رواية دربي الوحيد الفصل الثالث 3 بقلم فدوى خالد
رواية دربي الوحيد الفصل الثالث 3 بقلم فدوى خالد
رواية دربي الوحيد البارت الثالث
رواية دربي الوحيد الجزء الثالث
رواية دربي الوحيد الحلقة الثالثة
=أأنتَ..أنتَ..
~أنتِ النطق اتقطع ولا أية ؟
=بحرج: لا متقطعش ولا حاجة أنا أأ.أسفه..مخدتش بالى يلا يا حبيبة .
مسكت حبيبة من إيدها و قالت بغضب : أنتِ يا بنتى مش عارفة تقولى حاجة .
_ بضحك: بقالى ساعة بقول بس، بس البعيدة مش بتفهم .
= هى المحاضرة بدأت .
_ شكلها كدة .
=طب هنعمل اية هنخلينا واقفين ، ولا ندخل، و الدكتور يهزئنا و خلاص .
_ او احتمال يطردنا .
=طب هنعمل اية ؟!
مراد : هنخش عادى .
= بغضب : أنتَ ربنا بعتك تيجى كدة ورايا فى كل حته .
مراد : أجى وراكى أصلا، أنتِ مش مهمة .
=أنتَ إنسان ….
_خلاص يا أميرة تعالى نخش وخلاص .
= و الدكتور هيطردنا .
أحمد : بصوا احنا نخش، و احنا و نصيبنا، لصابت لخابت .
مراد : تمام
فتحت أميرة الباب بتوتر
$ برة
= يا دكتور بس ..
$ من غير بس برة .
~ خلاص يا دكتور بقا ، دى آخر مرة .
خلع نظاراته .
$ انا عارفك قبل كدة .
~ بسخرية : اه ما انا مراد محمود .
$ بدهشة : طب اتفضل خش، و أنتِ برة .
= بصدمة : نعم ..مين أنااا .
$ ايوة أنتِ و صحبتك برة .
= أنتَ دماغك فيها حاجة ولا أية، ما هو كان موجود معايا ، اشمعنا يدخل و أنا لا.
$ هو كدة عجبك ولا لا.
= مش عاجبنى، و هعمل شكوة للعميد، و هطلع اتكلم عليك على السوشيال ميديا، و لو أنتَ فاكر أنه مشهور أوى أنا كمان معروفة.
$ خلاص اتفضلى خشى على المحاضرة.
= أنا اصلا ميشرفنيش أنى أخش أصلا محاضراتك.
_ خلاص يا اميرة خشى.
مراد :خلاص يا دكتور سيبها تخش .
= بغضب : بقولك اية يا كابتن خليك من الأمورة إلى جانبك، و سيبنى فى حالى.
مراد بسخرية : تصدقى أنى غلطان أنى بدافع عنك.
= لية شايفينى من الفرافير إلى حواليك ولا أية ، ميغركش أنى بطلع اتكلم كويس فى اللايف.
مراد بصدمة : أنتِ متأكدة أنك بنت .
= بسخرية : لا ولد بشنبات .
خبط الدكتور على الترابيزة و بصوت عالى : أنتو الإربعة روحوا على مكتب المعيد يلا ..
= يا دكتور ..
& بصوت عالى : يلا
أمام مكتب العميد
=بتذمر : عيل رخم.
مراد ببرود : شكل إلى بتتكلم .
أحمد بملل : بس بقا انتو الاتنين أية ؟؟ ناقر و نقير ..بطلوا خناق.
= هو إلى بدأ.
حبيبة : خلاص بقا يا أميرة أنتِ إلى اتكلمتى الأول.
رفع حواحبه بنصر
= بغضب : شايفه بيعمل اية ؟
أحمد : بطل يا مراد بقا .
=ببسمة نصر : متكلمتش .
دخلوا لمكتب العميد
المعيد بغضب : بتتخانقوا قدام الدكتور بتاعكم مش مراعين أنكم كبار ولا اية ؟
=بخوف : يا دكتور أصل …
المعيد : أصل أية و فصل أية ؟؟ أيه إلى انتو بتعملوه دة، دة ولا عيل صغير .
ملونى اساميكم انتوا الاربعه هتاخدوا رفد
بصيت حبيبة على أميرة بخوف
حبيبة بتوتر : بس يا دكتور هما يملوا اسميهم الأول، و بعد ما يطلعوا هنملى أسامينا .
المعيد : لية يا أختى مزورة بطاقة ؟
حبيبة بتوتر : لا أصل يعنى مش هينفع أقول اسمى، و اسمها و كدة يعنى.
المعيد : هتهزرى معايا ولا اية ؟؟ اسمك أية يا أستاذة
و شار على أميرة .
= بتردد: اسمى ..اسمى .
المعيد : نسيتى اسمك ولا اية ؟
= لا منسيتهوش بس .
المعيد : بس أية ؟
حبيبة بتدخل : اسمى حبيبة منصور السيوفى يا دكتور.
المعيد : انا بسألها هى أنتِ أية إلى داخلك .
حبيبة : مش حضرتك عاوز اسمى ولا أية أنا كمان.
المعيد : اسمك اية ؟؟و انجزى
غمصت عينها بألم و جاية تتكلم
حد خبط الباب و دخل بسرعة قال: الحقنا يا دكتور فى اتنين برة، و نازلين خناق فى بعض، و مش عارفين نفك بينهم .
اطمنت أميرة شوية .
بص مراد ليها و قال فى سره بإستغراب : غريبة مش عايزة تقول اسمها ليه ؟!
العميد دخل عليهم تانى
المعيد : ها اسمكم اية ؟
~ ببرود : نخلص بقا من الحوار دة أنا مراد المنصورى ..أعتقد أنك عارف عيلتى مين، و تقدر تعمل أية ؟؟
اتوتر العميد و قال : مش كنت تقولى من الصبح أنك من عيلة المنصورى.
يلا اطلعوا بقا عشان فى محاضرة هتفوتكم دلوقتى.
بصت حبيبة لأميرة بصدمة
و بصوا لمراد إلى ضحك بسخرية عليهم
طلعت حبيبة و أميرة و هما مصدومين
= شوفتى إلى حصل جوه.
_ قصدك انصدمت.
= يلا نروح بقا عشان أنا اصلا دماغى وجعانى، و مش عارفة أية إلى هيحصل.
مشيت بعقل مشوش و مش منتبه.
فجاءة سمعت صوت عالى بينادى عليها
_ حااااااااسبى .
بصت لقيت عربية جاية ناحيتها و الدنيا أسودت أدامها …و …….
يُتبع ..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية دربي الوحيد)