روايات

رواية نسمة متمردة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم أمل مصطفى

رواية نسمة متمردة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم أمل مصطفى

رواية نسمة متمردة البارت الثاني والثلاثون

رواية نسمة متمردة الجزء الثاني والثلاثون

نسمة متمردة

رواية نسمة متمردة الحلقة الثانية والثلاثون

كانت نسمه تنام في حضن مروان براحه وهدوء
::المكان هنا جميل جدا يا مروان
مروان ::وهو يقبل رأسها أنا كنت باجي دايما مع العيله كل صيف بس عمري ماشوفت جماله غير في
وجودك ليه طعم تاني وأنتي في حضني وحشتيني
وحشتيني أوي يا قلبي
::لسه واحشاك إحنا بقالنا شهر هنا في حضن بعض وبعيد عن الكل
مروان :: ولو فضلتي العمر كله في حضني برده
بتوحشني
::تحدثة بندم أنا أسفه يا حبيبي عذبتك كتير بس
والله مافيش حد يحبك قد حبي ليك
:: عارف بس تمردك عليا بيجنني وبيتعبني جدا
نسمه ::وهي تعتدل وتسند علي صدره أوعدك
ماعدش هيحصل تاني ولو زعلت منك برده هفضل
في حضنك وأشتكيك ليك أنت حضنك ده بيتي
وأماني

 

 

بس قولي يا مروان هنرجع أمتي
::لسه بدري
نسمه ::برجاء إحنا عطلنا فرح أحمد شهرين
كفايه كده عليه تعال نرجع وبعد الفرح
نرجع هنا تاني أيه رأيك ؟؟
مروان ::وهو يقبلها بحب نتكلم بعدين
أصل الوقت عندي كلام تاني لأزم أقوله
***””***بقلمي أمل مصطفى************
فتحت عيونها بتعب والقت نظره حولها سمعت
صوت أقدام تقترب
دخل مروان بكل قوته وجبروته
مروان ::بإبتسامه حمدالله على السلامه شاهي هانم
والله زمان
::نظرت له برعب ولكنها لم تستطع الكلام
بسبب اللاصق علي فمها
:: أيه كنت فاكره لما تستخبي وتعملي جواز
مزور باسم تاني مش هعرف أوصلك ليه مش عارفه
مين مروان بس معلش كله بوقته
ال أخرني عنك بعد نسمه نسمه العريتيها وكنت
عايزه تفضحيها
وإقترب منها بغل ونزع اللاصق بقوه جعلها تصرخ
من الألم
::رمقها بسخريه وفري صوتك العظيم أنتي لسه
ماشوفتيش حاجه
شاهي ::بدموع أنا أسفه يا مروان حقك عليا بس
أرجوك بلاش تاذيني
مروان ::بضحكه رنانه أذيكي دي حاجه بسيطه
علي الرسمتهولك شوفي يا ستي
أول حاجه أنا عملتلك فيديو جميل مع عشاقك
في السرير عارفه الكنتي بتروحيلهم يا فاجره
وهاشيره يلا خلي الجعان يشبع وهو تكسبي فيهم ثواب
نظرة له بصدمه وعدم تصديق لا يا مروان أنت مش ممكن تعمل
كده مش أخلاقك أنا زباله بس بلاش كده أرجوك
أنا هتفضح

 

 

إنحني عليها وتحدث بقسوه ده عقاب الييجي
علي حد يخصني ومش أي حد دي حبيبتي ومراتي
يعني شرفي الكنتي عايزه تلوثيه وطبعا هيكون فيه بلاغ مع
نسخه من الفديوا في بوليس الآداب
تاني حاجه وتحدث بمراره أختي فاكرها وإقترب منها
وأطبق علي فكها بقوه جعلت دموعها تسيل من الألم
أختي اللي شاركتي الحيوان التاني عشان تخلصوا منها
هي وجوزها قتل أخوه عشان يورثه مات بعدها بشهر
برده في حدثة عربيه وبنت أخوه هي الورثته شوفتي حكمة ربنا وأكمل بألم في قلبه قتلتيها في
عز شبابها
:: أنا عملت كده لأن بحبك وكنت عايزاك ليا لوحدي
مروان ::بصراخ أخرسي اخرسي خالص وسحب
سلاحه ليقتلها
سيف ::,وهو يمسك يده أهدي يا مروان ما توسخش
إيدك بدم واحده زي دي أنت وعدت نسمه
حاول مروان بصعوبه السيطره علي نفسه أنا كنت بستغرب ليه حنين بتتسرع لما بتشوفك سبحان الله
رغم إنها طفله وماتعرفش حتي شكل مامتها بس حست إنك عدوتها وأنا المغفل المش عارف سبب
الخوف اللي بشوفه في عيونها بس ملحوقه كله هيخلص وأنا فتحت القضيه تاني وصفاء شهدت عليكي بكل حاجه تعرفها
::أكمل وهو ينظر لها بنظره شماته المفاجأة الحلوه
بقا
بطريقتي وبقدرة قادر إسمك أتحط في صفقة
مخدرات وصفقة أعضاء بشريه وملفك كله جاهز
الإعدام بس هتشرفيني هنا شويه وبعدين نسلمك
للعداله سلام يا قطه
شاهي ::بصراخ لا يا مروان والله أسفه أسفه علي كل حاجه مروااان أستني أستني يا مروان مروااان
********بقلم أمل مصطفى**************

 

 

يوم الفرح
::أيه يا نسمه كل ده ولسه ما نزلتيش
::خلاص يا حبيبي نزلين انت المستعجل
حنين ::مامي أنا كده بقيت عروسه زي شهد
نسمه ::وهي تحملها بحب أجمل عروسه يا قلب مامي وثباتها
نسمه ::يلا يا شهد أحمد هيتجنن تحت
::تحدثة بخجل ما أنا جاهزه أنتي الماخراني
نسمه ،::بقا كده ماشي نزلت نسمه وأمامها شهد
كان أحمد في إستقبالها بلهفه شديده
إقترب منها وقبلها مبروك يا عمري
شهد :: آلله يبارك فيك يا حبيبي
حياة ::يلا يا ولاد
,::يلا
::بتعمل ايه يا أحمد
::ها شيل حبيبي ماينفعش أسيبها تمشي
::لا يا أحمد نزلني أنا مكسوفه
أحمد ::والله أبدا
حياة ::وهي تضحك علي بنتها حد طايل توصيله ببلاش
:: تعالي يا نسمه أما اشتالك أنتي كمان
::طب هما عرسان ومافيش حد هيعلق لأنه
شايل عروسته لكن أنت الناس بتقول أيه
مروان وهو يرفعها بين يده برده شايل عروسته
حنين ::أيهم شيلني
أيهم ::مالك يا حبيبتي

 

 

::مش أنا عروسه ولبسه فستان أهو
::أه وأجمل عروسه
حنين ::طيب شيلني زيهم
يوسف ::من الخلف وهو يشتالك ليه كل واحد شايل
عروسته وأنتي عروستي أنا وأنا الهشتالك
أيهم ::عروستك
::طبعا يا أونكل حنين هتكون مراتي إن شاءالله
حنين ::بسعاده بجد يا يوسف
يوسف ::بجد يا روح يوسف وحملها تحت زهول أيهم
أيهم ::وهو يخبط كف علي كف أيه ده كل واحد بقا ليه حبيب حتي العيال وأنا الوحيد السنجل يا وقعتك يا أيهم 🙃😄🙃
*******بقلمي أمل مصطفى***********”””””
كانت تمشي بخجل ولم تري ذلك الدرج وإنفلتت قدمها وكادت تقع ولكن يد قويه منعتها مع صوت
رجولي جذاب خلي بالك
رفعت وجهها لذلك الواقف أمامها وتحدثت بخجل
شكرا
نظر لها أيهم بعدم تصديق ثم نظر للسقف هو أنتي
وقعتي منين
هي :: ببراءة مش فاهمه
أيهم ::بهيام أكيد أنتي مش بشر زينا والملايكه
مش بتعيش علي الأرض تبقي واقعه من السماء
هي ::وقد تورد وجهها من الخجل لا والله أنا بشر
لو سمحت سيبني أنا بقيت كويسه
أيهم ::وهو تائه في عيونها وهو أنا كنت بسندك
ولا أنا وقعت وماحدش سمي عليا
::توترة من نظرة عيونه لو سمحت سيبني
تركها فتحركت بسرعه من أمامه
أيهم ؛::وهو مازال علي وقفته ولكنه يتابعها بعيونه
معقول فيه بشر بهيئة ملاك الله يخربيتك أتحرك
شوفها رايحه فين لتختفي وتبقا مجنون الملاك
والناس تحدفك بالطوب

 

 

**********بقلمي أمل مصطفى************
جلست علي طاولت أهلها ووجهها أحمر
::,سألتها خديجه مالك يا فريده وشك أحمر ليه كده حد ضايقك
::أبدا بس خبط في واحد وأنا جايه
متولي ::مش قولتلك خدي نسمه معاكي
::لاقيتها مشغوله مع أحمد ومافيش حد من أخواتي ظاهر
متولي ::هتلاقيهم مع يوسف
********بقلمي أمل مصطفى********”””
أيهم ::نسمه نسمه تعالي عايزك
مروان ::ماتخف يا عم البارد ولا عايز تتروق قدام
الناس دي كلها
::ونبي يا نسمه تعالي عايز أوريكي حاجه
أخوكي وقع وماحدش سمي عليه
::مالك يا أيهم مش علي بعضك
::أنا عايز أتجوز
مروان ::تتجوز مره واحده
::أه أخيرا لاقيت نصيبي وخايف حد يخطفها
نسمه :: أفرض تكون مخطوبه أو متجوزه
أيهم ::بغضب لا أنا أخرب الدنيا لو مش ليا مش هتكون لحد تاني
نظر له مروان ونسمه فهو دائما مرح يحب الحياه
ولا يميل للعنف
::يلا يا نسمه قلبي هيوقف ممكن يا مروان
::روحي معاه يمكن ربنا يهديه ويستقر ونخلص منه بقا
::كانت تمشي جواره وهي تسأله فين دي يا أيهم
أيهم :: وهو يشاور الهناك دي
؛::نظرة له نسمه بزهول دي مش ممكن يا أيهم
أيهم ::برعب أوعي تقولي إنها متجوزه
::لا بس سبت بنات حواء كلهم وأخترت دي
::مالها دي هي الوحيده العايزها أنتي تعرفي
عنها حاجه ؟؟
::قول حاجات أنا عارفه حياتها كلها

 

 

::نسمه أرجوكي بلاش تلعبي بأعصابي
::إلتفتت له بهدوء إلا دي يا أيهم إلا فريده
أيهم ::وهو يكرر إسمها بإستمتاع فريده وهي فعلا
فريده
::فريده خام جدا ورومانسيه جدا جدا بتحلم
بالفارس اللي هيخطفها علي حصان أبيض وعيونه ماتشوفش وحده غيرها وتعيش معاه الحب الأفلاطوني قلبها مش حمل صدمه أو خيانه ممكن
تموت فيها وتموت مش مجرد كلمه لا دي حقيقه
دي أختي الوحيده أختي بجد أنا وهي راضعين مع بعض
؛::قال برجاء نسمه أنا أتغيرت حتي إسالي مروان
أنا معاكم من ٧شهور ماكلمتش بنت وقطعت علاقاتي
كلها ورفضت أرجع مع أهلي وقررت الإستقرار
من قبل ماشوفها أوعدك إني مش ممكن أجرحها
أو أزعلها في يوم بس ساعديني
::بص ابن عمتها طلبها أكتر من مره وباباها
رفض بحجة التعليم فعيش مع نفسك وأنا متبعاك
لو إحتجتني
::كده بتبعيني يا نسمه ده أخرتها
نسمه :وهي تغمزله العايز حاجه لأزم يحارب عشانها
حارب
::توجه أيهم بقلب جامد إلي متولي مساء الخير
يا حج متولي
متولي ::مساء النور
؛:: أنا أيهم كمال البنا ابن خالة مروان وصاحب
أحمد وجاي طالب إيد الانسه فريده
كانت فريده تخفض وجهها من الخجل والفرحه فهي
أحبته من كلام نسمه عنه في الشهر الذي جلست معها
::تحدث متولي بإعتراض أنت شايف أن ده وقت مناسب للكلام ده
؛::طبعا ده فرح وأنا طلبي كله فرح
متولي ::طيب بعد الفرح هسأل عليك وارد عليك
كمان أسبوع لما أطمن
::بعد فرح أيه لا طبعا ثواني وجاي لحضرتك
********بقلمي أمل مصطفى***********,

 

 

توجه أيهم لوالده بابا معلش ممكن حضرتك وعمي ومروان تيجوا معايا ثواني
والده ::خير
::ثواني يا بابا توجه لوالد نسمه أونكل خالد ممكن ثواني
خالد ::حاضر
ثم توجه لأحمد بعد إذنك يا شهد هستلف منك أحمد
ثواني وأرجعهولك
::نظر له أحمد بزهول نعم تستلف مين يا إبني أنت شارب حاجه ده فرحي
::معلش أنا عايز أخطب ومحتاج وجودك
أحمد ::ببلاهه تخطب فين وأمتي
::تحدث أيهم وهو يجذبه تعال بس كلها ربع ساعه وأرجعلك
أحمد ::الله يخربيتك أنت وفريد واحد يبوظلي
خطوبتي والتاني فرحي أنا حد بصصلي في الجوازه
دي
********بقلمي أمل مصطفى**************
توجه أيهم إلي متولي والجميع خلفه لا يعرفون ما يحدث
عمي متولي أنا جاي أنا وأهلي أطلب منك إيد الأنسه
فريدة ده بابا وده عمي ومروان حضرتك عارفه
وده أونكل خالد وأحمد العريس كمان فاأيه رأيك
::يا بني هو مش لأزم نمشي تبع الأصول
لينا بيت تيجي تتقدم فيه
أيهم ::بإصرار العلتين موجودين حاليا فا أيه رأيك
نقراء الفاتحه ونكتب الكتاب الوقت نظر له الجميع
بصدمه ولكنه أكمل ووعد مني ليك بكره أجي لحد عندك أطلب أيدها وأنت ترفض مره وإتنين وعشره
وبعد كده أخطبها ضحك الجميع علي تسرعه
::جاء متولي ليتحدث ولكن أيهم سبقه
؛:: حضرتك تنسي خالص أن أتحرك من هنا قبل
ماتكون ليا
ضحك خالد بقوة ورمق متولي بنظره الموقف ده مش بيفكرك بواحد صاحبنا
ابتسم متولي لتلك الذكري عندك حق
*********بقلمي أمل مصطفى***********

 

 

علي طاوله أخري
حماده ::مين الرجاله العند خالك دول يا يس
ياسين ::مش عارف يابابا
حماده ::طيب تعال نشوف ليكون عريس لفريده
لبني ::وإحنا مالنا
حماده ::بحده أخرسي أنتي وخليكي مكانك
*********بقلمي أمل مصطفى************
ياسين ::فريده مين يا خال أنا طلبتها من حضرتك
أكتر من مره وقلت لما تخلص تعليم لو هتتخطب
أنا أولي بيها فريده بتاعتي
::انقض أيهم علي عنقه وتحدث بغضب وغيره مين دي اللي بتاعتك
أتلم فريده ليا أحسن ما صورلكم قتيل هنا النهارده
وأخليك تودع شبابك
حماده ::ليه مالوش أهل يحموه
::ولو ليه جيش بحاله ولا يهمني
::و نظر حماده لمتولي وهو يتحدث بتهديد و تحدي لو رفضت إبني
أختك هتكون طالق نظر له الجميع بصدمه من ردت
فعله
أما فريده مسكت يد نسمه بخوف
وأيهم ::شعر بانفاسه تكاد تنقطع في متولي لن يبني
سعادته علي خراب بيت أخته
::نظر متولي لأخته التي جات هي الأخري تحدثت
العيون في نظره سريعه
::طيب خير روح يا أيهم هات المأذون
ونظر لحماده المأذون اللي يجوز فريده هو اللي يطلق
أختي
أيهم ::وهو لا يصدق ما يحدث بجد يا عمي
متولي ::بمرح يلا يابني قبل ما أغير رأيي
مروان :: أنا أتصلت خلاص
بعد وقت تم كتب الكتاب وجاء المأذون ليتحرك
متولي :: أستني يا شيخنا عندنا حالة طلاق
حماده ::بغيظ لو طلقتها مش هتدخل بيتي تاني

 

 

متولي ::وده عز الطلب
تم الطلاق تحت سعادة متولي وأخته فهي لا تطيقه
ولكنها لاتستطيع طلب الطلاق إلا بموافقته وهذا
من عادات عائلتهم
********بقلمي أمل مصطفى*************
قام أيهم بإحتضان فريده التي تشتعل من الخجل مبروك يا ملاكي ودار بها وسط سعادة الجميع
وغضب حماده وابنه الذي لم يلتفت لأمه أو حتي
يواسيها
أنزلها أيهم بعد إذنك يا عمي هنخرج شويه وهنرجع
أحمد ::أه يا واطي خلصت مصلحتك بعد ما بوظت
فرحي
أيهم ::وهو يقبله فرحك مابظ ولا حاجه ده بقا فرحين بعد إذنك يا أبوا نسب
رجع الفرح لهدوءه
كانت نسمه تنظر للجميع بسعاده فهي كانت تتمني أن تعيش الحب والرومانسيه قبل الجواز ولكن ما يصبرها أنا إخوتها قد عاشوه
********بقلمي أمل مصطفى**************
خرج أيهم وهو لا يصدق أنها ملكه وكأن الله يعطيه
فرصه أخري للحياه يحمده عليها
ركب سيارته وهي جواره وتحرك بالسياره وهي
تخفض نظرها ولا تتحدث
::نظر لها بسعاده لو قلتلك بحبك هتصدقيني
ولا هاتقولي عليا مجنون
::تحدثة وهي تفرك يدها من الخجل أنت لسه شايفني
من ساعه بس
ضحك أيهم يعني قصدك أني مجنون
::إلتفتت له فريده بسرعه ولهفه لا والله ماقصدش
لم يستطع مقاومة نظرة عيونها فتوقف علي جنب
الطريق وتحدث بهيام ولو تقصدي أنا مسامح
::توترت فريده أكثر من نظرته
أيهم ::عمري الجميل يحب يروح فين
فريده ::زي ما تحب
أيهم ::جذب يدها وإنحني يقبلها بنعومه إنتفض
علي أثرها جسدها كله كأنها عصفور مبلول في ليله
ممطره
وشعر بها أيهم وأحس أنه ملك الدنيا من براءتها
التي لم يصادفها في حياته إلا مع نسمه

 

 

أيهم ::خلاص المره دي نروح مكان علي ذوقي
بس بعد كده حبيبتي هي التشاور وانا انفذ
توجه أيهم إلي مكان راقي نزل وأخذ يدها
ودلف إلي المكان تحت نظرات الإعجاب من الرجال
فهي ايه من الجمال بدون مكياج وماذادها جمالا
في عيون الرجال لبسها الواسع الذي يستر جميع
جسدها
اختار أيهم مكان منعزل لكي تكون علي راحتها
********بقلمي أمل مصطفى**********

#الخاتمه
دي مخصوص لحبايبي الطالبين خاتمه وأتمني أنها تعجبكم أو تكون قريبه من خيالكم
*********
شهد ::كانت تجلس بجوار هيام عندما رن هاتفها
برقم أحمد
شهد ::وهي تحمل الفون ماما هرد علي أحمد ثواني
وجايه
هيام ::براحتك يا حبيبتي
شهد ::,ألو حبيبي
أحمد ::وحشتيني يا قلب حبيبك اخبارك ايه
شهد ::الحمد لله بخير
أحمد ::القمر بتاعي ممكن يتعطف ويتنازل ويقبل عزومتي علي العشاء
شهد ::بسعاده بجد هنتعشا بره

 

 

أحمد ::بحب أه لو القمر بتاعي كويس ويقدر ينزل
شهد ::بفرحه طبعا كويسه **أمل مصطفى
أحمد ،:: بسعاده لفرحتها انا بعتلك فستان مع يوسف
أجهزي علي الساعه ٨ هكون عندك
شهد ::حاضر الساعه ٨ بالظبط هكون جاهزه
رجعت لهيام واحتضنتها بسعاده
هيام ::مالك يا حبيبتي
شهد ::أخيرا يا ماما هخرج بقالي ٣شهور قعده في البيت أحمد عزمني علي العشاء
هيام ::ربنا يهنيكم يا حبيبتي هو كان خايف عليكي
اول ٣شهور من الحمل بيكونوا صعبين مش عايزين
حركه كتير خلي بالك من نفسك واطلعي السلم بالراحه
شهد ::حاضر
***********بقلمي أمل مصطفى**********
مروان وهو يسوق سيارته وبجواره نسمه
أنا مش مصدق أن أيهم يفكر كده أو يعمل حركه زي دي
نسمه ::ربنا يهديه
مروان ::بضحك انا كنت فاكر لما يتجوز هيخرب الدنيا ويسافر باريس أو اسبانيا أو حتي إيطاليا
لكن يروح يعمل عمره تاني يوم جوازه دي حاجه
مش قادر أصدقها
نسمه ::بهدوء وهي تشعر ببعض الالم أيهم بحكم

 

 

الحياه العشها ومافيش رقابه أو توعيه تاه
لكن هو من جواه كويس أول ما عرف يميز الطريق
الصح مشي فيه علي طول وماتخافش فريده هتعيد
تربيته ***بقلمي أمل مصطفى*****
ضحك مروان بقوة
نسمه ::اوقف اوقف يا مروان
توقف مروان عن الضحك ووقف علي جانب الطريق
وقبل أن يسأل عن السبب
كانت نسمه تفتح الباب وتخرج من السياره بسرعه
لتستفرغ ما في جوفها
فزع مروان واقترب مالك يا حبيبتي
نسمه ::وهي ترفع يدها لتوقف إقترابه لكي لا يري
هذا المنظر ***بقلمي أمل مصطفى**
مروان ::لم يستجب لها واقترب أكثر وسندها من الخلف مالك يا قلبي
نسمه ::وهي تقاوم تعبها مش قادره يا مروان تعبانه
جدا
مروان ::انا غلطان أن خدتك مشوار المطار ده ثواني
هجيب مياه رجع مروان بالماء والمناديل
ولكن نسمه رفضت الشرب **بقلمي أمل مصطفى**
قام مروان بغسل وجهها
نسمه وهي تتمسك بملابسه بقوه مروان إلحقني
وفقدت وعيها بين يديه
مروان ::بفزع نسمه حبيبتي فوقي مالك لم يجد
رد حملها ووضعها في الكرسي الخلفي وتحرك بسرعه
**********بقلمي أمل مصطفى***********
في الطياره
أيهم ::كان يجلس وهو يحتضن يدها بين يديه
بعشق
أيهم ::انا عارف إن في دماغك أسأله كتير وهجوبك
عليها
انا عارف إن بقالنا يومين متجوزين ومالمستكيش
لان أنا إنسان ذنوبي كتيره وخوفت ألوثك وده
السبب الخلاني أعمل عمره **أمل مصطفى**

 

 

لان وعدت نفسي مش هتمم جوازنا غير لما أطهر نفسي وأمحي ذنوبي وأبداء معاكي حياه جديده
ونضيفه زي قلبك وانا عشمان أن ربنا يتقبلني
ويسامحني وجودك معايا هيكون سبب رضاه عليا
فريده ؛::بحب أنا الربنا راضي عني لان بقيت مراتك
كلنا بشر ومافيش حد مننا معصوم من الخطأ المهم
نتوب
أيهم :: وهو يقبل يدها أوعدك أن هكون الإنسان الجدير بيكي وعمري ما يكون في حياتي حد غيرك
لاخر يوم في عمري
*********بقلمي أمل مصطفى*************
وصل مروان أمام المشفي وحمل نسمه دخل بها
واستقبله الأطباء ولكنه رفض تركها في غرفة الكشف
جأت دكتوره شابه بطلب من مروان
وبعد الكشف
مبروك المدام حامل **أمل مصطفى**
مروان ::وهو لا يصدق نفسه حامل
الدكتوره ::أه والتحليل هيبين عمر الجنين
ثواني وهتيجي لحضرتك دكتورة نساء تحدد
عمر الجنين وحالة المدام
مروان ::طيب ليه فقده الوعي
الدكتوره ::بيكون غالبا ضعف
الدكتوره هتشرح لحضرتك الحاله والنظام الهتمشي
عليه
********بقلمي أمل مصطفى*************
رجع مروان وهو في منتهي السعاده كان في إنتظاره
سهير وحنين التي لا تقل سعادتهم عنه
سهير ::ألف ألف مبروك يا حبيبي اخيرا هشوف أولادك
نسمه ::بفرحه انا مش مصدقه يا ماما انا حامل في ٣شهور وماتعرفش. **بقلمي أمل مصطفى**
سهير ::٣شهور
نسمه ::أه ياماما الدكتوره بتقول اسمه حمل غزلان
بتكون البوريود موجوده مع الحمل
سهير:: الحمدلله انها عدت علي خير

 

 

حنين ::وهي تضع يدها علي بطن نسمه يعني اختي هنا
نسمه ::بحنان وهي تقبلها مش عارفه يا حنون اختك
أو اخوكي **بقلم أمل مصطفى**
حنين ::اهم حاجه هيكون عندي بيبي بتاعي لوحدي
زي اصحابي
وجدي ::وهو يدخل بإبتسامه كبيره إن شاءالله
هيكون عندك اخوات كتير تلعبي بيهم
اقترب مروان وأحتضن والده الذي ضمه لصدره بسعاده لا توصف
*********بقلمي أمل مصطفى*********
بعد خمس سنوات
وقف يوسف أمام مدرسة حنين عندما خرجت
نداها
يوسف ::حنين
حنين ::إلتفتت بسعاده إلي صاحب الصوت
جني ::مين ده يا حنين
حنين ؛::ده يوسف وتركتهم وذهبت له
يوسف ::بسعاده ازيك يا حنين
حنين ::بفرحه كبيره بخير انت جيت امتي
يوسف ::لسه واصل حالا إستاذني صحباتك وتعالي
حنين ::حاضر
استأذنت أصحابها ورجعت ركبت بجواره
يوسف ::أنا كلمت ابيه مروان وعرفته أن هفوت
اخدك وانا رايح الفيلا
حنين ،::وحشتني قوي يا يوسف
يوسف ::وانتي اكتر يا حبيبتي عامله ايه في الدراسه
حنين ا:: الحمدلله
يوسف ::انا موجود معاكم كام يوم لو فيه حاجه
واقفه معاكي قولي وانا اشرحالك
حنين ::انا شاطره زي حبيبي
يوسف ::بتحذير لو عرفت إنك بتكلمي حد من زميلك
الولاد هزعل منك جدا
حنين :: والله مش بكلم حد والبيحاول بصده
انا مش بحب ازعلك

 

 

:::::::*****بقلمي أمل مصطفى************
نادر ::دخل السوبر ماركت عند والده
(والد لمار كان بائع الشقه قبل ما يموت وحط فلوسها
في البنك بإسم لمار وبعد وفاته عرفت وطلبت من والد نادر يشوف محل في مكان غير الحاره وفتحه
سوبر ماركت وهو يديره بدل شغله علي تاكسي لراجل اخر )
نادر :’السلام عليكم يا حج
والده ،::وهو يحتضنه اهلا وسهلا بنور عيوني
فين حبيب جده
نادر ::وصلتهم عند الحجه وانت عارف ساعة ما بتشوفه عايزه تطرد البيت كله ويخللها الجو معاه
أنا مش عارف انت قابل الوضع ده أزاي
والده ::مالكش دعوه انا راضي حتي لو هياخد عيوني
نادر ::بجديه أحمد كلمني محمد طالب إيد هنا
أيه رايك
والده :: انت الرايك ايه
نادر :: راي ايه يا ولدي أحمد لو طلب روحي أعطيهاله بنفس راضيه وأخوه ما يتخيرش عنه
والده ::,التشوفه أنا موافق عليه بس خد راي
اختك
*******بقلمي أمل مصطفى*************
فريد ::يلا يا نغم أتاخرنا
نغم ::حاضر يا فريد مش بلبس الولاد تعال خد نسمه
علي مالبس حمزه أنا تعبت
فريد ::نسمه مش بتسكت معايا وبعدين أنا بخاف
اشتالها أصلها صغيره قوي
نغم ::بضيق وبعدين معاك عمري ما شوفت واحد بيخاف يشتال ولاده
فريد :’قولتلك ١٠٠مره بخاف عليهم دي عندها شهرين
وطريه جدا **بقلم أمل مصطفى**

 

 

نغم ::ده احمد البقول عليه هالك بيشتال ولاده
بحب وحنيه ما شوفتش زيها
فريد ::بزعل يعني قصدك أن مش بحب ولادي
نغم ::يوه يا فريد انت ديما بتفهمني غلط
فريد ::بضيق ولا غلط ولا حاجه خدي نسمه وانا هلبس حمزه
نغم ::وهي تقترب منه لاخذ نسمه أسفه والله مش قصدي ازعلك وارتفعت وقبلت وجنته
فريد ::وهو يبتسم بحبك
*********بقلمي أمل مصطفى*************
حبيبتي بلاش نروح وانتي كده باين عليكي التعب
جدا
فريده ::بتعب ما ينفعش يا حبيبي اسيبها في يوم
زي ده
أيهم ::وهو يحملها ويضعها علي السرير بس انتي
تعبانه وانا خايف عليكي
فريده ::بحزن هو انا بقيت وحشه قوي
أيهم ::وهو يجلس علي إحدي ركبتيه أمامها
******بقلم أمل مصطفى*
مين ده الوحش حبيبي طول عمره أجمل وارق إنسانه شوفتها في حياتي ولحد اخر يوم في عمري
فريده ::وهي تضع يدها علي فمه بعد الشر عليك
أيهم :: بحب أنا مش قصدي إنك وحشه قصدي
إن التعب باين عليك وانا خايف يزيد
فريده ::بس انا لازم اكون موجوده النهارده وانت قولت هنسيب ونسيبه مع الدادا
أيهم ::انا مش عايز حاجه تشغلني عنك وانتي في الوضع ده
فريده ::ربنا ميحرمنيش منك ابدا يا عمري
أيهم ::ولا منك يا قلبي
********بقلمي أمل مصطفى***********
وصل الجميع إلي مكان جميل علي البحر مزين بطريقه رائعه وكوشه مزينه بستائر بيضاء
جلس الجميع علي الطاولات
فريد ::بسوال ليه عملت عيد ميلاد خالد هنا ماكنت
عملتها في فندق او كافيه
أحمد ::بإبتسامه هو انت مش عارف تاريخ ميلاد ابن
اختك

 

 

فريد ::هو مش النهارده
أحمد ::وهو يغمز الوقت تعرف كل حاجه
*******بقلمي أمل مصطفى*********
سيف ::أحمد هو مروان اتاخر ليه كده
أحمد ::وهو ينظر في ساعته مش عارف
سيف :: لتكون أختك ولدت
أحمد ::بصدمه مالك يا سيف أختي في الرابع
ولا مش قادر علي بعد مراتك
سيف ::لا يا اخويا مش علي مراتي. علي البنت
النايمه علي كتفي
********بقلمي أمل مصطفى************
سمع الجميع صوت موسيقي طولي بالابيض طلي
استغرب الكل هو عيد ميلاد وهذه موسيقي زفاف
إلتفت الجميع فوجدوا نسمه ترتدي فستان زفاف
وجوارها يمسك يدها بحب وإمامهم ابنتهم ندي
ذات الأربع أعوام **بقلم أمل مصطفى**
ابتسم الجميع علي طلتهم الجميله
نسمه ::وهي تتحدث لمروان بخجل اول مره اشوف
عروسه حامل ومعاها بنت
مروان ::وهو يضحك علي خجلها أنا شوفت كتير
وقف علي الاستيدج ووقف أمامها انا بعوض حبيبي
عن يوم فرحنا وفي نفس المكان الشوفتك فيه اول
مره وسحرني جمالك
نسمه ::بعدم تصديق سحرتك انت ما كنتش طايقني
وبهدلتني. * بقلم أمل مصطفى*
مروان ::ده كان هروب من احساسي الكان بيتمني
يقرب من الملاك القدامه ويلمسه
نسمه ::بجد يا مروان
مروان ::وهو يضمها لصدره ليبداء رقصتهم بجد يا عيون مروان
صدعت موسيقي اغنيه علي بالي حبيبي (إليسا)
********بقلمي أمل مصطفى
فريده ::بدموع الفرح كنت عايز تحرمني اشاركها
فرحتها دي

 

 

أيهم ::وهو يقبل وجنتيها كنت خايف عليكي
فريده ::نسمه كانت مجروحه من مروان جدا
كان مهمل لمشاعرها في الفرح وبعد الفرح
أيهم ::عارف كل حاجه وفاهم قصدك
وانا مبسوط لأنها كانت تتمني حبه بس هو بقا
بيعشقها وبيتجنن لو بعدت يوم
********بقلمي أمل مصطفى
نسمه ::حبيبي هيقولوا ايه الوقت
مروان ::هيقولوا واحد مجنون بحبيبته ومراته
وبيعيد ذكري جوازهم مجنون نسمه
نسمه ::التعبته وطلعت عينه وعرفت تخليه
يتنفسها ومش يقدر يبعد عنها لحظه
نسمه :: الناعمه الرقيقه الشرسه المتمرده
كل دول في حبيبي انا
*******بقلمي أمل مصطفى**********
كل مره وانتم طيبين واشوف وشكم علي
خير 💝💝💝💖

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية نسمة متمردة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *