روايات

رواية حب لا ينتهي الفصل الأول 1 بقلم حنين محمد

رواية حب لا ينتهي الفصل الأول 1 بقلم حنين محمد

رواية حب لا ينتهي البارت الأول

رواية حب لا ينتهي الجزء الأول

حب لا ينتهي
حب لا ينتهي

رواية حب لا ينتهي الحلقة الأولى

اسيل :- لا يا بابا أبوس أيدك انا مش عايزه اتجوز منه ده صعيدي يا بابا يعني هسافر و هسيب اخواتي هنا ليه انت ازاي عايز تتخلي عني ب السهوله ديه و ترميني لواحد معه فلوس يجيب بدل البنت ميه لقيت ق..لم نزل علي وشي
طارق :- انت يا بنت ال ….. انا اللي أقول عليه يتنفذ
اسيل :- بالله عليك يا بابا أبوس أيدك متعملش فيا زي ما عملت في ماما و ما..تت بسببك
طارق :- انا قولت اللي عندي و من هنا و رايح هتفضلي تنامي فوق السطح لحد ما جوزك يجي و يتجوزك علطول ولا خطوبه ولا زفت
اسيل :- بتدخل الاوضه بتاعت اخواتها علشان تودعهم
مروان :- أنتِ بتعيطي ليه يا أسيل
اسيل :- بص يا حبيبي انا مسافر شوايه صغيرين و هيبقي اجي اشوفك كل شوايه
مروان :- بزعل ليه يا أسيل
أسيل :- علشان علشان اجيب ليك فلوس و اخليك تخف و تبقي زي الفل
مروان :- لا خلاص انا مش عايز اخف انا عايز أم..وت في حضنك
أسيل :- بتعيط خلاص يا حبيبي
مليكه :- خلاص يا مروان تعال يلا روح العب وانا هاجي العب معاك
مروان :- لا انا عايز ابقي في حضن أسيل
اسيل :- سبيه يا مليكه و جايه تشرح لها
مليكه :- سمعت بابا يا أسيل تعالي في حضني هتوحشيني اوي انا هخلي بالي من مروان
اسيل :- انا هحاول اوفر اي فلوس و ابعت ليكم حتي لو هشتغل
مليكه :- متشغليش بالك
اعرفكم بنفسي {انا أسيل و عندي 19 سنه و مامتي ماتت من خمس سنين و اختي مليكه عندها 17 سنه و مروان عنده 10 سنين و بيتعالج من مرض السرطان}
في نهار يوم جديد تسريع الأحداث أسيل بتودع أخواتها
طارق :- يلا يا بت اتجري قدامي العربيه وصلت
مليكه :- براحه يا بابا أرجوك
طارق :- اخرسي يا بت
نجاه :- اهلا يا حبيبتي انت تبقي العروسه
اسيل :- اه يا طنط
نجاه :- بصي يا حبيبتي عندنا في الصعيد مش بتقولي طنط أكده بتقولي ماما عادي ماشي يلا تعالي يا حبيبتي معلش العريس اللي هو سيف يعني مجاش علشان عنده شغل
مليكه :- شغل
طارق :- بصوت واطي اخرسي يا بت
أسيل :- بزعل لا عادي يلا يا طنط
بعد وقت طويل ⏱️ بيوصلوا الصعيد و أسيل بتنزل من العربيه مستغربه القصر الكبير ده
نجاه :- يلا يا حبيبتي أدخلي ب رجلك اليمن
أسيل :- يتدخل
عماد :- تعالي يا بنتي أدخلي البلد نورت
أسيل :- بنورك يا عمي
سلوى :- بنت عم سيف و اخت وليد مين ديه يا وليد
وليد :- ابن عم سيف تبقي مراته الجديدة ياختي
سلوى بصدمه :- سيف هيتجوز
وليد :- اه يا ختي
نجاه :- بصي يا حبيبتي انت هتفضلي حاطه الطرحه ديه علي راسك لحد ما تتجوزي بعد كدا هو يشوف شكلك فوق بقي يا بنتي
اسيل :- حاضر يا طن اقصد يا ماما
بعد وقت طويل ⏱️
سيف وصل
سيف بيدخل :- ايه اللي انت عايزني اهبب ده يا بوي
عماد :- خلاص يا وليد البنت قاعده روح يلا أقعد جنبها علشان المأذون وصل
سيف :- اقسم بالله كلكم هتشوفوا مني وش تاني و بيروح يقعد جنب أسيل
أسيل :- يا رب انا قلبي مش راضي يهدأ يا رب عني
المأذون بآرك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
بعد وقت قصير ⏱️
نجاه :- يلا يا حبيبي خد مراتك يا ولدي و اطلع فوق
سيف :- حاضر يم حاضر و بيمسك ايد أسيل جامد
اسيل :- يا عم انت ايدي هتتخلع في أيدك
سيف :- اخرصي خالص بيطلع هو و أسيل و بيرميها علي الارض
اسيل :- انت يا حيوا..ن انت انا مش جامو..سه بترميها و جايه تقوم تقف الطرحه بتقع و شعرها بيتفك و بيبقي سائب زي الحرير
سيف :- بزهول من شكلها الجذاب بيقرب منها و يتأمل من ملامحها انتِ مراتي
أسيل بخوف :- من نظراته ….؟

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب لا ينتهي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *