روايات

رواية الحب والخيانة الفصل الخامس 5 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة الفصل الخامس 5 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة البارت الخامس

رواية الحب والخيانة الجزء الخامس

الحب والخيانة
الحب والخيانة

رواية الحب والخيانة الحلقة الخامسة

اسماء : بصي ي حور هو خير ليكي والله ونفسي تسمعي لنصحتي
حور : في ايه ي اسماء قلقتيني
اسماء : عاوزاكي تلبسي الحجاب وهتبقي قمر في والله ي حور
حور بفرح من كلام صديقتها : اسماء هو أنا ازاي مصحبتكيش من زمان انا بجد بندم ع الايام اللي صحبت غيرك فيها انا حبيتك اووي ي اسماء
اسماء بمرح : طيب يعني هتلبسي الحجاب ولا لا
حور : اكيد طبعا هلبسو بصي احنا ننام دلوقتي ولمي نصحي ننزل نجيب لبس محجابات عشان معنديش حاجه تنفع هنا
اسماء : خلاص اشطا يالا ننام وانا بقي ي ست هبهرك
دخلت حور واسماء الاوضه ونامو
_________________________”’

 

 

في مكان جديد اول مرة نروحو
صباح يوم جديد ف بيت جديد و اوضه جديدة مع شاب يقرا قران بصوت جميل ودلف الي الغرفه أخوه الأكبر يقف خالفه يستمع إلي صوته وهو ف قمت الفرح من أخيه الأصغر وبعد أن انهي القران الكريم تكلم أخوه الأكبر ويدعي ليل
ليل بابتسامه : الله الله فتح الله عليك ي شيخنا
فهد بابتسامه جذابه : وعليك ي ليل الفضل كلو يرجع ليك انت اللي دربتني وخليت صوتي يوصل لدرجه دي
ليل : احم هنغر كدا الله بقولك ايه قوم اجهز بقي وافطر عشان انت اللي هتقيم بالناس انهاردة ف صلاة الجمعة انشاء الله
فهد :انشاء الله خلاص هقوم اجهز انا وانزل افطر ونطلع ع الجامع سوا
ليل :اشطا ي شيخنا هسبقك انا
فهد : ليل انا ميت مرة اقولك متقوليش ي شيخنا بتحسسني اني كبير ف السن وبعدين انا قارئ مش شيخ
ليل: اهدي بقي ي عم القمور خلاص اجهز وانزل
فهد بمرح : اشطا ي عسول انا نازل وراك اهو ي بيبي
ليل بجديه مصطنعه: ايه بيبي دي ياض انت هتهزر معايا ولا ايه
فهد بمرح اكبر : اخس عليك ي قاسي دا كلو عشان قولتلك بيبي لا اخس لا بجد اخس امشي انا زعلانه منك بقا هاا
ليل بجديه : ي باباااا تعالا ي حج شوف ابنك اللي بيقرا قران وعامل فيها الواد المتدين اللي مفيش منو اتنين تعالا ي حج شوفو وهو سوسن
جيه والد فهد وليل الحج حسني علي صوت ليل
الحج حسني :في ايه ي ولاد مالكو
فهد بجديه مصطنعه : والله ي حج معرفش دخل عليا وانا بقرا قران وقعد يعمل صوت بنت وقعد يتمحك كدا ي حج وانا قارئ محترم
ليل بصدمه من كلام فهد : والله ي حج بيكدب ايه ياض التمثيل دا دا انا صدقت اني عملت كدا فعلا
فهد : شوفت ي حج عاوز يوقع بيني وبينك
الحج حسني : خلاص ي فهد انا مصدقك
ليل : والله ي بابا بيضحك عليك وبص لفهد بصت توعد
فهد بصلو وقعد يطلع لسانو ويغيظو
الحج حسني : يالا ي ليل سيب فهد يجهز وينزل عشان نلحق نفطر ونروح الصلاة انهاردة فهد هو اللي هيقيم بينا ف الصلاة يالا ي ليل ننزل
وسابو فهد لوحدو عشان يجهز وينزل
____________________________

 

 

في بيت حور
حور صحيت من النوم وراحت حضرت فطار ليها لاسماء وفضلت تنادي ع اسماء
حور : اسماااااااااااااااء اسماااااااااااااااااااااء
اسماء صحيت بخضه: ايه البيت بيولع ولا ايه في ايه
حور بابتسامه : قومي يالا عشان نفطر ونصلي الجمعه ونروح نجيب لبس بقي
اسماء : طيب ي ست انا قومت اهو صحيح ي حور انتي معاكي فلوس
حور : أيوة ي بنتي بابا بيجي كل اول اسبوع بيديني فلوس وقعد معايا وبعدين ينزل الشغل وماما بروح اقعد معاها بتديني فلوس اكتر من بابا وانا بحوش برضو وبجيب اللي نفسي في متقلقيش معايا فلوس كتير وضحكت بسخريه ااصل الاتنين بيعندو بعض فيا ومحدش حاسس بيا ولا بيقول انا عندي بنت اخد بالي منها
اسماء : احمدي ربنا ع كل حال ف ناس مش لاقين البيت اللي انتي عيشه في دا
حور : الحمد لله على كل حال يالا نقوم نجهز
قامو البنتين وفطرو وقامو يجهزو عشان يصلو الجمعه
____________________________

 

 

في بيت فهد
فهد جهز ولبس ونزل لاهلو عشان يفطر أم فهد وليل
اللهم بارك ي قلبي كبيرت وبقيت قمر مشاء الله
فهد وهو بيبص ليل وبيطلع لسانه
فهد : تسلمي ي امي يالا بقي عشان جعان اووي
ام فهد وتدعي كوثر
كوثر: يالا ي حبيبي تعالا افطر بالهنا ع قلبك
الحج حسني : يعني بدلعي ابنك وسيباني ي حجه والله ازعل كدا ومش هاكل
كوثر : لا ي حج تزعل ايه دا انت البركه والخير ي حج
فهد وليل بصوا لبعض وتنحو من كلام ابوهم وأمهم
ليل لفهد : واد ي فهد انت شايف اللي انا شايفو
فهد : طبعا وصلت الرومانسيه بدأت واحنا لسه ع الفطار دول نسيو أن عندهم شحط اسمو ليل
ليل بغيظ : أيوة ونسيو أن عندهم بغل اسمو فهد برضو
فهد بصدمه : انا بغل ي ليل
ليل بغيظ : يعني انا شحط ي ياض انا اخوك الكبير ي حيوان انت
فهد : احم نحن هنا ي حج انت والحجه كوثر انتو كبرتو ع فكرة ع الكلام دا
الحج حسني : اسكت ي بغل انت والشحط دا ملكوش دعوة ب كوثر نبض قلبي ورجع سرح ف الحجه كوثر تاني
فهد : الحق ي ليل ابوك عينو بطلع قلوب
ليل : بطل هبل ي حيوان وخالينا نتعلم منو
فهد : انا افطر احسن بدل الكلام الاهبل دا
ليل : أيوة كل انت وخليك معقد كدا ملكش دعوة
___________________________________

 

 

نرجع تاني لبيت حور
حور واسماء بعد م خلصو فطار
اسماء : قومي انتي بقي ي حور اغسلي المواعين وانا هروق الشقه
حور : انتي هبله انتي ضيفه عندي ي اسماء بطلي عبط
اسماء : انا ضيفه ي حور شكرا كنت فكراكي صحبتي واعتبرتيني اختك
حور بمرح: طب خلاص قومي بقي روقي الشقه كلها يالا
اسماء : اشطا ي اختي يالا
دخلت حور عشان تغسل المواعين وفاحاة قعدت تصوت واسماء بخضه جريت ع المطبخ تشوف حور
اسماء بصدمه علي المنظر: حور…………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب والخيانة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *