Uncategorized
رواية فتاة في أحلامي الفصل الثامن 8 بقلم شهد أشرف
رواية فتاة في أحلامي الفصل الثامن 8 بقلم شهد أشرف
![]() |
رواية فتاة في أحلامي الفصل الثامن 8 بقلم شهد أشرف |
رواية فتاة في أحلامي الفصل الثامن 8 بقلم شهد أشرف
ايهم وادم: نهار ابوكي اسود
ماسه: يلا جاهزين
ادم بصراخ: اي الي انتي خطاها في وشك دا ي هانم
مليكه: في اي يادم بتعلي صوتك كدا لي
ايهم: ي برودك انتي كمان بيعلي صوته لي ما تشوفي الي في وشك ي استاذه ولا مفيش مرايات فوق ي محترمه
مليكه: انت بتكلمني كدا ازاي وانا محترمه غصب عنك
ادم: علي فوق والي في وشك دا يتمسح عشان ممسحش بيكي بلاط الارض دلوقتي
ماسه: انا ساكته ومش بتكلم عشان عامله احترام لايهم بس انك تزعق وتامرني كدا دا الي مش هسكت عليه
ايهم: طب كلمه ومش هتنيها انتو الاتنين ذي الشاطرين تتطلعوا وتمسحوا الي في وشكوا دا عشان مطلعش غضبي عليكوا بالذات الحلوه المحترمه …وبيشاور علي مليكه
مليكه: طب لتاني مره اقلك انك ملكش دعوه وانا محترمه غصب عنك تمم
ايهم بعصبيه ارعبت مليكه: سمعتي انا قلت اي…. ماااااسه علي فوووق خمس دقائق بالظبط والقيقوا قدامي
ماسه برعب: ح حاضر يلا ي مليكه
مليكه بخوف لاكن أظهرت شجاعتها: انا اه هطلع بس مش نازله وأعلي ما في خيلك اركبه
ايهم بتحدي: تمام هنشوف
طلعوا فوق بسرعه وماسه مسحت الميكب ومليكه قعدت بعناد
ادم: منهم الله خلوا الواحد دمه يفور
ايهم: ماشي صبرها عليا بس هعلمها ازاي تقف وتجادلي بعد كدا ازاي
ادم بسخريه: مليكه هه ابقي وريني
ايهم: ومالك بتسخر كدا لي
ادم: والله انت لو عرفت تكسر عنادها وكبريئها دا اديك جايزه نوبل
ايهم بثقه: بكره تشوف انا هطلعلهم دلوقتي عشان عارف انها مش هتنزل
ادم: تمام
#بقلمShahdAshraf
…………………..
ماسه: ي مليكه لو اتاخرنا ايهم مش هيرحمنا انتي متعرفهوش
مليكه ببرود وعناد: ولو مش هنزل برده
ماسه: وحياتي ي مليكه انتي متعرفيش غضب ايهم دا يحرقنا واحنا واقفين
مليكه : ميقدرش يفكر حتي أنه يغضب عليا
ماسه: دا انتي عملتي بيبيه علي نفسك تحت من صوته وبعدين فين مليكه الخجوله الي بتتكسف من خيالها
مليكه: بيئه بس برده مش هنزل وانا عايز اعرف هيعمل اي
دخل ايهم بغضب: هعمل كتير اوي…..ماسه بره
ماسه: ي ابيي
ايهم: سمعتي
خرجت ماسه وقفل ايهم باب الغرفه
مليكه بخجل: اطلع بره والزم حدودك
ايهم: بعد كدا أما اقول كلمه ..ها كلمه مسمعش صوتك ولا تجادليني فاااهمه
مليكه بعصبيه: انت متعليش صوتك عليا انا مش هخاف منك ألزم حدودك قولتلك اهو واتفضل اخرج بره
ايهم: علي اخر الزمن بططرد من بيتي
مليكه :صح دا بيتك انا اسفه انا الي هخرج بره
ايهم بغضب: اترزعي مكانك ومسمعش صوتك فاهمه دقيقتين ي مليكه دقيقتين والاقيكي ماسحه الزفت الي في وشك دا
مليكه بعناد: وانا قولت لا
ايهم: تمام
جاب منديل من جيبه وقرب علي مليكه وحاوطها بينه وبين الحيطه
مليكه : أبعد ي ايهم بقلك ابعدددد
ايهم: ايهم طالعه منك عسل يروحي يلا ذي الشاطره كدا تثبتي عشان محبش حد يشوف جمال مراتي غيري
مليكه: انت مستفز أبعد ….مراتك مين انا اعرفك اصلا ابعددددددد
ايهم: نو نو صوتك القمر دا ميعلاش عشان انا بكره الصوت العالي بس بحبك انتي يلا يروحي اثبتي عشان متتعوريشش
مليكه بصراخ: انت مجنون والله العظيم ابعددد بقلك ابعدددد وانا همسحه
ابتعد ايهم عنها:, كدا انا اموت فيكي وانتي بتسمعي الكلام يلا مش عايز نقطه ميك بس في وشك يلا ي حبيبتي
مليكه: انت متقوليش زفت فاهم
ايهم ببرود:, مليكه ي بابا صوتك ميعلاش ماشي يروحي المره الجايه هزعل منك
مليكه: انا في حياتي مشفتش برود كدا انت مستفز وبارد ووقح
ايهمةبغمزه: ي قلب الوقح انتي
مليكه: اخرججججج ي باااارد
ايهم بصوت عالي: صوووووتك ي مليكه مش هقلهاااا تاني
مليكه : متعليش صوتك عليا فاهم
ايهم ببرود: يلا يروحي امسحي مش هخرج الا لما تخلصي ونخرج سوا
مليكه: استغفر الله العظيم يرب صبرني
ايهم: يارب
#بقلمShahdAshraf
……………………
ادم: الهانم واقفه عندها بتعمل اي
ماسه: متكلمش معايا
ادم: لا حلو …حلو اوي بس اصبري عليا ي ماسه هعرفك علي الروج الاحمر بتاعك دا وربنااا لاعرفك
ماسه: تعرف تسكت دلوقتي عشان انا مخنوقه
ادم: لا ازاي ست الهانم تتخنق واكمل بصوت عالي اقفي عدل وانا بكلمك ي هااانم
ماسه بحزن:متزعقليش ي ادم كدا
ادم: ما انتي الي عصبتيني ي ماستي ينفع كدا يعني تنزلي بالروچ دا
ماسه بخجل: انا اسفه بس والله انا حطيته خفيف وكنت عاوزه اشوف رد فعلك بس وكنت همسحه والله
ادم: وشوفتي رده فعلي احمدي ربك اني مجبتكيش من شعرك علي الخرا دا
ماسه: والله
ادم: خلاص يروحي متزعليش دا احنا فرحنا قرب بقا مش عايزين زعل
ماسه: احنا اتخطبنا عشان نعمل فرح
ادم: لا ما مفيش خطوبه فرح علطول
ماسه : لا انا عايزه خطوبه
ادم: هعمل الي انتي عايزاه بس هنعمل الخطوبه وكتب الكتاب مع بعض عشان عارف ايهم مش هيسيبني في حالي
ماسه بخجل: ماشي
ادم: رايح فين بس تعالي ي قمر انت
ايهم: شكلك وحشك علقه زمان ي صحبي
ادم: احم اي ي عم انت انت دايما مقطع عليا كدا
ايهم: قدامي ي حيوان يلا
ادم: ربنا علي الظالم
ايهم: هتفضلي عندك كتير انزلي
مليكه بخنق : صبرني يرب
ايهم : يارب
مليكه يعني: بارد مستفز ووقح
ايهم: سمعتك ي قلب الوقح اركبي
ادم: احنا هنركب مع بعض كلنا
ايهم: اه اركب يلا
ماسه: يلا ي ميكا
ايهم ببرود: اسمها مليكه
مليكه: نعم وانت مالك
ادم: مليكه عيب كدا
مليكه: خلي صاحبك يلزم حدوده ي ادم
ادم: صاحبي دا الي هيبقي جوزك
مليكه بصدمه فقد كانت تعتقد أن ايهم بهزر: نعممممم
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج