رواية جبروت زوج وأعوانه الفصل الخامس 5 بقلم مصطفى جابر
رواية جبروت زوج وأعوانه الفصل الخامس 5 بقلم مصطفى جابر
رواية جبروت زوج وأعوانه البارت الخامس
رواية جبروت زوج وأعوانه الجزء الخامس
رواية جبروت زوج وأعوانه الحلقة الخامسة
حنان بفرحه الف الف مبروووك يا حبيبي هتتجوز مين
محمد ببرود : ومين قالك أن انا اللي هتجوز انتي اللي هتتجوزي يا حنان
حنان بصدمة: بتقول اي يا محمد هتجوز ؟
محمد : اه هتتجوزي يا حنان هجوزك لخالد صحبي جه وطالبك مني وانا وافقت اهو لما تتجوزي وتعيشي التجربة تاني تتعلمي الادب.
حنان بدموع: انت بتعايرني دي اخرتها.
محمد بزعيق: بعايرك ايههه انتي المفروض تكوني اخت لحور من اول يوم ليها وانتي مش مبطلقة زعيق و خناق معاها علي الفاضي والمليان وفي الاخر عاوزة تحطي ليها حبوب منع الحمل ومتفقة مع الدكتوره مش كدا.
حنان بتوتر: ا انت عرفت كل دا منين.
محمد بقرف: سمعتك انتي وحور من البدايه انا مكنتش خرجت.
حور اتصدمت من اللي بتسمعه…
حنان بغل: اه مش عاوزة حور تكون مراتك فيها ايه.
محمد مسكها بغضب: فيها اني دي حياتي انا يا بنت ابويا وحور دي ضفرها برقبتك انتي فاهمه علي الاقل مطلقتش من تاني اسبوع جواز ليها .
حنان بكسرة: عشان جوزتوني واحد بن امه.
محمد بسخرية: وانتي فرقتي ايه كنتي عاوزاني ابقا تحت سيطرتك واعامل حور زي ما حماتك كانت بتعمل واكتر.
حنان بكره: انا مش هتجوز واللي عندك اعمله
محمد بسخرية: دنتي بتحلمي كتب الكتاب بليل يا حلوة ووحياه امك لخليكي تتربي من اول وجديد وخالد ده صعيدي ونا واثق أنه هيعلمك الادب ويغيرك
سابها وبص لحور بهدؤء وخرج…
حنان بغل: عاجبك كدا حسبي الله ونعم الوكيل فيكي.
حور نزلت وقفت قدمها وكف بينزل علي وشها: دا هدية مني واللي حصل ده نتيجة افعالك والحمدلله ربنا انقذني منك.
حور كانت طالعة بس رجعت وقفت قدم حنان: اوعي كدا.
زقتها ودخلت جابت الجلاليب والفلوس: خسارة فيكي اتفوووو.
طلعت وسابت حنان الدموع نازلة منها بحرقة وبتفتكر كل كلمة قالها اخوها ليها عن حقيقتها…
بليل…
رجع محمد ومعاه خالد و الماذؤن .
الشيخ ( بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)..
خالد ببرود: مبروك يا عروسة.
حنان بجمود: شكرا.
حور كانت بتبص لمحمد اللي تجاهلها….
بعد شويه..
خالد اخد حنان ومشيوا بيوصلوا بيت عائلة كبيرة..
خالد ببرود: اسمعي يابت انتي انا اتجوزتك علشان محمد فا اللي كنتي بتعمليه هناك ده حاجه وفي بيتي ده حاجه تانيه انا هنا راجل البيت والكلمه اللي اقولها تتنفذ فاهمه ولا لا
حنان بخوف من نبرته الحاده : ف فاهمه.
نزلوا ودخلوا البيت…
خالد ببرود: خشي غيري هدومك ونضفي البيت ده يالله واختي هتيجي دلوقتي تعلمك وتوريكي الاكل اللي بحبه علشان تعمليه
حنان بصدمة: كمان.
خالد بنظرة تخويف: قولتي حاجه.
حنان بخوف: ل لا.
خالد : تمام يالله اطلعي بقي …
عند حور.
حور بتوتر: محمد انت زعلان مني.
محمد بهدؤء: شايفه ايه.
حور بحزن: انا اسفه يا محمد بس انا خوفت.
محمد بسخرية: خوفتي مني لولا اني سمعتكم انتي وحنان كان زماني نايم علي ودني دلوقتي.
حور بهدؤء: طلما انت عارف من الاول مقولتش ليه.
محمد بتنهيدة: كنت مستني اسمع منك يا حور مستني تيجي تقولي للشخص يلي اختارتيه وتحكيله وجعك ووتحكي ليا زعلك من غير خوف وكله في الاخر طلع وهم من تاليف اختي.
حور بدموع: انا اسفة وراضيه ب اي عقاب.
محمد بحنان مسح دموعها: خلاص اهدي بس بشرط متخبيش عني حاجه تاني وعلي الخلفة احنا لسه بدري.
حور بحب: ربنا يخليك ليا يارب.
محمد بحنان باس دماغها: ويخليكي ليا.
حور بتحمم: هو خالد هيعمل اي في اختك ؟
دي اختك يا محمد متخلهوش يزعلها.
محمد بضحك: لا هو مش هيعمل ليها حاجه هو بس هيقرص ودنها ويعدلها متخفيش خالد بيحب حنان وهي كمان هتحبه لما تعرفه.
حور بحب: وانا كمان بحبك.
محمد بحب باسها: انا اكتر….
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جبروت زوج وأعوانه)