Uncategorized
رواية عشقت حوريتي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة هاني
رواية عشقت حوريتي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة هاني
![]() |
رواية عشقت حوريتي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة هاني |
رواية عشقت حوريتي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة هاني
في شركه الاسيوطي
*******************
حور: صباح الخير يا فندم
آدم بتكبر:اهلا
مراد: صباح النور
تتابع حور بتكبر: اهلا يا فندم
وبدأ الاجتماع
ليلي:و دا الكميه الي حضرتك عاوزهاصح
آدم بتكبر: المفروض والكمية داهتكون بكام
حور: بي *******
آدم: نعم
مراد: مش شايفه اني المبلغ ده كبير
حور: لا بس،،،
وهنا آدم قطع كلام حور
آدم: انا ادفع المبلغ ده لي حتة شركه ولا راحت ولا جات انتو عارفين انتو بتتعملو مع مين
حور بغضب تحول التملك في نفسها:احنا عارفين بنتعامل مع مين وحضرتك المفروض تكون عارف انت بتتعامل مع مين
آدم بسخرية: بتعامل مع حتة شركه ولا راحت ولا جات
حور بتكبر : وده الي عندنا عاوزين اتفضلو مش عاوزين يكون احسن
آدم: برا
ليلي بصدمه: نعم
آدم بغضب شديد وصوت عالي: قولت برا اييي مش سامعين
حور وليلي خرجوا من شركة الاسيوطي وكانت حور هتموت من الغضب
مراد بتوتر: اي الي انت عملتوا ده يا آدم
آدم بغضب: غور من قدامي يا مراد عشان كل ده من تحت راسك انت اطلع برااا انت كمان يلا
مراد بخوف من غضب آدم : ح…….. حاضر
**********************************************
في كليه الهندسه
**************
اسراء: كل ده تأخير يا ست هانم
يارا: معلش يا سوسو بس كانت بربي واحد
اسراء: مش فاهمه ????
يارا: بسي يا سيتي في واحده محدش رباه خبط العربية بتاعتي و كان قليل الادب فا انا ضربتو بالقلم هههههههه ياااا انا فخوره بنفسي يا سوسو
اسراء: هههههههه مجنون ولله طب يلا عشان المحاضره
يارا: انا مش بحب الدكتور ده ولا كأنه ضرتي
**********************************************
في شركه السيوفي
********************
حور: الواد ابو الفصاد ده يقولي برا اهاااا يا زمن وحياة امي يا آدم لها هعرفك مين هي حور السيوفي
ليلي: فوقي يا حبيبتي ده آدم الاسيوطي
حور: انشالله يكون وزير الداخلية بنفسه وانا هعرف اندمه ازاي
ليلي: استهدي بالله يا حور وبلاش تلعبي مع الرجل ده
حور بتوعد: ماااشي
**********************************************
يارا بصدمه: ينهار ابيض
اسراء: في اي يا يارا
يارا: الواد الي ضربته بالقلم اهوووو
اسراء: ينهار ابيض
كريم: صباح الخير انا الدكتور الجديد مكان دكتور اسامه
وهو بيتكلم لمح يارا لأنها قعده في المدرج الاول
يارا بتوتر: مبروك عليا السنه ده
وهنا كريم حط ايدو علي مدرج يارا
كريم: اسم حضرتك اي
يارا: يارا محمد السيوفي
كريم: وحياة امي يا يارا لتكون ايامك في الكليه اسواد من الطرحه اللي انتي لابساها
يارا بخوف: حسيت بكده
استوووووووووب????
كريم الدمنهوري: شاب في منتصف العشرينات دكتور في كليه الهندسه يملك بشره بيضه وعيون خضراء و بها خيوط لون الشمس وجسم رياضي غايه في الجمال
*********************************************
حور: ازيك يا عمار
عمار: الحمد لله انتي عامله ايه
حور: الحمدلله كانت عاوزه منك خدمه
عمار: امؤري
حور: معلش يا عمار كنت عاوزه كميه الحديد الموجود عندك بي السعر الي انت عوزه
عمار: تحت امرك يا حور والسعر هيكون*****
حور: حلو اوي كده هبعت ادهم يخلص معاك الصفقه ده
عمار بعدم فهم من فرحة حور : ماشي
حور: وريني بقا يا آدم باشا هتشتري من مين حديد جدعه
يابت يا حور
*********************************************
استوووووووووب ????
عمار رسلان: زميل حور في الشغل وهو من تاني احسن شركات حديد وصلب في مصر وتركيا وهو يتميز بشره سمرا وعيون عسلي وجسم رياضي وفي حاجه تانيه بس مش هنعرفها دلوقتي ????
************************************************
عمر: اومرك يا فندم
ايمن: انا اخترتك انت يا عمر عشان عارفك انك من احسن الضباط عندي
عمر: أن شاءالله هكون عند حسن ظنك يا فندم
ايمن : اتفضل علي شغلك
عمر: اومرك يا فندم
***********************************************
يارا: انا خايفه من ابو طويله ده لالا اخاف اي راجل يلا
اسراء: طب اتلمي بدل ما نطلع برا
يارا: برا ولا بحر هقهقهقهقهقهق
وهنا انفجر الطلاب ضحك لاني كان صوت يارا عالي
كريم: انسه يارا وانسه اسراء يتفضلو برااا
اسراءفي سرها: وانا مالي يا لنبي
وهنا خرجت يارا واسراء من المحاضرة
في كافيه الكليه
يارا ببكاء اطفال: انا الحمار ده يقولي برا
وهنا اسراء وشها جاب الوان
اسراء : ما خلاص يا يارا محصلش حاجه
يارا : لا يعني اي محصلش حاجه يقولي برا الحمار ده وتقولي محصلش حاجه
كريم: انا حمارررررر يابت انتي
يارا بشهقه: عااااااااااااااااا يا ماما
كريم: انا حمار ولله هتسقطي السنه دي وانا هعرفك ازي تقلي ادبك يابت السيوفي
يارا: استهدي بالله كده اعصابك يا عم انت انت لسه شباب
كريم: أقل من خمس دقايق و مشوفش وشك قدمي
يارا بخوف: اهدا بس انت يا كيمو
وهنا جريت يارا من كريم
اسراء: ولله ما عملت حاجه يا باشا
كريم بغضب: انتي لسا واقفه
اسراء بخوف: لا انا ماشيه اهو
***********************************************
ندا: ليك واحشه يا عمر
عمر: حبيبتي انت اكتر عامله ايه
ندا: احسن منك ههههههههههه
عمر: يخربيت طولة لسانك يا بت
وتابع عمر انا قدمتلك في كليه الهندسه جامعه القاهره تمم
ندا بحزن: تمم
عمر: من بكره تقدري تروحي الكليه
ندا بفرح وجريت تحضن عمر : ربنا يخليك ليه
استوووووووووب
ندا : ندا اخت عمر بس مش من نفس الام وكانت عايشه في اسكندريه و لما مامتها توفت راحت تعيش مع عمر وهي في تالته كليه تملك بشره بيضه وعيون بني وجسم غايه في الانوثه
**********************************************
آدم: لا يا مراد انسا انت فاهم
مراد: طب هنعمل اي ما عمار مش عنده حديد احنا هنعمل اي بقا
آدم: مش عارف بس انسا اني اتعامل مع البت ده
مراد: طب انا اللي هعمل الصفقه دي مش انت
آدم بغضب: لا يا مراد قولت لا
مراد : عشان خاطر ابوك يا آدم الله يرحمه انت عارف هو تعب في الشركات دي اد اي وانت كمان تعبت فيها ازي
آدم بحزن: الله يرحمه ماشي يا مراد بس ولله…..
مراد: ولله كل حاجه هتبقي تمم
***********************************************
مراد: الو يا انسه حوار
يتبع ..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد