روايات

رواية بنت الشيطان الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان البارت الثاني والثلاثون

رواية بنت الشيطان الجزء الثاني والثلاثون

بنت الشيطان
بنت الشيطان

رواية بنت الشيطان الحلقة الثانية والثلاثون

كانت نور تنظر لمالك وهو يعمل بعد أن ذهبت سمر وقد دبر لها عمل في الشركه.
مالك وهو يغمز لها / قمور مش كده
انتبهت نور له / ها
مالك وهو يقترب منها / انتي مش معايا خالص ليه
نور وهي تفرك رأسها بحرج فقد اخذت تتأمل به دون وعي / اصل انت وانت بتشتغل بتكون احم يعني
مالك بضحكة كبيره / ايه يابنتي ده محسساني اني واحد غريب ياماما انا جوزك يعني قولي اللي عايزاه
نظرت له نور بخجل شديد / احم هروح اجهز الاكل
ثم ركضت من أمامه تحت ضحكاته عاد هو للنظر في الورق أمامه وركز فيه مرت دقائق وسمع صوت نور وهي تصرخ /دااااااااااااااااانه عبددددددددددده
كان الأطفال في الأعلي يدرسون تبعا لاوامر مالك سمعوا صراخ والدتهم
نظرت دانه له وهي تكاد تبكي / ياختي احنا عملنا حاجه
عبدالرحمن وهو ينظر حوله ويركض في أماكن مختلفه ويبحث عن أي مكان يختبئ فيه / مش فاكر احنا ايه اخر حاجه عملناها
دانه وهي تكاد تبكي / مش فاكره احنا…….
نظروا لبعضهم في نفس الوقت وصرخوا / المطبخ
ركض مالك للمطبخ ليري ما حدث وجد نور تقف ووجهها احمر بشده من الغضب نظر للمطبخ وكأنه تم خرج من حريق فكانت الحوائط سوداء والرخامه مليئه بالاواني المتسخه وباب البوتجاز مكسور
نور بتشنج / هقتلهم هقتلهم هقتل عيالك يامالك داااااانه عبدددده
سراج بضحكة صدحت في الأجواء ثم قال بفحيح / انسي يا سمر علي موتي اني اسيبك انتي فاهمه انتي مراتي وهتفضلي مراتي لحد ما اموت
سمر بتحدي / لا يا سراج هطلق منك وهتشوف
سراج بغضب وهو يقترب منها بطريقه جعلت قلبها يقفز فزعا / قسما بالله اسمعك تقولي كلمه طلاق تاني هتشوفي وشي التاني اللي محدش شافه يا سمر انتي فاهمه
نظرت له وعينها تهتز رعبا من شكله صرخ هو بحده وغضب / فااااااهمه
هزت رأسها بسرعه كبيره
سراج وهو يبتعد عنها ويربت علي خدها / شطوره دلوقتي زي الشطوره هتروحي تغيري القرف ده وتقعدي في بيتك مع بناتك معززه مكرمه والشركه رجلك متخطيهاش تاني اظن الكلام واضح
سمر وقد عادت لشراستها / لا مش واضح ياسراج انا بشتغل هنا واللي عيني هنا هو مالك ولو مشيت فهمشي بامره هو مش بأمر حد تاني والبس اللي علي مزاجي انت فاهم ولا لا ولو هرجع البيت فأنا هرجع عشان حاجه واحدة بس ان البيت من حق الزوجه ولو حد المفروض يطلع فهو انت مش انا وكمان عشان بناتي بس اني اسيب الشركه
اقتربت من اذنه وهمست / انسي
ثم ابتعدت عنه وقالت ببسمه جعلته يود تحطيم وجهها / عن اذنك يا يا مستر سراج
ثم تركته وهي تتمختر أمامه وعلي وجهها ابتسامة متسليه
نظر هو في اثرها بغيظ الدنيا وهو يكاد يموت من الغيظ ثم صرخ بغضب / ااااااااااااااااااه
ماشي يا مالك ماشي اوووف
خرجت سمر من عنده وهي تسمع صراخه وتضحك عليه
ولكن قابلت في وجهها شاب يبدو في العشرين من عمره /ايه ده هو فيه قمامير كده في الشركه عندنا لا ده احنا نتعرف بقي
سمر بنظره قرف / يلا يابابا الله يسهلك ايه البلاوي دي ده انا لو اتجوزت بدري شويه كنت جبت قدك
نظر الشاب في اثرها وابتسم بتسليه / شكل الواحد هيتلسي الايام الجايه
ثم نظر لها / بس ايه قمر بنت الايه بس لسانها عامل زي المبرد يخربيت لسانها
دخلت سمر المكتب الخاص بها وهي تقول / يخربيت سماجتك
ثم ابتسمت / ولسه يا سراج انت شوفت حاجه
نور وهي تصعد السلم بعصبيه ومالك يمسكها / ايه يا مالك ماسكني ليه يا حبيبي انا مش هعملهم حاجه متخافش انا بس هعرفهم غلطهم سيبني بس مش هعملهم حاجة
نور وهي تنظر لاعلي وجدت دانه تقف خلف عبدالرحمن الذي يضربها / اطلعي هو انا عارف احمي نفسي من امنا الغوله دي اما بتتحامي فيا
نظر عبدالرحمن لمالك / متسبهاش يابابا دي هتقتلنا
نور بجنون / وأما انتم عارفين اني هقتلكم علي عملتكم بتعملوها لييييه سيبني يا مالك مش هقتلهم هما شويه كسور بس
مالك بضحك وهو يجذبها له أكثر / اهدي بس يا نور وانا هتصل بشركة إصلاح تيجي تغير المطبخ كله
نور وهي تحاول أن تفلت منه / ولو ولو لازم أعملهم عاهة مستديمه عشان ميعملوهاش.
نظرت دانه لها ببراءه وعيون القطه /يعني ده جزاتنا يا ماما عشان كنا عايزين نعمل كيكة ونصالحك بيها
نور بتأثر / اوووه
عبدالرحمن وهو يري ان والدته بدأت تقتنع / اه والله يانور كنا هنعملها مفاجأه
نور وهي تنظر لهم بحب / اوووه ياقلب ماما
ثم مسحت دمعه وهميه من عينها / تراني اتأثرت لحظه ابكي
ثم تحدثت بشر / كان زمان يابابا عملتها قبلك بكتير انسي انت وهي
عبدالرحمن وهو يأخذ دانه ويعود لغرفته بكل برود يشبه مالك /. يلا يا دانه حاولنا نستعطفها كتير ويكفينا شرف المحاوله 😌
نور وهي تنظر لهم بغباء ثم نظرت لمالك / لا اوعي تقولي أن الخوف اللي كان موجود من شويه كان تمثيل عشان يصعبوا عليا
ضحك مالك عليهم بشده
نور بجنون / ده انا صدقتهم يخربيتهم دنا صدقتهم والله
وقع مالك أرضا بسبب الضحك ونور تنظر بصدمه للمكان الذي كان يقف فيه أولادها
ومالك يضحك بشده وتحدث وهو لا يستطيع التنفس / كان واضح اوي يعني انهم بيمثلوا اصل بزمتك دول منظر أطفال يخافوا بل دول منظر أطفال اساسا ههههههههههههههههههههه
نور وهي تنظر له ثواني وانفجرت في الضحك ووقعت بجانبه
ضمها مالك له وهو يمسد علي شعرها بحنان ويقبله / ربنا يديمكم ليا يارب اي نعم كمان شهر وهقعد قدام الجامع اشحت بسببكم بس فداكم
ضحكت نور عليه وضمته بشده / ربنا يديمك لينا يا مالك قلبي
أسد وهو ينظر لاطفاله ويسير أمامهم ذهابا وايابا وهم يجلسون علي الفراش / اظن الكلام واضح مش اسافر وارجع الاقي امكم خرطت عليكم ومسلسل حريم السلطان موجود في البيت
خالد / متقلقش يا بوص تربيتكم
أسد / جدع ياض يا خالد
سما / لا تقلق يا ابي اوووبس اسفه قصدي حط في بطنك بطيخه صيفي
أسد / ده انا لسه ما مشيتش ياختي وبتبرطمي تركي من دلوقتي لا تعبي مش هيروح علي الارض اه يعني مش هيبقي احتلال عثماني زمان مأثرش وامكم تأثر المصري معروف بجبروته يأثر ولا يتأثر واديكم شايفين امكم اهي خلال عشر سنين بقت بتردح بالمصري احسن من أجدعها ست مصريه
خالد / صحيح يا حاج ماما بتتكلم مصري حلو اوي
أسد وهو يعدل ثيابه / تلميذتي يابني انا اللي علمتها
سما / الله عليك يابني أحسنت والله
أسد / شكرا يا كبير
دخلت عليهم جميله وتحدثت بجهل / في ايه متجمعين يعني
أسد وهو ينظر لهم / لا كنت بديهم درس قبل ما امشي عشان بس مينسوش مذاكرتهم
جميله ببسمه / ياااه يا أسد قد ايه انت زوج متعاون بتذاكر. للأولاد والله انك زوج متتعوض ومفيش منك
أسد في سره / اه لو تعرفي بذاكر ليهم ايه كنتي ولعتي فينا
اسد وهو ينظر لها ببسمه / عادي بقي يا جميله دة واجبي كاب مسئول عن أطفالي
نظر له خالد ومسح دمعه وهمية /باشا والله انا صدقت انه بيذاكرنا والله
أسد وهو ينظر له بتحذير / يلا يا خوخه خد اختك وروحوا راجعوا اللي قلت عليه
خالد بقرف / خوخه جرا ايه يا والدي متفقناش الي كدة
أسد وهو ينظر له ويهمس / ولد هششش امك موجودة خد اختك ويلا
خالد وهو يغمز له / طرقنا طرقنا انا عارفك
رحل خالد وسما
نظر لهم أسد في تعجب / هو انا افورت في الدرس ولا ايه الواد عياره فلت والله
جميله / ماذا تقول أسد
أسد / احم ولا حاجة يا قلبي بقول انك بقيتي قمر اليومين دول
جميله بفرحة / حقا
أسد وهو يقترب منها ويغمز / اي نعم
ضحكت جميله عليه وابتسم هو بحب لزوجته الجميله هذه
جنه بخوف / هنعمل ايه عمر هيقتلنا واحد واحد ويعيبينا في اكياس علي اللي عملتوه ده
حسام وهو ينظر لهم بخوف / ياختي هموت وانا لسه متجوزتش.
نرمين /يا مامي هنعمل ايه
ادم وهو ينظر لهم بجهل لحديثهم / بابا نسامسزهصظدص
جنه / انت الوحيد اللي مش هيكلمك يابن المحظوظه
جنه وهي تنظر لهم هموت واعرف ايه اللي جاب ماية عند اللاب بتاعه وخلاه يفرقع كده ده عليه كل شغله
ابتلع حسام ونرمين ريقهم برعب
سمعوا صوت الباب يفتح نظروا له برعب شديد
دخل عمر وجدهم جميعا ينظرون له بترقب عمر ببسمه متعجبه / في ايه قاعدين كده ليه
خالد وهو ينهض / ولا حاجة يابابا انا كنت داخل اساسا اذاكر
نرمين وهي تنهض / مي تو يا دادي كنت رايحه اعمل ماسك عشان بشرتي بقت جافه خالص
جنه وهو تمسك كل منهما من ثيابه مثل المخبرين / علي فين يا كلب منك ليها وسايبني لوحدي في وش القطر كدة يا جذم
عمر بتعجب / فيه ايه يا جماعه مش فاهم
وقع نظره علي ما يأكله ادم
عمر وهو يكذب نظره ويضحك / لا اوعوا يكون ده اللي في بالي
نظرت لهم جنه وصرخت / اعمل نفسك ميت اعمل نفسك ميت
ركض خالد وهو يصرخ ونرمين ركضت لغرفتها واغلقت عليها بالباب
جنه وهو تنظر له برعب / طبعا انا لو حلفتلك اني مليش ذنب مش هتصدقني صح
نظر لها باعين غاضبه بشده
بينما هي ركضت الي غرفتها وهي تصرخ / اجري يا مجددددددددي.
نظر عمر للغرف الثلاثه المغلقه بجنون ثم نظر لادم وآدم ينظر له بكل براءه اقترب منه عمر فمد ادم له يدة بمعني ان يحمله حمله عمر وداعب خده المكتنز الأحمر وقبله ثم همس في اذنه / اغبيه ميعرفوش اني كل حاجه بقيت بعملها اكتر من نسخه من ساعه اخر مرة
ثم ضحك بخفوت / بس خليهم يفتكروا اني متعصب عشان يحترموا
كانت نور تقف تمام المرآة في غرفتها بعدما ذهب مالك لينهي بعض الأعمال في مكتبة
نور لنفسها في المرآه / لا بقلك ايه اوعي تعيطي انا بقولك اهو انا عايزاكي تقفي قصاده كدة بكل قوه وتقوليله مالك انا عندي مهمة جديدة اني اتنكر في دور سكرتيرة لواحد عينه زايغه وكل يوم يقضيه مع ست عادي يعني مش حوار
لا بس انا عايزه داخله حلوه كدة تقنعه امممم مثلا نجرب مالك حبيبي عامل ايه انا بس كنت عايزه اقولك حاجه
لالا اوفر اوي مش حلوه طب ايه ابو الشياطين اخبارك ياكبير انا بس ياكبير كان ليا عندك طلب كدة
تؤ تؤ دي بيئة اوي طب اية اه انا هدخل اقوله مالك انا عندي مهمة واظن من حقي كمواطنه حره في البلد اني احدد مصيري وانت مينفعش تقف قصادي لان ده بيعارض حقوق المرأة وحريتها
ايوه هو ده رضوي الشربيني فخوره بيا اوي
هبطت نور السلم واتجهت لمكتبة بكل شجاعه وطرقت الباب بمجرد سماعها صوتة كادت ان تعود ادراجها مجددا ولكن ذكرت نفسها بأنها يجب أن تنتهي من هذا. دخلت نور وهي تطمئن نفسها ان كل شئ سيمر بخير
رفع مالك عينه لها / ايوة يانور فيه حاجه
نور وقد تبخرت شجاعتها / اصل يا مالك اللواء
نظر لها بدقه / ايوه كملي
نور بسرعه قبل أن تتبخر اخر ذرات الشجاعه عندها / اصل اللواء طلب مني اروح مهمة وهي مراقبه رجل أعمال
مالم ببرود شديد اخافها/ اسمه اية
نور برعب من نبرته / اسمه احم اسمه عصمت ابو الفتوح
مالك وهو ينظر لها لثواني ببرود / مش ده اللي اتسجل له اكتر من خمس قواضي اغتصاب واكتر من عشرين حاله جواز بقاصر وموت اكتر من سته منهم علي ايدة بسبب ساديته واللي مفيش ست يشوفها غير ويقضي معاهم ليله حتي لو غصب عنها
نور وهي تنظر له بصدمه هل حقا هو قذر لهذه الدرجه لماذا لم يخبرها اللواء بل لماذا مازال حر طليق حتي الآن ولكن في النهايه هذا عملها ويجب أن تخاطر
نور محاوله اقناعه رغم أنها هي غير مقتنعه / بس يامالك ده شغلي وانا مش هينفع
صدحت صرخته التي هزت ارجاء القصر / ابدااااااااا
عاد سراج من عمله وهو يكاد يقع ارضا من التعب فهو لم ينم جيدا منذ ذلك اليوم دخل للمنزل ووضع مفاتيحه علي الطاوله وتوجه نحو الأعلي ولكن مهلا ما هذا الصوت وجدة يأتي من غرفة التلفاز ذهب إليها وجد سمر وروجي وناري كل منهما يرتدون شورت جينز قصير جدا وتيشرت يصل لنصف بطنهم ويضعون ميكب كأنهم ذاهبون لحفله ويرقصون علي أنغام غريبه
سمر وهي تهز وسطها / بصي ياروجي تهزي كدة يمين شمال يمين شمال اتنين دربندح والغرزه الضيقه
سراج بصدمه / اتنين دربندح والغرزه الضيقه؟؟؟!!!!
ناري وهي تهز وسطها / كدة يا أبلتي
سمر وهي تسقف / الله عليكي يابنتي ليكي مستقبل باهر في
دخل سراج بحده / في شارع محمد علي تاني ياسمر رقص تاني
سمر وهي تتجاهله / نكمل بكرة يا بنات يلا اطلعوا ناموا دلوقتي.
سراج وهو ينظر لها بحاحب مرفوع ووجدها تجلس أمام التلفاز ببرود وتمسك الفشار وتاكل منة وتشاهد التلفاز نظر هو لها بغيظ من برودها ثم ذهب للاعلي يكبت غضبه
نظرت سمر لاثره ببسمه انتصار
/ ولسه ولسه 👏 👏
ده انا هخليك تندم ندم السنين يا سراج بس استني واتفرج
نظرت نور بفزع لمالك ورأت غضب جحيمي في عينه
نور بدموع تكاد تسقط / بس يا مالك ده شغلي واللواء
مالك وهو يقترب منها بسرعه كبيره وامسك ذراعها بحده / مش مشكلتي انا قولت كلمه المهمه دي لا يا نور سمعتي علي جثتي فاهمه
صرخ بآخر كلمه مما جعلها تهز رأسها ببكاء وخوف رأي مالك خوفها ودموعها فغضب اكثر ولكنه تركها بحده ورحل
نظرت نور لاثره ثم خرجت من المكتب واتجهت لاعلي وكانت ماتزال مصدومة مما حدث لم تتوقع أن تصل الأمور لهنا
بدلت ثيابها ووضعت رأسها علي الوسادة ثواني وكانت الوسادة تتشرب دموعها وهي تكتم اهاتها بها
مازن وهو يدخل المنزل / ساره ساره انا جبت الطلبات اللي انتي عايزاها ساره
دخل وجد هناك فتاه تجلس مع ساره نظر لها بتعجب ثم نظر لساره التي نهضت بسرعه وأخذت منه الأشياء / احم دي يا مازن بسمة بنت عمتي كانت مسافره مع جوزها
سارعت بسمه بالقول / طليقي انا أطلقت
نظر لها مازن ولم يرتح لنظراتها وهز راسه / تشرفت يا مدام بسمة
ثم نظر لساره / فين مراد
ساره بحرج بسبب برودة مع ابنه عمتها / احم هو في اوضته
هز رأسه / طب ان اذنكم هدخل استريح شوية
بسمه بلهفه / مش هتاكل معانا ولا اية ده احنا حتي بقينا جيران
مازن وهو ينظر لساره
سارة / اصل هي اشترت شقه استاذ حمدي اللي قصادنا
هز مازن رأسه بتفهم / معلش كلوا انتم انا تعبان عن اذنكم
ساره وهي تنظر لبنت عمتها باحراج / معلش اصل هو يعني بيجي مرهق من شغله
هزت هي رأسها ظ عادي تتعوض تاني
ساره وهس تنظر للحقائب في يدها / هدخل الشنط واجيب الاكل ناكل انا وانتي لان مراد مش بيحب ياكل دلوقتي
هزت بسمة رأسها ثم نظرت للغرفة التي دخل لها مازن / بقي انا اللي عشت حياتي اهتم بنفسي وعندي اغلي الماركات وسافرت كل حته يبقي نصيبي زي طليقي دة وانتي اللي طول عمرك متبهدله مع مرات ابوكي وعمرك ما اهتميتي بنفسك يبقي ده نصيبك لا ودكتور كمان وغني وعندك ابن وشقه زي دي فعلا يدي الحلق للي بلا ودان
خرجت ساره ببسمه من المطبخ / يلا تعالي يا بسمة ناكل احنا
ابتسمت بسمه وتوجهت السفرة وهي مازالت تنظر للباب الذي دخل منه مازن
كانت نور ماتزال تكبي وهي تتذكر كلماته وصراخه بها شعرت به يضمها من ظهرها ويدفن رأسه في ظهرها ويتنهد بحزن شعرت به في صوته / اسف يا نور والله ما كان قصدي اتعصب كدة ولا ازعق فيكي والله يا نور مكنش قصدي اخلي دموعك تنزل بسببي دة بموتي يانور بس والله ما قادر اتخيلك بتعملي المهمة دي في ناس تسميها نرجسيه واني بفرض عليكي حياتك وبتحكم فيكي بس والله ابدا بالعكس انا بفرح لما اشوفك محققه نجاح وبفتخر وببقي عايز اقول للعالم كله دي مراتي كل الحكايه اني بغير يانور والله بغير بجنون مش بقدر اتخيلك قريبه من مجرد راجل والله انا ساعات بغير من عبده ممكن تفكريني مجنون بس لما تحضنيه ببقي عايز ابقي مكانه لان حضنك بتاعي انا لوحدي وانتي تقولي مهمة مع راجل حياته كلها بتتلخص في انه اي واحدة تعجبه ياخدها مجرد اني اتخيل انك تقربي منه بتجنن والله افهميني يا نور والله صعب عليا طب انتي تقدري تشوفيني بعمل مهمه وبقرب فيها من اي ست عشان اجيب معلومة
استدارت نور له وعيونها حمراء منتفخه وهي تهز رأسها برفض / مقدرش
مالك وهو ينظر بحزن ده لعيونها / اسف يا نور قلبي بجد اسف اني نزلت دمعه واحدة منك عارف اني مستاهلش ملاك زيك بس والله بعشقك يا نور
نور وهي تضمه وتدفن وجهها في صدره / خلاص يامالك واللة مش هروح المهمه دي واللي يحصل يحصل مش عايزه أقرب من اي راجل غيرك حتي لو تمثيل
مالك وهو يضمها / متقلقيش ياقلب مالك انا هتصرف في المهمة دي ماشي ياقلبي
هزت رأسها بايجاب
مالك وهو يقبل جبينها بحنان / فين الضحكه الحلوه
ابتسمت له نور وقبلت خدة ضحك مالك عليها وضمها اليه بشدة / اه يا نور لو تعرفي بعشقك قد ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *