رواية نورا وزين الحلقة الأولى 1 بقلم نورا تامر
رواية نورا وزين الحلقة الأولى 1 بقلم نورا تامر
![]() |
رواية نورا وزين الحلقة الأولى 1 بقلم نورا تامر |
رواية نورا وزين الحلقة الأولى 1 بقلم نورا تامر
كنت منهاره م العياط و انا ف حضن لارا بنت خالتي
_انا تعبانه اوي يا لارا
=زين تاني !!!؟؟؟
( اعرفكم بنفسي أنا نورا عندي ٢٥ سنه متخرجه من كلية تجارة و اللي كنت بتكلم معاها تبقى لارا بنت خالتي و اصغر مني ب سنتين ف صيدلة و اللي بنتكلم عنه يبقى زين اخوها )
_ايوه زين ي لارا زين اللي حبيته و هفضل أحبه الشخص الوحيد اللي متعلقه بيه و مش قادره ابعد عنه أنا مش عارفه هو ليه بيعاملني كده ليه بيكرهني و بيبعدني عنه اخوكي بيأذيني ي لارا ب بروده و بعده عني
=انا بجد مش عارفه اقولك اي ي نورا قولتلك كتير طلعيه من قلبك و انتي مصممه تتعلقي بيه رغم كل اللي بيعمله ..
قاطعتها و انا بشهق و عياطي بيزيد
_مش بايدي ي لارا و الله م بايدي حاولت كتير و مش عارفه أنا بحبه من و احنا عيال بنجري ورا بعض ف الجنينه من ساعت م كان بيجبلي المصاصه كل يوم
ابتسمت من وسط دموعي و انا بفتكر ذكرياتي معاه
فلاش باك
‘ممكن اعرف انني بتعيطي ليه دلوقتي طيب
اتكلمت و انا بعيط
“يعني مس عارف بعيط ليه ي زينو ؟ انت السبب و مش هكلمك تاني خالث
اخدني ف حضنه و فصل يطبطب عليا
‘خلاص ي نوري متعيطيش أنا اسف مش هزعقلك تاني بس انتي متلعبيش مع حد غيري ماشي
مسحت دموعي ب طفوله و انا ببصله
“ولا حتى العب مع حازم ابن اونكل احمد !؟
‘ولا حتى حازم انتي كبرتي خلاص العبي مع بنات بس و انا معاكي اهو اتفقنا ؟
“اتفقنا ي زينو مش هتسبني خالث صح
‘صح ي نوري
عودة للحاضر
=اي يبنتي روحتي فين ؟
_ولا حاجه أنا معاكي اهو كله هيعدي أن شاء الله
=م هو اكيد هيعدي يحببتي بس هيعدي ازاي و انتي حابسه نفسك ف الاوضه كده ؟ فين نورا اللي على طول بتضحك فين رسمك و رواياتك ؟ عشان خاطري كفايه اللي بتعمليه ف نفسك ده هو خلاص سافر و شاف حياته انتي الي حابسه نفسك و مضيعه حياتك
_حاضر ي لارا هحاول ارجع تاني
=طب يلا بينا بقى نطلع م الاوضه الكئيبه دي ده حتى امك عملالنا شويه محشي هيفرفشوكي ع الآخر
_ماشي يختي اطلعي و انا جايه وراكي على طول
=اشطا ي ابو صحاب مستنياكي بره
اول م سمعت صوت الباب قومت غسلت وشي عشان ماما متشوفش دموعي أنا عارفه انها حاسه بيا بس مش عايزه ادايقها اكتر من كده و حقيقي بشكر ربنا على وجود لارا جمبي هي فعلا اكتر من اخت
=يلا يبنتي الاكل هايبرد
_حاضررر جايه اهو
عدى شهر و انا بحاول ارجع تاني لطبيعتي كفايه اوي السنتين اللي عدو من عمري ع الفاضي قررت انزل ادور على شغل ، مع أن ال CV بتاعي كويس و معايا كذا لغه بس للاسف معنديش خبره و بعد يوم ممل من التدوير على شغل روحت اقعد ف كافيه ع البحر اهدي اعصابي شويه وانا بفتكر اللي حصل ف مقابلة النهارده ف الشركه
فلاش باك
دخلت المكتب و انا متوترة جدا لحد م مستر سليم اخد مني ال CV و بصلي من تحت النظاره
-واضح أن معاكي كذا لغه
=اها ي فندم
-و مشتغلتيش قبل كده
=اعتقد انه مكتوب عند حضرتك ف ال CV ولا اي
-اه اه
-رجع بصلي ب طريقه غريبه و سألني
و يا ترى مرتبطه ؟
=اعتقد أن السؤال ده ملوش اي علاقه ب الشغل و اعتقد بردو أن مكتوب عند حضرتك اني و لا مخطوبه و لا متجوزه
ضحك ب استهزاء و بصلي
-و هو عشان مش مكتوب يبقى ده معناه انك ملكيش علاقات مثلا
قومت من ع الكرسي بعصبيه و انا بشد الCV من ايده
=انا اسفه جدا بس مش هقبل انك تتكلم معايا ب الاسلوب ده و لو ع الشغل مش عايزاه بعد اذنك
و قبل م اخرج لقيته بيقول
-مكنش قصدي اقولك كده و اتمني لما تهدي يبقى لينا مقابله تانيه
عودة للحاضر
ببص ف الساعه لقيت اني اتاخرت اوي الساعة بقت ١٢ !! جيت افتح الموبايل لقيته فاصل اكيد ماما قلقت عليا ، حاسبت بسرعه و رجعت ع البيت و قبل م ادخل العماره لقيت ….
يتبع..
لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية سرقت قلبي للكاتبة منة محمد.