Uncategorized
اسكريبت شريك قلبي الجزء الأول 1 بقلم روان الطهطاوي
اسكريبت شريك قلبي الجزء الأول 1 بقلم روان الطهطاوي
![]() |
اسكريبت شريك قلبي الجزء الأول 1 بقلم روان الطهطاوي |
اسكريبت شريك قلبي الجزء الأول 1 بقلم روان الطهطاوي
-ساموعليكووووووو
_وعليكو اشبح
-انت العريس
_ان شاء الله
-استعنا عالشقا بالله.. اسمك و سنك
_اسمي كريم صفوت عندي خمسه و عشرين سنه
-التعليم..
_خريج السن و لسه بادئ من سنه شركه صغيره و انشاء الله هكبرها
-الطموح حلو… عرفتني ازاي
_يمكن عشان ساكن فوشكو مثلا… ولا يمكن عشان اخوكي صاحبي
-مممم هنبتديها استقلال بعقلي و اسألتي وربنا افركش ام الليه دي عشان انا علي اخري انا علي اخرري
_هدي نفسك اوحش الكون و طول بالك كده انا اسف كملي
-نرجع لأسألتنا..ليه انا؟!
كريم بغمزه:ما نأجل اجابة السؤال ده لبعد كتب الكتاب
لمي بأحراج:احم احم..طيب اااا احم نخش بقا في الاسأله المهمه
-اومال دول كانو ايه
_يعم فكك من شغل الانترڤيوهات ده
كريم بضحك:ماشي اسألي
-اكمل…انا جالي يا ناس احباط
_علشان حبيت وطواط
-لو انت مدرس في الشقاوه
_فانا لسه متغدي حلاوه
-اهلي و عشيرتي لقد اطاحت بنا الدنيا
_والراجل فينا بقا سونيا
-ممم اخر سؤال اكمل..مش هنخاف من كورونا ولا سارس
_طول ما معانا مريم فارس
-الله عليك يسطا ايه الحلاوه دي
_طب ولله ولله ولله ولله ولله انا حفظتهم عشانك علي فكره
-احم احم ايه الصهد ده
_الجو حلو علي فكره
-اه اوي اخر سؤال سمع المقدمه
_فيوم من الايام فوقت من الاوقات ففتره من الفترات فسنه من السنين..
_ايه يسطا الجمدان ده دنا رافضه خمس عرسان قبلك عشان مكنوش فاهمين انا بقول ايه
كريم بغيره حاول يخفيها:و عمر مقاليش يعني انك بيتقدملك عرسان
-مش عارفه ولله ابقي اسأله..وبعدين هو انا وافقت عليهم منا رفضتهم
_اه بس قعدتي معاهم
-ايه ده ايه ده في ايه
عمر:مش كفايه كدا ولا ايه
كريم:حابه تقولي حاجه تاني
لمي:لا خلاص انا خلصت
صفوت:ها يا ولاد ايه رأيكو
كريم:انا موافق
صفوت:ده علي اساس اني معرفش..وبعدين هو انت بعد الزن طول السنين دي كلها عشان تيجي تخطبها كان ممكن متوافقش
كريم:حاسس اني عايز ادفن نفسي مكاني..شكرا يحاج ولله مش عارف اقولك ايه
لمي بصوت واطي:ايه الاحراج ده طب احترموا اني بنت و بتكسف طيب
عمر:هي مين دي اللي بتتكسف…الفستان غيرك اوي يا لمي
-اقعد ساكت يا وجه البرص
شريف والد لمي:وانتي ايه رأيك يا لمي
لمي:احم ااا ماشي
شريف:ماشي ايه!!!
عمر بصوت واطي:قوليلو اللي حضرتك تشوفي يا بابا بسرعه هتفضحينا
-اااا اللي حضرتك اشوفه يا بابا..(بصوت واطي)حلو كده
عمر:فل كده
صفوت:علي خيرة الله نقرا الفاتحه
……اميين
سعاد ام لمي و ناديه ام كريم:لولولولولولولولوولوللي مبروك يا ولاد
لمي و كريم الله يبارك فيكو
شريف:نتفق بقا
صفوت:بص يا شريف يا اخويا كريم عنده شقته جاهزه جنبنا هنا قريب و كبيره ماشاء الله في الدور العاشر و العماره باسانسير مكونه من 15 دور يعني احنا مش عايزين غير بنتك و شنطة هدومها بس
شريف:ولله جميل و بالنسبه للشبكه ف دي هدية العريس للعروسه انا مش هتكلم فيها
لمي:طب ينفع انا اتكلم
زغدها عمر
لمي بتوجع و بصوت واطي :ااه جرا ايه يا جدع في ايه
عمر-ابوكي هيقوم يطردنا الله يحرقك
ناديه بطيبه:اتكلمي يا لمي يا حبيبتي عايزه ايه
لمي:لا ولله يا طنط انا بهزر ولله
كريم:طيب علي العموم انا هنزل انا و لمي ننقي الشبكه مع بعض يا عمي
شريف:مم ماشي
صفوت:ايه رأيكو نخلي الخطوبه يوم الخميس االي جاي
شريف-مش سريعه شويه
صفوت:ولله انا شايف انها لا سريعه ولا حاجه بس اللي يريحكو يعني
شريف: ايه رأيك يا سعاد
_المعاد مناسب يا حاج
شريف و انتي ايه رأيك يا لمي
بصت لمي تلقائيا علي كريم و شافت نظرة الترجي فعينيه
-كويس يا بابا
_يبقا علي خيرة الله
صفوت:علي خيرة الله..نستأذن احنا بقا يا جماعه
شريف:ولله العظيم ما يحصل لازم تتغدو معانا
صفوت:مش هينفع صدقني
شريف: ولله العظيم هزعل دحنا هنبقا اهل يا راجل قولي حاجه يا سعاد
سعاد:ولله دا انا عاملالكو مكرونه بالبشاميل هتاكلو صوابعكو وراها
صفوت:عشان خاطرك ولله يا شريف
شريف:حيث كدا بقا تعالي نلعب دورين شطرنج لحد ما الاكل يجهز
ناديه:انا هاجي اساعدك يا سعاد
سعاد:علي ايه خليكي مرتاحه
ناديه:يا ستي انا عايزه اساعدك الله
سعاد بضحك:طب تعالي المطبخ من هنا
في الصالون
كان قاعد عمر و لمي و كريم
كريم لعمر:منور
عمر:بنورك
-منور
_بنورك
-يعم منور
_بقولك ايه اكريم مش هقوم
كريم:دنت غتت
لمي:بقولكو ايه يلا نلعب بلايستاشن لحد ما الاكل يجهز
كريم بنظرة حب: موافق
عمر:انا هقوم اجيبه
لمي: بقالك سنين ها
_جرا ايه بقا هو عشان اخوكي قام هتستفردي بيا
لمي بضحك:لا خلاص
كريم بحب ظاهر و ابتسامة بينت غمازته:ضحكتك حلوه اوي
لمي بوش احمر:احم احم شكرا
عمر:انا جيت
كريم:شغل يسطا
بعد فتره
سعاد:الاكل جااهز
اتجمعوا كلهم عالسفره و بدأو ياكلو
كريم:تسلم ايدك يا طنط الاكل تحفه
سعاد:الله يسلمك يا حبيبي بالهنا و الشفا
و بعد فتره كانو خلصوا اكل و رجعت عيلة كريم بيتهم
دخلت هي اوضتها بابتسامه جميله و فرحه مختلفه اترمت عالسرير و غمضت عينيها براحه
كانت الستاره بتتهز والهوا حلو في البلكونه لبست طرحتها و خرجت فضلت واقفه مبتسمه والهوا بيخبط براحه و بنعومه وشها و مغمضه عينيها مش اخده بالها من اللي واقف قدامها و ساند علي السور و حاطط ايده علي خده و بيبصلها بابتسامه جميله
كريم: دحنا مشفناش حب قبل كده ولله ما شفنا
فتحت عينيها براحه وكان هو اول حاجه تشوفها
لمي بخضه:ايه ده بسم الله الرحمن الرحيم
كريم:ايه شفتي عفريت
-لا شوفتك..مفرقتش كتير يعني
_لا ولله
-بهزر معاك يا كيمو
_يا ايه
-يا كريم
_لا انتي مقولتيش كريم
-لا قلت كريم انت هتكدبني طب مفيش خطوبه
_بت وربنا انط اجيبك من طرحتك دي
-اهدي يسطا مش كدا
_متحكيلي شويه عنك..اي نعم انا عارف كل حاجه بس عايز اسمعك..يعني مثلا ايه اكتر حاجه بتحبيها
-محمد طاهر
_بلاش استعباط عشان منكدش عليكي هو ايه ده اللي محمد طاهر..متكرهنيش فيه
-لا بص كلو الا طاهر
كريم بحده و بزعيق اكبر:لمي اظبطي في ايه
فضلت بصاله شويه و ساكته كانت من جواها مبسوطه اوي انه بيغير عليها بس زعلت انه زعقلها
لمي بهدوء:انا داخله انام تصبح علي خير
-استني انا بكلمك
_عايز ايه يكريم
-غمض عينه جامد و حاول يتحكم فأعصابه:انا اسف اني زعقتلك بس انا بموت لما تتكلمي عن راجل تاني قدامي
لمي:ليه بقا
-عشان ب.. هقولك بعدين ليه بس لازم تعرفي اني مش مسؤل عن نفسي لو جبتي سيرة راجل تاني قدامي حتي لو كان حد مشهور
لمي بتنهيده:ماشي يكريم ممكن اخش عشان محتاجه انام
-خشي..تصبحي علي جنه
_تصبح علي خير
في اليوم التاني
لمي:ايه يا نيره
نيره:صباح الخير يا عروسه
-مجتيش ليه امبارح يا نيره
_انتي عارفه اني متخانقه مع اخوكي ومش طايقاه الصراحه فمكنتش هعرف اجي..انا اسفه ولله متزعليش مني
-خلاص محصلش حاجه و بعدين مين دي اللي مش طايقه عمر..انتي!!!!!
_احم ايه الاحراج ده..هو انا مفضوحه اوي كده
_اووي
-طب هو عامل ايه وحشني اوي
_كويس يا ختي بس حزين مش ده اخويا اللي اعرفه
-ماهو اللي غلطان..يبنني مازن ده اخويا..اخويا في الرضاعه بجد يعني حتي مش زي اخويا و مسافر و رجع وكان واحشني فيها ايه لما اسلم عليه و احضنه
_معلش هو عمر ييغير اوي عليكي بس ده عشان بيحبك ولله و فنفس الوقت كبريائه مش هيسمحله انه يصالحك هو الاول
-خلاص انا هعمله مفاجأه يوم خطوبتك واصالحه قرة عيني ده
_ماشي يا ستي ساعتين كده و ننزل عشان اجيب فستاني و الحاجه اللي ناقصاني و انتي تجيبي هديه لعمر عشان تصالحيه اشطا
-اشطا
بعد ساعتين وصلت لمي و نيره المول اللي هيشترو منه حاجتهم
-تعالي نخش المحل ده
_لمي بصي الفستان ده قمر اوووي و هيبقا تحفه عليكي متجربيه
-اوكي شكله حلو اوي فعلا..لو سمحتي عايزه مقاسي من الفستان ده
–ثواني يا افندم اجهزه لحضرتك……اتفضلي
دخلت لمي قاست الفستان و فعلا كأنه كان معمول عشانها كان شكله رقيق اوي و محليها كان لونه موڤ بيتدرج مع الابيض بشكل خرافي
لمي بابتسامه:هشتريه
بعد فتره
لمي:تعالي بقا نشوفلك انتي حاجه
نيره:لقيت حاجه عجبتني تعالي اوريهالك
لمي:شكله حلو اوي فعلا خشي قيسيه يلا
قاسته نيره و طلعت
لمي صفرت:احنا مشفناش كده قبل كده عشان مكنش في كده قبل كده..هنجيب ده كمان
بعد شويه
تعالي نروح نتغدا عشان جعت
في الفود كورت
-هنجيب ماك
_تعالي نجيب شاورما احلي
-اشطا
راحت لمي عشان تطلب الشاورما و قعدت نيره كانت بتوزع عينيها فالمكان وشافت حاجه صدمتها قامت راحت عندها
نيره بعيون مدمعه:مين دي يا عمر
يتبع…..
لقراءة الجزء الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقس أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي أنا للكاتبة سهيلة السيد
انا ك كاتبة الاسكريبت اول مره اعرف انه تم اعادة نشره و شكرا جدا بجد ❤
حلو يا رونيا استمري