رواية انت ملكي الفصل الثالث 3 بقلم شيماء صلاح
رواية انت ملكي الفصل الثالث 3 بقلم شيماء صلاح
رواية انت ملكي البارت الثالث
رواية انت ملكي الجزء الثالث
رواية انت ملكي الحلقة الثالثة
انا مش هسيبك انا همو*تك هخنق بيدي
رهف بصويت….. ي زينب الحقيني اوعي همو*ت
ابراهيم بشر… همو*تك زي ماموتي اختي
رهف بصويت….. ي زينب
زينب ضر”بتو علي راسه
رهف بزعيق…. هو عرف مكاني منين هو انا مش بقالي ساعه بنادي عليكي ي زينب كنت هموت
زينب…. هو دخل ازي وبعدين دا انتي مشوهه وشه بظوفرك
رهف…. دخل من الشباك الأوضه انا مستحيل امو*ت انا امو*ت بس لكن ما اموتش
زينب…. ليه حد قالك انك عزرائيل
رهف….. اه عزرائيل هاتي السكي*نه
زينب بخوف…. هتعمل اي ي مجنونه
رهف….. هتشوفي
مسكت رهف السكي*نه وضربت ابراهيم في صدره ضربته تلات طعنا”ت في صدره
زينب…. بخربيتك انتي بقيت سفاحه راسمي
رهف…. هاتي ملايا بسرعه
مسكت رهف الملايا ولفته بل الغطاه
رهف…. عايزه سجاده ي زينب بسرعه
زينب….. اجيبها منين دي
رهف…. الأوضه بتاعتك فيها سجاده كبيره هاتيها وهجبلك وحده غيرها
زينب….. كنت جبيتي الشاشه الي كسرتيها
رهف…. اخلصي قبل حد يصح
زينب راحت تجيب السجاده
زينب….. امسكي وهتعملي اي في الجثه دي
رهف بشر…. هدفنه جنب اخته سالي اهو متبقاش لوحدها
زينب….. هنروح الفيلا القديمه
رهف….. اومال ادفنه هنا وريحته تطلع والجيران وحوارات انا مفكركي اذكي من كدا ي زينب
رهف….. انزلي افحتي شنطه العربيه وقربيها من باب الفيلا وتاكدي ان مفيش حد بره او حد واقف في اي حته مش ناقصه هيا
زينب….. طيب
ولفه في السجاده وشيلتو رهف وزينب وحطو في شنطه العربيه
زينب…. استني احنا مش هنغير البيجامات دي
رهف…. مفيش وقت كلها ساعه والنهار يطلع احنا مش رايحين نتفسح احنا رايحين ندفن انجزي ي زينب
وركبوا العربيه ووصلوا الفيلا القديمه
رهف….. يلا نحفر ي زينب
زينب….. يلا
وحفرو ورمه في الحفره ورمت السكي*نه في الحفره كمان
رهف بضحك…. ي يلا ي ست سالي اخوكي جنبك اهو مش حرمكي من حاجه انا اهو تونسو بعض في الاخره ويرب يكون مفيش غير اخوكي علشان بجد اتخنقت منكو
المشكله ي سالي ان اخوكي كان بينقش ورايا وهما كانوا بيقولوا الي نقش وندب يستحمل قله الادب
رهف… بضحك… هو كان قليل الادب بس معايا فاحبيت ابعتهولك
وخلصوا ومشيوا
دخلت رهف الفيلا بتعب
رهف…. لا انا هنام هنا على الكنبه
زينب….. برحتك انا طلعه اوضتي
*******************
صحيت الصبح علي خبط الباب
رهف بصدمه…… يوسف الي جبك بدري كدا
يوسف بتستغراب… بدري اي ي رهف الساعه 3العصر هي الخبطه أثرت ولا اي وبعدين وحشتني ي قلبي
واحضنها
رهف…. وانت كمان
يوسف…. هفضل واقف كتير كدا
رهف….. لا ادخل ي روحي
معلش اصلا كنت نايمه علي الكنبه
يوسف هو بيبص حوليها اومال مالها الشاشه مين كسر”ها
رهف بتوتر….. انا الي كسر”تها
يوسف بضحك…. ليه ي رهف اتجنتي ولا اي
رهف ببرود….. اه اتجنت مفيش اتختقت مره وحده قومت مكسره الشاشه اصلا شوفت مناظر مينفعش اشوفها
يوسف بضحك….. مناظر اي ي رهف
رهف…… انت و
زينب بيمقطعه…… يوسف اهلا بيكي نورت والله
يوسف بستغرب…… في اي ي بنات انتو صاحين متأخر ليه ومالكو مش علي بعضكو
رهف اوك تصحه متأخر علشان راسها والعالج وكذا انتي بقي مالك
زينب….. مفيش اصلا كنت سهرانه شويه
رهف ببرود…. هو في اي ي يوسف هو تحقق احنا مش في محكمه
يوسف……. اي غلطان اني بطمن
رهف….. وطمنت
يوسف……. لا مش مطمن
رهف بتوتر….. ليه
يوسف….. هطمن لما تكوني قاعده علي السرير ومرتاحه يلا قومي نطلع الأوضه
رهف في سرها…… اوضه اي انا مامسحتش الد*م
يوسف……. رهف
رهف… لا انا كدا مرتاحه ي روحي
يوسف بستغرب…… اي الي العلامات دي ي رهف
رهف بتوتر….. علامات اي
يوسف…. الي في رقبتك
رهف……. ها كنت بخنق نفسي
يوسف بضحك… ازي دا
رهف بضحك…… معلش اعصابي تعبانه ي قلبي
يوسف….. طيب تعالي اشيلك يلا
وشالها
رهف بتوتر…….. لا انا كويسه مش عايزه اطلع الأوضه ي حبيبي
يوسف… لا لا ي رهف خالص اهو افتحي باب الأوضه ي زينب
رهف…. لاي زنيب انا مش عايزه ادخل
زنيب….. ليه ادخلي يلا
رهف…… انتي غبيه
وفتحت الباب
رهف😳😳😳😳😳
****************
اكيد هتقولو طب هو ابراهيم عرف ان رهف هيا الي موته سالي
فلاش
ابراهيم… القمر رايح فين
سالي… معزومه بره عند وحده صحبيتي اسمها رهف
ابراهيم…… عنوانها فين
سالي…… اهو العنوان
ابراهيم… اوك ابقي رني عليه علشان اجي اخدك
سالي بخضن…. هتوحشني ي روحي
ومشيت سالي
وعده ساعات كتير وهي مجتش الموبيل مقفول
ابراهيم… هي مش بترد ليه انا هروحلها
ومشي ابراهيم
دخل الفيلا ومقلاش حد وفضل يدور علي سالي
وراح الجنينه لقاه ساعتها في الأرض
ابراهيم….. دي ساعه سالي
وفضل ينادي علي سالي وطلع من الفيلا وتاني يوم راح الشركه
بااك
*****************
تتفتكروا هيشوف الد*م الي علي الارض
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انت ملكي)