Uncategorized
رواية كسرتني قوتك الفصل العشرون 20 بقلم سهيلة سعيد
رواية كسرتني قوتك الفصل العشرون 20 بقلم سهيلة سعيد
![]() |
رواية كسرتني قوتك الفصل العشرون 20 بقلم سهيلة سعيد |
رواية كسرتني قوتك الفصل العشرون 20 بقلم سهيلة سعيد
( يوسف ع اخره يقوم يمشي )
سليمان : اخيراً ????
ريناد : ليه كدة خليتوا مشي ????
سليمان : وانا قلت حاجة غلط انا بتكلم معاكي ????????♂
ريناد : اوووف ????????♀
( تقوم ريناد ، يقوم سليمان يروح وراها )
ريناد : يوسف .. يوسف استنى
( يقف يوسف )
ريناد : متزعلش م الي حصل
يوسف : مش زعلان .. انا متعود ع اسلوبه دة ????
( يقرب سليمان )
سليمان : ماله اسلوبي ????
( ميردش يوسف )
سليمان : ايه القطة كلت لسانك .. ولا انت متعود تتكلم ف غيابي وف وجودي تخرس
يوسف : مش هرد عليك بردوا
ريناد : يوسف تعالى نمشي ????
( تمسك ايده يشيلها سليمان )
سليمان : تمشي فين انتي جيتي معانا وهتروحي معانا
ريناد : وانت مالك بيا اصلاً ملكش دعوة ????
سليمان : لا ليا
( يمسك ايدها يضربه يوسف بوكس )
ريناد ب خضة : احيه ليه كدة ????
( يبدؤا يلفتوا نظر الناس )
يوسف ب انفعال : ايدك متتمدش عليها ????
( يبتسم سليمان )
سليمان : متفرحش اوي كدة ب وجودها جنبك .. لانها جيالك عشان لسة ملقتش أبو 70 سنه بس ☝
ريناد : يوسف يلا والنبي ????
( تشده من ايده يركبوا المتوسيكل ويمشوا )
يوسف : متضايقيش من كلامه انا عارف انه بيحب يستفز الناس
ريناد : عادي .. مبقتش ادقق عليه ????
يوسف : ايه رأيك نروح فيلم تاني .. نعوض الي بوظه دة
ريناد ب فرحة : اشطا اوك ????
( يروحوا سينما تانية ويقضوا اليوم مع بعض ، يعدي الوقت ، سليمان ع البحر بيتمشى مش طايق نفسه ، يلمح ريناد ويوسف واقفين ع الشط من بعيد ويوسف بيقرب عليها هيبوسها بس هي تضير وشها ويبوس خدها )
يوسف : انهاردة كان احلى يوم قضيتوا ف عمري ????
ريناد : كان يوم جميل اوى عوض النكد الي حصل ????
يوسف : ان شاء الله اقدر اعوضك عن اي حاجة وحشة تحصل ????
يوسف : تسلملي ????
يوسف : ريناد انتي عارفة اني بحبك صح ؟
( تتحرج ريناد )
يوسف : اظن باين عليا يعني
ريناد : بصراحة هو باين ????
يوسف : طب وانتي ؟
ريناد : انا ايه ؟
يوسف : ايه مشاعرك من نحيتي ؟؟
ريناد : يوسف انت انسان طيب اوي ودايماً بتعاملني ب احترام ودة الي شدني ليك .. وبصراحة بحب اكون معاك .. ببقا مطمنة ????❤️
يوسف : بس كدة ؟
ريناد : اكتر من كدة يبقا طمع ????
يوسف : وانا عمري م كنت طماع وهقبل ي ستي ب كدة ????????♂
ريناد : هههههه ماشي ????
( سليمان ع اخره ، يمشي يروح night club ويقعد يسكر جامد ، يعدي الوقت ، عابد وجودي لسة مروحوش ، سليمان ف المطبخ قاعد بيكمل شرب ، توصل ريناد مع دخولها يقطع النور )
ريناد : ي حلاوة ????
( تدخل ريناد المطخ ومش شايفة حاجة ، تفتح التلاجة تطلع ماية ، يقرب سليمان يقف وراها ، تشرب ريناد وتحط الماية ف التلاجة ، تلف تخبط فيه لسة هتصرخ يمسكها ويكتم بؤها )
سليمان : اهدى دة انا ✋
( يشيل ايده من ع بؤها )
ريناد ب ارتياح : حرام عليك رعبتني ????
( سليمان مازال ماسكها من وسطها ، تزق ايده مبتتزقش )
ريناد : اوعى !!!
( يقرب عليها اكتر عاوز يبوسها تزقه وتمشي ، يروح وراها يمسكها يبوسها ب الغصب ، ييجي النور )
ريناد ب انفعال : اوعااا انت سكران ????
( تضربه ب القلم )
سليمان : بتضربيني !!
( ترجع ريناد ل ورا )
ريناد ب خوف : مقصدتش ????
سليمان : لو يوسف الي عمل كدة .. كنتي هتضربيه ؟؟
( متردش ريناد )
سليمان ب زعيق : م تنطقييي ????
( تخاف ريناد وتجري ع فوق ، يروح وراها ، تدخل اوضتها وتقفل عليها ب المفتاح ، يقرب سليمان ع الباب )
سليمان : افتحي
( يهبد ع الباب )
سليمان ب زعيق : افتحي وربي هكسروا افتحاااااااي ????
ريناد ب خوف : بطل بقااااا ????
( يهبد اكتر ، ريناد عمالة تلف حوالين نفسها مش عارفة تعمل ايه ومش لاقيه فون )
سليمان ب زعيق : افتحاااااااي ????
( يرجع سليمان ل ورا ويشوط الباب ب رجله مرة واحدة يكسروا ، تصرخ ريناد )
سليمان : مش بقول افتحي م الصبح
ريناد ب خوف : عاوز ايه مني ????
( يقرب وهي تبعد )
سليمان : طبعاً لو يوسف كنتي فتحتيلوا ????????♂
ريناد : لا لا والله لأ ????
( وراها حيطة ، يقرب عليها )
سليمان : في ايه ذيادة عني ها .. في ايه .. فلوس .. جمال .. انا اقوى منه ف كل حاجة .. اشمعنا هو الحلو ف نظرك وانا شيطان ؟؟
ريناد : الفلوس مش كل حاجة .. وانت حلو من برة بس .. لكن جواك وحش اوي .. وانت مش شيطان ف نظري .. بس هو ب النسبالك ملاك ي سليمان ????
( يتغاظ سليمان ويتضايق اكتر )
سليمان : بردوا .. يعني مافيش فايدة ????
ريناد : فعلاً مافيش فايدة م الي انت بتعمله دة ف ياريت تطلع برة وكفاية كدة ✋
سليمان : بتحبيه ؟
ريناد : ميخصكش
سليمان ب عصبية : ردي ع امي ????
( يهبد ع الحيطة وراها )
ريناد : هيهمك اه ولا لا ؟؟
سليمان : ردي ؟
ريناد : اه .. بحبه ????????
( يبتسم سليمان )
سليمان : كنت حاسس .. ماشي .. بس انتي .. بتاعتي انا ????
( يمسك دماغها ويبوسها ب قسوة متعرفش تقاومه او تتحرك مكتف ايدها كمان ، يقربها عليه وبعدها يحطها ع السرير )
ريناد ب انهيار : سليمااااااااااان ????
( سليمان ولا داري هو بيعمل ايه )
ريناد ب صريخ : بس بقااااااااااا ????
( يكمل سليمان ولا سامع ولا شايف حد ، يعدي الوقت ، سليمان نايم ع السرير شبه مغمى عليه ، ريناد ف الارض بتحاول تقوم هدومها مقطعة وغرقانة دم )
ريناد ب وجع : ااااه .. ااااه ????
( تتسند ع الارض تقوم نفسها وتطلع م الاوضة ، عابد وجودي طالعين ع السلم )
جودي : ههههههه ي قلبي الشغل مش هيطير ????
عابد : نكررها تاني ان شاء الله
( تتخض ريناد لما تسمع صوتهم ومتبقاش عارفة تروح فين ، يطلعوا يلاقوها ف وشهم ، تحاول تداري نفسها بس يشوفوها ، يتصدموا )
جودى : ايه دة .. ايه الي حصلك ????
( تجري عليها تحضنها )
جودى : حصلك ايه ????
( تتفتح ريناد ف العياط ف حضنها )
جودي : اهدي قوليلي مين عمل فيكي كدة ????
ريناد : ااااه .. سليمان ????????
( تتصدم جودي )
عابد : سليمان ابني !!!!
( يجري عابد ع اوضة سليمان )
عابد ب زعيق : سليمان .. سليمااااااان ????
( ميلاقيهوش ، يطلع برة )
عابد : سليماااان .. راح فين مشي راح فين سليماااااان
جودى : تعالي
ريناد : لا هو ف اوضتي ✋
( يجري عابد ع الاوضة يلاقيه نايم ، يقرب يشده من ع السرير )
عابد ب انفعال : قوم .. قوووووووم ????
( يقوم سليمان مخضوض ، يجرجره ابوه ف الارض يقع وينزل عليه ضرب )
عابد ب زعيق : ليه كدة ليه عملتلك ايه ليه كدة ي حيوان لييييه ????
سليمان ب عدم فهم : في ايه طيب ????
( سليمان مش فاهم حاجة ، مصدوم ومش فاكر وابوه مش مبطل ضرب فيه ب البوكسات والاقلام ، جودى تدخل ريناد اوضتها وتدخل عندهم تحوش عابد )
عابد ب زعيق : عملت كدة ليييييه ????
جودي : كفاية ي عابد هتموته ????
عابد : يغور ف ستين داهية ????✋
سليمان : انا مش فاهم حاجة ????
جودى : ايوة اعمل المصيبة واستهبل ????
سليمان : مصيبة ايه ؟؟!!!!
( يلاقي دم ع جسمه وع السرير ، يتخض )
سليمان : انا عملت ايه والله م فاكر حاجة ????
عابد : انت كنت سكران يلا ؟؟
سليمان : مش فاكر والله ????
عابد : روحي شوفي ريناد
جودى : حاضر
يتبع ……..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد