Uncategorized
رواية يا أنا يا هو الفصل العاشر بقلم عبير أشرف
رواية يا أنا يا هو الفصل العاشر بقلم عبير أشرف
![]() |
رواية يا أنا يا هو الفصل العاشر بقلم عبير أشرف |
رواية يا أنا يا هو الفصل العاشر بقلم عبير أشرف
♕في فيلا اسر ♕
اسر بصدمة????????: معتز
معتز بسخريه????☺️: ايوة معتز
( طبعا اسر مش شايف حاجه بس مش عرفه من صوته)
اسر بغضب????????: عايز ايه تاني و ازاي جيت هنا
معتز بغضب????????: هربت عشان اخد عمرك
داليدا بغضب: ????????انت عايز ايه مننا مش كفاية اللي حصل بسبك
اسر بيحاول يقوم و داليدا بتسندة
اسر بغضب:???????? امشي من هنا يا معتز كفاية االلي عملته معايا زمان و بسب طمعك و جشعك راح ضحيته ناس كتير سوء امك او انا او شاهي او غيرهم كتير
معتز بسخريه:???????? لكل حرب ضحياها و انا لازم اوصل و انتم الضحايا دول
داليدا بغضب????????: لو ممشتش دلوقتي هبلغ عنك البوليس و انت اصلا هربان
معتز بسخريه????????: مش هتلحقم لاني هكون خد عمركم
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
♡في المخزن القديم ♡
فارس بغضب: ????????يعني ايه هرب منكم
يوسف:???? معرفش انا سيبته مع الرجالة و روحت مشوار جيت ملقتوش
فارس بغضب:???? و تروح زفت ليه و تسيبه
يوسف باسف:???? انا فعلا غلط و متحمل اي عقاب
فارس بغضب:???? هعقبك بس مش دلوقتي لازم نلحق اسر اكيد راحلة دلوقتي
و ذهب فارس و يوسف و بعض الرجالهم و في طريقهم لفيلا اسر
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
♡ في فيلا اسر ♡
اسر بغضب: ????مالكش دعوة بيها انتقامك مني انا
معتز بسخريه:???? خايف عليها اوي بس انت متعرفش ان الدكتورة معايا و انا اللي عينتها في المستشفي عشان تبقى جمبك و تنقلي اخبارك كلها
اسر بصدمة????: بتقول ايه داليدا ردي عليا الكلام دا مش حقيقي صح
داليدا ببكاء????: حقيقي يا اسر بس ارجوك افهمني انا
اسر بمقاطعة و عصبية????: انتي ايه ها انتي ايه ازاي كدا دا انا حبيتك بجد و تطلعي زيك زي عزمي وعلاء
داليدا ببكاء????: اسر ارجوك اسمعني قبل ما تحكم عليا
معتز بسخريه:???? شوفت بقى يا اسر كسرتك في كل اللي حواليك و نفسي اعد اتفرج عليك وانت بتنهار كدا بس مش معايا وقت لازم اخلص عليك قبل ما يجوا يقبضوا عليا بس طبعا مش هينفع اموتك بسهولة لازم اعذبك الاول ولا ايه و عشان كدا الازازة دي من نصيبك
و اخرج زجاجة مايه نار
داليدا بغضب: ????لو قربت منه مش هرحمك يا معتز
اسر بغضب????: مالكيش دعوة انتي واحده خاينة
داليدا بغضب: ????مخنتكش افهم بقى
( في الوقت اللي كان اسر و داليدا بيتخنقوا معتز قرب منهم و قبل ما يرمي ماية النار على اسر داليدا زقت ايدة و وقعت كلها على وشه ولحقت اسر)
معتز بصراخ: اه الحقوني اه
اسر بغضب: ????ايه اللي حصل
داليدا ببكاء: ????زقت ايدة قبل ما يكبها عليك عشان الحقك
اسر بغضب:???? اطلعي برة انا بكرهك انتي خاينة
( وقتها وصل فارس و يوسف و اتصدموا من اللي حصل وبعدها اتنقل معتز لمستشفى تبع الشرطة و بقى تحت الحراسة بعد ما الدكتور قالهم انو حالة صعبة و الحرق دا ملوش علاج و هيفضل بيه بيقت عمره)
( و هما في المستشفى و مش وخدين بالهم فجأة اسر اختفى و يدورا عليه ملقهوش)
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
♡ بعد مرور شهرين ♡
♕ في عروس البحر المتوسط ♡
♕ في فيلا في مدينة الاسكندريه ♕
……: يا عم انت فين
اسر بحزن محاول اخفاؤه????: انا اهو
غيث بحزن ????على صديقه: و هتفضل كدا لامته
اسر بحزن????: مش عارف
غيث: بقالك شهرين من وقت اللي حصل
اسر بحزن:???? مش مصدق انها خاينة خيانتها وجعتني اكتر من خيانة معتز
غيث: متجرب تسمعها مش يمكن كانت مهددة بحاجه
اسر بحزن:???? مهما كان مش هقدر اسامحها ابدا
غيث: و هتفضل كدا لامته
اسر بحزن:???? مش عارف ممكن تسبيني لوحدي شوية
غيث بحزن????: حاضر هسيبك بس فكر كويس عشان متندمش
( اسر اعد في البلكونة المطلة على البحر و فكر في اللي حصل)
♕ فلاش باك ♕
بعد ما راحوا المستشفى بمعتز و عرف حالته مقدرش يستحمل كل الخيانة دي من اللي حواليه و اتصل و بغيث صاحبه من اسكندريه و جيه اخده و اختفى عن الكل و بعدها عمل العملية و رجع بصره بس لسه كسرة قلبه على اخوه و اول حب في حياته
♕ عودة من الفلاش باك ♕
♡♕♕♕♕♛♕♕♕♕♕♕♡
♕ في مبنى المخابرات المصرية ♕
داخل مكتب فهمي
دخل المجهول و ادى التحية العسكرية
……..: تمام يا فندم انا لسه جاية من المختبر و سيطرنا على كل حاجه
فهمي: تمام يا سيادة الرائد كنت متوقع منك دا
…… بحزن????: مفيش اي اخبار عنه
فهمي: لسه منعرفش مكانه
……. بحزن????: ارجوك حاول و اعرف مكانه
فهمي و قد تخلى عن دور مدير المخبارات و انتقل لدور اب: انتي حبتيه بجد
داليدا بحزن????: اوي اوي مش قادرة اعيش من غيرة
فهمي: بس انتي وفقتي على المهمة دي من الاول
داليدا بحزن????: كنت فاكرها مهمة زي اي مهمة معرفش اني هحبه اوي كدا ثم بكت
فهمي و قد عاد لدوره المدير: سيادة الرائد داليدا احنا من امته واحنا بنضعف في شغلنا
داليدا ببكاء: مستعدية اتخلى عن اي حاجه مقابل ان اسر يرجعلي و يعرف اد ايه اني بحبه
فهمي:اتفضلي يا سيادةالرائد
و ادت داليدا التحية العسكرية وغادرت
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
♕ في بيت داليدا♕
داليدا و قد عادت للمنزل
داليدابحزن????: السلام عليكم
حسام و احلام:وعليكم السلام
احلام: حبيبتي احضرلك الاكل
داليدا بحزن????:مليش نفس
احلام بحزن???? على اختها: هتفضلي كدا لامته
داليداببكاء????:نفسي يرجع اوي
حسام:لازم ياخد وقته هو دلوقتي شايفك خاينة
داليدا بعصبيه:????بس انا مخنتوش
حسام:بس كدبتي عليه حتى لو كان عشان مصلحته
احلام: حبيبتي انتي كنتي رايحة عشان مهمة في شغلك و بعدين حبتيه
داليداببكاء????:مكنتش اعرف اني هحبه
حسام:داليدا قومي صلي و ادعي ان ربنا يرجعهولك بسلامه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
♡بعد مرور يومين ♡
غيث: جالسة معتز اتحدد هتحضر
اسر بحزن????:مش عارف
غيث:لازم تخضر
اسر بحزن:???? ربنا يسهل
غيث: طيب انا هقوم احضر العشا يلا
( راح غيث يحضر العشا و ساب اسر يفكر هيعمل ايه و قاطع تفكيره جرس الباب و اقام اسر يفتح)
اسر بعد ما فتح الباب
اسر بصدمة:????????????انت……
يتبع..
نرشح لك أيضاً رواية فرحة غدارة للكاتبة عبير أشرف