رواية أحبني متمرد الحلقة الثامنة 8 بقلم رنا
رواية أحبني متمرد الحلقة الثامنة 8 بقلم رنا
![]() |
رواية أحبني متمرد الحلقة الثامنة 8 بقلم رنا |
رواية أحبني متمرد الحلقة الثامنة 8 بقلم رنا
زينه بخوف: سليم كويس انك جيت
سليم: لسه نور مجتش!!
زينه: لا وتلفونها لسه مقفول..انا قلقانه عليها اوي دي متعرفش اي حاجه هنا
سليم: طيب اهدي انا مقولتش لحد مش عايز اقلقهم.. تلاقيها بتجيب حاجه وجايه
زينه:لا ياسليم نور مش هتجيب حاجه من غير ماتقولي..حتي لو راحت مكان تقفل تلفونها ليه
سليم لقي تلفونه بيرن: ده عمك مدحت
زينه: ممكن تكون رجعت!!
سليم: مش عارف استني…الوو
مدحت: ايه ياسليم روحت فين!! ونور فين
سليم: نور كانت مع زينه بيجيبو حاجات
مدحت: انت معاهم
سليم: لا قصدي يعني..
مدحت: في ايه ياسليم انت كويس
سليم بتوتر: انا كويس بس نور..
مدحت بسرعه: مالها نور!! هي كويسه؟ هي جمك!!
سليم: اسمعني ياعمي هي كانت مع زينه وبيجيبو حاجات بس اختفت ومش عارفين راحت فين
مدحت بصدمه: اييه!! بتقول ايه؟! نوور فين
سليم: اهدي يا عمي متقلقش اكيد هترجع دلوقتي
مدحت بعصبيه: اهدي ازاي بنتي مختفيه وبتقولي اهدي!!
سليم: اوعدك ياعمي انها هترجع..وهترجع قريب
محمد بخوف: في اي يابني مالها نور
مدحت بخوف: مش عارفين..مش عارف بنتي فين.!
ام سليم: اهدي بس وام شاء الله سليم هيجيبها.. نور مش صغيره
مدحت: بس متعرفش حاجه هنا
محمد: خلاص ياولدي اهدي ان شاء الله هترجع
مدحت: يارب
_______________
زينه: انا اسفه ياسليم
سليم: وانتي ذنبك ايه
زينه: مكنش ينفع اسيبها..مهما كان دي غريبه عننا
سليم: نور مش طفله واكيد عارفه بتعمل ايه
زينه: ممكن تكون اتخطفت!
سليم بصلها شويه: ومين يعرفها هنا عشان يخطفها.. ويخطفها ليه
زينه:مش عارفه ياسليم امال هتكون راحت فين
* كانو بيتكلمو وبعدين جالو تلفون *
سليم: الوو
_ سليم!!
سليم بخوف: نورر!! انتي فين.. انتي كويسه!! نوور
زينه بتوتر: نور؟!
سليم: الخط قفل.. مستحيل باين من صوتها ان في حاجه فعلاً
زينه: زي ماقولتلك اكيد اتخطفت.. لازم نبلغ بسرعه
سليم: فعلاً..يلا اركبي
* ركبو العربيه بسرعه وطارق اتصل بيه *
طارق: الو سليم انت فين!!
سليم: عايز ايه ياطارق
طارق: ال سمعته ده صح!! نور متختفيه!!
سليم: ايوا…بس اتصلت بيا من شويه من رقم غريب ولازم ابلغ
طارق: لا لا تعالي دلوقتي
سليم: انت بتقول ايه..اجي فين
طارق: اسمع كلامي..وتعالي انا ف البيت القديم
سليم: طيب انا جاي
زينه: في ايه!!
سليم: انا هروحك دلوقتي… وهروح لطارق ومتقلقيش وحاولي تهديهم
زينه: ربنا يرجعها بالسلامه
____________________
سليم: انت جايبني هنا ليه
طارق: انا عارف مين ممكن يعمل كده
سليم بسرعه: مين
طارق: عمر
سليم: مين!! عمر؟
طارق: انا كنت معدي انهارده من قدام الاوضه اللي قاعد فيها وسمعته بيتكلم مع البت ال معاه وبيقولها انه عاوز يعمل اي حاجه وميخلهاش تتخطبلك.. طمعانيين ف فلوسها وفلوس عمك ولاد***
سليم بعصبيه: ليله ابوهم سوده..
طارق: استني بس هتعمل ايه
سليم: هروح اجيبه من قفاه اخليه يرجعها
طارق: هو مش ف البيت دلوقتي مفيش الا البت واعتقد انها متعرفش حاجه لانها اتصدمت لما عرفت زينا
سليم ضرب الحيطه بعصبيه: وبعدين اوصله ازاي.. عليا النعمه اول مااوصله مش هتكفيني فيه رقبته
طارق: اهدي شويه عشان نفكر
سليم: مش عارف افكر.. صوتها لما كلمتني بيقول انها خايفه و…
طارق بسرعه: اه صح فاتت عليا ازاي دي.. هات الرقم وهنجيب المكان منه
سليم كإنه افتكر: اه صح.. بس مين اللي هيعرف يجيب العنوان
طارق: هاته بس انا اعرف واحد وهبعتهولو
*طارق خد الرقم وبعته لواحد صاحبه *
طارق بعصبيه: ازاي يعني!!
سالم صاحبه: بقولك الرقم مش موجود
طارق: طيب خلاص متشكر ياسالم
سالم: ابقي اطمني
طارق: ان شاء الله… سلام
سليم: فيه ايه!!
طارق: الرقم ملوش وجود
سليم بعصبيه: ازاي
طارق: اعتقد انه اتكسر عشان عارف ان ده ممكن يحصل
سليم بعصبيه: كده هيبقي في خطر عليها
طارق: اهدي بس ياسليم..عصبيتك ملهاش لازمه
سليم: ملهاش لازمه!! نور مخطوفه مننا وبتقولي ملهاش لازمه
طارق:لازم تهدي عشان تعرف تفكر
*سليم جاله تلفون ومردش *
طارق: مين ده!!
سليم: عمك مدحت…مليش عين اكلمه.. اقوله اي معلش مش عارف ارجع بنتك
طارق: رد ممكن يكون في حاجه..رد
سليم رد: الوو
مدحت: هاا يبني لقيت نور
سليم: لا يعمي.. بس ان شاءالله هترجع
مدحت بزعل: يارب يبني يارب
*سليم قفل معاه ولقي رقم غريب بيكلمه ف رد بسرعه *
سليم بسرعه: الوو
نور: سليم
سليم بصدمه: نور!! نور انتي كويسه؟ نور انتي فين
نور بهدوء: انا ف المكان ال زينه سابتني فيه
سليم بسرعه: طيب انا جاي حالا..
طارق: فيه ايه!!
سليم: تعالا بسرعه
* ركبو العربيه وكان سليم سايق بسرعه كبيره *
طارق: اهدي ياسليم
سليم زود السرعه: لازم نوصلها بسرعه
طارق: هي قالتلك ايه
سليم: مقالتش حاجه… صوتها كان هادي
طارق: طيب ما ده كويس..ممكن تكون كانت ف مكان ورجعت
سليم: لا.. في حاجه متأكد!! اكيد حصلها حاجه
* ساق بسرعه لحد ماوصل المكان ال فيه *
سليم نزل بسرعه: نورر!!
طارق: هي فين!!
سليم: مش عارف
نور جت من وراه: سليم!
يتبع..
لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي.