Uncategorized
رواية حبيبي من الطفولة الفصل العشرون 20 بقلم سندس المصري
رواية حبيبي من الطفولة الفصل العشرون 20 بقلم سندس المصري
![]() |
رواية حبيبي من الطفولة الفصل العشرون 20 بقلم سندس المصري |
رواية حبيبي من الطفولة الفصل العشرون 20 بقلم سندس المصري
وصل زين وحمزه المستشفي
الدكتور دخل وعمله اشاعات وتحاليل
زين واقف برا ها يادكتور
الدكتور انا شاكك ان اخو حضرتك بيتعاطي هروين
زين باصصله بصدمه انت متأكد
الدكتور انا شاكك وعملت ليه تحاليل والنتيجه هتطلع كمان 3او4ساعات كدا اتفضل اخو حضرتك فاق
زين تمام دخل زين الاوضه وحمزه راقد علي السرير ومتعلق محاليل ليه
زين قعد وبهدوء بتتعاطي من أمتي
حمزه بتعاطي ايه
زين بنفس الهدوء احنا هنستعبط بقي ولا ايه وحكاله اللي الدكتور قاله ليه
حمزه صدقني يازين انا عمري ماشربت دي مخدرات
زين قصدك ايه انا مش فاهم
حمزه انا مش عارف طيب ازاي هشم بودره وانا مش عارف انا عمري مااعمل حاجه زي كدا
زين قرب منه انا عارف ان عمرك ماتعمل كدا دلوقتي الدكتور يفهمنا التحاليل
وعند مليكه منهاره من العياط
فتون واسماء ورحاب جمبها قلقانين
اسماء اهدي ياحببتي عشان متتعبيش
رحاب يابنتي ان شاء الله هيبقي كويس
فتون ياحبيبتي انا بكلم زين اهو
مليكه بلهفه قالك ايه
فتون بكدب قالي انه هو كويس بس مش قادر يتكلم
مليكه بجد والله
فتون بتوتر اه ياحبيبتي
اسماء عرفت ان فتون بتكدب شوفتي يامليكه اهو طلع كويس الحمدالله
وفتون بتتصل بزين بس مش بيرد وده بيقلقها اكتر
وتاني يوم
الصبح بدري
عند ملك
ملك بدلع وخجل حبيبي
حازم قلبه
ملك يلا يازوما قوم ميعاد الاجتماع بعد ساعه
حازم باصصلها بحب وبخبث مش لازم هو في حد يبقي جمبه الفرسه دي ويقوم عشان اجتماع
ملك بخجل بس بجد
حازم بعشق خجلك وبعشقك
ملك باسته وقامت
هحضرلك لبسك ادخل خود دش ياقلبي
حازم طيب مفيش حاجه كدا علي السريع
ملك بدلع وضحك تؤتؤ
ونسيبه بقي حازم يلبس عشان الاجتماع
وعند زين الدكتور دخل اوضه حمزه
الدكتور نسبه الهروين في جسمه تعدي ال%70 وعنده نسبه الكافين عليا القهوه والنسكافيه
حمزه بتعب يادكتور هي مرتين او تلات مرات في اليوم وببقي بشتغل وبعدين ازاي انا بتعاطي
الدكتور للاسف هو ده اللي التحاليل مبينها بس في حاجه من التحاليل والاشاعات اللي قدامي
انك ماكلتش امبارح حاجه مشربتش غير الكافين بس
حمزه ايوه مااكلتش بس ده معني ايه
الدكتور انا مش متاكد بس انا عايز عينات من اي حاجه بتشربها
حمزه بس انا دماغي مصدعه اوي يادكتور
الدكتور ده طبيعي ياحمزه انت كنت بتشرب القهوه في الموعد ده ومحدش عارف القهوه دي فيها ايه انا هديلك مسكنات تمشي عليها وعلاج للادمان بس ده مش كفايه
زين بصرامه المفروض يروح يتعالج
الدكتور بالظبط
زين تمام عن اذنك وسابه ومشي
زين يلا ياحمزه هنخرج وبالفعل خرجوا هما الاتنين
حمزه ابتدي يتعصب وماسك دماغه بأيده من كتر الالم
زين قلبه واجعه عليه
حمزه مش قادر
زين راح بيه شقته
ودخله ونزل جابله العلاج
واتصل بحازم
وعند هايدي مجاش انهارده
المجهول ليه
هايدي بعصبيه مش عارفه
المجهول اتصلي بيه
هايدي مبيردش
المجهول بس كدا الهروين متملكش اوي منه
هايدي بابتسامه خبيثه اتملك اوي متقلقش ياحبيبي ده انا كل يوم بحطله مرتين
المجهول بخبث شابوه ليكي
وعند فتون مليكه تعبت جامد
اسماء ورحاب جمبها
مليكه هما ليه مجوش لحد دلوقتي
رحاب اهدي ياحببتي
مليكه بعياط حد يطمني طيب
فتون يا حبي هو كويس
فتون بتتصل بزين
زين الو
فتون بلهفه انت كويس وحمزه عامل ايه
زين اه كويسين
فتون بعدت شويه زين
زين قلبه
فتون بابتسامه حبيبي مليكه منهاره ينفع تكلم حمزه
زين اوك ثواني
زين حمزه مليكه عايزه تطمن عليك
حمزه بتعب وبلهفه تمام
مليكه حبيبي انت كويس صح
حمزه اهدي ياقلبي انا كويس
مليكه بعياط مجتش ليه
حمزه بص لزين عشان لسه الدكتور بيعملي شويع فحوصات
مليكه ليه كل ده انت بتكدب عليا
حمزه لا صدقيني كويس بس عشان يطمن نامي شويه ياحبيبي عشانك وعشان البيبي
مليكه بارتياح شوي ولمن هي حاسه ان في حاجه حاضر
وقفلت
فتون هااطمنتي
مليكه اه ياحبي تسلمي
حمزه هقولها ايه جوزك مدمن
زين اهدي وخليك قوي كدا انت قدها وهتتعافي
حمزه هقولها جوزك مدمن
زين بوجع حمزه انت مش مدمن صدقني هعرف مين السبب ومش هرحمه بس انت لازم تسافر برا تتعالج
وبعد يومين حمزه رجع البيت بس تعبان ولما بيبقي تعبان اوي بينزل يروح لشقه زين هو وزين وحازم
عشان مليكه متعرفش انه مدمن
هو قالها انه عنده كهربا عاليه والدكتور اداله قرص علاج يمشي عليه وهيبقي تمام
فتون زين
زين عيونه
فتون بابتسامه وحكتله على اللي اسماء قالتهولها انهم يروحوا يكشفه
زين انا مش مستعجل يافتون
فتون ماانا عارفه ياحبيبي بس عشان نطمن انا من ساعه ماعمتو قالتلي الموضوع ده وانا مش مرتاحه
زين تمام البسي وبالفعل لبست ونزلت
وصله المستشفى وعند الدكتوره طلبت منهم تحاليل
والنتيجه بعد يوم هتظهر
وتاني يوم
مليكه بعياط هتسافر ياحمزه
حمزه بحب مسح دموعها ده شهر عشان الشغل
مليكه باصه بشك عشان الشغل انت بتكدب عليا مسكت ايده عشان خاطري قولي الصراحه
حمزه بيحاول يهزر دي صراحه ربنا
مليكه ضحكت وبجديه عشان خاطر ابننا او بنتنا تقولي مالك انت فاكر اني مش شايفك شايفه انك تعبان جدا وكل ماسالك تتهرب مني مالك ياحبيبي
حمزه بصرامه هقولك وحكالها انه مدمن
مليكه بصدمه ودموعها نازله ازاي
حمزه كنت متاكد انك هتعملي كدا انتي واثقه فيا
مليكه اه واثقه وعارفه انك تخاف ربنا
حمزه ده اللي الدكتور قالو لياياحبيبتي
ولازم اسافر اتعالج
مليكه مش هسيبك هاجي معاك ومين لللي عمل كدا
حمزه هعرف مين وزين جمبي متقلقيش مش هينفع تيجي
مليكه حضنته والله مش هقدر اسيبك خودني معاك
حمزه والحمل
مليكه هسال الدكتوره بتاعتي والفجر نمشي من البيت
حمزه حضنها وقالها مكنتش اعرف انك وانتي خايفه قمر كدا ونسيبهم
وعند حازم
ملك زوما
حازم قلبي
ملك عايزه اكل فسيخ ياحبيبي
حازم نعم يااختي فسيخ ايه مش هيدخل بيتنا وبضحك البيت ده طاهر وهيفضل طول عمره طاهر
ملك وقعت من الضحك وسعاد نازله وسمعته وبضحك
هاتلها اللي هي عايزاه ودخلت المطبخ
حازم مبحبش ريحته اصلا هجيبه
ملك مش انا اللي عايزاه يابيبي ده البيبي عارف ياحازم نفسي ابوسه
حازم بخبث وغمزه طيب ماتعتبريني انا البيبي
ملك بخجل كدا عيب
طبعا مش قدام سعاد تمام
وعند زين وفتون عند الدكتوره
الدكتوره باصه في الأرض
فتون بخوف ها يادكتور
الدكتوره باسف وقالت حاجه صدمتهم
ياتري ايه اللي قالته الدكتوره
ومين المجهول
وحمزه هيتعافي ولا مش هيقدر
علاقه فتون وزين هتكمل
علاقه حازم وملك هتكمل وداليا هتخربها ولا لا
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم