Uncategorized
رواية حور والانتقام الفصل الثالث 3 بقلم سارة خالد
رواية حور والانتقام الفصل الثالث 3 بقلم سارة خالد
![]() |
رواية حور والانتقام الفصل الثالث 3 بقلم سارة خالد |
رواية حور والانتقام الفصل الثالث 3 بقلم سارة خالد
مراد: وريني بقي هتمشي ازاي …وفجأة ضربها بالمسدس علي رأسها
حور: ااااه واغم عليها
مراد: شالها و طلعها اوضته
**بعد ساعة**
حور : ااااه انا فين ااه حمار عدي عليا ياربي اي دا اوووف انا جعانة طيب ….قامت ورايحة تفتح الباب فتح
حور: دا مش قافلو والله فكرت هلقيه مقفول
طلعت من الاوضة ونزلت
حور : هو المطبخ منين بقي ف الغابة دي
مراد من وراها وهو يشاور ع المطبخ : المطبخ من هنا
حور :عااا يخربيتك بيطلعو امتي دوول
مراد : قبل الساعة 12 ي خفه
حور : ي برودك ياخي يعني خاطفني وسايبني جعانة دانت بخيل اووي
مراد : والله طيب كويس انك عارفة اني بخيل
حور : اه عارفة
مراد: هششش خلاص زن زن اي
حور : شوف ازاي علفكرة بقي انا متكلمتش انت اللي قاعد تتكلم وصدعتني اخرس بقي
مراد: انتي بتقوليلي انا اخرس يابت
حور: بت ف عينك
مراد : دانتي لسانك طول بقي
حور: والله دا العادي بتاعي
مراد :حور لخصي الكلام دا احسن ليكي تمام
حور : شايف اديك انت اللي بتتكلم كتير الواحد صدع ياعم
مراد: حور غوري من وشي بدل اقسم بالله هتشوفي وش تاني مني
حور: هو انت لي كده انت لازم تعرف اني مش انا اللي حاولت اقتلك
مراد بزعيق: لاا انتي متفقة مع ابوكي يكلمني وبعد م اطلع تعملو المتفقين عليه طبعا لانو عارفين انا رايح لابوكي ف الكافية القريب من الشركة فا مش هاخد معاي حراس.. انا بكرهكك
حور بصدمة: مراد انت بتقول اي انا مستحيل اعمل فيك كده مراد انت كنت روحي وكنا بنحب بعض
مراد : بس انا ندمان اصلا اني في يوم حبيت زيك
حور بزعيق: افهم بقا انا معملتش حاجة مش انا مش انا
مراد : انتي بتعلي صوتك عليا
حور: ايوة بعلي صوتي عليك عشان غبي ومش فاهم حاجة ولا عارف الحقيقة
مراد مسكها من دراعها: انا هعلمك ازاي تعلي صوتك وازاي تقوليلي ي غبي
**عيلة حور**
احمد (ابو حور ) : ازاي يغبي دا يحصل وانا مخليك تراقبها
…. مشغل بهايم معاي كنت الحق العربية مش جاي تبغلني انها اتخطفت زي البغل ي غبي ….. غورر
سعاد (ام حور) : بنتي اتخطفت وانت قاعد كده
احمد : اعملها اي يعني هي الي غبية ومشيت
سعاد : هي طلبت تشغلها انت موافقتش لي كنت وافق وخلاص
احمد: هو اي الي اوافق وخلاص دا لا طبعا انا هعرف ازاي ارجعها وابقي اخليها تشتغل ف شركتي
سعاد: شوف حل انا عايزة بنتي
احمد : ممكن تسكتي شوية عشان اعرف مين الي خاطفها
سعاد : اتفضل اهم حاجة بنتي تبقي بخير وترجعلي
**عند حور**
حور : سيب دراعي يا مراد احسن ليك
مراد : هتعملي اي يعني
حور : بقولك سيبو اي الغباء دا
مراد: لمي لسانك احسنلك
حور: وانت مالك ..سبني يلا
مراد : طيب سبتك اهو مش عايز اسمع صوتك تمام وصوتك دا ميعلاش عليا تاني ولسانك دا يقصر وتحترمي نفسك
حور: والله انا محترمة الدور والباقي عل
مراد : علي مين يابت كملي
حور: مانت عرفت انو عليك يبقي خلاص
مراد: واضح انك عايزاني اوريكي الوش التاني..
حور: بكل بساطة متقدرش تعملي حاجة عشان اكيد لسه بتحبني ومش ههون عليك
مراد : والله طب انا هثبتلك حبي
ماسكها من شعرها وجرها من علي السلم
حور: مررادد اه سبني ااه
مراد: مش هسيبك غير لما اشوفك ببتعذبي انتي مفكره اني لسه بحبك تبقي غبية يا حور فاهمة غبية
طلعها اوضة كلها ضلمة وقفل الباب
حور : لا مراد متسبنيش مراد الاوضة ضلمة متسبنيش ي مرااد
مراد: انتي تستاهلي اكتر من كده ….. ونزل
حور : مراد متسبنيش مراااااد….
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش