا اسفه
محمد:بعد اي جايه تتاسفي ….بعد اي صعب اقبل اسفك
ليااا معتش منفع لبعض كدا قصتنا خلصت …خالص معدش ينفع ……
بسمله بعياط وهيا في خضنه:انا غبيه والله ماقصدي كدا انا اتصرفت بغباء عشان خاطري متبعدنيش عنك يامحمد
بعدها عن حضنه:ابعدي عني ….ابعدي
بسمله:يعني اي كدا هتسبني
محمد:يعني انتي طالق ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *