Uncategorized
رواية عشق الليل الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شرين أحمد
رواية عشق الليل الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شرين أحمد
![]() |
رواية عشق الليل الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شرين أحمد |
رواية عشق الليل الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شرين أحمد
زياد: ????????????هاار اسوح
مهى: مين دي اللي بتنادي عليك ي زياد
زياد: هااا
مهى: مين هي دي
بلع ريقه ثم: دي دي حبيبتي
مهى::????????حبيبتك
عند ليام
ليام:؟؟؟؟ سارة
سارة: عزيزي ماذا يحدث هنااا
ليام بغضب: لماذا جئتي هنااا الم اقل لكي…
سارة: اعتزر عزيزي و لكن انا احبك ولم اعد ان ابعد عنك
ليام: سااااااارة
خافت من نبرة صوته دلك التي لم تفهم شئ من كلامه
سارة تقربت كثيرا من ليام و حضنته
ثم قالت: انت متعصب لانني لم احضنك صحيح احبك عزيزي
ليل: ????????????
جنات: ????????????
مهى: ????????????????
يوسف: ليل احنا هنفهمك بس تهدى مااشي
ليل: انا مش فهمت كلمه منها بس عرفت انها حبيبته اللي من تركيا صح انا مش زعلانه انا بس يهمني تعليمي و جدي لو عرف
جنات: ليل حبيبتي
ليل: متقلقيش ي حبيبتي انا عارفه كل حاجه
ليام وجه نظرو ليل التي ع وجها ملامح الحزن
وحزن ولكن تذكر حبه لسارة و نسى
مهى لزياد كانت سوف تتحدث ولكن دلك الفتاه الئيمه اتت
ساندي: مرحبا حبيبي زياد
زياد: ماذا تريدي ساندي انا زهيت علاقتي بيك انا نسيتي
ساندي بحزن مصتنع : اسفه عزيزي سمحني انني وقعت في فخ مثلك
زياد: امممم فخ انتي التي اوقعتيني ف فخ
ساندي: سامحني ارجوك و سوف نرجع
كانو وواقفين مصدومين من هؤلاء الشباب
جنات: ????انا مش مصدقه
ليل: ولا انا ????????
مهى بغضب: طلع ندل و متحوزني و هو بيحب ????????
انا ماااشيه سللاااام
جنات بغضب من مهى: مهى احنا هنتمشى و لا كأننا شوفنهم و لا يهمنا بلاش
ليل: ايوة هو هما عايزين يستفزونا خليهم يشبعو بالسنيورا هي و التانيه ????????
يلاا
ثم ذاهبو
يوسف: جنااات جنااات.
يوسف لنفسه هي راحت هي و البناات فين
استغفرالله
ليام لم يرى ليل ولا باقي الفتيات ثم ابعد سارة عنه بغضب وقال:اذهبي سااااارة من هناااا لانني متعصب
ذهبت بخوف لانها تعرف ليام
زياد بغضب:مشوفتش يا يوسف مهى
يوسف بغضب لاكمه بوكس : انت اواااي تجيبب ساااندي معاااك انت مش عاارف ان اختي هناااا
ااايه و مش قلت انك نسيت البنت دي
زياد: والله ايزة نستها بس انا نش عاارف رجعت امتى و مع مين
يوسف: تلاقيها رجعت مع حبيبه قلب ليام
زيااد: ساارة ????????
يوسف: يمكن
زياد: تصدق ممكن تكون هي
لياااام بغضب: البنات فين
يوسف: راحو يتشمو
ليااام بغضب و زياد: ااااايه
تذكر يوسف
ليام: انت ازاي تسبهم يمشوا لوحديهم
جناات كانت ترة منظر الجو جميل ولكن احست بأيد شخص ????????
كانت ترى المكان جميل و مستمتعه بالمنظر الخيالي للبحر هي و الفتيات و لكن احست جنات بأيد شخص
ثم التفت ولكن ????????????
ليل: جناات المنظر حلو صح ي مهى و مريح جدااا
مهى: اووووي بصراحه خلاني اهدى من التوتر
ليل: امممم وانتي تتوتري ليه ????
مهى بتوتر: اايه زاي ما انتي بردوا كنتي متوترة
ليل:احم انا انا….
جنات بخوف و هي تحدث الفتيات: كفايا و بصو لياااا ????????????
التفتو الفتيات و كان ع وجهم صدمه كبيرة
ليل: مش مش ده بتاع الصبح ي جنات
جنات: ايوة ايوة ححضرتك عااايز اايه
الشاب بغضب: اخد حقي جوزك بهدلني النهاردة صح المفروض انتي بداله ي قمر
مهى: انت عااايز اايه وانت عامل زاي البتنجان كده
ليل بضحك: تصدقي معاكي حق ????????
راسه بتنجانيه و تحسي جسمه ????????نهار اسوح
مهى و جنات: هموت هفطس ي فوزي ????????
ليل:مش اكتر مني اااااه ????
الشاب باستغراب: بتضحكوا ع ايه اول مرة اشوف حد هايحصلو مصيبه قاعد بيتريق و يتنمر
ليل: عيب عليك ي فواااز بتقول كده ليه ده احنا مش بنتنمر ده احنا بنحلل الشخصيه
جنات: ايوة ايوة بنحلل الشخصيه عن طريق جسمك عشان ما يبقاس ف تنمر عشان محدش، يضحك عليا بص احنا كويسين ازااي و عايزين ما صلحتك
مهى: طب بذمتك منظرك انت راضي بيه
الشاب: بصراحه لا
مهى: اهو شوفت ساعد نفسك ترتاح ي خويا
جنات:ايوة معاهم حق عشان تعرف تاخد حقك مننا تاااتي ي باشا
الشاب: طب اعمل اايه دلوقتى
مهى: هقولك انا اسمع مني
جنات: لا انتي ممكن تخريبي الواد ي شيخه
ليل: ولا انتي و لا هي انا اللي هقول
فضول يتخانقوا
الشاب بجنون و خوف ع نفسه من هؤلاء الفتيات المجانين
: بسسسسسسس مش عايز حاجه و لا انتقم و لا حاجه منكم ده امتوا باااين عليكم مجانين مش عايز حاجه حلاص انا اسف اسف
لازم امشي
ثم ذهب بسرعه
مهى: ماله ده احنا معملناش ليه حاجه
جنات:ايوة انا زعلانه كنت عايزة اسعدو
ليل:وانا اكتر واحده يلا نصيبو
ثم وحه نظرهم لبعض وضحكو كثيرا ع افعالهم مع الشاب المسكين الذي كان يتجنن بسببهم ????????????????????
يااا مشي
جنات:ااااااااه ????????????
ليل و مهى:هو رجع تاااني
ثم التفتوا ومان ع وجهم صدمه:????????????
……………..
مريم:مااشي ي يوسف بتعمل معايا كده اااه و تروح لسنيوراا ماااشي حسابك كتر اووي و هتدفع التمن غااالي حبيبه القلب يا يوسف ده انت حتى مجتش تصالحني زاي زمااان او تتطلب الرضا مني ماااشي
ثم انتبهت ان شخص يخبط عليها
و ثم جاءت ????????
مهى و ليل و جنات: ????????
:-مالكم مصدومين ليه
ليل : انت انت بتعمل اايه هنا
:-جيت عشانك ي ليل
ليل بخوف: لا لا ابعد الله يخليك
جنات بغضب: فهد ليل دي خط احمر ااايه الاي جااي عشانها انت ناسي انها متجوزة
فهد: ليل انا ااسف انا فعلا غلطت بس و الله ما كنت ف واعي انا كنت كل شويه بقولك اتجوزك بس عيلتك و جدك كانه بيقولو لا و منت ف ساعتها متعصب و الحمدلله محصلش ليكي حاجه
ليل بخوف اكثر: لا لا ابعد مش عايزة اشوفك هنااا ابعد مهى: انت متخلف صح عيلتك خطفتنا وانتو كنتوا هتموتنا صح و تقول مكنتش ف واعي
فهد: انا اسف اسف
جنات: اسفك مرفوض ي فهدو بلاش مشاكل و امشي من هنا
فهد لم يتحرك و غضب: انا مش ماااشي غير لما اخدهااا ليل ملكي اناااا فهمين
كان يريد انا يأخدها منهم
وهو اقوى منهم و ليل المسكينه تبكي و خوف منه
وتنادي عليهم
ولكن الحظ….. بنسبه لها جميل
جأء اليها منقظها و حبيبها نعم انه حبيبها
ليااااام ♥♥
ليام بغضب انه يمسك ليل : سيب ليل انت فاااااهم
فهد: مش هاسبها ليل ملكي لوحدي
غضب من هذه الكلمه هي ليست ملك احد غيره هو. بل كان وجهه محمر بسبب هذه الجمله كان يريد قتله ولكن حبيبته خائفه
ليااام: : مش ملكك دي مراتي مش كلكك دي بتعتي سبها هي متجوزاني انا مش انت
ليل بدموع: ليام ارجوك ساعدني خليه يسبني انا عايزة امشي انا خاايفه
غضب بسبب ذلك الشخص الذي اتى واحزنها هي
ليام: متقلقيش و اهدي ي حبيبتي انا هاجي ليكي و هساعدك متقلقيش انا معاكي مش هيعملك حاجه
اومأت له بدموع
جنات و مهى كانو خائفين جدا عليها
فهد:خلصتو حب ف بعض انتي ازااي بتحبيه و انا بحبك من زمااان ي ليل ازاااي تتجوزيه هاااا فهد بدون قصد اوقعها ع صخرة وفقده وعيها
جنااات::ليللللللل حبيبتي
ليام غضب ولاكم فهد كثيرا
و حراس فهد كانه سوف يقتلونه
ولكن جأؤا يوسف و زياد و معهم بعض الحراس
ليام لفهد بغضب و هو يعطيه اقوى الكمات:ليل مش بتاعتك فاااهم ليل بتاعتي انا.
انت ازاااي تلمسها انت ازاااي تتضربها انت ازاااي تخليها تخاف منك هاااااا احكي انت ازاي عايز تموتها
فهد والدم ملئ سيبه:خلاث مش هعملها تااني بس سبني الله يخليك
ليام:لا انت لازم تموت ع ايديي ازاااي تتجراء تلمسها اساسا
يوسف:كفايا ي لياام هيموت روح بس شوف ليل سيبه ليا دلوقتي
ليام:يا يوسف
يوسف:عاارف بس سيبه
ليام:حظك ان يوسف قالي اسيبك بس المرة الجايه مش هتفلت من ايدي ثم
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا