روايات

رواية سجينه قسوته الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته البارت الثالث عشر

رواية سجينه قسوته الجزء الثالث عشر

سجينه قسوته
سجينه قسوته

رواية سجينه قسوته الحلقة الثالثة عشر

التفت الجميع لينظر إليها لينصدموا من رؤيتها وكانت الصدمه الكبري من نصيب جاسم
نظرت يارا إليه وعلي وجهها ابتسامه انتصار لتردف قائله :
لو سمحت ياغافر بيه عاوزه اتكلم مع حضرتك علي انفراد لو امكن
اردف غافر بعدم استيعاب :
انتي يابنتي مش لسه طالعه اوضتك من شويه
اردفت يارا بعدم فهم :
اوضتي ازاي مش فاهمه يعني
جاسم محاولاً تدارك الموقف :
دي يارا الشهاوي صاحبه شركه الشهاوي جروب ياجدي واكيد جايه تتكلم في الشغل
يارا :
مظبوط
ايهم ببلاهه :
الله ده في نسخه تانيه
صمت ليتابع مرددا :
انتي مرتبطه !!
نظر جاسم إليه نظره لو كانت تحرق لااحرقته ليصمت ايهم وهو يحك رأسه بااحراج
اردفت يارا باابتسامه :
لا مش مرتبطه سنجل ، ينفع اخد من وقتك شويه ياغافر بيه !!
غافر بهدوء :
اتفضلي يابنتي
اتجه الاثنان نحو المكتب ليغلق غافر الباب
اخذ جاسم يشد علي خصلات شعره بغضب ليسمع صوت سهي المستفز :
مش تقول ان مرات تميم طالعه من عينك عشان كده دورت علي واحده شبهها
نظر الجميع إليها بصدمه ليس بما تفوهت به وانما بما سيحل بها
اقتربت منها جاسم وملامح وجهه لاتبشر بالخير ليردف قائلا :
شايفه باب الفيلا ال هناك ده تخرجي منه زي الشاطره ومشوفش وشك هنا تاني
سهي ببرود :
مش بيتك عشان تطردني
تعالت ضحكات جاسم الرجوليه ليردف قائلا :
هو انتي محدش قالك ان جدي كتب البيت بااسمي فازي الشاطره كده تطلعي بره ومشوفش وشك في بيتي تاني
قاطعه صوتها المرتبك :
ميصحش كده يامستر جاسم ، دي في مقام والدتك
نظر إليها ليغمض عيناه ويزفر بضيق مردداً :
تريم متدخليش انتي مش فاهمه حاجه
تريم بهدوء :
معلش عشان خاطري يااستاذ جاسم خلي طنط موجوده لحد ماتميم يجي بلاش مشاكل
سهي بغرور :
متدخليش يابتاعه انتي
تريم :
انا …
قاطعتها سهي ببرود :
قولتلك متدخليش لما اسيادك يتكلموا متتدخليش
صرخ جاسم بااسم احد الحراس :
ياكمااااااال
دخل كمال مهرولاً واردف قائلا :
اؤمر ياجاسم بيه
اشار جاسم نحو سهي بااستهتار :
شيل الاشكال دي من هنا ومتدخلش الڤيلا تاني
كمال بااحترام :
امرك ياباشا
هم كمال ليقترب من سهي لتردف بغضب :
انا هوريك يابن شمس
خرجت سهي لتنظر تريم اليهم بحزن لتردف سميره بهدوء :
معلش ياحبيبتي متزعليش
تريم بحزن :
انا بس مكنتش عوزاهم يتخانقوا مش اكتر
ايهم بمرح :
سيبك من الست النكديه ال كانت هنا دي ، خدي الجديده عندك
ابتسمت تريم واردفت بهدوء :
ايه !!
ايهم :
في نسخه طبق الاصل منك جوه مع جدو
تريم بعدم فهم :
مش فاهمه !!
قاطعهم صوت غافر الجهوري المردف :
جاااااااااسم
نظر الجميع نحو غافر لتظهر يارا من خلفه وهي تغمز لجاسم بخبث غير منتبهه لتلك الواقفه
غافر بغضب :
انت ازاي تخطب وتحدد موعد جواز من غير ماتعرف حد فينا
جاسم بهدوء:
الموضوع حصل بسرعه امبارح ياجدي وكنت ناوي اقولك الصبح بس زي ماحضرتك شوفت الموضوع ال حصل منعني
نظرت يارا إليه بصدمه ليبادله نظرتها بثقه
اردفت تريم وهي تنظر ليارا بصدمه :
مش ممكن
انتبهت يارا علي ذلك الصوت لتنظر بااتجه صاحبته لتعتلي ملامح الصدمه وجهها
يارا بصدمه :
انتي مين
جاسم باايجاز :
بعد اذنك ياجدي هوصل يارا ولما ارجع هنتكلم في كل حاجه
غافر بهدوء :
ماشي روح وصلها
اقترب منها جاسم ليقبض علي يدها ويتجه بها نحو الخارج ليصتدموا بتميم
نظر تميم ليد جاسم الممسكه بيارا بغضب والي يارا ايضا بغضب ليردف قائلا بصوت جهوري ……
___________________________________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجينه قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *