روايات

رواية تاج الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين البارت الحادي عشر

رواية تاج الزين الجزء الحادي عشر

تاج الزين
تاج الزين

رواية تاج الزين الحلقة الحادية عشر

زين و هو بيدور علي تاج لمح الاسورة بتاعتها واقعة
عند الشجرة يلي كانت قاعدة عندها تاج
زين الاسورة بتنور في الضلة نورها جيه في عين زين
انتبه ليها
زين بأمل / دا اسورة تاج يعني هي قريبة مني
زين بصراخ علي امل تسمعه / تاااج يا تاااااج لو سمعاني ردي عليا انتي فان
ملقاش رد كمل طريقة ف لقي دم علي الارض
قلبه دق بخوف بتكون حصلها حاجة
مشي ورا الدم لحد ما وصل الحفرة يلي فيها تاج
زين بصدمة / لا لا مستحيل بص في الحفرة
لقي تاج أغمي عليها
زين بقلق وخوف و رعب و مشاعر متضطربة
زين بصراخ / تااااااج
زين سمع صوت نمر وراه
زين علي وشك البكاء / يارب مايكون يلي في بالي
بص وراه لقى النمر قدامه
النمر قرب منه و ببهجم عليه لاكن زين تفادا هجومه
و بيدور علي اي شئ يهجمه بيها و لحسن حظه
لفت نظرة حديدة تشبه السكينة قريبة منه بعض الشئ النمر هجم عليه تاني بس زين بسرعة نط
مسك الحديدة و غرزها في ركبة النمر وقع غارق في دماءه
زين افتكر تاج و بص علي الحفرة
الحفرة كبيرة و عميقة ولو نزل مش ح يعرف يطلع
زين لنفسه / فكر يا زين مش وقته فكر تاجك محتاجاك اه لقيتها حبل اه انا عاوزة حبل
دور علي حبل لحد مالاقة بيدور حوليه لقي شجرة قريبة منه ربت الحبل فيها و بعدين ربته حاولين خصره و نزل الحفرة
زين بخوف / بيخبط علي وجنتها بخفة لعلها تفوق
تاج تاجي فوقي انا جانبك
تاج / ولا حولا ولا قوة
فنظر ل قدميها لقاها مجروحة ف تاج لما اتكعبلت رجليها اتجرحت
محمود و رغد و صلم مع نزول الحفرة و لقم النمر المقتول علي الارض
محمود بقلق / زين محتاج مساعدة
زين / امسك الحبل حلو ليتفلت بينا وانا حطلعها
زين طلع و محمود اسرع نحو تاج
محمود بخوف / تاج اصحي ايه يلي حصلك يا حبيبتي انا اسف و بهدها شلها بسرعة و راح بيها علي المخيم و هي فاقدة الوعي
زين بغضب حاول يتحكم في غيرته / الانه عارف لا وقته و لا مكانه و كمان مش من حقه يدخل و
يشيلها هو و ذهبم كلهم الي المخيم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم: إيمان محمد
محمود دخل المخيم وهو شايل تاج شمس جرت عليه
شمس بخوف ولهفة / هي مالها يا ابيه محمود
محمود وضعها علي السرير شمس اتي برفين او ميا من عندك بسرعة
شمس / راحت و رجعت وهي جابت البرفين و الميا
محمود / رش البرفين علي ايده شممه لتاج مفاكتش
عدل وضعية نومها و شربها ميا
تاج بدأت تفوق فتحت عنيها بصت حوليها لقت شمس و محمود و رغد و روان حوليها و ثواني و بدأت تفتكر و صرحت بأعلي صوتها / النمر الحقوني حد يلحقني ابييه محمود شمس زين حد ينقذني
شمس بكت لما شافتها بصرخ بالطريقة دا و حاولت تهديها تاج حبيبتي اهدي انتي في وسطينا
محمود مستحملش و اخدها كلها في حضنه
محمود بحنين و باطمئنان / بس يا روحي اهدي انا معاكي مش حسيبك تاني انتي دلوقتي في المخيم و وسطينا بصي حواليك انا وشمس وانسه رغد وانسه روان كلنا حواليك
تاج بدأت تهدى شوية و بصت حوليها و بدور علي زين مش لقياه في وسطهم شعرت باليائس بس
هي شمت ريحت برفاته و وبالتقائيه بصت علي الباب
شافته واقف
ف زين بعد ما رجعم ما ينفعش يدخل وفي نفس الوقت حيموت و عايز يطمن عليها و لما سمع صراحها قلق عليها و جرى وقف علي الباب علشان محدش ياخد باله و اتمني لو تبصله و كأن الله استجاب لدعائه بص ليها لحزن لحالها و مشى بسرعة من قدمها
تاج بتعب / انتم لقيتوني الزاي انا اخر حاجة فكرها اني كنت بتمشى و فجأه توهت و لقيت نفسي في غابة و كملت بخوف فجأه سمعت صوت نمر طلعت نجري و اتكعبلت و رجلي انجرحت مقدرتش اتحمل ووقعت في حفرة
محمود بحزن / انا اسف يحبيبتي اني ملحظتش غيابك و انتبهت عليكي
تاج بحنين / متعتذرش انت ملقش ذنب كل حاجة
بتحصل بإراضة ربنا و دا شئ مكتوبلي
تاج بمرح لكي تخفف عنه و متشعرهوش بذنب
و بعدين يا عم شكشك ما انا زي القردة قدامك اهو
انا مش حسبكم بالسهولة كدا و كملت بتردح و صقفت باديها لا ياحبيبي دا انا تاج يعني لازقلكم لزقلكم حتي لو مكونش لقيتوني كنت نطيتلكم في حلمكم و كملت بتمثيل مضحك / كنت حقولكم انتم اسببم انتم السبب انتم يلي قتلتوني و انا لسة في عز شبابي اه عليكي يا تاج ياختي انتي عاشية مع ناس ظلمة ولا بيأكلوكي و بيشربوني و بيحبسوكي في غرفة في فأران و ضلمة
و بعدها كملت بجدية مضحكة / ايه صحيح علي سيرة الاكل انا جعانة لاحظم اني كنت مغمي عليا من شوية يعني انا يلي تعبانة يلا اطلبولي اكل علي حسابكم انا جعانة و بعدين تبقي تقولوا انتم لقيتوني
الزاي بس اهم حاجة نأكل العصافير يلي بتصوصو في بطني
ثانية ثانياتين و كلهم انفجرم في الضحك
محمود من بين ضحكاته / ههههه سبحانة من غير الاحوال من شوية كانت بتصرخ و دلوقتي قلبت
لعم شكشك هههه
كلهم بيضحكم ومش عارفين يخدم نفاسهم
شمس / ههههه كانت عاملالنا الاخت المظلومة دلوقتي ههههه
محمود / ماشي يا ستي شوفي انتي عاوزة تكلي ايه و انا حطلبهولك
تاج بتفكير بتكلم نفسها بصوت منخفض بحيس محدش يسماعها دا فرصة و جاتلك يابت يا تاج حتوبقي غبية لو ما استغلتهاش كملت بصوت عالي / اممم بما انتم مصرين عليا تجيبولي اكل ف أنا مينفعش ازعلكم مني و مش اطلب كتير
محمود بهمس ل شمس / دا بتقول مش حتطلم كتير ختي بالك دا انا اشوك في الموضوع دا
شمس بهمس / اتصدق و انا استني كدا حنشوفم حتطلب ايه
تاج بصولي بقى اتو ورقة و قلم و اكتبو بلي حقول عليه و كملت بتحذير اياكم تنسو حاجة / انا عاوزة تجبولي 2 بيتزا واحدة بالشاورما و واحدة بالجبنة و 2 كريب واحد بالشاورما و واحد بالفراخ و2 سنداوتش سوري واحد بالبانيه و واحد بالبطاطس 2 طبق كشري واحد عادي وواحد بالكبدة و 5 سندوتشات حواوشي وما تنسوش تحطوا لي معاهم مخلل و خمس سندوتشات كفته و وسبع سندوتشات كبده وتجيبوا لي قزازتين بيبسي وكرتونه شوكولاته دريملك ومتشكله بشوكولاتة ببابلي اممم و ايه تاني يا تاج فكري كدا و اه متنساش التسالي الا نزعل
محمود و شمس و روان و رغد بصولها بصدمة و قالو في نفس واحد / ده كله مش هتكتري علينا امال لو هتكتري بقى هتطلبي ايه
محمود بغباء / امال انتي لو كنتيش تايهة من شوية كنتي عمالتي ايه انا يلي نعرفة الواحدة لما بتبقي في الحالات دا يبقي نفسها مسدودة عن الأكل
اما انتي بقي نفسك مفتوحة 24 ساعة
مش بتتسد ابدا
تاج بغيظ وهي بتخمس في وجهه / الله واكبر قلق اغوذ برب الناس و انا مسأل نفسي من قول انا ممناكلش اليومين دول ليه و نفسي مسدودة و خسيت اكتر من الاول اتاريك باصصلي في اللقمة يلي بكولها
محمود / ما هي المشكلة انك بتكلي و مش بيبان عليكي انا مش عارف انتي بطنك دا فيها ايه
تاج / انا عارفة انك بتساهيني علشان انسى و متطلبش الاكل بس احب ابشرك و اقولك لا ما نستش خلص ياض اطلبلي الاكل
محمود / انا عندي سؤال صغنن خالص هو انتي طالبة كمية الاكل دا لينا كلنا صح
تاج بفخر و كأنها قالت حاجة عظيمة / لا طبعا دا كله
ليا انا الوحدي هو انا طلبت حاجة دا ده بس تصبيرة
تصبرني للصبح
شمس بغباء / هو انتي مش حتكلي و تنامي
تاج / ما هو فترة النوم دا ببقى جعانة فيها
شمس بدهشة / هو انتي حتجري علشان تهضمي دا انتي حتنامي يارب صبرني
تاج بتهديد / في مسافة ساعة لو الاكل ما لقيتوش
قدامي ولو لقيت حاجة منها نقصه انتم متعرافوش تخيلو كدا بقي انا اعمل فيكم ايه
وفي اقل من ساعة كان الاكل كله قدام تاج
شمس جات تاخد سنداوتش تاج ضربتها علي اديها
تاج بتذمر طفولي / كدا عيب الاكل دا بتاعي انا لوحدي ممنوع لحد ياكل منه غيري طبعا
شمس حاولت تستطفها / احنا كمان مأكناش و عاوزين نكلم وقد نجحت في ذلك المسكينة كانت مفكرة انها حتديها بيتزا او سنداوتش بس خاب املها
تاج بتفكير بتعض علي شفتيها / علشان متقولوش عليا بس اني بخيلة هدي كل واحد فيكم مخللاية واحدة بس
روان بصدمة / كل واحد فينا مخللاية يا تاج
رغد بتريقة / دا كتر خيرها يجماعة انها حدتينا مخللاية دا كتير علينا
تاج بغضب / المال انتم كنتم مفكرين ايه اني اديلكم طبق المخلل كله دا مستحيل البت رغد طلعت بتفهم
انا برضك كنت بقول ان المخللة يامة عليكم خلاص انا هدي كل واحد فيكم نص مخللة شوفتم انا كريمة الزاي
كلهم بصلها و فتحين بكهم ببلاهة فكان منظرهم يهلك من الضحك و قالم في صوت واحد / يارب اديني الصبر
وبعد 15 دقيقة كانت تاج خلصت كل الاكل يلي قدامها كله
تاج / اممم قولولي بقي انتم لقيتوني الزاي
محمود بهدوء / بص ي ستي زين هو يلي يقدر يحكيلك
تاج اول ما سمعت اسمه قلبها دق قالت باستغراب / و زين ايه يلي يدخله
محمود / الان زين هو يلي عرف مكانك و انقذك تعرفي كل يلي انا اقدر اقولهولك ان شمس لحظت عدم و جودك و كانت ناسية انك طلعتي تتمشي لاحظت انك لسة مرجعتيش حكت لينا كل حاجة و زين مستناش و مشى يدور عليكي و كل واحد راح بطريق مختلف
وقتها انا و الانسة رغد كنا مشيين و شوفنا زين
و هو مينزل الحفرة و سعيتها كان زين موت النمر
و هو نزل جابك و انا شيلتك و جبتك هنا بس الزاي هو لاقاكي ف انا معرفش يبقي اسأليه
تاج بخوف ان يكون اسابة مكروره دارت خوفها بمرح / اه دا ده لو حكاية الف ليلة و ليلة دا انا بسمعكم كإن بسمع قصة مسلسل البطلة في خطر و النمر قريب منها و حيفتريسها و ييجي البطل و ينقيذها في اخر لاحظة
و التانيين بيبصلها بإنتباه شديد و كأنها بتحكلهم عن قصة مسلسل
روان / و بعدين ايه يلي حصل و البطل انقذها و لا سبها
تاج بغباء مضحك / لا البطلة عاوزة تاكل
رغد / دا اسمها ايه البطلة دا
تاج / سبحان الله اسمها زي اسمي تاج شوفم بقي
يلا اتولي ناكل انا جعاتة
كلهم في صوت واحد / انتي ايه ياختي
تاج بغباء / هو انا قولت حاجة غلط بقولكم انا جعانة
محمود بصدمة / دا انتي مكملتيش 5 دقايق مخلصة اكل و مخلتيش حد ياكل معاكي هي مطنك دا فيها
ايه مخرومة
تاج ببراءه / هو انا كلت حاجة انا كنت بنمنم بصبر نفسي عمال متجيبولي ناكل يلا بقي اطلبولي……
و قبل ان تكمل كلامها لقد المخدة مستضمة في وشها
شمس / عيدي كدا انتي قولتي عاوزة ايه
تاج بغيظ / هو انا كل شوية اعيد كلامي بقول اني انا جعانة و اطلبولي اك و مكملتش الجملة و لقد شمس قامت من مكانها
تاج طلعت تجري بسرعة و شمس و راها لحد ما تاج دخلت غرفتها و قفلت عليها
شمس من برا / يا بت افتحي
تاج / لا مش فاتحة يبقي تنامي برا بقى
شمس يعني مش ح تفتحي اخر كلام
تاج / لا مش فاتحة ح تعملي ايه يعني
شمس / طيب يبقي اشوف سحلتك الصبح شوفي اعمل ايه
تاج راحت نامت علي السرير و فجأه افتكرت زين
والوقت اخدها من غير ما تحس و هي بتفكر
تاج بتكلم نفسها / طب و انا مالي ليه بفكر فيه
انا لازم اتشكره و نعرف الزاي عرف مكاني ما هو اصلا السبب اني روحت و معرفتش نرجع
ايه الاحساس يلي جالي دا لما شوفته بيضحك مع مايا حسيت بضيق تنفس و مخنوقة ليه مع انو لما نشوف اى اتنين تانيين بيضحكم مع بعض و يهزرم
انا ببقي عادي مش بحس بالاحساس يلي حسيته النهاردة حست بخنقة من جديد لما افتكرت
يووووه احسن حاجة اطلع برا اشم شويه هوا ممكن ارتاح لبست حجابها و طلعت لقت زين قاعد علي كرسي و باصص للسما و عطيها ظهره
تاج من وراه بصوت منخفض / زين
زين قاعد و بيفتكر طفولتهم و الزاى مكانوش بيفتركم عن بعض و كان بيغيب اكتر الاوقات بيقعد في بيتها اكتر من بيته فاق من تفكيره علي صوتها
زين وهو لسه علي وضعه من غير ما يبصلها فهو
متعصب منها الانها اهملت في نفسها طب هي لو كان حصلها حاجة و اتأذت كنت اعيش الزاي لمجرد الفكره صعبة رد عليها / نعم عاوزة حاجة
فهو قرر يتعامل معاها بصرامة و تجاهل علشان متعتش غلتطها تاني و تفكر في نفسها
تاج / ممكن اتكلم مع حضرتك شوية
زين بصرامة / لو حاجة مش مهمة اتفضلي روحي مش عاوز اسمع حاجة
تاج/ انا بس كنت عاوزة اعرف حضرتك لقيتني الزاى
و كنت حابة اشكرك
زين / و دا حاجة متخصكيش و غمض عينه و اكمل من ورا قلبه الانه عارف ان الكلام يلي حيقولة حتتجرح منه ما هو انتي كويسة و وقفة قدامي يا شيخة لو مكنتيش رجعتي علي الاقل كنت ارتحت من مشاكلك من يوم مع عرفتك و ما شوفتش يوم عدل في حياتي
تاج و الدموع رقرقت في عنيها / طب و انتي ليه انقظني كنت سيبني نموت و اريحك مني الابد
زين بعد ما شاف الدموع في عنيها بص النحية التانية علشان ميضعفش / انا انقذتك من بعد ما شوفت خوف خواتك عليكي و الزاي حيوجهم بباكي و مامتك
تاج اخدت بالها من جرح ايدو وريني جرحك خليني اعقمة قبل ما يلتهب جات تمسك ايدو زين زقها
وقعت علي الارض راسها انجرحت ف كان في حجرة علي الارض لما تاج وقعت اتخبتط في الحجرة
تاج بتألم / اه
زين بفزع لما شاف الدم علي جبينها جاي علشان يساعدها
تاج بدموع / خليك بعيد عني مش محتاجة تساعدني واضح فعلا انك عاوز تخلص مني
و كملت بمرارة / شكرا جدا يا أستاذ زين
و اه صحيح احنا لما نرجع مصر متقلقش مش حتشوفني تاني في شركتك انا حكلم المدير ينقلني في شركة تانية و لو مرضاش انا يبقي مستعدة اضيع سنة من عمري و منجيش ادرب تاني في شركتك
انا كدا برضك اعتبر ريحتك مني برضك و اه كمان نسيت اقولك انا مش حنفذ اى شرط من الشروط
من يلي اتفقنا عليها و بعد كدا متدخلش في يلي يخصني و طلعت تجري من قدامه و الدموع نازلة من عنيها
زين الان ادرك انهو خسرها فهو من غير قصد زقها
زين / غبي غبي لا يا تاج انا مش اسمحلك تغيبي عني
تاج دخلت غرفتها و بتعيط بوجع و كاتمة صوتها بالمخدة علشان مفيش حد يسمعها
بعد شوية بطلت عياط فكان و شها كله احمر
و جرح رسها ألمها راحت تعقمه و حطتله لزقة
و بعدها راحت الحمام تغسل وشها يدوبق ة قفت
علي رجليها و قعت اغمي عليها تخلت في غميمة لا تعرف نهايتها
في الصباح
المدير / يلا يا طلاب جمعم حجيتكم علشان كمان
ساعة و ماشيين
شمس باستغراب الان المفروض تاج تبقي معاهم بس مش باينة معقول تكون لسة نايمة لحد دلوقت
الساعة 9 و هي لسة مجاتش ما اروح اشوفها
زين كان واقف فريح محمود شمس ابيه محمود
تاج لسة ما جتش انا اروح اشوفها
زين لما سمع شمس حس بقلق بس حاول يطمن نفسه
محمود / تمام روحي و انا حستناكم هنا
شمس / خبطت علي الباب غرفة تاج
تاج قومي احنا ح نمشم مسمعتش رد بت يا تاج قومي و برضك ما سمعتش رد ف علي سوء حظها
ان تاج قفلة الباب بالمفتاح من جوة
شمس لما مسمعتش صوتها قلقت عليها ليكون حصلها حاجة
شمس بقلق / تاج افتحي الباب و بطلي هزار تاج طب لو سمعاني ردي عليا مسمعتش اي رد
فصرحت صوتها سمع الطلاب / تاااااج افتحي متقلقنيش عليكي
زين اول ما سمع صراخ شمس باسم تاج شعر بالخوف
محمود و زين و جميع الطلاب اتجمعم قدام غرقة تاج
محمود / في ايه يا شمس مالك
شمس بدموع / تاج يا ابيه محمود قفلة الباب من جوة بالمفتاح و مش بترد عليا انا قلقانة عليها اوي
محمود بيطمنها / ما تقلقيش يا حببتي حتلاقيها بس مش عاوزة تفتح علشان انتي موعدها من البارح انك مش حتسبيها و تشديلها و دانها فحتلاقيها
خايفة منك مش عاوزه تفتح استني انا اخبط عليها و حترد
محمود / تاح حبيبتي افتحي الباب ليا شمس مش حتعملك حاجة انتي في حمايتي
محمود مسمعتش رد منها ف بدء يقلق / تاج الموضوع دا مفيهوش هزار افتحي
شمس بدموع / والله انا مش حعملك حاجة بس افتحي طمنيني عليكي
محمود / تاج لو عرفت انك كويسة و بتعملي فينا مقلب مش حيصلك خير و اعتبري ان الرحلة ملغية
يلا افتحي و الا حكسر الباب وقتها انا معرفش اعمل فيكي افتحي ام الزفت دا
محمود بقلق زين تعالي اكسر الباب معايا انا خايف فعلا ليكون حصل ليها حاجة
زين بخوف / الانه فعلا لو حصلها حاجة يبقي بسببه و مش حيسامح نفسه
زين يلا يا شبا سعدونا كسرم الباب و دخلم و كانت
الصدمة لجمت و قفتهم و مش عارفين يطحركم ولا يتكلمم
فكانت تاج و شها اصفر مثل اللمونة و شفايفها
زرقة و انفها ببخرج منه دم فكانت شبة الاموات
اول من فاقت من صدمتها روان
روان ببكاء و صراخ / فوقم مش وقت صدمتكم حد يلحق تاج تاج حتروح مننا
شمس ببكاء يوجع القلب / تاج قومي ايه يلي حصلك انتي كنتي البارح بتضحكي و تهزري ايه يلي حصلك بس
محمود بخوف و زعق / انتم واقفين كدا ليه حد يتصل بدكتور بسرعة
الاستاذة ماجدة / اهدي يا بني مافيش هنا مستشفي احنا في مكان مقطوع في مستشفى بعيدة من هنا حوالي 10 كيلو متر
زين في نفسة و باصص ل تاج بصدمة / انا السبب
انا يلي حسستها انها مش مرغوب بيها انا يلي جرحتها بكلامي لحد ما قررت تبعد عني بس مكنتش اقصد انها تبعد عني الابد دمعة نزلت من عنيه تاجي انا اسف انا كنت مفكر كدا انك ح تهتمي علي نفسك
بس حصل العكس دا انا لو عدي يوم و منشوفكيش فيه بحس ان فيه حاجة نقصاني والله كان غظب عني الكلام يلي قولته امبارح دا كان من ورا قلبي
قومي و عقبيني قومي اضربيني اعملي يلي انتي عاوزاه فيها و انا موافق علي اي عقاب بس بلاش العقاب دا انك تبعدي عني دا اصعب عقاب قومي يا تاجي في لسة كلام عاوز اقلهولك و نخبرك ان انا نفسه زينك فاق من صدمته و محمود رايح يشيل تاج
انت رايح فان بيها
محمود بقلق / مفيش وقت تاج بتروح مني لازما الحقها اوديها علي المستشفى
زين حطها علي السرير افحصها انا دكتور
محمود حطاها علي السرير ذي ما قله زين
زين / رغد انا جايب معايا الادوات اتيها من الشنطة
بسرعة
رغد راحت و جات و جابت شنطة صغيرة اتفضل
زين اخدها و قاس ليها الضغط و كان عالي
عطلها حقنة تنزل الضغط و ركبلها محلول
زين شكر ربه انه منساش الادوات الطبية و جابها معاه
محمود / هي مالها يا زين
زين بعمليه / متخفش هي ضغطها ارتفع علشان كدا انفها نزف انا عطتلها حقنة تنزل الضغط و لازم الراحة ليها وهي كمان ساعة و تفوق
محمود / تمام اول ما تصحة حنزل بيها مصر انا مش مستعد اخسرها او يحصل ليها حاجة سعيتها مش حسامح نفسي
شمس و رغد و روان راحم قعدم فريح تاج
شمس ممكن تتفضلم انتم و انا اقعد مع تاج لحد ما تفوق روحم جهزم حاجتكم علشان نمشم علي طول
زين من جواه مش عاوز يمشي و يسيبها بس مينفعش يتن معاها كلهم خرجم و متفدلش غير شمس مع تاج في الغرفة
بعد حولي ساعة تاج فاقت
تاج بألم / اه يدماغي هو ايه يلي حصل
شمس بفرحة و نطت عليها تحضنها / تاج انتي فوقتي انتي كويسة
تاج بمرح / انا كنت كويسة يا لمبي بس دلوقتي لا في حاجه تقيلة وقعت فوقي مش عارفة اخد نفسي
شمس بغيظ / امالة انا مرتاحة كدا و بعدان اتعدلت تقصدي ايه بالحاجة التقيلة دا و بعدها شهكت ميكونش قصدك اني تخنت
تاج امأت بثقة / اي نعم انا اقصد كدا
شمس بعقلنية قوليلي بقي ايه يلي وصلك لكدا و كمان انتي امبارح دخلة الاوضة كويسة ايه يلي جرحك في راسك كدا
تاج و لقد تذكرت كل حاجة و الدموع رقرقت في عنيها
شمس / مالك يا تاج
تاج / …………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تاج الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *