Uncategorized

رواية نور الجاسم الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم نيللي ياسر

          ” ادم وصل الڤيلا ودخل رمي مفاتيحه بإهمال علي الطربيزه وقعد حط راسه بين ايده”
ليلي: احم.. حمدالله على السلامه يا ادم بيه.
ادم: الله يسلمك يا ليلي..انا جيت خلاص ممكن تروحي..
         ” ليلي كشرت علشان كلامه ده”
ليلي بحزن: انا كنت مستنيه حضرتك علشان امشي اصلا.
ادم: طيب..انا طالع انام اقفلي الباب كويس وانتي ماشيه.
        ” ليلي فضلت باصه عليه وهو طالع السلم وبعد كده ابتسمت بحزن ومشيت”
… ” تاني يوم”
چو: باااابي اصحي الحفله قربت تبتدي.
       ” چو بيتنطط علي السرير ومادلين نايمه في حضن جاسم وصحيو علي صوته”
جاسم بيتاوب: صباح الازعاج!!.
مادلين: چو حبيبي أخرج احنا خلاص صحينا.
جاسم: انزل العب مع كنز علشان عايز اتكلم مع مامي..
    ” مادلين لفت وشها الناحيه التانيه وابتسمت وشعرها الاسود القصير داري وشها”
جاسم: النهارده سبوع روح بنت ملك.
مادلين بضحك: اممم.
جاسم: بتضحكي لايه دلوقتي.
مادلين: شكلك حلو وانت صاحي..
       ” جاسم باسها من خدها وبعدين مسك خدها برفق”
جاسم: وانتي شكلك حلو في كل وقت..
مادلين: طب كنت عايز تقول ايه؟!.
جاسم: كنت عايز اقولك ان النهارده احنا عاملين حفله صغيره بمناسبه سبوع روح وانتي والبنات هتلبسو فساتين زي بعض ف كنت حابب اورهولك يعني..
مادلين: اكيد هيبقي حلو..
جاسم: طب والله مفيش احلي منك.
مادلين: طيب انا هدخل الحمام اجهز وانت اجهز في الاوضه.
جاسم: ماشي.
ملك: يلا بقي قوم اجهز يا شادي..
شادي ببرود: اجهزي انتي الاول.
ملك: طب ومالك بتتكلم معايا كده لايه؟!.
شادي ببرود: مالي بتكلم ازاي..
ملك بتأفأف: شادي انا مش فايقه لوصله الخناقات بتاعت كل يوم..ممكن تروح تجهز.
         ” شادي ساب الموبيل من ايده وفتح الدولاب خد هدومه ودخل الحمام”
..
صفيه: يلا يا حبيبتي قومي اجهزي بقي..
كنز: مش عايزه..
صفيه: لايه يا حبيبتي..
كنز بسخرية: هنزل لايه الحفله..دول مش أهلي .
صفيه: لا طبعا دول اهلك وبيحبوكي..هما اللي ربوكي وعمرهم ما قصرو معاكي في حاجه أبدا..
كنز: تاتا صفيه انا مش حابه أنزل.
صفيه: ده اخر كلام.
كنز بحزن: اخر كلام!!.
         ” نورهان واقفه قدام المرايه وضهرها للباب بتاع اوضتها وبتحاول تقفل السسته بتاعت الفستان من وراء ومش طايله والباب بتاع الاوضه مش مقفول كويس وبالصدفه نادر كان معدي وشافها وهي بتحاول تقفل السسته ودخل بالراحه ونزل ايديها ورفع ليها السسته وهي متنحه”
نادر وصوابعه علي ضهرها: المفروض تشكريني لأني ساعدتك.
نورهان بتوهان: ش.. شكراً..عن أذنك..
نادر وهو بيمسك ايديها: هههه..دي اوضتك انتي.
نورهان: اه..طب أتفضل انت.
نادر: ماشي يا عسليه..
نورهان: عسليه!!.
 حور: عمرررر!!.
عمر: يا فضيحتي يا فضيحتي انتي ازاي يا بت تفتحي باب الاوضه بتاعتي كده..
حور: يا عم اتنيل..ايه رأيك في الفستان؟!.
        ” حور بتلف علشان يشوف الفستان بس هو شدها من وسطها وبقت قريبه منه وبتضحك”
عمر: زي ما وصفت..امريكاني امريكاني..
حور: ههههه..
عمر: يا لهوي علي الضحكه اللي مفيش منها في الدنيا دي.
حور: بتحبني يا عمر.
عمر وهو بيبوس خدها: بعشقك يا روح عمر!!.
حور: يعني لما نتجوز مش هتزهق وتعرف واحده تانيه؟!.
عمر: انتي تعرفي عني كده.
حور وهي بتزقه بعيد: ده انت نسوانجي يا عمر!!.
عمر: مين قالك..اا..اقصد عمري ما هزهق منك يا روح قلبي.
حور بابتسامة: طب انا هستانك بره..
عمر: انا خلاص فاضلي الكوتشي وخارج وراكي..
….
       ” الكل نزل الحفله اللي معموله في الجنينه ومتزينه ببلالين باللون البينك ..والبنات لابسين فساتين شيفون اوف شوردر وكوتشي ابيض بس بختلاف الالوان..مادلين ازرق غامق..وملك ابيض..وحور بينك..ونورهان اخضر فاتح جدا ..والرجاله لابسين بدل الوانها فاتحه وقميص ابيض فاتحين ازرارهم..جاسم بدله لبني ونضاره سوده..شادي بدله جملي ونضاره عسلي..عمر بدله بينك ومش لابس نضاره..ونادر بدله بيضه ونضاره زرقاء”
جاسم: هي فين كنز مش شايفها..
صفيه: مش حابه تنزل.
جاسم: إزاي يعني..انا طالعلها..
مادلين: لا خليك انا هطلع.
.
.
مادلين: تك..تك..
كنز بصوت كاتم بكاء: ادخل.
مادلين: الجميل زعلان لايه؟!.
كنز: مش زعلانه..
مادلين: ولو انتي مش زعلانه طب مش عايزه تنزلي لايه.
كنز: علشان انا مش بنتكم ومش منكم!!.
مادلين حضنتها: لا طبعا انتي هتفضلي مننا وبنتنا..ولو انتي متهمناش مكنش كلهم سألو عليكي تحت.. انتي بنتي واحلي بنوته كمان..ولو أنتي منزلتيش انا هفضل قاعده ونعيط مع بعض بقي…
كنز بدموع حب: انا بجد بحبك اوي..
مادلين: وانا اكتر.
..
      ” مادلين نازله وفي ايديها كنز وجاسم بصلها بحب كبير وبدأو كلهم يضحكو وينبسطو”
جاسم: انا بحبك اوي يا نور..
مادلين: وانا بحبك اوي..
     ” جاسم حس بوجع في قلبه بس تجاهله وكمل الحفله”
# دكتور الحق دي مؤاشرات القلب بتزيد فجأة..
# ايييه!!
# ايه اللي بيحصل حد يفهمني هي كويسه..
# هي مامي لايه بتعيط.
     ” الراجل وهو بيمسح دموعها وهي نايمه علي سرير المستشفى وفي اسلاك كتير في جسمها”
# معلشي يا حبيبي بكره تبقي كويسه..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *