روايات

رواية فرح الزين الفصل الرابع 4 بقلم روان ياسر

رواية فرح الزين الفصل الرابع 4 بقلم روان ياسر

رواية فرح الزين البارت الرابع

رواية فرح الزين الجزء الرابع

فرح الزين
فرح الزين

رواية فرح الزين الحلقة الرابعة

العيله فرحت جدا بخبر حمل فرح وزين كمان فرح
فرح رنت علي مامتها وقالتلها وفرحت جدا وباركتلها
جه الليل وكل واحد ركب الجناح بتاع ونام
تاني يوم صحيوا علي صوت زعيق تحت ونزلوا يجروا
كانت ريم واللي هي بنت خاله زين
ريم: هوا فين اللي كان واعدني انو هيتجوزني
نزل زين من فوق بسرعه وكانت فرح معاه
زين:في ايه وايه الصوت العالي دا
ريم:برضو تسيبني انا وتروح للمعفنه دي
زين:اخرسي خالص وبعدين ابويا اللي اختارهالي ودي بنت عمي كمان متنسيش
ريم(بنت خاله زين عندها ٢٥ سنه سمرا سيكا والغل والحقد والصفار كلو فيها)
ريم بغل: بقا كدا انا وانت والزمن طويل يا زين وهتبقي تشوف لا وكمان ايه حامل
زين بزعيق:يلا امشي من هنا
ريم مشيت وهي متحلفه ل فرح ب انها تاذيها
ركبت فرح الجناح وقعدت تبكي وزين ركب وراها
فرح:هوا صح اللي انا سمعته دا
زين:ايوا
فرح:وانت بتحبها
زين:كنت بحبها لاكن دلوقتي لا انتي مش شايفه الغل اللي هيا فيه وبعدين انا بحبك انتي
فرح اتكسفت لما قالها انو بيحبها هيا
صلوا علي اشرف المرسلين 💗
نروح لمكان تاني اول مرة نروحوا
مجهول:هخطفها زي ما اتفقنا وهبعدها عن البلد اكنها كان ب ارادتها انها جات معايا ودا اللي هيخلي ثقته فيها تقل بس اكيد هيكون فيه مقابل
ريم:اعمل شغلك وانا هديك اللي انت عاوزوا
مجهول:هنتقابل عند*****عشان اخد النص الاول من الفلوس
ريم:ماشي
واتقابلوا واخد منها الفلوس وكان حاطط علي وشه شال عشان محدش يشوفه ومشي
زين:جهزي نفسك عندنا فرح بالليل
فرح:لا مش هقدر اروح معلش
زين:براحتك بس لو احتجتي حاجه رني عليا وهجيلك علي طول
فرح:حاضر
وجه الليل وراحوا الفرح
وفرح نزلت قعدت في جنينه القصر شويه والخا*طف نط من علي السور ودخل وجه من وراها وخدرها بمنديل علي بقها واخدها ومشي
صلوا علي اشرف المرسلين💗
رجع زين من الفرح هو واهلوا وركب الجناح بتاعه لقي فرح مش قاعده
زين بصوت عالي:فرررح
ومفيش رد وبقي يدور في كل جزء في القصر برضو مش لاقاها وراجع الكاميرات بتاعت القصر لقي حد حاطط علي وشه شال وخطفها
زين:كل منها بنت ال***
زين كان متحلفلها وكان متأكد انها ريم
وركب العربيه بتاعته وطار بيها باقصي سرعه لدرجه انه كان هيعمل حادثه لحد ما وقف قدام بيت ريم ودخل يزعق
زين بزعيق:رييييمم
ريم:ايه الدوشه اللي انت عملها دي وبعدين ايه اللي جابك مش انت روحت للسنيورة
زين:لو مقولتيش فين فرح انا هعرفك مين زين المنياوي
ريم:مفيش حد هنا وياريت تمشي من هنا
زين:ماشي انا همشي وان ما وريتك انا مين هتبقي تشوفي
ومشي زين وراح بلغ قسم الشرطه وفضل يدور في البلد كلها لحد ما لقي بيت معزول لوحده في مكان بعيد وشك انها تكون فيه وقعد يفتح في الباب لحد ما فتح قعد يدور عليها جوا البيت وكل اللي يقابله يضربوا
لحد ما لقاها مربوطه في كرسي وجري عليها فكها وهو بيفكها لقي اللي خطفها قدامه وقعدوا يضربوا علي بعض نار ويتبادلوا الطلقات
الخاطف:علي فكرا هي اللي جات معايا بمزاجها ولو مش مصدقني اسالها
زين:بس يا ابن الكل*ب دي أشرف منك ومن اللي جابوك
وفرح كان خايفه وعماله تبكي وجات طلقه في رجل الخاطف وقع عالارض وزين فك فرح ومشيوا والشرطه دخلت تاخدوا
زين:انتي كويسه
فرح:اه كنت خايفه اوي
زين:خلاص متخافيش انا جمبك

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية فرح الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *