Uncategorized
رواية أنت شفائي الفصل الثاني 2 بقلم تقى أشرف
رواية أنت شفائي الفصل الثاني 2 بقلم تقى أشرف
![]() |
رواية أنت شفائي الفصل الثاني 2 بقلم تقى أشرف |
رواية أنت شفائي الفصل الثاني 2 بقلم تقى أشرف
مريم :ادم ي ادم ي نهار اسود هعمل اي دلوقتي ،انا انا خنقته ب ايدي
منه :انا جبتلك البرشام ياااااااا …..اي ده
مريم :معرفش تقريبا الحاله جاتلي ،ومحستش بنفسي ولسه فايقه لقيته كده
منه:طب ده لازم دكتور بسرعه
مريم :يعني هو كده مات صح ،مات صح انا مجرمه انا مجرمه
منه :بس ي مريم اسكتي اسكتي ،خدي الدوا بتاعك ،لحسن تقتليني انا كمان
مريم :حاضر حاضر
منه :انا هكلم الدكتور ،حاولي تعملي له كمادات مايه ساقعه ع رقبته دي علشان آثار ايدك ،وحاولي توقفي النزيف ده بدل م يفرفر مننا مش ناقصين
مريم :حاضر
منه :تعالي نطلعه ع السرير ،وانا هطلب الدكتور اهو
مريم :منه استني الدكتور ده مش هيقولك كده أننا قتلناه ؟!
منه:متخافيش الدكتور زميلي ف المستشفي
مريم ؛تمام ،استعجليه والنبي ،انا مش فاهمه عملت كده ازاي .
منه :حاضر هكلمه اهو ،اهدي انتي بس
مريم :انا اسفه والله ي ادم ،بس انا الي بيحصلي مش بقدر اتحكم فيه انا اسفه انا السبب
ادم بالم:متخافيش
مريم : ادم !!! بالله خليك فايق الدكتور جاي اهو ،والله انا اسفه ها خليك فايق معايا
منه :ابعدي ي مريم الدكتور جه
مريم :حاضر اتفضل ي دكتور
الدكتور: ده لازم يتنقل المستشفي حالا ،ده ممكن يموت
مريم بعياط :والنبي اتصرف ،مش عاوزه يموت
الدكتور: استاذه مريم حضرتك تقربي للمريض اي ؟!
مريم :مراته
الدكتور:طب اهدي ي فندم،ان شاء الله هيروح المستشفي وكله تمام
منه :بس ي دكتور يعني ،الجرح وكده
الدكتور ؛قصدك أنه بسكينه وكده ،احنا هنروح المستشفي بتاعتي متخافيش ،انا عارف كده كده حاله الاستاذه مريم ،بس لازم نشوف حل للحاله دي
منه :بإذن الله ،الاسعاف تقريبا كده جت ،هفتحلهم
الدكتور :ايدك معايا ي مدام مريم نشيله
مريم :اه طبعا
_______
منه :ي مريم اهدي شويه بقي
مريم :اهدي اي بس ،بقالوا ساعتين ف العمليات مطلعش ،وتقوليلي اهدي
منه :ان شاء الله خير
الدكتور:فين المدام
مريم :نعم ي دكتور
الدكتور:امضي حضرتك ع الورقه دي
مريم :ورقه اي ؟
الدكتور:احنا لازم نعمل العمليه دي فورا علشان منفقدش المريض ،بس دي هتؤدي لشلل نصفي ،ممكن يتعالج مع الوقت ،بس لازم نعملها بسرعه
مريم :شلل !!! ، خلاص انا موافقه مدام هيعيش ، اتفضل
الدكتور:تمام ،عن اذنك
_____
مريم :شلل ي منه هيتشل بسببي ي منه
منه :اهدي بس ووحدي الله
مريم :انا السبب انا السبب ،يااارب
منه :اهدي ي مريم بقي انا هلاقيها منك ولا من امي
مريم :روحي انتي ي منه علشان الوقت اتاخر
منه :لا مش هسيبك انتي هبله
مريم :روحي بس ،انا كده كده مع جوزي
منه :ع أساس أن جوزك مش ف العمليات
مريم :هيقوم ب السلامه أن شاء الله ،روحي انتي بس
منه :طب خلي بالك من نفسك ها
مريم:حاضر ،لا اله الا الله
منه :محمد رسول الله
________
الدكتور:ي مدام ي مدام
مريم بفزع :ادم …ادم ….
الدكتور:اهدي ي فندم ،العمليه نجحت ،ونقلنا المريض ف اوضه عاديه تقدري تشوفيه
مريم :شكرا اوي ي دكتور ، معلش سؤال :هو ب النسبه لي الشلل ده ممكن يتعالج
الدكتور :اه بنسبه كبيره كمان ،بس اهم حاجه قابليه العلاج واستجابة الجسم لي ،وربنا يشفيه يارب
مريم :شكرا لحضرتك ،عن اذنك
الدكتور :اتفضلي
____
مريم :انا اسفه ي ادم حقك عليا ،مكنتش عاوزه كل ده يحصل ،قوم بقي وانا مستعده اتعالج علشانك ،قوم بقي ده احنا لسه اول يوم جواز ،شوفت وشي نحس عليك ازاي
ادم بآلم:اه نحس فعلا !
مريم : انت صحيت ,الحمد لله.
ادم :اي الي انتي عملتيه ده ،ده انتي كنتي مخيفه
مريم :حقك عليا ،هفهك كل حاجه بس انت تقوم ب السلامه
ادم :ممكن تنادي للدكتور
مريم :ف حاجه بتوجعك
ادم :مش حاسس ب النص الي تحت من جسمي ،حاسس اني مش قادر احرك رجلي
مريم بتوتر :ها …،حاضر هناديه
____
الدكتور:ادم البطل اي اخبارك دلوقتي
ادم :الحمد لله احسن ،بس انا مش حاسس ب رجليا ،مش قادر احركها
الدكتور :ده طبيعي ف الحاله بتاعت حضرتك
ادم :حاله اي ؟!
الدكتور :الشلل النصفي
ادم : شلل!!! ، انا اتشليت!!!
الدكتور:اهدي ي فندم ،مع الوقت هيتعالج
ادم :انتي السبب انتي ،هبلغ عنك مش هسيبك
الدكتور :حقنه مهدأ بسرعه !
مريم :انا السبب انا السبب …..
الدكتور :اهدي ي استاذه مريم
مريم بعصبية :اطلعوا بره ….
مريم بتبص لادم بعنيها الي اتحولت لابيض :هقتلك قبل م تبلغ عني ،فاكرني هسيبك ،تبقي بتحلم
مريم شالت جهاز الاكسچين من ع وشه ….
“بعد شويه وقت……”
الجهاااز صفررررر:____________
يتبع…….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مجنونة آدم للكاتبة رنا أحمد