رواية المعذبه 2 الفصل الأول 1 بقلم اياد حلمي
رواية المعذبه 2 الفصل الأول 1 بقلم اياد حلمي
رواية المعذبه 2 البارت الأول
رواية المعذبه 2 الجزء الأول
رواية المعذبه 2 الحلقة الأولى
جن جنانه وتحول وجه لي الون الاحمر من الغض”ب والغيره وجذب نادر من ظهره وابعده عن سندس وقام بلكم”ه… بقوه وهو يصرخ
ازاي تقرب من خطيبتي…..
يتجمد نادر مكانه من اثر الصدمه
نادر:مستحيل ده يبقي بجد يعني ايه خطيبتك انت مجنون دي حبيبتي وخطبتي من اكتر من ٨سنين…. قال هذا وهو ينظر لي سندس بغض”ب جحيم”ي وهو بيتوعد لها… وتوجه نحيت عمر وجذبه من ياقه قميصه وقربه من وجه وهمس اليه بهواء ساخن لمس وجه ….
نادر:انت شكلك متعرفش مين نادر الهلالي…. حبيبتي خط احمر خط مشتع”له لو قربت هيحر”قك….
ابتسم عمر بسخريه:انا عارف تاريخك كله وانت الا خسرتها بافعالك وجنونك….. هي بقت ملكي خلص…..لم يتحمل نادر بروده وكلامه…. وانقض عليه مثل الاسد المفتر”سه وتبادلوا الشجار…. عمر يلكم”ه فيرد عليه نادر باخر….
فتصرخ سندس وتجري علي المكتب وتنده لي شهاب…
سندس بفزع:الحق يا شهاب نادر وعمر بيتخنقوا ….في المطبخ
يجري شهاب وايهم وهلال ورامزي
وتلحقهم ابرار ومعها سندس….
شهاب:عيب كده يا جماعه ميصحش هو انتوا ولاد قال هذا وهو يبعده عن بعضيهم….
وايهم يمسك نادر بقوه الذي يرمق عمر بنظرات حار”قه مشتع’له بنير”ان الغيره وشهاب يمسك عمر
الذي يبادله نفس النظرات… بل اقوي……
ينطق هلال بحزم وقوه:ايه الا حصل هنا هو مفيش كبير يحكمكم هنا
قبل ان ينطق اي مهنم ينظر اليهم الجد بتحذير فيصمت الجميع
هلال:يلا الكل علي الصفره عشان نتعشي سوا وصرخ فيهم بغض”ب يلا … انظر الجميع… وهلال ينظر لي شهاب ان يبقي بينهم…
فيهز شهاب راسه بلموافقه….
تبكي سندس في احضان ابرار
هلال بود ولطف:انا عارف ان نادر متهور وجرحك بس انا عشمي فيكي كبير وثقتي في عقلك ونضج ملوش حدود….. ابتسم الجد بمرح مش يلا عشان ناكل… ساعديها يا ابرار…..
ابرار:حاضر يا جدي وكمان زمان جدي نجم ومازن علي وصلوا عشان يتعشوا معنا….
هلال بمرح:اه ربنا يستر من جنان شهاب….
تضحك ابرار وسندس…
ينصرف الجد وتحضر ابرار وسندس العشاء والكل يجتمع وينضم اليهم نجم ومازن…. وهنا تشتع”ل حر”ب عشق اخري…. يجلس الجميع ويتنالوا الطعام بين نظرات العشق ولهي”به….
ينتهي العشاء ويذهب الجميع لي الحديقه….. وابرار وسندس تعد الشاي والكيك…..
سندس:انا مش عارفه ايه الا خالي عمر يقول كده…. رغم اني رفضت طلبه….
ابرار بمك”ر:طيب انتي ساكتي ليه رغم حبك لي نادر ومحاولتك انك تنسيه…..
تتغاظ سندس: اه منك انتي يا سوسه ما انتي كمان بتستغلي مازن عشان تربي شهاب احنا هدفنا واحد رد الكرامه وتربيه شهاب ونادر….
ابرار:طيب يا فلاحه يا نروح بشاي والكيك عشان نجم فضحني وعوز شاي وكيك طالع فضوحي زي ابوه….
اول ما تدخل ابرار بشاي تشتع”ل غيره اول ما تشوف اميره بتدلع علي شهاب اميره دي تبقي بنت خاله شذي…ومهندسه في شركات شهاب
تهمس ابرار بضيق لي سندس
ابرار:ما هي كانت ناقصه حربا”يه تانيه مش كفايه شذي…
يستغل شهاب ضيق ابرار ويضحك ويهزر مع اميره…..
تنتهي السهره …..
ابرار تحمل نجم الذين النائم ومازن يحمل حبيبه طبع شهاب همو”ت من الغيره من قرب مازن لي ابرار…
شهاب بضيق:هاتي ابني ينام في حضني
ابرار بعناد:لا مش هسيبه…
يقرب منها شهاب ويهمس لها بمك”ر
شهاب: ما انا عارف انك مش بتعرفي تنامي الا في حضني انا تحت امرك….. ما انا حضني ادمان….
تتنرفز ابرار وتدوس علي قدمه بغ”ل فيصرخ شهاب الما ويمسك قدمه وينظر لها بغض”ب
شهاب:بقي كده طيب صبرك يا ابرار اهربي بس مسيرك هترجعي لي حضني……
يمر ٣ايام ابرار بتهرب من مقابله شهاب وسندس نفس النظام….
لحد ما اتقبلوا في الحفل السنوي لي شركه هلال ونجم الدين وهناك حصل العجب…..
تري ابرار اميره تتسحب وهي تلتفت يمين ويسار…لكنها لا تلاحظ ابرار
ابرار بفضول:البت دي اكيد ورها مصيبه انا لازم اروح ورها وفعلا تسللت خلفها… ورأتها تدخل لي حمام الرجال… فدخلت خلفها ابرار وهناك كانت الصاعقه اول ما سمعت ……
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية المعذبه 2)