روايات

رواية خادمة الصقر الفصل الثالث والستون 63 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الثالث والستون 63 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر البارت الثالث والستون

رواية خادمة الصقر الجزء الثالث والستون

خادمة الصقر
خادمة الصقر

رواية خادمة الصقر الحلقة الثالثة والستون

في التليفون ..
عساف بخو*ف / همس .. انا كان نفسي اسمع صوتك من بدري اوي ، ارجوكي متقفليش السكة في وشي
انا حقيقي مش قادر ابعد عنك .. انا .. الووو الوووو .
همس قفلت السكة في وشه و مدتلوش فرصة يكمل كلامه
عساف بعصبية / لحد امتي يا همس هتفضلي مش مديلني فرصة اني اتكلم معاكي .. انتي اكيد ملحقتيش تكر*هيني يعني .
و دخل عساف المطعم علشان محدش يحس بغيابه .
_____________________________________
في الكافيه عند همس ..
سيف/ انتي كويسة يا همس .. اصلك سرحتي اوي بعد التليفون ده ، مالك
همس ابتسمت / لا ابدا مافيش حاجة ، دي مكالمة من حد مش مرحب بيه .. و كل مره يز*عجني مش قادر يفهم ان صوته بقيت بك*ره
سيف / يااه للدرجة دي .. شكله حد مضا*يقك اوي عموما انا حبيت اقولك انك مش بس صحفية جامدة انتي كمان كاتبة جامدة اوي .. انا متابع كل الخواطر اللي انتي بتنزليها عالفيس .. يلا انت مضطر استاذن
و انا اللي عازمك علي القوة باي
و مشي سيف و فضلت همس قاعده بتفكر في كلام عساف و فتحت النوتة بتاعتها و كتبت .
لا اعرف متي سوف انساك وتبتعد عن تفكيري
كلماتك الذي لا تبتعد عن عقلي .. تؤلمني
و جعلت قلبي يتالم منك كثيرا ..وروحي تتالم منك بدون وعي ، لم اكن ضعيفه و لكن لا اريد أن اسمع اي شي اخر عنك …
انت كنت الم وانتهي ، .. وهم وانتهي ايضا .
_______________________________________

 

 

في اوضة نغم و خالد ..
نغم كانت دايخة اوي و تعبانة و خالد كان بيغير هدومه و هو مبسوط اوي .
خالد بحماس / التليفون مش مبطل رن يا نغم ، و بكره عاملين احتفالية كبيره علي اسمي علشان فوزت . تخيلي ان دي اول مره واحد مصري يكسب في المسابقة دي
نغم و هي بتحاول تقام تعبها / امم .. طبعا فرحانين بيك يا خالد ، صحيح هو كريم سافر خلاص
خالد غير هدومه لبس بنطلون اسود فقط و قرب من نغم و حضنها من ضهرها / اه يا كريم حاجز طيارته علشان ميسبش ياسمين لوحدها و بعدين دي خلاص فب اواخر الخامس تقريبا بس وعدني انها لما تولد علي خير هيرجع مصر .. بس سيبك بقي انتي وحشتيني اوي ، اي موحشتكيش يا بت انتي
و لسه بيلفها ليه و هيحضنها نغم زقت*ه نغم مسكت بطنها جامد و حطت ايديها علي بقها و جريت علي الحمام و بدات تت*قئ جامد و خالد اتصدم
خالد بيكلم نفسه. / هو ده عادي ولا انا رحتي مش تمام .. طب ما انا لسه مستحمي ..
و فاجأه سمع صوت نغم و هي بتع*يط جري ناحية الحمام ..
في الحمام.
خالد / انتي كويسة يا نغوم .. ممكن تكوني اخدتي برد او حاجة
نغم غسلت وشها بت*عب / مش عارفة يا خالد انا ماما قالتلي عادي اللي بيحصل ده لاني لسه في شهور الاولي.. هو انت واقف بعيد كدة ليه
خالد / مستنيكي تخلصي و تخرجي .. اصل انا بقر*ف الصراحة
نغم بصتله بقر*ف / تصدق ان انت اللي عيل مقر*ف اساسا و غور من وشي بقي …

 

 

…و خرجت من الحمام و هي متع*صبة اوي و خالد كان مستغرب.
خالد / هو انتي قفشتي مني ليه كدة ، هو انا لازم اقف جنبك يعني .. بالمنطق هعملك ايه
نغم بغيظ / انت مس*تفز اوي بجد و با*رد كمان
اقولك ناام .. هاا ناااام يا خالد
خالد ضحك اوي و شد*ها لحضنه / تعالي يا عب*يطة هو من امتي و انا بقر*ف و الكلام العبيط ده .. انتي ليه محسساني انك اول مرة تتعبي كدة ، ده انتي من ساعة ما عرفتي انك حامل و قضياها تر*جيع اي الجديد
نغم بزعل / اومال .. وبعدين هو ذ*نبي يا خالد ما هو غصب عني كله من ابنك بقي
خالد مسك ايدها و باسها / بعد اذنك انا نفسي في بنت ، انا اتربيت حياتي كلها وسط شلة ولاد
صقر وجاسر و عساف لحد ما كر*هت نفسي . انا نفسي في بنت تدلعني كدة و تملئ البيت ضحك و شقاوة زي امها
نغم/ امم ماشي .. بس قولي ليه قولتلي كدة برضو
متحولش تفلت انا مش هيضحك عليا يا حبيبي
خالد / خو*فت تكوني قرفانة مني او من ريحتي
زي اول الحمل ..
نغم بستهبال / ايه ده انا عملت كدة .. امتي ده
خالد بتر*يقة / يا بريئة انتي ..فاكره لما نيمتيني في الصالة و قولتيلي مش قادرة اشم ريحة البرفان و بعد ما استحميت برضوو الريحة لسه موجودة .. فقولت بلاش اقرب علشان حاطط نفس النوع
نغم حضنته / اممم و انا اللي ظل*متك خلاص سماح المره دي ، يلا اطفي النور علشان عايزة انام بقي
خالد رفع حاجبه / طب بالنسبة اني كنت بقولك انك وحشاني و كلام كدة مالوش لازمة من شوية
نغم باسته من خده / قلبك ابيض النهاردة يوم طويل اوي و انا عايزة انام .. تصبح على الجنة
خالد بخ*نقة / لا و النبي و بتبو*سيني من خدي ليه تصبيره مثلا .. ماشي يا نغم نامي .. يارب تصحي علي كابو*س يا شيخة .

 

 

و نامت نغم في حضن خالد ..
______________________________________
في اوضة عساف ..
عساف كان ساند رأسه علي السرير و معاذ جمبه عمال يتنطط و بيلعب ..
معاذ/ يلا يا عساف بقي . تعالي نلعب كورة في الجنينة تحت
عساف / كورة اي بس اللي عايز تلعبها يا زيزو .. و بعدين عمك قفل باب الشقة بالمفتاح ، بكره نبقي نلعب
معاذ بز*عل / يووه بقي .. طيب قوم اتفرج معايا علي التليفزيون علشان انا زه*قان
عساف/ طب ما انا كمان زهقان و قاعد ساكت .. ما تقعد انت كمان ساكت ، و بعدين انت طالع لمين كدة رغاي ده انت ابوك مش بيفتح بوقه اصلا و لا بيتكلم
معاذ بضحك / طالع لخالد .. ده بقي مش بيقفل بقه
و بدا يضحك معاذ جامد و عساف ضحك علي ضحكه و باسه من خده / والله انت اللي مصبرني ياض يا معاذ بس رغاي و فراك ، من كتر فركك ابويا ساب الاوضة و راح ينام مع جاسر .. اسكت بقي
معاذ / طيب خدي في حضنك و احكيلي حدوتة بس تكون ر*عب
عساف / اه و اصحي الاقي السرير متغر*ق زي كل مره ..ما انا اصلي ناقص ، لا انا هحيلك حكاية حقيقية .
مره في واحد كان محظوظ اوي و كان ربنا رزقه بكل حاجة بالفلوس و الصحة و ابوه كان طيب اوي و مافيش زيه ابدا . .. بس كان معندوش حاجات تانية زي الام و الاخوات ما مافيش حد عنده كل حاجة
بس بطلنا ده بقي اتبطر اوي و بص علي اللي ناقصله و بدا يغ*ير من اقرب الناس ليه لدرجة انه كان عايز يا*ذيه
معاذ بزعل / و بعدين يا عساف الراجل الشر*ير ده اي اللي حصله
عساف بحز*ن / عندك حق … هو فعلا شر*ير و شر*ير اوي كمان ، بس فاجاه خسر كل حاجة في نفس الوقت و بقي عايش لوحده ، و برغم كدة ربنا فاضل ماددله ايده .. و خلي صحابه يفضلوا جمبه
معاذ / و الراجل ده اتغير و بقي طيب و لا برضو بيك*ره صحابه و بيضر*هم
عساف بو*جع/ والله بيحاول يا معاذ .. بيحاول ييقي كويس .. يلا غمض عينيك و نام علشان بكره يومنا طويل اوي مع بعض.
ونام على السيف وصحي على ….
عساف بخ*ضة / اي ده 😳😳😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خادمة الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *