رواية اشتقت لك الحلقة الثانية 2 بقلم شهد محمود
رواية اشتقت لك الحلقة الثانية 2 بقلم شهد محمود
![]() |
رواية اشتقت لك الحلقة الثانية 2 بقلم شهد محمود |
رواية اشتقت لك الحلقة الثانية 2 بقلم شهد محمود
حور: هااااااا……
زين: في ايه يابنت المجنونه…..
حور: ايه ده
زين:؟؟!
حور: حطت ايديها علي وشها…. ااانت قالع التيشرت ليه…..
زين: نعم ياعنيه هوانتي اول مره تشوفي واحد قالع…..
حور: احم لا شوفت كتير…..
زين:نعم يختي شوفتي مين انطقي….
حور: انا اقصد في مجالات بس كنت بغض البصر عشان مينفعش……
زين:في نفسه مينكرش انه فرح انها كانت مبتحبش تبص…..بس انا دلوقتي ينفع عشان انا جوزك
حور:طب البس هدومك…..
زين:لبست
حور:كداب…….
زين: براحتك صدقي اومتصدقيش
حور:بتفتح عينيها واحده وحده وفجاااه ياكداب
زين:ههههههههه
حور:سرحت في ضحكته
زين:حور….حور…..حور….
حور:هااا نعم في ايه
زين: انا لبست
حور: اااه
حور:احم انا هنام فين…
زين:علي السرير
حور:وانت
زين:علي السرير بردو
حور:ازاي
زين:كده……زين نام علي السرير وشد حور جمبه
حور:احم..احنا قولنا اننامش…..
زين:مش ايه نامي…..الصبح نكلم
حور:يازين اسمعني..
زين: نامي بسي……
وناموا زين وحور وكان كل واحد حاسس بحاجه تجاه التاني
……………………………..
الصبح…… الباب بيخبط
حور: صحيت كانت جمب زين……. يازين
زين: نعم
حور: قوم افتح شوف مين
زين: سيبك هيمشوا دلوقتي
حور: يازين اخلص الباب بيخبط
زين: يووووه حاضر اما اشوف مين الزل علي الصبح ده
حور: والله طفل ههههههههههع
زين: بقا انا طفل….. الباب بيخبط تاني…. حاضر جاي اهو
….. عند الباب…..
زين: يانعم
سليم: معلش فوقتك ياعريس
زين: ياصبر ايوب
سليم: احم امك بتقولك يلا علشان تفطروا
زين: ماشي…….سلام
سليم: سلام
زين: ياحور…. حوور
حور: نعم
زين: البسي علشان ننزل نفطر
حور: حاضر..
(لبس حور فستان بنفسجي مع خمار بنفسجي هادي الفستان غامق وشوز ابيض..
اما لبس زين لبس قميص اسود مفتوح اول زرارين ولبس بنطلون اسود)
زين: يلا…. زين سرح في جمال حور وهي بتلبس الخمار وكانت مش عارفه تركب الدبوس
حور: زين… زين….. زين
زين: ها… نعم
حور: ممكن تساعدني البس الدبوس مش عارفه اركبه
زين: حاضر…..في نفسه هو انا بسمع كالمها ليه..
حور:خلصت
زين:اه خلصت
…………….
نزلوا يفطروا وبعدين
اميره:يازين انت تخد حور وتروح تعدوا في شقه الي في اسكندري
حور:مش مهم ياماما محنا قاعدين معاكوا..ولا ايه يازين
زين:اه يامي محنا قاعدين معاكوا
اميره:ياحبيبي لازم يبقي ليكوا شقه وثانيا البيت مفتوح في اي وقت ليكوا
زين: حاضر…يلا ياحور نجهز الشنط
حور: حاضر… بعد اذنكوا
……………………..
في اوضه حور وزين……
حور:زين انا عايزه اروح الجامعه
زين:لا
حور:ليه……
زين:كده مش عايز حد بعرف انك مراتي
حور:ولا انا كما وثانيا مقولتلكش تقولهم ان انا مراتك…
زين: ياحور مقصدش…..بس كانت حور نزلت
حور: عن اذنك ياامي هودي الشنط
سليم:استني مش عيب اكون واقف وتقولي كده
حور: مقصدش بس محبتش اتعبك
سليم:تعبك راحه ياقمر…
….وها كان زين نازل علي كلمه قمر…..
زين بضيق: مش يلا
حور:ااه يلا
…..في العربيه….
زين:ممكن افهم ازاي تسمحي لنفسك تكلمي راجل غريب
حور:بصه نحيت الشباك ومبتنطقش…
زين:متردي….شكلك بتحبي الي يعكسك…وضحك باستهزاء
حور: زين لحد كده وكفايه اوي وانا مكنتش بهزر معاه هو الي كلمني وثانيا ده اخوك وهو كمان يعتبر اخويه….وقالت اخر كلام بزعيق
زين:انتي هبله يبت ده معاش ولا كان الي يزعقلي فاهمه وصوتك ميعلاش تاني فاهمه
حور:…………
زين: واكمل بزعيق فاهمه
حور: فاهمه
……………………………
وصلوا وطلعوا ظبطوا الهدوم ووضبوا البيت
زين:انا جعان
حور:وانا مالي
زين:وانا بقولك كده علشان تقولي انا مالي قومي يابت اعمليلي اكل
حور: بووووه حاصر
………………..
وهما بياكلوا الجرس رن
زين:مين….. محدش بيرد
حور:قوم افتح
زين:حطي حاجه علي راسك الاول
حور: حاضر….
زين: حاضر جاي
ويفتح زين الباب وهوبا يلاقي الي بيحضنه…….
يتبع..
لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية سحر عينيها للكاتبة روكا محمود.