Uncategorized
رواية حب وجنون الحلقة الثانية 2 بقلم ياسمين جمال
رواية حب وجنون الحلقة الثانية 2 بقلم ياسمين جمال
![]() |
رواية حب وجنون الحلقة الثانية 2 بقلم ياسمين جمال |
رواية حب وجنون الحلقة الثانية 2 بقلم ياسمين جمال
غيد :انتى
روما :انت
غيد :انتى بتعملى ايه هنا ومالك ومال اختى
روما:اختك وعلى وجهها الصدمة
غيد :أيوة اختى ووجه كلامه إلى اخته ليلى اوعى تقفى ولا تمشى مع البت دى فاهمة
نظر زياد وليلى بأستغراب
روما :يبنى اسكت انت كدا هتخصر اختك
غيد :ليه ان شاء الله
روما:هى صحبتى من الصغر وانا اكتر من اختها يعنى هتختارنى انا????????
نظر لها غيد : انتى هبلة يا بت تختارك انتى وتسيب اخوها دانتى مجنونة
كادت ان ترد عليه ولكن لفت انتباهها ان زياد وليلى يضحكون عليهم ولكن يحاولون كتمها
روما:بتضحكوا ع ايه انتوا الاتنين
زياد:ع المجانين إللى قدامى
ليلى خلاص اهدوا انتوا الاتنين ايه إللى حصل لكل ده وانتوا تعرفوا بعض منين وامتى
بدأ الاثنان فى الكلام معا النهاردة
ليلى :لا والله وايه إللى حصل لكل ده
زياد :خلاص تعالوا نقعد ف كافيه ونتكلم فيه اومأ الجميع بالموافقة………
فلة الهوارى
حسن :أيوة يسامى انت هتيجى الساعة كام بكرا
سامى(اخو حسن ):انت فاتحت اسر ف الموضوع
حسن :ايوة متشلش هم انت وربنا يشفيك يارب
سامى:طب هو موافق
حسن :أيوة
سامى :الحمد لله اوعى تكون غصبته يحسن انا عايز اطمن عليها مع إللى يسعدها
حسن :خلاص يسامى متخفش ……..
“اسر هو اخو روما الصغير بسنه ولكن هو خريج كليه الهندسة تعدين (بترول) تخرج العام الماضى وذهب للشغل ف الصحراء هو شاب وسيم بشرة بيضاء عينان خضراء وشعر بنى وطويل نسبيا “
“ع فكرة اسر واخد اجازة يعنى هو فى الفلة ”
قفل حسن مع سامى مناديا ماجدة صحى اسر وقوليله انى عايزه ف المكتب
………نرجع الكافيه عند الأربعة
روما جلست مقابل اسر وكذلك زياد وليلى
زياد :هاه ايه اللى حصل يا غيد
غيد بسوا فلاش باك …. ليلى اروح اتصل بروما لم تجد ليلى الموبايل تذكرت ان الهاتف تركته ف السيارة ليلى:ممكن تجبلى الموبايل من السيارة ياأسر
اسر ماشى وهو يمشى اصطدم بفتاه وهى روما وحكى الخناقة بقى إللى ف الحلقة الأولى ????????????????????????????
زياد :انتوا الاتنين غلطانين ومتتكلموش كلمه زيادة ولازم تعتذروا من بعض
روما :ايه انا اعتذر لا
غيد:ولا انا
وبمحاولات من زياد وليلى وافق كل منهما
وبصوت منخفض
روما :انا اعتذر ف الأول اوك
زياد????????اشمعنة هاه ناويه ع ايه
روما :بصوت عالى انا اسفة غيد
غيد :بنظرة انتصار ماشى اوك
روما :عندك اى طلب
غيد لا
غيد :انا اسف روما
روما :امممم طب بشرط
غيد :نعم
روما :تجبلى واحد شوكولاته ومصاصة
غيد :ينظر هنا وهناك ولجانبها هو معانا أطفال هنا بجماعة
ليلى:اه يحبيى اهه روما
زياد :طب الحق اجيب الببرونه عشان الرضاعة
جلسوا يضحكون عليها ويتسامرون على طلبها غضبت روما وذهبت زياد:راحة فين يمجنونه استنى لم تعيره اهتمام رجع مرة أخرى إلى المنضدة
هو حضرتك المعيد الجديد
غيد:أيوة
زياد :اتشرفت بحضرتك متزعلش من روما هى قلبها طيب بس بتحب تظهر قويه قدام الناس منه لله إللى كان السبب
غيد :ليه حصل ايه هاه
زياد :موضوع طويل سيبك منه ابقى اقولك عليه بعدين وبعدين احنا بقينا اصحاب انت أكبر منى بسنتين
غيد: أيوة ظلو يتحدثون كثيرا ف الكافيه عن حياتهم الخاصة كان غيد يحب سماع اى شئ عن روما ويسعد ولكن لا يعلم ماهو السبب ف هذه السعادة
……نشوف بقى حسن عايز ايه من اسر
سمع طرق الباب ادخل
حسن:ادخل ياأسر واقفل الباب وراك
اسر:خير يبابا
حسن :اقعد ياأسر كنت عايزك ف موضوع مهم
اسر :خير ان شاء الله
حسن :بص يابنى كنت عايز اقولك ان اخطبلك بنت عمك سامى
اسر:انت بتقول ايه يبابا انت عارف انى بحب زميلتى إللى كانت ف الكليه وكنت هفاتح حضرتك عشان اخطبها
حسن :يبنى دى بنت عمك ومن لحمك انت أولى بيها
اسر :انا اسف يبابا وكاد يمشى
حسن :عمك عنده القلب وتعبان خالص وعايز يطمن عليها
اسر :ومطلوب منى اضحى بحياتى عشان عمى يفرح قبل ميموت لا يبابا انا مستحيل اعمل كده انا هظلمها معايا لو اتجوزتها وانا مبحبهاش
حسن :هسيبك تفكر ولو مقبلتش هغضب عليك ليوم الدين
اسر:بابا انا
حسن:خلاص ياأسر فكر وقولى رضك
خرج اسر غاضبا من المكتب وذهب إلى غرفته اتصل على أحد
اسر : السلام عليكم
…….
أحد الطلبه دخل الكافيه وهو يتنهد حضرتك زياد
زياد :أيوة فى ايه
الطالب :اخت حضرتك ف مستشفى الجامعة
زياد وغيد وليلى:ايه انت بتقول ايه ازاى
الطالب :معرفش هى شافت شخص وكلمها وهى كانت منهارة وفضلت تصرخ واغمى عليها
زياد وليلى بصدمه وهما ينظران إلى بعضهما وفى فم واحد :حسام
يتبع..
لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد