Uncategorized
رواية حياة بسيطة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم شرين أحمد
رواية حياة بسيطة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم شرين أحمد
![]() |
رواية حياة بسيطة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم شرين أحمد |
رواية حياة بسيطة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم شرين أحمد
ثم قاطعه صفعة قويةخافت نور
جاااسر بصدمة
______________//_________________الصدمة كانت مليئة ع جوه بالكامل
:اي مصدوم اني ضربتك بالقلم هااا ولا عايز تعقبني زاي المسكينه الل الضعيفة مالقتش غير العيلة دي ي جاسر وبتعمل فيها كده ليه عملت اي البنت ده انت طلعت شخص اكتر منها مش عشان حبيبت القلب بيان عملت فيك حاجة و كسرتك تعمل زايها انت اللي عملت في نفسك كده و كنت بقولك ي جاسر ابعد عنها بس انت مشيت ورا كلامها غرورها وتكبرها خلوك زايها بقيت اكتر منها و شخص كنت زمان قاسي بس مش لدرجة انك تتجوز عيلة و كمان دمرت حيات بريئة مالهاش دعوة بيكم و عمر كان فيين و اخوك اه ما بقى كل واحد بيعمل اللي ع مزاجه ههه يااا سااكت ليه رد و لا خايف من ردي
جاسر بصدمة
:-مالك ما ترد عليا مستغرب ليه ما انا هقولك . ازاي ده انا كنت برقبك من زمان عشان اعرف انت بتعمل اي و كل حاجة انا كنت عارف و انا اللي بعت بياان
جاسر بصدمة اكبر و غضب :اي انت اللي بعت بيان ي بابا يعني انت السبب باللي حصل صح و جاي تتضربني و تحملني المسئولية ما كنت عارف خطر اللي حصل للليييع و بترقبني ليه انا مش عيل صغير
الاب بغضب:متعليش صوتك عليا ي جاااااسر اه انا اللي بعت بيان عشان اخليك تعامل المسكينه بلين
مش باللي حصل انا غلطان فعلا قلت يمكن لما يشوفها ياخد حقه و منها و يعيش حياته بس مكنتش اعرف انك ندل و واطي تعمل كده لييييه هو انا ميت وانت اللي اتفقت مع عم نور و ابنه و اديت ليهم الفلوس عشان تتذلل ليك و تبقى خدامة لحضرتك صح ده انت طلعت خبيث اوي و كل ده بسبب قلم و البنت اعتزرت ليك و لاء مكفاش ده روحت خليتها خدامة ليك و اخدت اللي عوزو منها اقول اي تاني و لا عايز تتضربني موتني احسن ي شيخ
كانت هي تبكي هل هو الذي فعل هذا ماذا و كيف ؟؟؟
هاا متقول حاجة ساكت ليه مش انت اللي عملت في نفسك كده تستهال اللي بيجرالك و جيت جري ع الطيارة اول لما عرفت بأللي حصل بسببك
كان هو ينظر لها بحزناً لانه هو السبب في بكائها هو الذي دمر حياتها بسبب غروره و جبرواته و بسبب قلبه القاسي هي ليس لها زنب في ماجصل معي
كان ذاهبا الليها و هو يرى بكائها الصامت قاطعه دخول عمر و زين و سارة
:جاسر اخباار……
:اي مالك انت كمان مصدوم ليه و قف كده ليه
:احم ابدا يا عمو …..
قاطعه بصفعة :
قاطعه بصفعة :انت تستهل القلم ده انت كمان لانك شوفته و سكت ع اللي كان بيعمله فيهااا و كنت معه في كل حاجة بيعملها صححح
اتصدمت سارة من اللي حصل
كان صامت هو
:هو انا اكلم حد ما يردش عليا ااايي مش مالي عينكم ابدا ما شاء الله عليكم كلكم عملتوا اللي عايزنوا صح و انت ي استاذ زين ساكت ليه هاااا ما تردوا عليا
عمر :مع حضرتك حق انا غلكت اني سكت لجاسر
:كفايااااااا خلاص انا مش قدرو اسمع اي كلمو خلاص اروجو منكم كفايا
جاسر بحزن؛نور انا. ……..
نور ببكاء:طلقني
جاسر بصدمة :اي طلاق اي
نور :انا قلت عايزة اطلق مش عايزة اعيش معاك ارجوك كفايا بقى مش اخدت اللي عايزوا مني طلقني
:طلااااااق مش هطلق اتتي فاهمة
:لا انا عايزة اطلق مش عايزة اعيش معاك و لو مش هطلقني هخلعك ي جاسر
:مش هتقدري لانك لسه مكملتيش ١٨ و حتى لو اي كملتي مش هتقدري
:انا عايزة اطلق سبني بقى في حالي الله يرضى عنك
:لا و اعلى ما في ميالك اعمليه ي نور .
ثم تركهم و ذهب بغضب .
سارة ببكاء ع حالة نور:انا اسفة ي حبيبتي لاني سبتك في وقت انتي محتاجني فيه حقك عليا انا غلطانة اني سيبتك في الحالة دي سامحيني ي حبيبتي
:انتي معملتيش حاجة ي سارة انا مسمحاكي ي حبيبتي انتي مش غلطانة
شريف الدمنهوري:معلش يا بنتي اني سبتك ليه انا قلت يمكن يتغير بس محستش بيكي ده بقى اكتر عناد بس وحياتك هنعلمه الادب هههههه ثم ضحكوا جميعاً
شريف بصوتاً عالي:تعالي انت و هو عايزكوا و انت ماشي ي زين حسابك معايا
نور بأستغراب:انا اول مرة اشوف
كان الكل ينظر ع زين زين بأستفهام :انا؟؟
عمر :اه تومال الجاموسه
زين :بغرور انا ابقى زين اخو جوزك ثم اكمل بمعاكسة بس حظي طلع و حش هو يتجوز و وحدة عنيها ملونه و قمر خجلت نور من كلامه
سارة :الله اكبر اي ي عم سمي الله
عمر :اسكت ي زفت جاسر لو سمعك مش بيعيد يموتك
زين :و ع اي خليني في حالي ي بنتي بدل ما انتي قمر كده و جوزك ممكن يموتني و ميعملش حساب للاخوة ي ختشي
ضحك الجميع و ع زين
الاب :يلااا ي صايع انا مش عارف جبتك اول
:اي ي كوتش انت مش واثق ف نفسك و لا اي
ثم حدف عليه الجزمة
و ضحك الجميع
في مكتب
زين بصدمة و اكملها عمر
:اي ده ي بابا اللي بتقولوا ده
:لا ي عمو شريف انا مش هقدر
:انا قلت كلمة ووروني هتعملوا اي
ربنا يسترنا بس ي بابا ما شاء الله يا بابا نور باين عليها طيبة بس البنت اللي جوى دي باين عليها طيبة هي كمان
عمر
في مكتب
زين بصدمة و اكملها عمر
:اي ده ي بابا اللي بتقولوا ده
:لا ي عمو شريف انا مش هقدر
:انا قلت كلمة ووروني هتعملوا اي
ربنا يسترنا بس ي بابا ما شاء الله يا بابا نور باين عليها طيبة بس البنت اللي جوى دي باين عليها طيبة هي كمان
عمر بغضب امسكه من لايقت قميصه :اااي ياض انا مش مالي عينك و لا اي
:هاا هي تخصك معلش ي كوتش حقك عليا
ما كنتش اعرف
:و اديك عرفت
:اسكتوااااا بقى و يلاا نكمل
_________””________
كان يأخذ مكانه ف السيارة بغضب سريع حتى اتى اليل وثم جاء ليذهب
كان المكان هادئ جدا ف الليل دلف جاسر بصوت هادئ لم يسمعه احد و لم يسمع اي شخص ف البيت اخذ يدلف ف كل غرفة و لم يؤى احد
دلف الي غرفة نور :ولم يجدها خاف و دق قلبه بسرعه و بم يجدهاااا
و لم يجد الجميع “”””””
يتبع……
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد