روايات

رواية عشقت عذابي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي البارت السابع والعشرون

رواية عشقت عذابي الجزء السابع والعشرون

رواية عشقت عذابي الحلقة السابعة والعشرون

أدهم حط ايده على بقها وزقها وقفل الباب وهو بيبصلها بنظرات مخيفه وقال..عايزك انتي ..عايزك اوي
فتون بلعت ريقها بخوف ورعب من نظراتو الي كانت بتلتهمها وقالت بتهته..انت..انت.. اتجننت اطلع بره حالا
بس ادهم كان مش سامع وهجم عليها ومسكها جامد وفتون زقتو بالعافيه ورحت بسرعه تفتح الباب بس أدهم شدها عليه بقوه وبقى يقول وهو ماسكها بقوه..ليه يا فتون..ليه دانا بعشقك تسيبيني علشان الحيوان ده ..بس انا مش هسيبك انتي ليا ليا انا وبس وزقها على السرير
فتون بقت تبكي وترجع لورا حست برعب كبير وكانت دايخه واصلا خايفه من المقاومه علشان ابنها بقت تصر*خ وتنادي على نادر بس مش سامعها علشان مشغول وكمان صوت الموسيقى عالي جدا
عند نادر كان قلقان على فتون لانو سابها تعبانه فاستأذن وحب يبص عليها ويرجع تاني طلع وسراج طلع وراه
نادر كان قرب من اوضتو وسراج قال..استني رايح فين وسايب الناس هو انا علشان قولتلك هتكلم انا يبقي تشيل ايدك
نادر قال بضيق..انا مش عيل علشان اعاند معاك فتون تعبت من شويه وطلعتها ترتاح وعايز اطمن عليها
سراج قال بقلق..ليه مالها فتون
بس قبل ما نادر يرد سمعو صوت صر*يخ فتون لانهم كانو قريبين من الاوضه وجريو بسرعه من غير تفكير ونادر فتح الباب ودخل واتفاجأ بأدهم هاجم على فتون وبيحاول يعت*دي عليها
فتون ابتسمت بفرحه وسط دموعها ونادر شد ادهم من عليها لانو كان مغيب ومش واخد بالو انهم دخلو اصلا
نادر وقع ادهم على الارض ونزل فيه ضر*ب بعن*ف شديد وسراج جري على فتون وحضنها وبقى يهديها
فتون استخيت فيه جامد وبقت تبكي اوي ونادر مكمل على ادهم لحد ما اغمى عليه ومش سايبو وبيقول مع كل ضربه..يا وس*خ..يا حيو*ان..هموتك ..هخلص عليك يا كل*ب
فتون بصت لسراج بدموع وقالت بخوف..اعمل حاجه وانبي يا سراج هيقتلو
سراج فضل باصص عليهم بغضب وقال بهدوء..سبيه يتربي ..خليه يضربو هو احسن ما اقتلو انا
فتون قالت ببكا..لا وانبي يا سراج خليه يسييبو لوحصلو جاجه نادر هيروح في داهيه وانبي
سراج ابتسم وقال…هوه ده الي همك يعني ..خلاص سبيه يطلع غضبو شويه وانا هبقى اجبله دكتور
نادر كل ده بيضربو ومكمل عليه لحد ما وشو بقى كلو د*م وقف وهو بينهج من كتر ما ضربو وادهم بقى شبه جثه هامده ومش بيتحرك
نادر وقف وبص لفتون واتفاجأ بسراج حاضنها وبيهديها وهيه ماسكا فيه جامد
نادر بقى هيتجنن من كتر العصبيه شدها عليه بقوه ووقف قدام سراج بغضب وقال بزعيق..انا مش قولتلك متلمسهاش مبتفهمش ليه لازم اصفي دمك
سراج مسكو من قميصو بشده وبقى يهزو بعصبيه ويقول..تصفي د*م مين يلا…ها..وايه حكاية متلمسهاش دي انت اتهطلت ولا ده صنف جديد ولا ايه حكايتك
نادر نزل اديه بغضب وقال .انا السعادي مش شايف قدامي ومش عايز اغلط معاك يا سراح فغور من وشي احسنلك
سراج اصلا كان شايف حالتو ولاول مره مقدر وضعو قال..انا همشي لاني لاول مره اعزرك ومقدر وضعك بس لينا كلام في وقت تاني… وقال لفتون..انتي اهدي وحاولي تنسي تمام..وقرب يبوسها من راسها زي ما متعود
بس نادر شدها عليه وقال بغضب..انا قولت ايه
سراج اتنرفز جدا بس كتم عصبيتو وقال..اللهم طولك ياروح ..وراح لادهم عايز يشيلو وياخدو
بس نادر قال بعصبيه..هتعمل ايه ..مش هتاخدو ده هيفضل عندي الرجاله هيجو ياخدوه و هيتوصو بيه شويه لحد ما اعرفو هو لعب مع مين
بقلمي…زهرة الربيع
سراج فهم قصدو وشاف الغضب المرعب في عيونه خاف جدا على ادهم لانو متأكد انو مش هيسيبو عايش قال…احم ..بص انا عارف انو غلط وانا ذيك مضايق منو فتون اختي علشان كده انا حاسس ذيك بالظبط و
بس نادر قاطعو وقال بغضب كهلك…لا..لا مش عارف ومش حاسس ومستحيل تحس الي انا حاسو لو كنت ابوها مش اخوها تمام ..وتنسى ان ليك ابن خال ولو بتحبو جهزلو قبر محترم يليق بيه
سراج بصلو بحزن وقال…طيب ..تمام..انت والله معاك حق..بس..بس هو سكران مش حاسس اصلا .ارجوك انا لاول مره اترجاك بلاش تقتلو خليني اخده واوعدك اني مش هخليه يقربلها تاني ونزلت دمعه من عينه غصب عنه وقال…ادهم ابن خالي هو وابوه اخر حاجه بقيالي من امي مش عايز اخسرهم كمان
نادر بلع ريقه بحزن والم لما قال كده…فعلا حس بيه وشاف انها فرصه علشان يكسبو قال.. تمام…خدو ومش عايز اشوفه جمبها ابدا..لو لمحتو بس قريب منها هخلص عليه
سراج ابتسم وهو مش مصدق مكانش متخيل انو هيسمعلو قال..شكرا …وشال ادهم وراح بيه اوضتو
فتون كانت مش مستوعبه حاجه ولا مركذه معاهم كل الي في بالها لو كانو اتأخرو ايه الي كان ممكن يحصلها كانت مرعوبه جدا ودموعها على خدها
نادر شاف حالتها وكان حاسس بغضب وحزن لا يوصف قال…انتي كويسه..هو بقالو كتير هنا
فتون بصتلو بدموع وحضنتو جامد وقالت…خليك جمبي ..احضني يا نادر.. انا خايفه ..خايفه اوي وبقت تبكي جامد
نادر نزات دموعو وحضنها بقوه وكأنو بيخبيها في قلبو عن العالم كلو وقعدو مكانهم هيه كانت بتبكي وهو حاضنها وبيهديها وبيلعن نفسو انو سابها لوحدهاا فضلو شويه لحد ما اتأكد انها نامت شالها وحطها على السرير ونيمها في حضنو ونام هو كمان وهو حاضنها اوي ومش مهتم بأي حاجه ولا حتى الشغل الي طلع من غير ما يكملو
عند سراج نيم ادهم في اوضتو وجابلو دكتور ضمضلو جروحو وكتبلو على مسكنات
سراج طلع مع الدكتور وساب ادهم نايم ونزل اعتزر من الشركا وتقى جريت عليه وهيه مرعوبه بقت تمشي ايدها عليها وبتقول بخوف..مالك انت كويس فيك ايه
سراج استغربها قوي مسك اديها وقال بابتسامه..انا كويس ..مالك ليه خايفه
تقى شاورت على قميصو وكان مليان د*م لانو شال ادهم وهو متعور قالت…امال ايه الد*م ده
سراج قال…اه ..ده..لا ولا حاجه هحكيلك بعدين تعالي اطلعك تنامي… معلش سبتك واطلعت كان فيه موضوع ضروري
تقى مشيت معاه وطلعو اوضتهم
خالد طلع كمان هو وعلا وبقى يرن لنادر عايز يفهم ليه طلع وساب الشغل بس كان تليفونو صامت وهو نام
فضل يرن وقال بقلق…في حاجه غريبه الاول نادر طلع وبعدو سراج …وبعد كده سراج نزل ونادر لا خايف يكون حصل حاجه
علا قالت وهيه بتسرح شعرها…مش سراج قلك ان نادر حابب يريح خلاص الصبح تفهم منو
خالد قعد على السرير وقال…طيب ..معاكي حق اصلا لو فيه حاجه كان هيرنلي اكيد
علا قالت بابتسامه..على فكره شكرا على الليله الطيفه دي انبسطت اننا رقصنا ..وتكلمنا ..انا برتاح معاك اوي
خالد وقف وقرب منها وقال …بجد ..بترتاحي معايا
علا هزت راسها بكسوف وقالت..اممم
خالد بصلها وفضل مركذ في ملامحها وقال..طيب مش عايزه تخليني مرتاح زي ما انتي مرتاحه
علا قالت..اكيد طبعا ايه الي يريحك وانا اعمله
خااد قرب منها اكتر وقال…الي يريحني كتير قوي عليكي…بس نبدا بالتدريج نامي في حضني انهارده حاسس اني هبقى مرتاح قوي
علا اتسعت عنيها بزهول وبعدت بنظرها عنو وقالت…احم..هو..هو يعني
خالد قال بابتسامه…خلاص ولا يهمك لو مش هترتاحي مش مشكله ولسه هينام على الصوفه مكان مابينام علا مسكت ايده وقالت…وكل يوم لو تحب
خالد ابتسم بفرحه ومسك ايدها وراح نام على السرير وشدها عليه نيمها في حضنو
علا كانت متوتره شويه وقلبها بيدق جامد وخالد بقى يشدد من حضنو ليها لحد ما هديت شويه ونامت وهو كمان اتنهد بارتياح شديد واستسلم لنوم عميق
عند تقى كانت قاعده بتفكر في كلام نادر عن نهى وحاسه باحساس وحش جدا مش عارفه سببو
سراج خرج من الحمام ولابس بنطلون بس وبينشف شعره وشكلو جذاب جدا تقى فضلت مركذه فيه شويه وهو لمح نظراتها وابتسم حست بكسوف وبعدت نظرها عنو
سراج قعد على الكرسي وطلع الاب وبقى يسجل شويه حجات مهمه عليه
تقى كانت هتنام بس مقدرتش من كتر التفكير قالت ..احم…هي..هي البنت الي كانت واقفه معاك دي تبقى مين
سراج فكر شويه وقال بلا مبالاه….اه قصدك نهى
تقى اتنرفزت جدا بس حاولت تداري وقالت بضيق
…اممم وحافظ اسمها ماشاء الله وعلى كده بقى اي بنت بتقف معاك بتفضل فاكر اسمها ولا دي حاله خاصه
بقلمي..زهرة الربيع
سراج مكانش مصدق ودانو ولا قلبو مصدق الاحساس الرهييب الي حس بيه ..معقوله غيرانه عليا..قالها بينه وبين نفسو بفرحه تكفي الكون بصلها وقفل الاب وقال…مش فاهم قصدك انتي مضايقه ليه
تقى قالت…انا مش مضايقه وهضايق ليه اصلا وبعدين مين دي الي اضايق منها
سراج ابتسم واتأكد انها غيرانه قرب منها وقال…طب ايه رأيك فيها ..بفكر يعني بعد ما نطلق اجرب حظي مع واحده تانيه يمن تظبط في النهايه اكيد هتجوز تاني ولا ايه
تقى حست بنار في قلبها قالت وهيه بتحاول تداري دموعها ..اكيد..خصوصا انها بتحبك
سراج قال باستغراب ..بتحبني..مين نهى..هيه قالتلك كده
تقى قالت بحزن..لا نادر قال انها معجبه بيك من زمان وهيه قالتلو انها بتحبك
سراج اتسعت عنيه بزهول وقال..نادر …نادر قلك كده
تقى قالت ..ايوه
سراج ابتسم وافتكر لما قلو..الي قلتهولها هتشكرني عليه بعدين…بص لتقى وقال..خالص تمام انا هبقى اتكلم معاها
تقى قالت بعصبيه..براحتك ..اولعو تنتو لتنين ولسه هتمشي سراج شدها عليه وحاوطها باديه وركذ بنظره على عيونها
تقى كمان فضلت مركذه في عنيه وعيونها اتملت دموع ومحاولتش تبعدو عنها قالت بصوت ضعيف…سراج سبني
سراج حط جبينه على جبينها وغمض عنيه ودار ما بينهم حوار ردودو سريعه من غير تفكير كلام طالع من القلب والسان مجبور ينطقو
سراج…غيرانه
تقى ..لا
سراج ..كدابه
تقى..هتتجوزها
سراج.. انا متجوز
تقى..بس احنا هنطلق
سراج ..بس بحبك
تقى..طب عجبتك
سراج..مستحيل وانتي موجوده
تقى …ممكن تحبها
سراج..ممكن لو عندي قلب تاني
وفتحو عنيهم وتلاقت نظراتهم ولاول مره نظرات عشق متبادل وسراج قرب جامد وباسها بشوق وعشق بوسه طويله متمكنه كلها شغف ولاول مره كانت تقى بتبادلو بنفس المشاعر ونسيت كل حاجه
بعد الحظه الجميله دي بعدو عن بعض وهيه لسه في حضنو واخيرا اتجرأت تبصلو واتكسفت جدا بعدت عنو وقالت بتوتر…انا…انا ..ونزلت دموعها وهيه مش عارفه ازاي ضعفت كده
سراج بصلها بحب ومسح دموعها وقال ..انا بحبك اوي..انتي مراتي انا حقك وانتي حقي
تقى حضنتو وقالت..انا اسفه..نادر قلي ان هو الي خطف مريم انا بجد اسفه لاني ظلمتك
سراج ابتسم ولاول مره نفسو يشكر نادر من قلبو قال..يعني سامحتيني يا تقى
تقى حضنتو اكتر وقالت..مش عارفه..مش عارفه يا سراج كل الي عرفاه اني مش قادره اتخيل حتي انك تكون لواحده غيري مش قادره افكر في الموضوع
سراج ابتسم بسعاده وقال…وانا كفايه عليا قوي كده كفايه ان قلبك اتحرك من ناحيتي وهستناكي العمر كلو
في صباح يوم جديد قامت تقى من نومها على صوت التليفون ردت بنوم وقالت..الو وسكتت شويه وقالت..ايه انا جايه حالا
قالت ببكا سراج قوم يا سراج الحقني
سراج قام بخضه وخوف قال..مالك يا حببتي فيه ايه
تقى قالت بدموع ..بابا..بابا عمل حادث وحالتو خطيره رجعني القاهره ارجوك
سراج قال بتوتر..تمام..تمام يا حببتي اهدي يلا بينا انا هنزلك حالا
سراج بعت مسج لنادر بالي حصل وطلع مع تقى وساق بسرعه وتقى كانت بتبكي جامد وسراج بيحاول يهديها بس حصل الي مكانش في الحسبان طلعت عربيه قدامهم وطلعو منها شباب مسلحين
تقى خافت جدا وقالت مين دول يا سراج..سراج قال..متخافيش هنزل اشوفهم عايزين ايه
سراج نزل وقال..فيه ايه انت وهو ابعدو عن الطريق احنا مستعجلين
بس اتفاجا باتنين منهم مسكوه وواحد نزل تقى بالعافيه
سراج بقى يحاول يفلت منهم وقال بزعيق..سبها ياحيوان مين باعتك انت وهو سبها بقولك هقتلك
بس فجأه واحد منهم ضربو على دماغو بقوه وقعو على الارض واخدو تقى الي كانت بتصرخ وخايفه جدا على سراج
سراج ابتدى يفقد الوعي وصورة تقى وهما بيخطفوها قدامو مش قادر يعمل حاجه واخر حاجه سمع صوت واحد من العصابه كان بيتكلم في التليفون وقال..ايوه يا نادر بيه كلو تمام..البنت معانا ووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عذابي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *