Uncategorized
رواية دميتي الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد ونورا
رواية دميتي الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد ونورا
![]() |
رواية دميتي الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد ونورا |
رواية دميتي الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد ونورا
منصور وهو باصص للفون : لأ
نورا : اوك
( لسة هتمشي ………… )
منصور : رايحة فين ؟
نورا : هروح اقعد طلاما انت مش عاوزني ????
منصور : لا انا عاوزك
نورا : عاوز ايه ؟؟
منصور : خليكي واقفة معايا
( تبتسم نورا )
نورا : اوكااااي ????
( يرجع يبص ل الفون ، تقف نورا تشبك ايدها الاتنين ف بعض وتفضل تلعب ف الزرع ب رجليها وتبص ل منصور من تحت ل تحت ، تلمح قطة بعيد )
نورا ب حب : الله قطة ????
( ينتبه منصور ، تقرب نورا ع القطة )
منصور : خلي بالك عشان دي قطة شوارع ????
نورا : حاضر
( تقرب نورا ع القطة وتوطي عليا )
نورا ب صوت طفولي : هاااااي ???? ازيك ي حلوة ????
( يبصلها منصور ويبتسم ع طريقتها ، لسة هتحط ايدها عليها تخربشها ف ايدها )
نورا ب خضة : اااه ????
( يتخض منصور ويجري عليها )
نورا وهي بتبص ل منصور وع وشها ضحكة خضة : خربشتني ههههه ????????
منصور : قلتلك انا .. وريني ????
( توريه ايدها ، يمسكها )
منصور : شوفتي عورتك
نورا : كانت باينة كيوت طيب ????
منصور : والله انتي الي كيوت ????
( تبتسم نورا ب كسوف ، يمسك ايدها ويعدوا ع الباقي )
أية : رايحين فين ؟؟
نورا : القطة خربشتني ????????
أية : لا بجاااد !!!!!
نورا : والله ????
انجي ب ضحك : وانتى مالك فرحانة كدة ليه ????
نورا : م الخضة بس ????????
الكل : ههههههه ????
( ياخدها ع جوة ، يدخلوا التواليت ، يحطلها ايدها تحت الماية )
نورا : ااااه لأ ????????♀
منصور : اه ولا لأ ؟
نورا : متضحكنيش بتوجعني ????????
منصور : معلش
( ينشفهلها ب مناديل براحة )
نورا : بتحرقني اوي ع فكرة ????????????
منصور : طب استحملي الجاي بقا
نورا : جاي ايه ؟؟
( يحط ع ايدها مطهر )
نورا ب وجع : اه اه اه ليه كدة اااااه ????
منصور : بدل م يجيلك مكروب وتروحي مستشفى تاخدي حقن دي قطة شوارع ومتلوثة
نورا : ااااه مش قادرة ????
منصور : معلش استحملي
( تسند دماغها ع الحيطة ب وجع وتنزل دموعها )
منصور : بتعيطي ليه دلوقتي ????
نورا ب عياط : بتوجعني اوي ????
منصور وهو بيطبطب ع ضهرها : خلاص طيب ????????
( تتخض نورا من جواها من لمسته ل ضهرها وتترعش وكأن قلبها اتوقف عن النبض ل ثانية وتنسى الوجع ، تفضل ايده ع ضهرها )
منصور : بطلي عياط بقا بسيطة بلاش دلع ????
نورا ب احراج وفرحة : حاضر ????????
( ترجع تقف كويس ، يشيل ايده من ضهرها ويمسك ايدها يطلعوا م التواليت ، يقعدوا ع الكنبة ويفضل ماسك أيدها )
نورا : اااااه كرهت القطط خلااااص ????????
منصور : عشان تبقي تسمعي كلامي بعد كدة ☝️
نورا ب ضحك : اه ????
( يحطلها عليها لازقة ويبدأ يلفلها عليها قماشة ، بصاله نورا ، شغال ع التي ڤي كرتون الجميلة والوحش ???????? )
*( اه مش امير حواديتي ، لكن جوه قلبو شيء كان نفسي الاقيه ، مخطرش ف بال ولا دار ف خيال ، مين كان يصدق قلبهم الأتنين يميل ، نستنى يومين ونشوف بالعين ، الحلم ده هو عمره قصير ولا طويل ، ع فكرة الحلم ده ممكن يبقى عمره طويل ، الحلم ده ممكن يبقى علم و علم جميل ???? )*
( وفجأة …………. )
اسر : مش عيب ناس ف سنكوا يتفرجوا ع كرتون والله عيب ????????♂
( يتخضوا ، يطفي اسر التي ڤي )
نورا : كان شغال م الاول ????
اسر : بتعملوا ايه ؟
نورا : داااا …………
منصور : وانت مالك ؟
اسر : بحب اتحشر ????
منصور وهو قايم : عيل غتت ????
اسر : ميرسي ????
( يطلعوا يقعدوا برة )
اية : طب قولنا النظام بقا ????
ساجد : هي شركة بابا مطلعة رحلة ل الغردقة تمام ؟
أية : تمام
ساجد : ف احنا هنطلع بس مع حالنا يعني
انجي : دي امتى هتبدأ صحيح ؟
ساجد : لا دي لسالها شهر او اكتر تقريباً ف لسة بدري
أية : اشطا ????????
عمر : بس فيكي حاجة غريبة ي نورا !!!
( يبصله الكل )
نورا ب استغراب : ايه ؟؟
عمر : مش عارف .. يمكن لبسك متغير .. انا شفتك من قريب ف كافيه مع شلة كدة كانوا بيشيشوا .. كنتي غير كدة خالص !!!!!
( تتخض نورا وتبص ل منصور الي باصص ل عمر وعيونه جمر م الغضب وضاغط ع شفايفه لدرجة قربت تتعور ???????? )
عمر : ايه الي غيرك كدة ????
ساجد : يهدي من يشاء ي عمر ????
عمر : اكيد طبعاً بس براڤوا ع التغيير الكامل دة .. مع انك كنتي الاول احلى ????
منصور ب غضب مكتوم وصوت واضح : وبعدين ف ام الليلة دي الي مش هتعدي ع خير ????
عمر : ايه ي عم مالك دي بنت خالي قبل م تكون خطيبتك ع فكرة ????????♂
منصور : بس هي خطيبتي دلوقتي ي عمر
عمر : ي سيدي ماشي مقلناش حاجة احنا اسفين ✋
( يبص ل نورا )
عمر : متزعليش ي نورا مش قصدي حاجة وحشة
نورا : ولا يهمك ????
( توصل مايا وفاطمة )
انجي : ايه المفاجأة الحلوة دي ????
مايا : ايه رأيكم ????
( يدخلوا يسلموا )
مايا : عمر ????
عمر : مايا عاملة ايه ؟
مايا : الحمدلله فينك ي بني ????
عمر : اهو موجود انتي الي فينك ليكي وحشة
مايا : وانت والله
( تقرب فاطمة تسلم ع منصور ، تبصلها نورا ب قرف ، تقرب تحضنها وتسلم عليها ونورا مش طيقاها ، يعدي الوقت ، كل واحد ف حتة ف البيت ، منصور ف اوضته بيشوف حاجات ع اللاب توب ، يخبط باب الاوضة )
منصور : ادخل
( تدخل فاطمة ، يستغرب منصور أما يشوفها )
فاطمة : هي دي اوضتك انا فكرتها أوضة نورا معلش ????✋
منصور : لأ .. أوضة نورا الي جنبها
فاطمة : اهااا
( تدخل وتقفل الباب )
فاطمة : هو انت بتعمل ايه ؟
منصور : شغل ????
فاطمة : شكلك م النوع الي بتحب الشغل اوي
منصور : اممممم ????
( تقرب تقف قصاده )
فاطمة : منصور
( يبصلها )
فاطمة : هوااا .. انت بتحب نورا ؟؟؟
( يفهمها )
منصور : واشمعنا ؟!
فاطمة : بسأل ????
( ميردش عليها )
فاطمة : مردتش يعني !!!
منصور : عاوزة ايه ي فاطمة .. وم الاخر ياريت ????
فاطمة وهي بتحط ايدها ع خده : تمام .. م الاخر انا بحبك .. من اول مرة شفتك فيها وانا حبيتك .. انا البنت الي بتكلمك ف الفون
منصور : عارف
فاطمة ب استغراب : عارف !!!!!
منصور : من اول مرة جيتي فيها هنا وانا عارف انها انتي
فاطمة : انا عملت كدة عشان عارفة انك مبتحبش نورا ولا بتطيقها .. هي قالتلي كدة
منصور : والمطلوب ؟
فاطمة : بقولك بحبك افهم انت ????
( تقرب عليه اكتر ، يشيل ايدها من ع خده يمسكها )
منصور : الي انتي بتعمليه دة غلط واشكالك متنفعش معايا ولا هتعرف توقعني تمام
( يزق ايدها )
فاطمة : اشكالي ???? م انت خطبت اشكالي .. لا واوس**م كمان
( يمسكها من رقبتها )
منصور ب عصبية : كلمة كمان وهنزلك م الشباك ????
فاطمة وهي بتزق ايده : متتحمقش عليها اوي كدة .. اشبع بيها .. زي الي قبلك ????
( لسة هتمشي يمسك دراعها )
منصور : قصدك ايه ????
يتبع..
لقراءة الحلقة الثانية والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حمزة للكاتبة ميمي عوالي