Uncategorized
رواية عشق الليل الفصل الثامن عشر 18 بقلم شرين أحمد
رواية عشق الليل الفصل الثامن عشر 18 بقلم شرين أحمد
![]() |
رواية عشق الليل الفصل الثامن عشر 18 بقلم شرين أحمد |
رواية عشق الليل الفصل الثامن عشر 18 بقلم شرين أحمد
جنااات و افقتي ليه هاا قولي بقى وهو مع بنته و متجوز فهمني كده
مهى:ايوة يا جنات انتي و افقتي ليه هو صح اخويا بس اخاف عليكي انتي طيبة و غالية اوي عليا هتتعذبي ي قلبي انتي ليه بتعملي في نفسك كده
جنات بدموع:عشان مش هقدر اتجوز وانا بحب يوسف انا مقدرش اعيش من غيرو افهموا بقى ي جماعه انا صح كل الوقت بيعيدة عن يوسف بس قلبي معه انا مقدرش اشوف نفسي مع غيروا انا ااموت انا هكمل تعليمي لو اتجوزتو و هبقى ف نفس الوقت مافيش حد متجوزني
ليل بغضب: اوماال احنا ايه شايلة الحب بس ليوسف واحنا لاء بس معاكي حق احنا لازم نكمل تعليم لان مافيش حد بيقدر ظروفنا و ليه متعلمناش بيفكروا ان البنت اللي متعلمتش دي تبقى نفسها تقعد جاهلة ده مش بأيديها ربنا يعلم ظروف الناس و هما بيحكموا من غير مايشوفوا و احنا نقدر نعملها ي بنات و نوري ان البنت الصعيدية دي تقدر بردوا
ابتسموا ع كلامها
مهى بأبتسامة خبيثة:مش احنا جنبا ليكي ي جنات جميلة اوي هتعجبك صح يا ليل
غمزت مهى ليل
ليل بابتسامة خبث:ايوة ايوة افتكرت
جنات بدون فهم:ايه هي
ليل:تعالي بس و انا هوريكي
جنات:بس
مهى:يلا ي ختي
جنات:امري لله انا قلقانه منكم
_________________//__________________
انا قلت اللي عندي عندي البنات هيكملوا تعليمهم فاهمين انا كنت مستني انكم توافقو عشان هما هيكنوا مع رجالة و هخليهم انا ماليش دعوة بيكم غير ان اشوف البنات بيكملو تعليم و بخير
يوسف بغضب: يعني ايه يا جدي افهم من كده كمان اني اهتم بالهانم و بتعلمها انا عندي مراتي كمان يا جدي و بنتي و الشغل اهتم ازاي يعني
الجد:متقلقش واصل البنت هتكمل ف البيت
و هتكون تحت نظرك ف نفس البيت
يوسف:ازاي في نفس البيت
الجد:ف الاجازة ف البيت مش مع مرتك
لكن ف وقت مذاكرتها هتبقى مع المدرسين بتكمل تعليمها قدامك فاهم
ليام:وانا ايه يا جدي قعدي معها و اسيب البلد اللي بشتغل فيها و حياتي هناك
الجد:هتشتغل هنا و تمثيلك هنا كمان ف مصر ف القاهرة فاااهم و لا ايه
ليام بغضب: جدي انت اكيد بتهزر صح
زياد:انا موافق يا جدي اعيش ف مصر و هتبقى مهى ف عيني الاتنين
محمود:شايفين انت و هو اهو واحد و لا قريب بس صاحبكم و متربي معاكم بردوا بس
يوسف:انا ماشي هروح اشوف مراتي و بنتي و ذهب و تركهم
ليام:انا ناشي لاني تعبت من المناقشة وانت حسابك بعدين
بلع ريقه زياد:ها
ذهب
الجد:مش هعيمل حاجة انا عارف متقلقش
و اخذ يفكر
مين اللي ملهوش نصيب……..
اتصدم من المنظر
كانت جناات جميلة بشعرها الطويل و بفستان قصير مفتوح من الضهر كانت ف غاية الجمال بكسوفها و احراجها منه و تذكرت ان هو موجود معها
ليل بغضب :انت بتعمل ايه هنا يا يوسف فاهميني ازاي تدخل من غير ما تخبط
مهى: انا معرفش ايه اللي حصل كنت بكلم جدتي و امي بقول ع الفستان انها هتسهر بيه
يوسف بغضب و امسك يد جنات بقوة
:انتي عايزة تسهري بيه قدام اخويا و جدي و اللي ف البيت
جنات بدون فهم:ااايه اللي انا هسهر بيه قدام العيلة دخ انا لبسه عشان اسهر بيه ف الاوضة مع البنات انت فهمت ازاي انا من امتى بعملها
ليل بغضب: سيب ايدك ي يوسف
يوسف: اقسم بالله يا جنات لو لقيتك طلعة بده برااا لموتك و قومي غيرررري اللي انتي لبسه
جنات بغضب: مش هغيررر
يوسف: جنااااات انا صبري ع قدي
خافو من نبرة صوتو و خصوصا جناات
دخلت الي الحمام لتغير ملابسها
و ثم ءهب هو بغضب من عناد جنات
_______________//________________
: ههههه شوفتي اللي حصل خافت اوي
: ولا مشوفتيش وهي بتجري والله يا ليل لة جناات عرفت هتموتنا خلي بالك انا عملت اللي عليا
: اسكتي ي بت جنااات قلبي بس يوسف كان منظرو يضحك شوفتي
: هموووت مش قدر
: وانا
:-الله الله كملوو ضحك ي ختي انتي و هي
اتصدموووووو
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا