Uncategorized
رواية كرهتك فعشقتك الفصل السابع عشر 17 بقلم ريهام جمال
رواية كرهتك فعشقتك الفصل السابع عشر 17 بقلم ريهام جمال
رواية كرهتك فعشقتك الفصل السابع عشر 17 بقلم ريهام جمال |
رواية كرهتك فعشقتك الفصل السابع عشر 17 بقلم ريهام جمال
زين كان الي هو سبوني عليها ..هعرفها غلطها بس …
ريم : اااا …اااا انا لقيتك اتأخرتي ف جيت اطمن عليكي
بسمله بهدوء ومسحت دموعها :لا لا متقلقيش انا كويسه وابتسمت
ريم وبدأت توزع نظراتها ع زين الي سرحان قدامو ولا كأنها موجوده : طب … طب لو احتجتي حاجه انا ب…ببراا
وطلعت بسرعه الي هو يكسفتك ياحازم …
الاء هي وزينب لما شافوها … : هااا هاااا بيعملو اييي
……..
محمد وكان ساند ضهرو ع السرير وبيفكر … : زين انا متأكد ..انك حبتها … انت ..حتي … حتي مقولتلهاش عللي ..علي الي ببيحصلك وراح اخد تليفونو انا لازم اخليه … اخليه يعترفلها …. ورن
……
عند زين
زين : كان عندك اخ
بسمله واكتفت أنها هزت راسها وهي سرحانه
زين وابتسم وبعد كده بصلها و….
تن ترن ..أن ترن ????????????
جت رنه محمد قطعت الموقف زين ف نفسو … اقتل اختها واقتل محمد … وكده خلصنا
………………………….
احكي حصل اييي قالتها الاء لريم وهي كانت مركزه ع مكان قدامها… وقامت مره واحده
زينب : في اييي
ريم بصت عليهم ورجعت بصت قدامها وقالت مش ده… تليفون بسمله واخدتو ورجعت
الاء : ايوا هو
زينب اي داااا ده من غير الباسورد …. وه
…………..
زين : عايز اييي
محمد : روح ف مكان لوحدك الأول اكيد هي جمبك
زين وبدأ يحس بقلق وقام من جنبهاخ وحرك ايدو الي هو هخلص واجيلك
بسمله :…….
طلع زين ف البلكونه الي في نفس الاوضه
ها عايز ايي
محمد اتنهد وقال : قولتلها ولا لا
زين : ع اي بالظبط
محمد : زين ماتستهبلش ..انت عارف قصدي ع ايييييي
زين وهز راسو ف تفهم وقال بهدوء : لا
محمد : مينفعش يازين لازم تقولها ..هتبقي مراتك .. ولو خبيت عليها حاجه زيي وهي عرفت ياعالم هتعمل اييي ساعتها
زين وهو بيجز ع نفسو : بسمله م لازم تعرف حاجه
جه صوت بسمله من وراه
م لازم اعرف اييي
بدأ ع زين ع القلق لما لقاها وراه … هه لا ده ع موضوع كده وبعدين
.. انتي اي دخلك هنا من غير اذني
محمد كان سامع كل ده ع التليفون وعايز يقول لبسمله لان زين عارفو م هيقولها …..
وبدأ ق دماغو خطه أنه هيشغل زين وهيكلمها ويقولها ….
زين : اقفل يامحمد دلوقتي …
بسمله تكرر السوال م لازم اعرف ايي
زين بتنهيده مع الوقت هتعرفي
ضيقت بسمله عنيها الي هو هناك سر يجدر عليا أن اعرفه … (تم تفعيل وضع المحقق كونان )
………….
المعلم : طب اخر مره شوفتها فين
سيف : كانت مماشيه لوحدها وبعدها … رجعت مع صحابها
………………
يعني ايييي اخدها …. وانتي كنتي بتعملي ايييي
ام بسمله :كان … كان جايب معاه واحده حاشتني عنها
فلاااااش باااااك
رشدي وهو طالع ع ااسلم : احم ..احم السلام عليكم
رئيفه وهي بتنزل ع السلم .. بنوع من المد :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته …..
كان لسه رشدي هيوقفها ويسألها جايه منين والكلام ده .. اتفاجأ أنها خبطتو وهي نازله غصب عنها وطلعت جري
رشدي وهو بيقلب كف ع كف ..ياساتر … انتبه ساعتها لصوت مراتو وهي عماله تعييط وبصوييت
طلع جري هو كمان ونسي رئيفه
باااااك
و … وريم فيين …
الام وهي بتهز راسها الي هو معرفش
……
رشدي ف تلك اللحظه : اقتلها ؟ … هل اقتلها لكن تنهد وقال : انا الله مع الصابريين …
ومسك تليفونو ورن ع ريم
انتي فين يابنتي
ريم : انا عند بسمله يابابا
رشدي : بسمله….
ريم : ايوا يابابا انا والاء وزينب
رشدي :ازاي
ريم : شفتو كان عند عمارتنا و ********
رشدي :طب اختك عامله ايي اديهالي اكلمها
ريم : هي كويسه يابابا تسلم عليك بس … بس .. بس هي ف الحمام دلوقتي
قالتها بعد ماا الاء قربت منها وشاورتلها … تقولو كده علشان تتطمنو ….
رئيفه وصلت الفيلا ودخلت لقت ريم والاء وزينب قاعدين
…………؟………….
بسمله ف نفسها … مبقتش خايفه زي الاول منو … ده انا كمان عندي فضول اعرف اي وراه … يقطعني ….
زين : احم .. اااا انا نااازل …. عندي مشوار مهم م هتأخر هاجي قبل الميعاد .. و … ورئيفه هتكون وصلت … واعملي الي انت عايزاه …. واخد مفاتحيو وطلع
ابتسم لما لقا رئيفه بتقدم عصير للضيوف الرخمين ..ال لازقين عندو …. وهو وطالع
كويس انك وصلتي يادادا رئيفه
رئيفع : هو انا اتاخر عنك ابدا يابني
زين. : جهزي الاكل وجهزي بسمله لحد مااجي … م هتأخر وبعدها انتبه لتليفون بسمله واي كان ف ابد ريم وهي لاحظت ده راحت قبضت ايدها اكتر عليه … بتحدي
مداش اي اهتمام ونزل ….ومجرد ماالباب اتقفل
بسمله من جوااا
هييييييح وطلعت برا لاختها وصحابها
ريم : عمل معاكي اي
الاء :عنيكي ورمه كده لي
زينب : قالك اييي
ريم : انطقي ساكته ليييي
الاء : بسملااااه سرحانه ف اييي
بسمله : ايييييييي انتو كلتو دماغ امي .. اتهدو الاه
ريم : سكتنا … ها عمل معاكي اي ابن الصرمه ده
بسمله : متشميهوش
زينب : هيهيهي طبعا مابقي حبيب القلب
الاء : بس يابنتي انتي وهي خلوها تتكلم
ريم : نينينيني
بسمله : ايدااا عصير مانجا … وريني المانجا دي بتقول اي واخدت كوبايه ريم
ريم : لااااااع مانجتي اهء اهء …
رئيفه كانت طالعه من المطبخ شهدت الموقف ضحكت ودخلت تاني ورجعت بالاكل وعصير مانجا تاني
ريم بصت لبسمله وطلعت لسانها بانتصار بعد ماخدت كوبايتين من الصينيه
وفضلو يضحكو ….الا أن كل ده اكيد م هيدوم ( بمووت ف النكد ????)
………..
محمد :الو يادادااا رئيفه
رئيفه :ايوا يامحمد بييه
محمد :عايزك ف خدمه
رئيفه :ااومرني يابني
محمد : عايز اوصل لبسمله … خليها تقعد لوحدها (بعد ماسمع صوت الضحك وعرف انها م لوحدها …. وهو اديها التليفون
رئيفه : حااااضر
…….
يابوزملاااا ده انا زي اختك برضو قالتها ريم بتمثيل عياط بعد ماخدت بسمله اخر ساندوتش ع الصينيه وبدات تاكل فييي
بسملااا يابنتي .. تعالي عايزاكي
بسمله باستغراب : حاضر جايه ياطنط
ريم :هتديكي ساندوتش كفته تاني من ورانا جايه معاكي
بسمله بجديه : خليكي هنا مع الاء وزينب وانا جايه
مدت رئيفه التليفون لبسمله
بصتلها بسمله بمعني الي هو ميين
مردتش رئيفه واكتفت انها ادتها التليفون
بسمله :الوو
محمد : بسمله عايزك ف سر ومحدش يعرفو. فاهمه … انا محمد
بسمله : هو هو … ايي
محمد بتوضيح : الموضوع يخص زين
بسمله وافتكرت المكالمه وعرفت أن ده من وراها وابتسمت علشان هتعرف اي السر الي متخبي عليها
بدات تهتم اكتر وقالت …. الي كان من شويه صح
محمد : بالظبط كده … وكمل بتنهيده .. بسمله انتي كلها كام ساعه وهتبقي حرم زين الالفي ولازم يكون عندك المعلومه دي… زين من ساعه ماقبلك واختفت الشخصيه التانيه بتاعتو ….
بسمله بعدم فهم : يعني ايي
محمد :زين … مريض ….فصام
بسمله بشقهه :ايييييييي
محمد :اهدي … دي الحقيقه …. زين من ساعه ماعرف … موضوع اهلو وهو بيتعامل بشخصيتين … الاولي انتي اكيد شوفتيها …ف اققل هدوء ليي لما اخدك عندو …
والتانيه الي بتتعاملي معاها حاليا … زين رافض العلاج ….. والموضوع بيسوء …ف انت اكتر واحده ممكن تتضري منو ..
بسمله :…………….
محمد تابع : الموضوع ده ميطلعش برا …حتي ولو زين نفسو ولوهو اعترفلك …اعملي كأنك اتفاجتي …ولا اني واثق أنه م هيعمل … كده
بسمله :. ………
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد
كملى