Uncategorized
رواية حكاية ملاك الفصل العاشر 10 بقلم روفيدة وائل
رواية حكاية ملاك الفصل العاشر 10 بقلم روفيدة وائل
![]() |
رواية حكاية ملاك الفصل العاشر 10 بقلم روفيدة وائل |
رواية حكاية ملاك الفصل العاشر 10 بقلم روفيدة وائل
جودي وملاك كانوا داخلين الكليه عمالين يضحكوا ويهزروا وفجاه وقفوا مصدومين من الي شافوه
ملاك بعياط اي دا
جودي اهدي ي ملاك انتي حاضنه اخواتك م حد غريب
(كانت صورها وهي حاضنه مازن مطبوعه ومتعلقه ع حيطان الكليه)
ملاك: بشبه انهيار مقدرش مقدرش اقول انهم اخواتي
في مكان اخر
شمس: اي الي انتي عملتيه ده ي نهي
نهي: اي عملت ايي
شمس: انتي فاكره انك كده بتاذيها دا اخوها عادي
نهي: هي متقدرش تقول انه اخوها هتكشف كل حاجه وهتكشف اصلها وكمان اخر مره كانت الوليه الي خددتها كانت بتقول انها هتغير اسمها يعني مهما حاولت مش هتعرف تثبت
شمس: انا غلطانه اني سمعت كلامك انتي اي محراات شر
flash back
نهي: مش تنسي تعزمي ملاك
شمس: واعزمها لي هي مش هتيجي اصلا وبعدين تعاملنا قل من زمان وانتي عارفه
نهي: بحنيه لا ي بنتي اعزميها علشان مش تزعل
شمس حاضر
في الشبكه
ملاك: يلا ي جودي واتحركوا علشان يمشوا
نهي واتصلت بمازن
نهي:اطلعلي بسرعه ي مازن الحقني انا تعبانه وقفلت
مازن نهي نهي مالك
back
جودي بعصبيه:وانتي اهلك كانوا فين لما كنتي بتتربي ي تربيه شوراع انتي ومسكت نهي من شعرها وبدات تضربها
نهي:بدموع تماسيح:ابعدي عني ي مفتريه وغمزت لحد
دكتور حازم:اي الي بيحصل هنا
جودي وبعدت عن نهي بسرعه
نهي:عاوزه تموتني ي دكتور علشان كشفت حقيقه ملاك
دكتور حازم وبص ع ملاك الي كانت منهاره من العياط:حقيقه اي
نهي:بتمثل علينا البراءه وهي كل يوم مع شاب شكل
دكتور حازم بانفعال وضربها بالقلم:لما تتكلمي عن صحبتك تتكلمي عنها بادب وانتوا الاتنين يلا ع العميد
وبعصبيه عم محمد نادي الناس الي هنا وقطعولي كل الصور دي
في مكتب العميد
نهي:انا عاوزه حقي هو ملوش اي حق يمد ايده عليا
العميد وبص للدكتور الي بص في الارض باحراج:مفيش حاجه تثبت انه ضربك اي الي يخليني اصدقك
نهي:لا فيي
وخرجت من المكتب نادت ع احد هات الفون
فتحت الفون ع الفديوهات الي صوروها بس لحظات وفتحت عنيها بصدمه
العميد فين الفديوهات
نهي:اي دا (كانت عباره عن فديوهات تيك توك)
flash back
دكتورحازم بحده: وقرب من شخص طبعا الفديوهات دي لو مش اتمسحت اعتبر نفسك شايل الماده بتاعتي
احمد:انا مكنتش بصور حاجه والله ي دكتور
back
العميد:اتفضلي بره ي باشمهندسه واعتبري ده تحذير بعد كده هفصلك من الكليه
نهي وخرجت من المكتب بعصبيه ماشي ي ملاك انا وانتي والزمن طويل
العميد وبص لجودي ضربك لزميلتك اتكرر وده اخر تحذير الك
جودي:بس ي دكتور هي غلطت فينا
العميد انا قلت كلامي اتفضلي
جودي يلا ي ملاك
العميد انا عاوزه ملاك اتفضلي انتي
العميد:اقعدي ي ملاك واهدي وعاوزك تحكيلي اي الصور دي
ملاك بنهيار ده اخويا ي دكتور والله
العميد بشك امال بتعيطي لي مدام هو اخوكي
ملاك لان محدش يعرف انه اخويا وبدات تحكيله
العميد طب اتفضلي ي ملاك ومتخافيش انا هردلك اعتبارك في الكليه
ملاك شكرا ي دكتور وخرجت
دكتور حازم عن اذنك يدكتور
العميد:لا استني انا عارف انك ضربتها بس انكرت ده بدل ما احولك لتحقيق وياريت ده مش يتكرر
دكتور حازم حاضر ي دكتور وخرج
جودي ملاك لو سمحتي ممكن تهدي خلاص ي بنتي الموضوع مش مستاهل ومش هيحصل حاجه لو عرفوا انه اخوكي
في منزل ملاك
نور:ملاك حبيبتي تعالي عوزاكي
ملاك:ايوه ي ماما
نور:انا عوزاكي تجهزي علشان في ناس جاين بليل
ملاك بزعل طفولي ي ماما
نور:انا عاوزه اطمن عليكي ي ملاك شوفيه ولو مش عجبك خلاص
ملاك حاضر ي ماما
بليل وبالتحديد الساعه 7مساء
نور:ملاك تعالي ي حبيبتي
دخلت وسلمت عليهم وقعدت مبصتش حتي عليه لحد ماسمعت الجمله الشهيره
طب نسيبهم يقعدوا شوي لوحدهم
شخص مجهول لو الكوتشي عاجبك ممكن اجبلك زيه
ملاك:لا بسس ووقفت مصدومه
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم