روايات

رواية أحببته في معسكر الرجال الفصل الأول 1 بقلم مريم سمير

رواية أحببته في معسكر الرجال الفصل الأول 1 بقلم مريم سمير

رواية أحببته في معسكر الرجال البارت الأول

رواية أحببته في معسكر الرجال الجزء الأول

رواية أحببته في معسكر الرجال الحلقة الأولى

_ بقي الواد النيتي دا الي هيبات معايا في الأوضة ؟
بلعت ريقي وانا بعدل الشنب الي لزقاه وبطخن صوتي
= اسمي عبدالله ، والله لو نيتي مكنتش اتقبلت في المعسكر
_ اهي اشكال بتتحدف علينا والسلام
= طب بقولك ، متتخمد وتنقطنا بسكاتك!
_ نعم يحليتها؟
كان جاي يضربني بس صاحبه مسكه *خلاص يعم احمد في اي؟ هروح انام عشان تدريب بكرة وانت كمان نام
_ماشي يسطا تصبح على خير
صاحبه مشي وهو قفل الباب وفتح اول زارين من قميصه
= حيلك حيلك! انت بتعمل أي؟
_ هقلع عشان انام
= نعم؟
_ أي البعيد تلج مش بيحس؟ الدنيا نار
= طب هطلع اشم هوا عما تخلص

 

حط أيده حوالين رقبتي وهو بيضحك _ مكسوف ولا اييي؟
بعدت عنه وفتحت الباب وقفلته ، كانت شوري هباب والله ، طب ادعي عليا ب أي وانا فيا كل العبر؟ كان لازم اتنكر في صورة راجل! ، لاء وجايه مكان ابن عمي دا لو عرف هتبقي مصيبة!
دخلت الاوضه تاني لقيته نام ، هنام ازاي انا وهو في اوضه واحدة و.. اهدي يمريم انتي دلوقتي راجل يعني مستحيل يعمل فيكي حاجه .
صحيت الصبح علي خبط في كتفي
_ قوم يعم القائد هيبدأ تدريب اخلص
قومت وانا بفرك عيني ، أي المجتمع دا بجد؟ ، غسلت وشي وطلعت برا بسرعة ، كنا واقفين كلنا والقائد قدامنا
• ثابت ، أنا عاوز رجالة تاكل الصخر ، والي جاي يهزر يروح ، احنا الي بنحمي البلد ، يعني عاوز اسود قدامي ، مفهوم ؟
كلنا في صوت واحد _ مفهوم يفندم
• كله يطلع فوق ويستني دوره عشان تنطوا بالحبل
برقت وأنا ببلع ريقي وببص علي المسافة ، احنا هننتحر ولا اييي!
_ متيلا يبني!
= ماشي جاي اهو
_ انت بتحط اييي؟

 

= دا صن بلوك الشمس هتحرقني
_ الله يحرقك! والله نظرتي في الاول متكدبش ، نيتي فعلا ، يلا يالا!
خدني من قفايا بس بمزاجي علي فكرة! ، طلعنا فوق وكنا واقفين جمب بعض لحد ما دورنا يجي
= اشهد أن لا إله إلا الله
_ بتتشاهد من دلوقتي؟ احيه يرجولة ، امال هتعمل أي لما تسحف علي التراب وتنط من فوق النار وتضرب رصاص وتقاتل؟
اتكلمت ب صوت هادي = مكنش ينفع الحماس ياخدني ، منها لله هرموناتي ، رجعوني بيتنا اعمل ايس كوفي!
_ بتقول حاجه؟
= يعم مفيش يعم
_ طب يلا عشان تنط
= والله ابدا ميصحش ، مينفعش قبلك يا راجل!
_ هو انا بعزم عليك بسجارة ؟ اسمك يا ابني بيتنده أنجز
وقفت قدام الحبل _ مربوط كويس دا يزعامة؟
• لا بنجرب فيكم لسه
_ علي خيرة الله ، زقني وزي ما تيجي تيجي عشان قرفت والله
زقني وغمضت عيني جامد ، كان احساس حلو! ، الخوف بدأ يقل لحد ما رجلي لمست الأرض ، ينفع اجربها تاني ؟
• دلوقتي كل واحد يقف قدام زميله عشان تطحنوا بعض
_ أنا حاسه اني في الجاهلية والله

 

= السلام عليكم
_ وعليكم السلام يحبيب اخوك أي خدمة؟
= لاء أنا جاي افرمك وامشي علي طول
_ لاء وواثق من نفسك ، بلاش انت مش عاوز ازعلك عشان زميلي في الاوضه
= حلو دا ، أنا بقي عاوزك تزعلني
• ثابت ، ابدؤوا
بصيت حواليا لقيت كله بيضرب في التاني ، احنا في في حلبه مصارعة ؟ في WWE ولا اييي؟ بصيت قدامي لقيته بيفرك في أيده
_ أي هتتوضي ولا اي يمعلم؟
= لا بجهز أيدي بس
جاي يضربني فديت الضربة _ أنا مش عاوز امد ايدي عليك!
بصلي بعصبيه وجه يضربني مسكت أيده لويتها وراه وزقيته
_ والله ما كنت حابب يحصل كده احنا اصلا العلاقه بينا متوترة! اجري هاتلي واحد تاني ادشمله يلا
ضربني بوكس ف وقعت علي الارض
_ وشي باظ ؟
= اييي؟
_ هتزرق هتزرق ، ااااهههه ، عيني عيني
= امممم ، هتقوم في ليلتك الي مش فايته دي ولا اييي؟

 

قومت وضربته ووقعته علي الارض
_ بالشفا يحبيبقلبي ، الفشل بدايه النجاح خلي بالك
التدريب خلص ، وبدأ تمرين الزحف
_ دا انا لو بزحف علي اكل عيشي مش هزحف كده
= بس عشان لو سمعك هيمرجحك
_ أيديي معتش قادر ، اصل احنا بني ادمين والله ، عندنا دم والله وبنحس! الرحمه يجدعان مش كده
خلصت التدريبات ومعاها شغفي ، أنا خلاص معتش عاوزة اكمل ، وهعترف اني بنت واترمي في الحبس اكرملي
دخلت الاوضه وانا دايخة ونمت علي طول ، صحيت علي خبط في كتفي
_ يا دي الشوري الطين عليا وعلي الي جابني
= يسطا اصحي يسطا
_ في ايييي!
= قوم في سهرة برا
_ سهرة ايييي؟
= سهرة رجالة
_ اييييي!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببته في معسكر الرجال)

اترك رد

error: Content is protected !!