رواية الماء والنار الحلقة العاشرة 10 بقلم شهد سيد
رواية الماء والنار الحلقة العاشرة 10 بقلم شهد سيد
![]() |
رواية الماء والنار الحلقة العاشرة 10 بقلم شهد سيد |
رواية الماء والنار الحلقة العاشرة 10 بقلم شهد سيد
بعد مرور سنة
ف صباح يوم ما….
ورد:عاااا يبنالجذمة اتهد بقا
كمال: ي مامى طب بصى الحركة دا (وتشقلب من ع السرير للارض)
ورد: ي كمااال تعالى شوف ابنك
كمال الكبير:حبيب قلب بابا معصب مامي لى
كمال:ي بابى انا كنت بوريها الشقلبات بتاعتى
ورد:اممم واقولو انت كنت عاوز تعمل اي من شوية
كمال:لا ونبى
ورد:خلاص صعبت عليا
كمال الكبير:اجهزو بقا عشان هخرجكم النهاردة خروجة جامدة
ورد وابنها ف صوت واحد:هيييه يلا بينا
ولبسو هما التلاتة هدوم شيك وخرجو يتفسحو
ف الملاهي …
ورد :يلا ناكل غزل البنات
كمال:اه يلا ي بابى
كمال الكبير:يلا ي كل حياتى انتو
وبعد م اتفسحو ف الملاهى راحو مطعم عشان ياكلو
كمال الكبير:خليكو هنا هروح اطلب الاكل واجى
ورد وكمال:حاضر
كمال: مالك ي مامي
ورد بقلق: هاا مفيش يحبيبى انا كويسة اهو
كمال:طيب اي دا بلونة طايرة
وجرى كمال يلحق البلونة ودخل وسط ناس كتير
ورد: استنى ي كيمو ي كمال روحت فين
فضلت ورد تنادى على كمال بصوت عالى ومكانتش لاقياه
كمال الكبير:فى اى بتصوتى لى
ورد بانهيار:مش لاقية ابننا ي كمال ارجوك هاتهولى
كمال بصدمة :ايه اهدى اهدى هنلاقيه متخافيش
فضل كمال وورد يدورو على ابنهم كتير وبلغو الشرطة والشرطة بيحاولو يلاقوه
———————————-
ف مكان ماا
صوت صراخ طفل بيبكى وبينده ل مامتو
كمال بعياط: ي ماماااااا ارجوكي خدينييي اهئ اهئ
دخل العزيزي عليه
: كمال حبيبي عامل اى
كمال بعياط:جدو الحقني فى ناس شريرة خدتنى من مامي
العزيزي:متخافش ي حبيبى انا معاك هاا انت جعان
كمال:جدااا بس انا عايز مامي
العزيزى:حاضر يلا بس ناكل
بعد 3ايام
كمال الكبير:تمام بس ف اسرع وقت حاول تجبلى العنوان ورد بتنهار وانا مش عارف اهديها
ورد بصريخ:كماااال
كمال ساب الفون وجرى عليها
كمال: اى يحببتى متخافيش انا معاكى
ورد:عايزة ابني ي كمال ارجوك جبهولى
ولسة هيتكلم كمال في اتصال جى لورد
ورد :الو مين
الدكتور:ورد انا عرفت ان كمال اتخطف وانا متآكد ان العزيزي اللى خطفو وعارف العنوان انزلى انا تحت
ورد:ايه طب طب انا جية حالاا
لبست ورد اى هدوم ليها ودريت بلهفة عشان تلحق ابنها وكمال جوزها معاها
امام فيلة العزيزي ……
كمال بتحذير : انتى خليكى هنا ي ورد وانا والدكتور هنجيب كمال ابننا
ورد:خدونى معاكو والنبى
كمال: لا هتفضلى هنا واوعي تيجى ورانا
ورد: حاضر
دخل كمال والدكتور الفيلة
وكان العزيزي وكمال الصغير ف الجنينة كمال بيلعب والعزيزي قاعد بيتفرج عليه وبيضحك
كمال:شوفت ي جدو الحركة دى (واتشقلب ع الارض)
العزيزي:هههه نينجا بقا
كمال:عيب عليك انا جامد
العزيزي:طبعا طالع لجدك
كمال الكبير ببرود:بس دا مش حفيدك هيطلعلك ازاى
العزيزي بصدمة:انت دخلت هنا ازاى
كمال الصغير:بابييي (ولسة هيجرى عليه يحضنو )
العزيزي مسكو وطلع مسدس
:مش هديهولك ي كمال
ولو فكرت تاخدو هتلاقى روحك اتاخدت الاول
كمال :بحذرك لاخر مرة هات ابني
العزيزي:وانا بحذرك لاخر مرة لو فكرت تاخدو روحك.هتتاخد الاول
وبفجأة الدكتور كان ورا العزيزى مسكو كتفو
ورد بتجرى:كماال ابني
كمال :ماميي
وجرى عليها حضنها
كمال الكبير بعصبية لانو محذرها متجيش وراهم وبرضو جات:خدى كمال وامشى
ورد :انت هتعمل اى
كمال بزعيق:قولت امشى
وبعد م مشيت ورد
فجأة خرج العزيزي مسدس وفلت من الدكتور بحركة جامدة كدا وضرب رصاص على كمال بس جات ف دراعو
وبسرعة خرج كمال مسدس من جيبو وضرب طلقة ف راس العزيزي وصرخت مونيكا اللى كانت نازلة من السلم مستغربة الصوت العالى والزعيق واتصدمت لما لقت رصاصة ف راس والدها
مونيكا بعياط:بابااااه لااا
وجرى كمال والدكتور لبرا ومشيو روحو البيت
مونيكا بعياط:هجبلك حقك ي بابا هجبهولك ي حبيبى
بعد مرور شهرين ……
ورد:هو انت ممكن تزهق منى
كمال:حد يزهق من بنتو
ورد:بحبك
كمال:بعشقك
ورد بحب:بدمنكك
كمال: اوب اوب????????
انتى كل حياتى يبنتى
ورد :ربنا يخليك ليا
كمال باسها وقال:
يلا سلام انا رايح الشغل خلى بالك من نفسك ومن كيمو.
ورد:م تخليك معايا انا قلقانة اوى وقلبى مقبوض
كمال:معلش ي حببتى مش هينفع فى شغل كتير وحرام يبقا على جاسر كلو يلا سلام.
واول م خرج كمال م البيت ولسة هيركب العربية جات عربية ضربت عليه رصاص
ورد واقفة مصدومة ومتخشبة
:كماااااااااال
يتبع..
لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نغم حياتي للكاتبة هدى سامح.