رواية عشقت ملاكي الحلقة الثانية 2 بقلم اسراء
رواية عشقت ملاكي الحلقة الثانية 2 بقلم اسراء
![]() |
رواية عشقت ملاكي الحلقة الثانية 2 بقلم اسراء |
رواية عشقت ملاكي الحلقة الثانية 2 بقلم اسراء
عشق تبصلو برفع حاجب وتقول
عشق:انت بتقول لمين فينا
مالك:لختي حببتي وروح قلبي ملاك
عشق : اها احسب يلا عشان عندنا محاضره مهمه
ملاك بصوت واطي:هتعترف امتا ي زفت بكرا تروح منك
مالك ساكت وسرح ف كلام اختو وباصص ع عشق
دخلو المحاضر بس متاخر شويه هبوط ع الباب
الأستاذ: انتو لسه فكرين اتفضلو ادخلو
دخلو التلاته وقعدو ولاستاذ كل شويه يبص ع ملاك بطريقه جريئه
ملاك بصوت واطي :عشق بصي الأستاذ بيبص ازاي
عشق: فكك ده راجل عجوز ومخرف
الأستاذ سمع عشق وزعق بس مش في عشق ف ملاك منغير سبب
الأستاذ: الأستاذة ألي قعده ايوا انتي اطلعي بره المحاضر
ملاك: انا ولي انشالله عملت اي
الاستاذ:وكمان بتبجحي اطلعي برا
كل ده ومالك هياكل الأستاذ بس ميقدرش يتكلم لان المعيد حذرو لو عمل خناقه تاني هيترفد
طلعت ملاك ونزلت تحت وفضلت تعيط
عند ادم ف الشركه
ادم سرحان فيها وفي عيونها الي سحرتو وجمالها وهي شبها الطفله
فهد : اي يابني بقالي ساعه بنادي
ادم : هااا معلش كنت سرحان
فهد: مين واخد عقلك ي كبير
ادم:جميله اوي
فهد بستغراب من ادم : هي مين دي
ادم حكالو كل حاجه حصلت
فهد:هههههههه بق هي عملت كدا دي جريئه اوي
ادم:شوفت المهم هنزل انا اروح اجيب همس من الكليه
فهد قلبه دق من ذكر اسم همس اخت ادم
ادم:يلا سلامه يبني
فهد :سلام
ركب العربيه وراح الكليه
وصل الكليه ونزل ودخل وقعد مستني اختو ف الكافية بتاع الكليه وفجاء سمع صوت عياط حد بص وراء لقهها قعد زي الملاك خدوده حمرا ومنخيرها شبه الطماطم من كتر العياط راح قعد ع الكرسي قدمها
ملاك بتبص قدمها لقيتو قاعد بيبص عليها تسكت لا ابدا راحت احمرا اكتر وهو ضحك بعدين قال
ادم :اهدي خلاص ف اي مالك حد ضايقق
ملاك افتكرتو واتعصب : انت جيي لي مش كفايه كسرت المرايه بتاعت عربيه اخويا
ادم :خلاص يستي اسفه اهدي بق ف اي
راحت انفتحت ف العياط تاني وحكتلو وهو مش فاهم نفسو اتعصب لي وحس انو بيغير عليها هدا نفسو وبعدين قال
ادم:قومي معايا
ملاك بتبص علي بستغراب :اجي معاك فين
ادم :قومي هنروح لل أستاذ ده تعالي
قامت وراحت معه دخل بيهبه كدا وبغرور وقال انت ي استاذ
الأستاذ بص عليها وعلي وراح قال انا مش قولتلك متجيش محاضراتي وجيبالي ولي امرأك ولا اي.
مالك مستحملش اكتر من كده وقام وقال متحترم نفسك بق ف اي انا مردتش ارد عليك عشان انت اد ابويا والمعيد محذر عليا لكن عند اختي وخط احمر سامع
الاستاذ كان هيضربو بل قلم
بس ادم مسك أيدو وقال ي أستاذ ي محترم عيب لما تبص لو وحده اد بنت ده انت كبير وفاهم وعيب لما تمد ايدك ع طلابك المعيد جه ع صوت ادم وقال ف اي هنا وبعدين بص ع ادم وقال
المعيد : اهلا أستاذ ادم خير ف اي
ادم بغرور وهيبه: الاستاذ المحترم بيبص لوحده قد بنتو ويمد ايدو ع طلابو لنهم بيقولو الحق
المعيد :انا هتصرف ي أستاذ ادم بعدين بص ع الاستاذ وقالو تعال ورايا
ادم ل مالك : اولا اسف ع الموقف الي حصل الصبح بس كنت مستعجل جدا و طبعا هي خدت حقكك وبص ع ملاك الي كانت وشه احمر من العيط وضحكت لما افتكرت هي عملت اي
مالك : ولا يهمك وشكرا ع الي انت عملتو
ادم : انشالله نبدأ صفحه جديده
ملاك مشيت راحت جنب عشق وحكتلها الي حصل من الصبح ودلوقتي
عشق : بصي بيبص ازاي
ملاك : شكله طيب بس مغرور اي ده دول بيخدو رقم بعض
مالك : تمم كدا اتشرفت بي معرفتك ونبقا نتقابل اكيد
ادم:طبعا خلاص بقينا اصحاب يبني يلا عن اذنكم هنزل اشوف اختي
مالك : سلام وهبقا اكلمك
ادم وبيبص ع ملاك : ماشي سلام. ومشي
نزل لي اختو تحت وكانت قعده ع بتلعب بي الفون بتعها
ادم: هموووس يقلبي
همس منغير مترفع وشه من التليفون : متكلمنيش كل ده جاي
ادم ببتسامه: حصل حوار كدا وكنت بحلو متزعليش
همس: مدام غصب عنك تمم مش زعلانه يلا ولا اي
ادم : اه يلا ماما مستنينا
كان خارج برا الكليه هو وهمس وشاف ملاك وعشق ومالك رايحين نحيه العربيه بتعتهم العربيه بتعتو جنب عربيهم راح عند العربيه هو وهمس وبص عليهم وقال
ادم: شوفت حتا العربيات اتصحبو ع بعض
ضحك مالك وقال: يا محاسن الصدف
ملاك بترفع وشها من ع التليفون وتشوف همس وتقول : اي ده هموس
همس : لوكه قلبي
ادم ف سرو: وكمان همس تعرفها لا كدا كتير
ملاك بتتكلم هي وهمس همس وقفه جنب ادم وآدم جنبو مالك وملاك قدام همس مالك بيتكلم مع أدم ف حوار
وعشق بتكلم ممتها ف الفون
وملاك بتكلم همس
ملاك: همس حاسبيييي
كلهم بصو ع همس وفجاء ….
يتبع..
لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري.