Uncategorized
رواية أسيل العشق الفصل الثاني 2 بقلم آية هاني
رواية أسيل العشق الفصل الثاني 2 بقلم آية هاني
![]() |
رواية أسيل العشق الفصل الثاني 2 بقلم آية هاني |
رواية أسيل العشق الفصل الثاني 2 بقلم آية هاني
عز: اخبار حمايا ايه..
آسيل ببكاء: انت لا يمكن تكون إنسان.. انت ازاي تعمل ف بابا كدا..
عز: قولتلك يا آسو وافقي .. بس انتي رفضتي.. هاا اقفل دلوقتي وتردي عليا النهاردة..وفصل الخط..
آسيل: ياارب انا مش عارفه اعمل ايه ساعدني يااارب????????.. ونزلت جابت أكل لباباها وطلعت تاني له..
آخر اليوم رجعوا البيت..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
آسيل: هتعوز حاجه تاني مني يا بابا..
ممدوح: لا يا حبيبتي روحي نامي انتي..
سهير: تصبحي على خير يا حبيبتي.
آسيل: وانتي من اهل الخير يا ماما. ودخلت غرفتها..
اتوضت علشان تصلى…
وهي ساجده: يااارب ساعدني منه ياارب.. اما مش عايزة اتجوز واحد زيه????..
وبعد شوية.
آسيل: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
عز: هاا فكرتي..
آسيل: طب رد السلام ع الأقل تاخد حسنات بدل ما كل حياتك سيئات..
عز بغضب: لمي لسانك. تبقي مين انتي علشان تحاسبيني..
آسيل: انا موافقة اتجوزك.
عز بضحكه انتصار: هه كنت متأكد..
آسيل: بس عندي شرط..
عز: قولي..
آسيل: جوازنا يبقي على ورق..
عز: انتي بتقولى ايه!! لا طبعآ مش موافق.
آسيل ببكاء: سيبني شهر بس ????????..
عز بامتعاض: موافق..
آسيل: شكرا مع إنك متستاهلش الشكر..
عز: كتب كتابنا بكرا اجهزي..
آسيل: ماشى..حسبي الله ونعم الوكيل فيك.. وقفلت..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رودينا: ماماااع.. يا فرييييييد يا علييييي.. الحقوناااااي..
البيت كله صحي على صوتها…
سناء: ايه يا زفته فيه ايه فزعتيني..
رودينا: عاااااا صرصاااااااار…
فريد: يبنت المجنونه دا كله علشان صرصااار..
علي: دا طبيعي مش مستغربه منها..
رودينا: يا دنيا طفيتي شمعي يا ناس كترتوا دمعي.. يا عيلة فورتوا دمي.. انتوا كلكوا علياا كدهون ليه يعني اشوف الصرصاار والعب معاه…
على: لا تنيميه ف حضنك..
رودينا: يالهوااااااي الصرصار على كتفااااك يا فريييد..
فريد: يالهوي حسبي الله ونعم الوكيل فيكي هات الشبشب يا علييي موته بسرعه..
على جاب الشبشب ونزل على كتف فريد..
فريد: يا ابن المجانين ايه هو انا بقولك موتني..
علي: ايه يا بطل مش بموت الصرصار يعني هجيب الشبشب هحسس بيه على كتفك..
رودينا: هو انتوا مين…
سناء: انا رايحه اجهز الفطار على ما تجهزوا علشان تغوروا تروحوا الجامعه دا انتوا ترفعوا الضغط وخصوصاً سرينة الإسعاف دي.. وشاورت على رودينا..
رودينا: لما انا اسمي سرينة الإسعاف ليه الناس بتقولى يا رودنيا..
على ضحك: انا مش عارف والله ليه ماما سمتك رودينا..
فريد: معلش نقولها احناا يا سرينة ????????..
وخرجت سناء تجهز الفطار وكله جهز لمصلحته..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رودينا شمرت الكم: الله على ريحة الأكل اللى ولا باكله من عند أم حسن.
على: على أساس يبت دوقتي أكل أم حسن..
رودينا: هيهيي كفاية أكل ام علي ????????..
فريد: انا ماشي ع الشركه دا انتوا عيال رزلة????????..
رودينا: ما تاخذني معاك والنبي يا فري ????????..
فريد: لااا روحي ع الكليه يا فاشله..
رودينا: والنبي خدني معاك والنبييي والله مش هعمل اى صوت خالص وهقعد زي الملاك والمحاضرة هاخدها من رضوي..
فريد: قولى والله مش هتضايقيني ف الشركه..
رودينا: والله..
فريد: خلاص يلا نمشى..
رودينا: ياااااس هيهيهيييييييي يا فرحتك يا أم فريد ببنتك..
علي: والله يبنتي أمه داعيه عليه اللى هياخدك..
ومشيوا كلهم..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عز: ازيك يا آسيل..
آسيل: الله يسلمك..
عز: مجتيش الشغل النهارده ليه.
آسيل: ما انت عارف رجعت م المستشفى متأخره اللى روحناها بسببك ولا نسيت..
عز: اهاا لا مش ناسي طبعاا..طيب كنت حابب اقولك جهزي نفسك لجحيمي يا حبيبتي.
آسيل: الجحيم دا انت اللى هتدخله إن شاء الله..وقفلت السكه ف وشه.: انا مش عارفه مشوفتش كدا لسه والله غير ف الروايات بس اوعدك يا عز هتشوف أيام سوده.
يتبع……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار